Eerst indrukken Raumfeld Connector 2

Started by EPICURIST, June 24, 2013, 22:44:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EPICURIST

Vorige week donderdag namiddag order ingegeven op de Teufel site, vandaag (op het werk) pakje al ontvangen met de Connector2.

Ik wist al op voorhad dat ik vandaag maar weinig tijd zou hebben  :baaa: toch op een 20 minuten tijd de Raumfeld geïnstalleerd.  IK MOEST GEWOON WETEN EN HOREN OF HIJ WEL ECHT GAPLESS SPEELT. 

Installatie verliep redelijk probleemloos.  Met als opmerkelijk punt dat je de Connector eerst met ethernetkabel aan de wifi router moet koppelen, nadat je eerst de app op smartphone of tablet geïnstalleerd hebt.  De Connector heeft dus GEEN bijgeleverde remote en GEEN display.  Je kan kan wel apart een remote kopen, vergelijkbaar met die van Sonos.  Chique maar duur, voor hetzelfde geld koop je een prima tablet, ipad en/of smartphone. 

Op de app moet je dan enkele stappen doorlopen, dat wijst zichzelf uit.  En pas dan krijg je bevestiging dat je de kabel mag verwijderen.
De Connector kan dan wifi op de hifi aangesloten worden.  De (Philips) NP 3500 afgekoppeld.  Wat bekabeling aangepast.  De Philips ging naar de Yamaha A-s 700 versterker via een (digitale) Cambridge coax kabel over een Cambridge Dacmagic, is nooit rechtstreeks verbonden geweest met de versterker.  Vanuit de DacMagic ging er dan een Siltech mxt Newyork interlink naar de versterker.  Verder is een plasma tv ook optisch (Eagle) verbonden met de dagmagic.  Aangezien ik minder cds dan vroeger speel ging de yamaha Cd-S700 rechtstreeks via QED Cunex 2 naar de versterker.

Aangezien de Connector geen digitale out heeft, alleen een optische en cinch, de verbinding gemaakt met de Qunex 2.  Ik heb namelijk geen twee optische kabels in huis.  De CD en de plasma hangen nu aan de dagmagic, met de Siltech cinch interlink eraan.

Eerste zééér korte indrukken.

Wat ik al wist: de (IOS) app....
NIET schermvullend.  Is eigenlijk geen Ipad app maar een iphone app. Scherm op de ipad (mini) wordt maar benut voor ongeveer iphone grootte.  De structuur is inderdaad minder intuïtief (dan de Ds audio app).  De eigen Philips app (voor android smartpone en voor Ipad mini) heb ik nooit goed gevonden: altijd verschrikkelijk traag geweest, onstabiel, onpraktisch.  Met de Ds audio app ging er een nieuwe wereld open  ;D.
Het is inderdaad nog wat zoeken, ik had voorheen met de Philips/DS audio de - slechte ?- gewoonte te zoeken in mijn muziek in 'mapjes'.  De Raumfeld werkt precies eerder via artiesten/albums/genres...
De app loopt wél snel en soepel.  Mooi is ook dat bij de meeste artiesten vaak een afbeelding komt, ook al is die dan maar klein. 
Ik heb de indruk dat het een stabiel systeem is.
Oh ja, nu heb ik de schermgrootte kunnen aanpassen.  Wel zie je dat de resolutie niet helemaal aangepast is aan de ipad (mini).  Het is het iphone scherm maar alleen dan vergroot.
Ivm klank: hiervoor is het nog te vroeg.  Mijn allereerste indruk was precies dat het tov voorheen (philips over de dagmagic en de duurdere siltech) wat 'ge(k)nepen' klonk.  Minder open, wat vlakker en iets scherper.  Uiteraard werkt de (eenvoudigere?) dac van de Connector.  Moet zo'n streamer ook 'roderen'??  Zo zeggen 'Wij Vlamingen' dat...

En ja dus: ik kan het bevestigen.  Hij speelt dus gapless!  Ik heb ook wel even de DS audio (Synology) app gebruikt en daarmee gaat het dus niet gapless.  Het gapless spelen wasvoor mij één van de redenen om over te stappen van Philips naar de Raumfeld.

Intussen al wat in mijn muziek gebrowst: Dead Can Dance (Anastatis) speelt nu en dat klinkt prima.  Ik vermoed nog wel winst te halen door de d/a conversie door de Dagmagic te laten uitvoeren.  'What a wonderful world' van Melua en Cassidy: mooi...

Kinderen slapen boven, in 't weekend zal ik pas echt meer tijd hebben en ook luid kunnen spelen.

Het Raumfeld systeem heeft erg veel mogelijkheden.  Ondersteuning/support lijkt uitgebreid te zijn.  Site met veel nuttige info, er komen zeer regelmatig updates...  Veel uitbreidmogelijkheden...

Ik zie ook dat 'het systeem' mijn tv herkent en dat hij (onbedoeld) muziek ernaar wil streamen  :nervous:/  Dat is iets wat ik nog niet goed beheers. 

Dus nog was zoek-, lees- en studeerwerk voor de boeg en genieten eruit.  Weg die stomme pauzes!!!
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

EPICURIST

Ivm mijn tv: tijdens de setup had Raumfeld de plasma automatisch als ruimte toegevoegd :-)  Ik heb het (voorlopig :-)) maar uitgeschakeld :-)

Ook al highres gespeeld: dat doet hij dus ook in 24 bit 192 kHz.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Xander32

Positieve geluiden vooralsnog, ben benieuwd naar het vervolg!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EPICURIST

Intussen al wat uren zitten browsen in mijn muziekcollectie: spelen... Playlistjes maken   :P.  Met een degelijk streamingsysteem ga je sowieso meer muziek luisteren: je (her)ontdekt je muziekverzameling.

De Connector 'zit' nu aan de Dagmagic, via een goedkoop optisch kabeltje.

Ook al HIres geluisterd: verschillen in het bronmateriaal worden duidelijk weergeven.

Minpuntje: nu de Connector speelt langs de optische weg (daarvoor cinch) kan het volume via de app niet meer aangepast worden.  Misschien ergens een setting aan te passen?

Geluid is gewoon goed te noemen: tov van mijn Yamaha CD-S700 eigenlijk weinig tot geen verschil.  Ik denk dat de verschillen voor bronnen qua geluid in die prijsklasse toch redelijk klein zijn. 

Tot op vandaag dus positieve ervaringen.  Let wel: ik ken natuurlijk de andere spelers (Pio, Sonos, Bluesound, Onkyo, Cambridge, Denon, Marantz...) natuurlijk niet uit gebruikservaring.  Ik kan alleen maar vergelijken met de Philips die ik daarvoor had.

Voordelen Teufel Raumfeld Connector 2
* Stabiliteit en snelheid/vlotheid van het systeem.  Systeem wifi aangesloten en nog geen vastloper gehad.
* Uitbreidbaarheid systeem (stijl Sonos).
* Lage instapdrempel/kost: 199 € voor Connector2.  Sonos instap (Connect & Bridge) = ca 400 €.  Opgelet: bij multiroom loopt het prijskaartje, net als bij Sonos trouwens, aardig op.
* Ondersteuning hires audio.  Volgens mij uniek in die prijsklasse.
* Gapless.
* Standaard wifi voorzien.  Antenne zit nu in de Connector 2 ingewerkt, in de Connector (1) was dit met externe antennes.
* Zéér compact design. 
* Degelijke app.
* Naar mijn gevoel werkt is de (software)ondersteuning goed.  Er komen regelmatig updates uit die wel degelijk verbeteringen brengen.  Eén van de weinige fabrikanten die een gapless playback upgrade uitgebracht hebben voor bestaande toestellen (samen met Pioneer en Cambridge).

Minpunten.
* Geen bijgeleverde remote.
* Geen display.
* Geen klassiek hifi component zoals bijvoorbeeld de Pioneer, Denon...
* GEEN streamingdiensten, in België toch.  DIT zal voor veel mensen de afknapper zijn om Raumfeld niet op hun lijstje te zetten en het grote nadeel tov Sonos.
* Enkel online via directverkoop te bestellen.  Dus je kan niet naar de winkel rijden voor een demo.
* Naar 't schijnt is Sonos makkelijker te installeren.
* Ios app is eigenlijk iphone app, dus (nog) geen app geoptimaliseerd voor ipad.  App vraagt enige gewenning maar werkt wel goed.
* Geen digitale (coax) uit.
* Volumeknop op app werkt blijkbaar niet via 'optical out'?
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Xander32

Duidelijk en uitgebreid verslag, top :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EPICURIST

Dit vergat ik ook nog:

* Momenteel (nog) geen 'eigen' bediening mogelijk via pc/laptop.  Mogelijk via 'externe'control  UPNP software, een eigen toepassing is volgens de Teufel site in ontwikkeling.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

i2Paq

Mooie "review", ik heb zelf de Sonos gekocht omdat mijn vrouw van gebruiksgemak houd.

De Sonos-app is er zowel voor iPhone als iPad dus wat het bedienden betreft zit dat goed.

De Raumfeld Connector 2 ziet er goed uit, ik blijf dit topic zeker volgen!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

EPICURIST

Intussen daarnet ook de android app op een (Samsung) S3 mini geïnstalleerd. 

Blijkbaar werd er dan een nieuwe, euh, indexering doorgevoerd... of een verwerking/download van de (muziek)data.  Ik moest aangeven op de smartphone welke (muziek)bronnen de Connector moet aanspreken.  Naast de synology nas worden spontaan de S3 mini en de ipad mini 'aangeboden'.  Het verwerken gaat opnieuw zeer snel.

De app voor Android zit precies toch weer iets anders in elkaar dan de Ios app.  Is weer wat zoeken...  maar draait wel snel.  Ik geef de android app voorlopig het voordeel van de twijfel.  Na enkele dagen viel de Ios app wel al zeer goed mee (in vergelijking met de Synology ds audio app).  Vorige week uuuren aan een stuk tot 's avonds laat zitten en liggen spelen (in de zetel).
Bedoeling is om de Connector met beide toestellen te kunnen bedienen.  Wanneer de kinderen thuis zijn zal de ipad (mini) hoofdzakelijk bezet zijn  >:( en zal de Samsung als 'controller' dienen.

Een paar dagen weg met vakantie geweest dus niet meer kunnen luisteren...

Ivm Sonos: ik heb het systeem zelf niet gebruikt.  Ik vermoed dat de Teufel op het gebied van software, apps iets minder is.  Sonos wordt niet voor niets 'de Apple' onder de streamers genoemd.  Ingebruikname van de Sonos moet ook makkelijker zijn dan de Ramfeld.
Wél heeft Teufel volgens mij wel al wat achterstand weggewerkt.  En ik vermoed ik dat het systeem klankmatig superieur is en dat  niet alleen vanwege de 'highres' weergave.  Het gamma aan uitbreidmogelijkheden is groot, met als topper de 'Speaker L' die - oa volgens het Duitse Audio, het Belgische Fwd magazine.. - zéér goed zou moeten zijn.    Het feit dat (in België toch) geen online diensten (Spotifiy en dergelijke) aangeboden worden zal voor veel mensen de reden zijn om NIET voor Raumfeld te kiezen. 
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EPICURIST


Dus: volume kan dus inderdaad niet aangepast worden via de app wanneer het geluid de connector verlaat via de optical out:
http://en.raumfeld.com/service/technical-support/details/article/connector-digital-output-and-volume-control/

Verder stelde ik 'het probleem' vast  dat de connector geen verbinding maakte.  Er zijn twee ledjes op het toestel.  Wanneer je hem aanzet moeten na de opstart de twee ledjes branden.  Wanneer één van de twee ledjes, ik dacht de rechtse, blijft knipperen betekent dat dus dat hij niet 'speelklaar' is.  Ik maar zoeken...  Ik dacht eerst dat het aan de router lag, ik begon al aan ingewikkelde netwerkproblemen (help  :-X) te denken.  Aan de kwaliteit van de wifi verbinding kon het niet liggen: de Asus Dark Night router is gewoonweg één van de beste routers op de markt.  Op de connector heb ik een nagenoeg perfect ontvangstsignaal (ca 90 %).  Daarnet erop uitgekomen wat het probleem was.  Als muziekbron heb ik alleen meer de synology nas.  Op de ipad, smartphone, Lacie Nas, laptop staat nagenoeg geen muziek meer.  Die apparatuur had ik dus uit de bronnen verwijderd.  Wanneer ik thuis kom heb ik de gewoonte onmiddellijk muziek aan te zetten en dus de hifi + connector in te schakelen.  De synology zal dan in een soort 'slaapje' zitten, vermoed ik.  In die Syn(ology) settings heb ik niks veranderd: dat moet dus nog op standaard staan.

Ik maakte de 'diagnose' toen ik zag dat de connector opeens wel klaar was nadat ik even op de laptop ging en de Syn via die weg benutte.  Blijkbaar werd er daardoor iets getriggerd zodat de nas opeens 'zichtbaar' werd voor de Raumfeld.

Verder: 'het' klinkt gewoon goed maar ik speel natuurlijk niet op high end niveau  :nowink:  Eens ter vergelijking een keer geswitcht tussen een cd die speelde en een stream: het volume van de stream is precies wat lager dan de cd.  Stream gaat over de dac naar de cd ingang op de versterker.  De cd gaat ananloog in de line 1 ingang van de versterker.

Wat ik een beetje vervelend vind is dat ik via de app niet kan 'browsen' in folders.  Ik zette alles mooi in mapjes en ik weet bijna altijd (90 - 95 % van de tijd) hoe ik nummers kan terugvinden.  Zonder het folder browsen zijn correcte metadata uiteraard vitaal  :hehe:.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Zee

Welke media server gebruik je?
Als je per se in folders wilt browsen en dan kun je uiteraard een ander control point gebruiken die dat wel ondersteunt. Ervan uitgaande dat de server het wel ondersteunt.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

EPICURIST

Op de synology draait de Audiostation.  Daar zit het probleem al niet.  Ik kan wel browsen in de mappen met de Synology DS Audio app hoor maar dan verlies ik 'gapless'.  Ik denk dat het gewoon een beperking is in de (Teufel) Raumfeld software.  Zoals bijvoorbeeld het niet kunnen regelen van het volume wanneer het geluid optisch wordt uitgestuurd.

Off topic: Eva Cassidy  (Eva By Heart) in 24 bit 96 khz klinkt super.  Man, wat kon 'dat mens' toch zingen!  Echt klasse die muziek.  Waarom ken(d)(n)en zo weinig mensen die?  Maar ja... één van de leden van Front 242 (Belgisch new wave/elektronica/dance pioniersgroep) zei ooit: 'Hoegaarden (bier) is zo goed en toch drinkt de wereld Heineken  :P

Nadeeltje van de Raumfeld: omslachtige herinstallatie wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe router hebt, je paswoord verandert, ssid hernoemt...  Je moet dan opnieuw de installatie uitvoeren.  Dwz de connector (2) via ethernet aan de router hangen en enkele stappen (wizzard) doorlopen: kiezen tussen de beschikbare routers, ingeven uit welke bronnen hij - de connector - muziek moet tappen.  Stom dat je dat niet gewoon via de app kan doen: kiezen tussen de access points/routers...

Omdat ik mijn ssids hernoemd heb zie ik nu dat de connector (2) ook de 5 Ghz herkent.  Misschien een detail maar voor veel mensen niet onbelangrijk, aangezien de 2,4 ghz druk bezet begint te worden vooral dan in Nederland (in vergelijking met België zijn jullie wat kleiner behuisd).

Nog even meegeven dat wanneer ik playlists maak de nummer zéér kort aan elkaar worden gelast.  Er zijn zelfs amper pauzes merkbaar.  Ik speel bijvoorbeeld uit verzamelcds dance (Studio Brussel, De Maxx) waarvan de nummers zeer kort op elkaar volgen.  Wanneer ik lijstjes maak met nummers hieruit merk ik eigenlijk geen verschil met de manier waarop de originele cds zijn samengesteld.  Super!!!  M.a.w. er vallen 'geen gaten'.  Ik ga ervan uit dat de interne processor en de software toch wel performant zijn.  Browsen/zoekopdrachten worden ook supersnel uitgevoerd.
Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Martijnst1990

Heb je topic net even door gelezen en het klinkt allemaal erg goed :) Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een streamer zodat ik niet mijn PC/TV aan hoef te zetten, maar gewoon even snel een muziekje kan starten met een app. Alleen heb ik geen netwerk en zal dit er ook niet snel komen, dus moet het bij mij via een USB HDD lopen. Heb je dit toevallig getest?

Ik lees op de site dat het wel kan via een externer HDD of USB stick, maar ben wel benieuwd of dat ook net zo goed werkt als via het netwerk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jeepee

Quote from: Martijn90 on August 17, 2013, 14:58:17
Heb je topic net even door gelezen en het klinkt allemaal erg goed :) Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een streamer zodat ik niet mijn PC/TV aan hoef te zetten, maar gewoon even snel een muziekje kan starten met een app. Alleen heb ik geen netwerk en zal dit er ook niet snel komen, dus moet het bij mij via een USB HDD lopen. Heb je dit toevallig getest?

Ik lees op de site dat het wel kan via een externer HDD of USB stick, maar ben wel benieuwd of dat ook net zo goed werkt als via het netwerk.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. De SQBox touch bood ook mogelijkheid van externe usb hd aan maar dat werkte in de praktijk met grotere schijven helemaal niet.

Martijnst1990

Quote from: jeepee on September 22, 2013, 17:25:32
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. De SQBox touch bood ook mogelijkheid van externe usb hd aan maar dat werkte in de praktijk met grotere schijven helemaal niet.
Ik heb inmiddels de Raumfeld Connector 2 een tijdje kunnen testen en het werkt prima met een HDD eraan gekoppeld. Wordt snel herkend en ik heb er zowel flac, wav als mp3 op en alles wordt gelijk gepakt. Persoonlijk mis ik toch wel een display erop en een vaste AB waardoor de mijne weer retour gaat (dat is toch wel het voordeel aan Teufel, dat je het gewoon kan testen).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

evilniek

Zo moeilijk is het aanleggen van een netwerkje nou ook weer niet, scheelt een hoop geouwehoer wat betreft het inprikken van USB hdd's etc. Maar blijkbaar vinden veel mensen het onderwerp netwerkje aanleggen, toch nog intimiderend.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Martijnst1990

Mwa, intimiderend niet zo zeer, maar ik ga niet een bedraad netwerk aanleggen naar zolder terwijl ik niet meer zo lang thuis woon en geen zin/geld voor over om een NAS aan te schaffen. Vind het momenteel nog makkelijker om gewoon een externe HDD ergens in te prikken om op die manier te gebruiken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jeepee

Quote from: Martijn90 on September 29, 2013, 22:47:52
Mwa, intimiderend niet zo zeer, maar ik ga niet een bedraad netwerk aanleggen naar zolder terwijl ik niet meer zo lang thuis woon en geen zin/geld voor over om een NAS aan te schaffen. Vind het momenteel nog makkelijker om gewoon een externe HDD ergens in te prikken om op die manier te gebruiken.

Werkte dat ook goed met een hd vol met bestanden? zeg maar 1 tb of meer?

Martijnst1990

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Had een HDD (USB powered) van 1 TB eraan, maar die was maar voor 200 GB gevuld of zo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HaaVee

Quote from: EPICURIST on July 21, 2013, 11:28:52Off topic: Eva Cassidy  (Eva By Heart) in 24 bit 96 khz klinkt super.  Man, wat kon 'dat mens' toch zingen!  Echt klasse die muziek.  Waarom ken(d)(n)en zo weinig mensen die?
Ook ik moet bekennen dat ik nog nooit van Eva Cassidy had gehoord... Jouw enthousiasme triggerde me om een kijkje op YouTube te nemen. Onder de indruk op zoek gegaan naar het high-res materiaal, maar niets kunnen vinden. Waar heb jij dit gekocht?

twani

Voor dit apparaat is (eindelijk) de Spotify applicatie gereleased .

Is mede hierdoor een zeer interessante streamer geworden voor hén "on a budget"

Mooie app was er al...

purgie

Wat is trouwens het verschil tussen een raumfeld-connector aansluiten op je versterker (Marantz SR-5008) of een nieuwe versterker met Spotify connect ingebouwd ? Ik gebruik spotify erg veel en zit te denken om die Marantz te verkopen en een nieuwe te kopen met SC of ik schaf een raumfeld connector aan....

Mokumer45

ik heb ondertussen ook al enige maanden een (Teufel) Raumfeld Connector 2 in mijn bezit. Het opstarten liep niet geheel vlekkeloos. In het begin (eigenwijs zijn en de opstartprocedure niet goed lezen en volgen en geen geduld hebben om even op het resultaat te wachten) lukte het niet. Maar na het opnieuw beginnen en alles goed te lezen enz., was het een fluitje van een cent en werkt het nog steeds prima. Ik moet wel zeggen, dat ik alleen via TuneIn naar allerlei radiozenders luister en geen abo op een streamer provider (Spotify, Deezer of welke dan ook) heb.
Voor zo ver ik het kan beoordelen en horen, kan ik eigenlijk geen verschil horen tussen dezelfde zender via de Connector en via de digitale radio op de Ziggo/UPC media box. Maar dat zou ook zo maar aan mijn eigen gehoor kunnen liggen.
Het zenderaanbod via TuneIn is wel enorm (eigenlijk extreem) groter (en interessanter) dan via de digitale radio via de media box.
M.a.w: ik ben erg tevreden met deze Connector 2.   
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

jeepee

Weet iemand of een grotere usb schijf, bv met 3 tb goed via usb aan de Raumfeld kan worden gehangen en dan goed speelt?