How to train your dragon 2

Started by skank1, June 22, 2013, 20:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Hiccup en Astrid zijn geen groentjes meer in How to Train Your Dragon 2.

Vorige week werd op het animatiefilmfestival van Annecy een presentatie gehouden over het vervolg op de populaire bioscoopfilm How to Train Your Dragon. In aanwezigheid van regisseur en schrijver Dean DeBlois en producent Bonnie Arnold kregen de bezoekers enkele fragmenten te zien en een ruime collectie afbeeldingen en artwork voor de film.

How to Train Your Dragon stamt uit 2010 en het vervolg verschijnt in juli 2014 in de bioscoop. In die tijdspanne zijn niet alleen de fans van de eerste film ouder geworden, ook de filmpersonages zijn flink gegroeid. De eerste afbeeldingen van Hiccup en Astrid, die de cover sierden van Global License Magazine, bevestigen dat de karakters vijf jaar ouder zijn geworden.

In de tv-serie Dragons: Riders of Berk leerden de Vikingen meer over zichzelf en de draken, maar de nieuwe film gaat nog verder. Hiccup is niet langer een onzeker doetje, hij kan nu goed overweg met zijn kunstbeen en pakt uit met wat nieuwe gadgets en een vurig zwaard. Ook zijn draak Toothless geniet van enkele verbeterde uitvindingen, waaronder een nieuwe staartvin om mee te vliegen. In het magazine staat ook een eerste plotbeschrijving van de film gedrukt:

"Het spannende tweede hoofdstuk van de How to Train Your Dragon-trilogie brengt je terug naar de fantastische wereld van Hiccup en Toothless, vijf jaar later. Terwijl Astrid, Snoutlout en de anderen elkaar uitdagen voor een drakenrace (de nieuwe favoriete contactsport van het eiland), verkent het onafscheidelijke duo het luchtruim en maken ze een kaart van nieuwe gebieden en werelden. Wanneer een van hun avonturen leidt tot de ontdekking van een geheime ijsgrot die honderden wilde draken en een geheimzinnige Dragon Rider herbergt, belanden ze in het midden van een strijd om de vrede te bewaren."

Van die nieuwe karakters en draken vind je onderaan in dit bericht wat artwork. DeBlois (Lilo & Stitch) zal ook de derde How to Train Your Dragon-film schrijven en regisseren. Die prent wordt in juni 2016 verwacht. De tweede film maakt deel uit van een groter verhaal (een conflict tussen draken en mensen) dat in de volgende film wordt voortgezet. De volledige trilogie zou ook verklaren waarom er vandaag geen draken meer bestaan. How to Train Your Dragon 3 verschijnt in 2016.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clicquot

Kijk ik echt naar uit!! De eerste vond ik een van de beste animatiefilms ever... vooral in combinatie met de score van Powell werd het een vette rollercoaster. Hoop dat'm minsten evengoed van katoen geeft als het eerste deel  :clapping:

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

evilniek

Ben benieuwd, lijkt me de moeite waard.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

AVWP-Lovuh

heerlijke film, hands up voor the voice casting

LittleNinja

Gisteren met de kids naar deze productie geweest. Erg leuke film weer! Iets meer clichés maar dat vergeef je ze wel. Omdat we een beetje  3D moe zijn hebben we de normale versie gekeken. Die 3D versie haal ik wel weer op bluray.

Aanrader in ieder geval. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Robe77

Wederom een erg leuke en mooi gemaakte film! :popcorn:
Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.

hdnoob

Ja zeker een aanrader :) Onlangs in de bios gezien en deze gaan we zeker kopen op bluray als die uitkomt.

Wat mij betreft beter dan deel 1 :)

Ray

Wij (ik en mijn zoontje) zijn ook naar deze film geweest. En we vonden hem nog beter dan de eerste  :), merkte zelf dat ook de ouders van de kids aan het genieten waren. Kortom gewoon met z'n allen gaan kijken.

LittleNinja

Ik heb hem in het Nederlands gekeken, dus als straks de 3D versie op BD er is, gaan we genieten van de originele versie!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"