Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Started by Atmoz, June 21, 2013, 09:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz

Quote from: R on January 23, 2015, 11:51:44
Wat mooi zeg! Ga zo door. En wellicht moet je de laser maar laten staan, staat prachtig.

Thanks :laugh:
Enne... ja he? vet ding O0


Quote from: bmateijsen on January 23, 2015, 12:04:03
Let wel op dat je met een podium voldoende massa toevoegd...

Thanks voor je reactie Bjorn!

Wat zou ik er volgens jou nog beter aan kunnen doen?
Ik sta open voor alle suggesties :) Hoe steviger/zwaarder, hoe beter!

Wat zou jij doen?

Thanks!!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

bmateijsen

Wij gebruiken bij dit soort toepassingen 'massaplaat'. Daardoor kan je gewicht toevoegen zonder veel volume erbij te krijgen.
Verder het podium echt volledig opvullen met wol.

Quote from: Atmoz on January 23, 2015, 14:04:11
Thanks voor je reactie Bjorn!

Wat zou ik er volgens jou nog beter aan kunnen doen?
Ik sta open voor alle suggesties :) Hoe steviger/zwaarder, hoe beter!

Wat zou jij doen?

Thanks!!

Atmoz

jvanhambelgium

Beton afdraaien en vloertje storten van 5cm dikte 😈
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Dynamat of loodbitumen wellicht nog een optie? Dat verzwaard/dempt als de neten.
Sowieso voldouwen met steenwol inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ralph zoals ik een paar post hiervoor aangaf, zou hij er niet direct een basstraf van kunnen maken?
Hij hebt er wel wat verstand van

RalphH

Verstand niet echt, maar dank je ;D.

In theorie kan het vast, maar dan is de huidige constructie te stijf denk ik. Wellicht inderdaad met perforatie, maar je gaat dan toch meer een getunde trap maken denk ik, weet niet of je daar lukraak mee aan de gang moet gaan. Beter dichtlaten en voldouwen of iemand inschakelen die echt weet waar ie mee bezig is, Bert Stoltenborg bijv. Bjorn kan hier wellicht ook wat over zeggen.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

cobaltjeh

Gewoon zorgen dat het een geheel is een flink stevig en stijf in elkaar zit, als je geen grote vlakken hebt zijn loodbitumen matten meestal ook niet nodig.
De frequentie die nodig is om het geheel in beweging te krijgen ga je toch niet zo snel tegen aan lopen denk ik.

Wil je echt zeker van je zaak zijn dan het geheel ook nog met bouten vastzetten aan de betonnen vloer, dan kan het zeker niets meer doen.

Atmoz

Quote from: bmateijsen on January 23, 2015, 14:30:01
Wij gebruiken bij dit soort toepassingen 'massaplaat'. Daardoor kan je gewicht toevoegen zonder veel volume erbij te krijgen.

Thanks!
Dus eventueel kan ik nog wat gewicht toevoegen in de vorm van plaatwerk (wat weer zeer stevig op het huidige werk gelijmd/geschroefd is)

Quote
Verder het podium echt volledig opvullen met wol.

Ik heb nog wat rockwool liggen. Dan stop ik die zoveel mogelijk in de eerste "kamers".

Al snap ik niet direct wat hier de functie van is... theoretisch zijn die hokken allemaal luchtdicht. Hoe "weet" de bass dan dat er wel/geen wol in ligt?
Ik bedoel: als de constructie OPEN zou zijn zou ik het 100% snappen, dan begrijp zelfs ik dat het zinvol is, maar als de kasten/bekisting DICHT is, dan snap ik het niet :angel:


Quote from: jvanhambelgium on January 23, 2015, 14:34:13
Beton afdraaien en vloertje storten van 5cm dikte 😈

Zou wel helpen aan de "stugheid", maar geeft wel een ontzettende bende + veel werk om weer weg te halen ooit.
Er zijn (hopelijk) betere oplossingen ;)


Quote from: RalphH on January 23, 2015, 15:21:48
Dynamat of loodbitumen wellicht nog een optie? Dat verzwaard/dempt als de neten.

Ik ga daar inderdaad morgen eens voor kijken.

Quote
Sowieso voldouwen met steenwol inderdaad.

ok!


Quote from: RalphH on January 23, 2015, 15:44:04
Verstand niet echt, maar dank je ;D.

In theorie kan het vast, maar dan is de huidige constructie te stijf denk ik. Wellicht inderdaad met perforatie, maar je gaat dan toch meer een getunde trap maken denk ik, weet niet of je daar lukraak mee aan de gang moet gaan. Beter dichtlaten en voldouwen of iemand inschakelen die echt weet waar ie mee bezig is, Bert Stoltenborg bijv. Bjorn kan hier wellicht ook wat over zeggen.

Hmzzz, was het dan beter geweest om een constructie te maken met alleen maar kepers? Aan de andere kant: dán heb je toch VEEL meer last van trillingen? Want dat is de hele constructie één open (en makkelijk "trillend") geheel. Wat er nu staat is echt ONTZETTEND stug en stijf...

Ik denk dat het sowieso verstandig is om morgen eens te gaan testen met de sub(s). Wat muziek draaien, of gewoon een film zonder beeld. Kijken wat er gebeurt met die constructie :o


Quote from: cobaltjeh on January 23, 2015, 16:10:51
Gewoon zorgen dat het een geheel is een flink stevig en stijf in elkaar zit, als je geen grote vlakken hebt zijn loodbitumen matten meestal ook niet nodig.
De frequentie die nodig is om het geheel in beweging te krijgen ga je toch niet zo snel tegen aan lopen denk ik.

Precies dit dacht ik dus ook!

Quote
Wil je echt zeker van je zaak zijn dan het geheel ook nog met bouten vastzetten aan de betonnen vloer, dan kan het zeker niets meer doen.

Tja, ik heb al eens warm en vies leidingwater in m'n gezicht gehad toen ik door de verwarmingsleidingen heen kapte :angel: Dat zal met een boor niet heel anders zijn ;)


=======================================================================

Vandaag na het werk meteen verf gaan halen:




En zojuist erop gesmeerd:



In het midden een wit (reflecteert het licht goed) vlak gehouden omdat daar de sterrenhemel komt. Deze ga ik maken met witte LED's en stukjes glasvezel (voor de kleine sterren) en stukjes 2 en 3 mm plexiglas rondstaf voor de ietwat grotere sterren. Met een Arduino ga ik ervoor zorgen dat deze "smooth" faden zodat er een beetje dynamiek ontstaat zoals ook in 't echt. Uiteraard dimbaar zodat het niet stoort tijdens het film kijken.

Morgen weer verder :headbanging:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Het wol zal vooral helpen om het hol klinken van het podium te voorkomen (kamer=trommel). De constructie zelf zal niet hard resoneren, die is goed stijf, maar douw m toch maar goed vol. Zou daar geen risico mee lopen, achteraf alsnog doen is nogal een gedoe als het net helemaal klaar is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Quote from: RalphH on January 23, 2015, 21:27:32
Het wol zal vooral helpen om het hol klinken van het podium te voorkomen (kamer=trommel). De constructie zelf zal niet hard resoneren, die is goed stijf, maar douw m toch maar goed vol. Zou daar geen risico mee lopen, achteraf alsnog doen is nogal een gedoe als het net helemaal klaar is.

Daar heb je helemaal gelijk in!!!

Heb ook redelijk wat wol, maar denk niet genoeg voor tot helemaal achteraan.

Maarja: daar mag/kan sowieso niets komen i.v.m. de luchtaanvoer voor de verwarming.
Dat moet toch een soort "tunnel" worden links in de kamer tot achteraan.

Morgen maar eens beginnen met wat wol te knippen en erin te stoppen :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

jvanhambelgium

Quote from: Atmoz on January 23, 2015, 21:30:30
Daar heb je helemaal gelijk in!!!

Heb ook redelijk wat wol, maar denk niet genoeg voor tot helemaal achteraan.

Maarja: daar mag/kan sowieso niets komen i.v.m. de luchtaanvoer voor de verwarming.
Dat moet toch een soort "tunnel" worden links in de kamer tot achteraan.

Morgen maar eens beginnen met wat wol te knippen en erin te stoppen :)

WAT wol ;-) Ik denk dat je beter een pak 5-10 gaat halen denk ik als je alles vol wil stoppen ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

snopper

Quote from: Atmoz on January 18, 2015, 20:13:49

Daar wil ik straks aluminium hoekprofielen op zetten met LED verlichting erin.
Of weet iemand andere? Heb liever strakke rechte hoeken, dus zonder die 45 graden erin...

Hoe ga je deze op je trapje gebruiken? heb je een mogelijkheid deze naar beneden te laten schijnen?

Anders zo iets wat je op de traptreden kan bevestigen:


Snopper

Atmoz

Quote from: cine(d)rama on January 24, 2015, 09:45:57
Goed bezig  8)

Gr Andre

Thanks Andre 8)
Begint lekker te vorderen hier!


Quote from: jvanhambelgium on January 24, 2015, 09:48:26
WAT wol ;-) Ik denk dat je beter een pak 5-10 gaat halen denk ik als je alles vol wil stoppen ;-)

Hehe, ja oke. Ik was wat te voorzichtig :angel:

Vandaag de eerste lading geplaatst:





En ook een begin gemaakt met het verlaagd plafond aan de voorzijde van de kamer:




Quote from: snopper on January 24, 2015, 10:46:51
Hoe ga je deze op je trapje gebruiken? heb je een mogelijkheid deze naar beneden te laten schijnen?

Nee, die moet gewoon (45 graden) omhoog schijnen. Maar ik ga de LED's dimbaar maken, en aan/uit via sensor, die heb ik er geen last van tijdens het film kijken.
En in de ogen schijnen zullen ze ook niet doen, ze gaan maar heel zachtjes schijnen.

Quote
Anders zo iets wat je op de traptreden kan bevestigen:


Snopper

Ziet d'r ook goed uit!!

Thanks voor de link :)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

En...? Hoe klinkt de vloer? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mental-marco

Ik heb dit topic nog even rustig door gelezen vanaf pagina 1. En wat een gave dingen maak jij. Lijkt me heerlijk om zo handig te zijn. Om al je ideeën te kunnen realiseren. Maar soms ook wel irritant. Want ik zou al mijn ideeën willen realiseren en dat gaan er dan veel worden ;D Blijf je lekker volgen en genieten van je kunstwerkjes  :clapping:
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

klaasje11

#691
Gaaf!
vooral dat trapje in de hoek vind ik een mooi detail.  :worship:

Geweldig om dit tot stand te zien komen met de filmmuziek van Interstellar eronder
Met de gedachte dat het in zo'n ruimte zou wreed zou klinken  :popcorn: :music: :clapping:

schroeven in kops 18mm MDF? welke dikte schroeven gebruik je?
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Atmoz

Quote from: RalphH on January 26, 2015, 17:45:18
En...? Hoe klinkt de vloer? ;D

Grandioos!! :)

Echt top! Had niet verwacht dat het zó goed zou werken.
Gisteren nog 2 rollen Rockwool gaan halen voor de rest.
Is echt super "stug" en klinkt totaal niet hol meer. Echt goed idee dus :clapping:


Quote from: mental-marco on January 26, 2015, 18:17:59
Ik heb dit topic nog even rustig door gelezen vanaf pagina 1. En wat een gave dingen maak jij. Lijkt me heerlijk om zo handig te zijn. Om al je ideeën te kunnen realiseren.

Thanks!! O0 O0

Quote
Maar soms ook wel irritant. Want ik zou al mijn ideeën willen realiseren en dat gaan er dan veel worden ;D

I feel you... heb daar ook "last" van! Dus moet ook af en toe afschakelen/resetten anders ontplof ik van de ideeën :(


Quote
Blijf je lekker volgen en genieten van je kunstwerkjes  :clapping:

Toppie :worship:


Quote from: klaasje11 on January 30, 2015, 16:19:55
Gaaf!
vooral dat trapje in de hoek vind ik een mooi detail.  :worship:

Bedankt :)
Vond het zelf ook wel een goed idee. Zorgt net voor wat "extra's".

Quote
Geweldig om dit tot stand te zien komen met de filmmuziek van Interstellar eronder
Met de gedachte dat het in zo'n ruimte zou wreed zou klinken  :popcorn: :music: :clapping:

Bedoel je van de film Interstellar? Die kreeg eerst een 9,5 op IMDB he :o :o
Nu geloof ik gezakt naar een 8,8 ofzo, maar nog altijd super goed.
Ik vond 'm echt heel goed.

Quote
schroeven in kops 18mm MDF? welke dikte schroeven gebruik je?

Goed heel goed. Geen problemen mee.
Gebruik Woodies 3.5x50 heerlijke schroeven om mee te werken :pompom:

Gisteren alvast de RGB-LED-verlichting opgehangen:



En eerder deze week kwam ook de 100 meter 2.5m2 speakerkabel (en nog wat andere dingen :angel:) binnen:




Het schiet echt op nu. Maandag en dinsdag weer vrij, dus hopelijk erna weer een grote update.

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Nosoforos

Het leukst vind ik altijd jouw domotica-gimmicks  ;). Heb je al leuke ideeën wat er allemaal geautomatiseerd gaat worden in deze ruimte?

RonG

Echt gaaf hoor, complimenten.

Wat is dat voor speaker kabel als ik vragen mag?

Loondijke

#695
Top hoor Atmoz! Je kan bij ons in het dorp een klusjesman voor 1 dag winnen met een x bedrag aan boodschappen. Zal me niks verbazen als jij ineens op de stoep staat   :headbanging:. Echt vakwerk.

Blijven de muren wit in jouw HT? Of ga je deze nog verdonkeren?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Atmoz

Quote from: Nosoforos on January 31, 2015, 17:22:59
Het leukst vind ik altijd jouw domotica-gimmicks  ;). Heb je al leuke ideeën wat er allemaal geautomatiseerd gaat worden in deze ruimte?

;D

Uhm tja, daar vraag je me wat :angel:

Ik heb eraan gedacht om het ontzettend bond te maken met de gadgets. Maar "opeens" (ik weet echt niet hoe 't komt!) heb ik besloten om deze keer iets "normaler" te doen.
Wel trek ik wat extra buizen om het toch te kunnen maken, mocht ik me bedenken.

Maar zo heel veel "spannends" komt er dus nu niet in.

Wat er wel in komt:

-RGB LED-verlichting in het verlaagde plafond (zie foto hierboven) aangestuurd via App op smartphone
-Dimbare spotjes (via App)
-6 stuks bass-shakers onder de zitgedeeltes
-Dolby Atmos surround geluid (7.2.4)
-2 stuks 12" subsoofers
-automatisch ingeschakelde ventilators om de verwarming beter te laten werken (indien ooit nodig)
-RGB LED trapverlichting (dimbaar + on/off via bewegingssensoren)
-Een verlicht logo in het bovenlicht van de deur verwerkt zodat je in de gang kunt zien dat er een bioscoop is (moet de tekst/logo nog verzinnen, maar iets met "Dolby Atmoz Theater" of iets in die trend leek me wel leuk)


Ik heb altijd de gedachte gehad om de RS232 uitgang van de Oppo te gebruiken om track of time te krijgen van de film, en daarmee 1001 dingen in het HT aan te sturen (lampen, ventilators, sproeiers, gekke/enge geluidjes, dingen die uit het plafond omlaag komen, etc, etc... (er is echt eindeloos veel te verzinnen). Die "gadgets" wilde ik dan op precies het juiste moment in een film laten werken zodat een horror film écht super creepy zou worden, maar het is me teveel werk en gedoe allemaal. Heb daar niet meer zoveel tijd voor. Jammer genoeg :-[


Quote from: RonG on February  1, 2015, 13:26:51
Echt gaaf hoor, complimenten.

Thanks 8)


Quote
Wat is dat voor speaker kabel als ik vragen mag?

Gewoon goedkope 2x2.5 mm2 kabel.
100 meter voor € 50,-

Quote from: Loondijke on February  2, 2015, 11:03:23
Top hoor Atmoz! Je kan bij ons in het dorp een klusjesman voor 1 dag winnen met een x bedrag aan boodschappen. Zal me niks verbazen als jij ineens op de stoep staat   :headbanging:. Echt vakwerk.


Hahahaha O0 Thanks!! ;D


Quote
Blijven de muren wit in jouw HT? Of ga je deze nog verdonkeren?

Nee, die worden hartstikke zwart O0
De rest van het houtwerk (koof rondom het plafond + 6 pilaartjes) + muur aan de voorkant worden antraciet grijs.
Wordt denk ik wel mooi, en in ieder geval donker genoeg voor een echt HT.

Zometeen weer verder eraan klussen :pompom:

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz



Wie 'o wie heeft een goed idee voor het verlaagde (+/- 26cm) plafond vooraan in de ruimte waar straks het scherm + de speakers komen?

Ik heb daar een flinke ruimte bovenaan in het plafond wat ik zou kunnen gebruiken voor absorbers, diffusers, bass-straps, etc...
Maar wat is wijsheid?






Alvast bedankt voor 't meedenken/helpen :worship:

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Quote from: Atmoz on February  3, 2015, 10:57:29

Maar wat is wijsheid?


Dit had je van te voren moeten uitzoeken vrees ik. Plaatsing van diverse akoestische maatregelen is erg plaats gevoelig.

Lukraak alles vol hangen kan ook voor overdemping zorgen, als je niet weet waar je mee bezig bent. Want je weet niet of je de probleemfrequenties aanpakt, of juist het verschil groter aan het maken bent.
Als het een gesloten ruimte is kan je deze vol stoppen met rockwool zodat het geen klankkast wordt, maar voor een echte bass trap is meer werk nodig denk ik.
Mijn idee is om iemand langs te laten komen die weet wat hij aan het doen is, zodat deze je een goed advies kan geven over eventuele verbeterpunten.

Met als uitgangspunt een paar foto's kan denk ik niemand echt een zinnige tip geven vrees ik.



Kjelt

Zo jij bent echt aan het verbouwen   :clapping: .
Gaaf dat je in een dedicated ruimte alles kunt doen wat je maar wilt zoals de boel lekker zwart verfen  :headbanging: