Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Started by Atmoz, June 21, 2013, 09:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

wat vind je van de CM reeks? de S1 wordt nu overal tegen zeer aantrekkelijke prijzen aangeboden.. staat een CMC2 (demo)op internet, meerdere CM9's en een aantal CM5's... die hoef je niet achter een doek te verwerken ;)

ach ja.. als je de ruimte er toch niet voor hebt, dan maar hoe jij het doet!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

#576
Wow je hebt echt een verzameling klaar staan voor het nieuwe dolby Atmos systeem  :headbanging:

PS ondersteunt het ook meerdere sub,s  ;D

Atmoz

Quote from: W.Otter on September 18, 2014, 12:56:22
kijk eens aan, verstoppen die handel  :D ik vond het al niet helemaal in het plaatje passen maar nu snap ik het ;)
qua geluid is het een prima luidspreker!

:)

Quote
je bent wel aardig wat B&W aan het verzamelen zo !

O0

Quote from: W.Otter on September 18, 2014, 12:58:21
wat vind je van de CM reeks? de S1 wordt nu overal tegen zeer aantrekkelijke prijzen aangeboden.. staat een CMC2 (demo)op internet, meerdere CM9's en een aantal CM5's... die hoef je niet achter een doek te verwerken ;)

Heel mooie en goede speakers, m'n broertje heeft CM9's.
Het probleem is dat ik ze hoe dan ook achter het doek moet zetten... Die CM serie is namelijk (net zoals waarschijnlijk ALLE front speakers) hoger dan +/- 60 cm ;)
Omdat het scherm te breed is, passen er geen speakers naast, dus moeten ze ervoor (en dus eronder als je nog iets wilt zien ;))

Quote
ach ja.. als je de ruimte er toch niet voor hebt, dan maar hoe jij het doet!

Precies. Maar mocht er iemand nog andere ideeën hebben....

Quote from: morca on September 18, 2014, 20:27:30
Wow je hebt echt een verzameling klaar staan voor het nieuwe dolby Atmos systeem  :headbanging:

O0

Quote
PS ondersteunt het ook meerdere sub,s  ;D

Lol, ik denk het wel :P
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jaco

Ik heb aan de zijkant ook niet veel ruimte, ga daar Genelec G4 speakers neerzetten. Die zijn van aluminium, dus redelijk dunne wand, en kleine afmetingen. 35 hoog, 23,7 breed en 22,3 diep.

En voor een eerdere vraag van je, indedaad line level erheen. Heb xlr kabel naar elke speaker positie, en ook spanning uiteraard.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

#579
QuoteHet probleem is dat ik ze hoe dan ook achter het doek moet zetten.
Quotepassen er geen speakers naast, dus moeten ze ervoor

Ik volg je hier niet helemaal? Mag ik aannemen dat je akoestisch transparant gaat? Of ging dat nu niet ivm het 4K gebeuren? Had laatst "ergens op het forum" iets dergelijks gelezen.

Edit.
Ongeveer dit nog? Dit is iets dat je de 28e had geschreven :)
QuoteIn feite heb ik dus de hele wand (onder het scherm) ter beschikking om alles mee te doen wat de 2 fronts en de center betreft. Gewoon wat zwart akoestisch transparant doek ervoor en klaar is kees
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Quote from: jaco on September 19, 2014, 15:39:05
Ik heb aan de zijkant ook niet veel ruimte, ga daar Genelec G4 speakers neerzetten. Die zijn van aluminium, dus redelijk dunne wand, en kleine afmetingen. 35 hoog, 23,7 breed en 22,3 diep.

En voor een eerdere vraag van je, indedaad line level erheen. Heb xlr kabel naar elke speaker positie, en ook spanning uiteraard.

Oh, dat zijn inderdaad niet heel grote speakers :)
En actief dus? Dat je er met line level ernaartoe gaat? Of daar ter plekke voor iedere speaker een ampje? Hoe dan ook: welke Dolby Atmos processor ga je nemen?
Welke kan al die kanalen via line uitsturen? Die Marantzen kunnen dat toch niet, right?

Quote from: Christiaan S on September 22, 2014, 02:07:01
Ik volg je hier niet helemaal? Mag ik aannemen dat je akoestisch transparant gaat? Of ging dat nu niet ivm het 4K gebeuren? Had laatst "ergens op het forum" iets dergelijks gelezen.

Edit.
Ongeveer dit nog? Dit is iets dat je de 28e had geschreven :)

Tja, het is inderdaad niet helemaal duidelijk geschreven, maar het klopt eigenlijk wel.

Mijn speakers kunnen NIET naast het scherm (te weinig plaats), dus moeten ze OF ervoor (wil ik niet) OF erachter.
Maar omdat ik geen akoestisch transparant scherm heb/neem (kan inderdaad maar beter niet i.v.m. 4K zoals je zegt), moet ik ze wel erachter plaatsen. Maar dan onder het projectiescherm, waar wel een akoestisch transparant zwart "doek" (aan frame) komt.

Dus eigenlijk ACHTER het scherm, maar ook ONDER het scherm :) :)

En omdat het scherm vrij laag komt (lager dan de frontspeakers hoog zijn), moet ik de speakers iets scheef zetten waardoor ze minder hoog worden. Gé (van GT Design) kwam vervolgens met de goede tip om ze met de tweeter naar buiten scheef te zetten zodat de "plaatsing" van het geluid nog altijd goed was...

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Ik denk dat ik me er iets bij voor kan stellen.
laat ik het zo zeggen: tot nu toe bewijs je sfteeds weer dat je een combi tussen creatieve en praktische oplossingen weet te vinden.
Dus ik ben dan benieuwd naar de daadwerkelijke uitvoering ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Quote from: Christiaan S on September 22, 2014, 10:20:51
Ik denk dat ik me er iets bij voor kan stellen.

:D :angel:

Quote
laat ik het zo zeggen: tot nu toe bewijs je sfteeds weer dat je een combi tussen creatieve en praktische oplossingen weet te vinden.
Dus ik ben dan benieuwd naar de daadwerkelijke uitvoering ;)

Haha, thanks voor de lovende woorden :colgate:

Ik heb 't voor de duidelijkheid (en ook om zelf een beetje beter idee/gevoel te krijgen) maar even getekend:



En dan natuurlijk wel een zwart (akoestisch transparant) doek ervoor zodat je geen speakers ziet.
Dat is ook de reden dat ik gewoon die kleur speakers heb genomen (past totaal niet bij de verdere inrichting die ik voor het HT in gedachte heb >:D).

Greetz,

Atmoz


P.S. de subs komen ook nog ergens te staan daar onderin ;)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Hoe staat het eigenlijk met de rest van de verbouwingen, slaapkamer met badkamer, bad in tuin etc?

Atmoz

Quote from: cobaltjeh on September 22, 2014, 11:32:16
Hoe staat het eigenlijk met de rest van de verbouwingen, slaapkamer met badkamer, bad in tuin etc?

Goed, goed :D Ben daar nog altijd druk mee bezig...
Maar het begint nu wel tijd te worden dat de bovenverdieping (= nieuwe slaapkamer) af raakt :angel: :devil: Hoe eerder ik het bed kan verplaatsen, hoe eerder ik eindelijk aan het HT kan beginnen, en die VW500 weer uit de kast kan slingeren >:D

Hierbij wat foto's van de vorderingen.

RGB-verlichting onder vlondertje bij 't bad:





Luikje voor electronica/voedingen/etc... gemaakt:



SONOS AMP ingebouwd:



Vloertjes uitzoeken/stalen ontvangen:





Met de tuin gaat het slecht, heel slecht :-X (bijna niets aan gedaan dit jaar...)
Dus het zwembad is pas volgend jaar klaar helaas!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Quote from: Atmoz on September 22, 2014, 10:50:26




Persoonlijk zou ik dit een tricky opstelling vinden. heb zelf namelijk al de groots mogelijke moeite om mijn center (die onder het scherm staat) image een beetje op oorhoogte te krijgen. Met alle speakers onder het scherm loop je wellicht kans dat het hele image onder je scherm verdwijnt en dat zou wel zonde zijn.

Zou het, voordat je definitief aan de slag gaat, wel ff goed testen. Zonde als straks je geluid niet naar de zin is. Voor mij is dit namelijk wat de filmervaring maakt of breekt. Beeld is leuk, maar geluid doet voor mij toch ruimschoots het meeste.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Badkamer wordt echt vet trouwens ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jaco

Quote from: Atmoz on September 22, 2014, 09:07:24
Oh, dat zijn inderdaad niet heel grote speakers :)
En actief dus? Dat je er met line level ernaartoe gaat? Of daar ter plekke voor iedere speaker een ampje? Hoe dan ook: welke Dolby Atmos processor ga je nemen?
Welke kan al die kanalen via line uitsturen? Die Marantzen kunnen dat toch niet, right?
Marantz av7702, 13x xlr uitgang: 11.2 -> 7.2.4 kan dus voor Atmos.

Quote
Mijn speakers kunnen NIET naast het scherm (te weinig plaats), dus moeten ze OF ervoor (wil ik niet) OF erachter.
Maar omdat ik geen akoestisch transparant scherm heb/neem (kan inderdaad maar beter niet i.v.m. 4K zoals je zegt), moet ik ze wel erachter plaatsen. Maar dan onder het projectiescherm, waar wel een akoestisch transparant zwart "doek" (aan frame) komt.

Dus eigenlijk ACHTER het scherm, maar ook ONDER het scherm :) :)

En omdat het scherm vrij laag komt (lager dan de frontspeakers hoog zijn), moet ik de speakers iets scheef zetten waardoor ze minder hoog worden. Gé (van GT Design) kwam vervolgens met de goede tip om ze met de tweeter naar buiten scheef te zetten zodat de "plaatsing" van het geluid nog altijd goed was...
Je mag de vw500 meenemen en komen kijken naar mijn scherm als je wilt of je structuur ziet.
Ik heb een screen excelence enlightor 4K 72"
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Staaled

Quote from: RalphH on September 22, 2014, 12:20:32
Persoonlijk zou ik dit een tricky opstelling vinden. heb zelf namelijk al de groots mogelijke moeite om mijn center (die onder het scherm staat) image een beetje op oorhoogte te krijgen. Met alle speakers onder het scherm loop je wellicht kans dat het hele image onder je scherm verdwijnt en dat zou wel zonde zijn.

Zou het, voordat je definitief aan de slag gaat, wel ff goed testen. Zonde als straks je geluid niet naar de zin is. Voor mij is dit namelijk wat de filmervaring maakt of breekt. Beeld is leuk, maar geluid doet voor mij toch ruimschoots het meeste.
Ik zie ook wel enig risico omdat het afstraalgedrag van de fronts half liggend mogelijk sterk verschilt van staand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VlisChris

Dat is iets dat in de woonkamer goed uitgeprobeerd kan worden in ieder geval ;)
Het is iets dat ik ook wat vermoed eigenlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

#590
Quote from: RalphH on September 22, 2014, 12:20:32
Persoonlijk zou ik dit een tricky opstelling vinden. heb zelf namelijk al de groots mogelijke moeite om mijn center (die onder het scherm staat) image een beetje op oorhoogte te krijgen. Met alle speakers onder het scherm loop je wellicht kans dat het hele image onder je scherm verdwijnt en dat zou wel zonde zijn.

Dat is ook de reden dat ik ze ook een beetje naar achteren laat "hellen". Dus ze moeten scheef zodat ze überhaupt onder het scherm passen, én schuin naar boven gedraaid zodat (vooral de hoge tonen) het geluid goed gericht wordt / richting de oren van alle kijkers. Het fijne van deze methode (de speakers redelijk laag, en dan omhoog laten "stralen") is dat alle personen op de verschillende zit-hoogtes van de verhogingen in één lijn zitten met de speakers. (zoiets zou je nooit echt goed krijgen met de speakers recht zoals de speakers graag zouden willen staan, en de mensen op verschillende hoogtes).

Quote
Zou het, voordat je definitief aan de slag gaat, wel ff goed testen. Zonde als straks je geluid niet naar de zin is. Voor mij is dit namelijk wat de filmervaring maakt of breekt. Beeld is leuk, maar geluid doet voor mij toch ruimschoots het meeste.

Ik kan dit pas echt testen in het home theater als die verhogingen waar iedereen op zit klaar zijn.
Maar inderdaad: ik zal niet meteen de speakers vastzetten zonder er nog wat aan te kunnen tweaken!


Quote from: RalphH on September 22, 2014, 12:20:53
BadSlaapkamer wordt echt vet trouwens ;D

Thanks! :)

Quote from: jaco on September 22, 2014, 12:31:58
Marantz av7702, 13x xlr uitgang: 11.2 -> 7.2.4 kan dus voor Atmos.

Ah, nice! Dus precies geschikt voor jou :clapping:
Wanneer ga je hem kopen?

Quote
Je mag de vw500 meenemen en komen kijken naar mijn scherm als je wilt of je structuur ziet.
Ik heb een screen excelence enlightor 4K 72"

Thanks voor de uitnodiging!! Dat zou inderdaad handig kunnen zijn, maar ik heb helaas het doek al gekocht.
Ik heb je scherm even bekeken op de website, maar ik zie toch echt structuur zitten, en redelijk groot als ik zo naar die meetlat kijk wat ernaast ligt. Ervaar jij dit niet zo?
De structuur van m'n huidige Projecta Cinama Electrol is in ieder geval VEEEEEL te grof!



Quote from: Staaled on September 22, 2014, 14:58:48
Ik zie ook wel enig risico omdat het afstraalgedrag van de fronts half liggend mogelijk sterk verschilt van staand.

Bedoel je het afstraalgedrag van de speaker ZELF in die stand, of hoe hij uiteindelijk afstraalt naar de "kijkers"? (als het dat laatste is, dan komt dat misschien juist goed uit gezien bovenstaand verhaal met die verschillende hoogtes wat zitplaatsen betreft)

Quote from: Christiaan S on September 22, 2014, 15:27:01
Dat is iets dat in de woonkamer goed uitgeprobeerd kan worden in ieder geval ;)
Het is iets dat ik ook wat vermoed eigenlijk.

Nee, eigenlijk niet. Ik heb daar geen 3 verschillende hoogtes waar mensen kunnen zitten :)
Wel kan ik daar testen hoe de speakers klinken als ze scheef staan :D

[edit]

Ook hier maar even een schetsje voor gemaakt:



Het blauwe gedeelte zou het gebied moeten zijn waar (onder andere) de hoge tonen richting de kijkers straalt  :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Quote from: Atmoz on September 22, 2014, 16:04:26
Dat is ook de reden dat ik ze ook een beetje naar achteren laat "hellen".

Het blauwe gedeelte zou het gebied moeten zijn waar (onder andere) de hoge tonen richting de kijkers straalt  :)

De center staat bij ons ook gekanteld (laser aligned zelfs ;D) en 100% is het nog niet. Stuk naar voren hielp wel wat. Heeft dus ongetwijfeld ook nog met reflecties te maken, maar is dus niet zo makkelijk als ook ik (richten) in eerste instantie dacht.
De één of andere speaker zal ook nog wat doen. Had eerder met de BA center een minder omlaaggetrokken beeld en deze stond nog lager dan nu de Tannoy.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

#592
Ik ga er van uit dat je 'schetsje' ook daadwerkelijk een uit de hand geschetste opzetje is...,want met de stralingshoek van het geluid zit het wel snor,en dat kan ik nu niet zeggen van de zicht/kijkhoek van de twee hoger gelegen stoelenrij tov het filmdoek...,of is dit "optisch-bedrog'?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Quote from: Atmoz on September 22, 2014, 16:04:26
Wanneer ga je hem kopen?

Thanks voor de uitnodiging!! Dat zou inderdaad handig kunnen zijn, maar ik heb helaas het doek al gekocht.
Ik heb je scherm even bekeken op de website, maar ik zie toch echt structuur zitten, en redelijk groot als ik zo naar die meetlat kijk wat ernaast ligt. Ervaar jij dit niet zo?
De structuur van m'n huidige Projecta Cinama Electrol is in ieder geval VEEEEEL te grof!
Als hij uit is in November koop ik de pre amp AV7702.

Ik heb een Sony VW90, en ik zie de structuur niet op 2 meter afstand.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Quote from: RalphH on September 22, 2014, 17:32:13
De center staat bij ons ook gekanteld (laser aligned zelfs ;D) en 100% is het nog niet. Stuk naar voren hielp wel wat. Heeft dus ongetwijfeld ook nog met reflecties te maken, maar is dus niet zo makkelijk als ook ik (richten) in eerste instantie dacht.
De één of andere speaker zal ook nog wat doen. Had eerder met de BA center een minder omlaag getrokken beeld en deze stond nog lager dan nu de Tannoy.

Hmzzz, dat wordt dus nog spannend straks... Zoals gezegd: ik kan ook pas écht goed proberen/testen zodra de ruimte al een beetje vorm begint te krijgen. Het lijkt me sowieso beter om pas echt goed te gaan prutsen met al dit soort dingen zodra dat mogelijk is in de uiteindelijke ruimte. Er zijn teveel dingen die anders zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de woonkamer:

- laminaat V.S. hoogpolig tapijt
- grote ruimte V.S. kleine ruimte
- alles op één niveau V.S. 3 lagen met zithoogtes
- vast nog wel een aantal dingen...

Ben wel zeer benieuwd waar dit naartoe gaat al zeg ik 't zelf :)

Quote from: papaleo on September 22, 2014, 18:16:59
Ik ga er van uit dat je 'schetsje' ook daadwerkelijk een uit de hand geschetste opzetje is...,want met de stralingshoek van het geluid zit het wel snor,en dat kan ik nu niet zeggen van de zicht/kijkhoek van de twee hoger gelegen stoelenrij tov het filmdoek...,of is dit "optisch-bedrog'?

Nou, ik heb het eigenlijk best wel in de juiste verhoudingen getekend. Dit waren/zijn mijn gedachtes wat betreft afmetingen/hoogtes:

- achterste rij mensen op 50cm hoogte
- middelste rij mensen op 30cm hoogte
- voorste rij mensen op 10cm hoogte
- scherm beginnend op 60cm hoogte --> onder dus 60cm vrij, boven dus +/- 90cm vrij (ik had van Gé gehoord dat Rob Dingen zelfs zijn scherm op 10cm hoogte heeft...)

Bedoel je dat het scherm te laag zit voor de bovenste/achterste rij mensen?
Thanks voor het meedenken (iedereen trouwens!!!) :worship:

Quote from: jaco on September 22, 2014, 18:32:10
Als hij uit is in November koop ik de pre amp AV7702.

Top! Ben zéér benieuwd!!

Quote
Ik heb een Sony VW90, en ik zie de structuur niet op 2 meter afstand.

Das mooi! Ik heb daar zoals gezegd met m'n huidige scherm wel last van. (niet van 1080p op m'n JVC, maar wel met 4K op m'n SONY)

Voor diegene die het interessant/leuk vinden: gisteren (met veel pijn en moeite/kapotte broek en bloed van m'n vriendin :angel:) een mijlpaal bereikt op m'n slaapkamer: het bad is geplaatst :pompom: :pompom: :pompom:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Stoel op de grond zetten. Stoel op vier kratten bier met plaatje hout er overheen daarachter misschien.
Kun je een idee krijgen. En als je het gewoon vanuit een normale stoel luisterd kun je al wel horen of het überhaupt een goed idee is :) Klinkt het dan nergens naar weet je dat de kans klein is dat het met nog 2 rijen stoelen dat het dan beter wordt :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Wat voor badje is dat? Hoe is het eigenlijk met het buitenbadje gelopen?

Atmoz

#597
Quote from: Christiaan S on September 23, 2014, 10:33:54
Stoel op de grond zetten. Stoel op vier kratten bier met plaatje hout er overheen daarachter misschien.
Kun je een idee krijgen. En als je het gewoon vanuit een normale stoel luistert kun je al wel horen of het überhaupt een goed idee is :) Klinkt het dan nergens naar weet je dat de kans klein is dat het met nog 2 rijen stoelen dat het dan beter wordt :)

Kijk! Dat zijn nu goede ideeën :worship: Ik heb even geen 4 kratten bier thuis, maar dan haal ik die toch even :D Moeten het toevallig ook nog lege kratten zijn? :angel: :angel: :angel:
Maar als het op deze manier al serieus te merken (en dus te testen) is, dan moet ik dat zeker maar doen. Ik wist dus écht niet dat plaatsing (daar gaat het hier tenslotte grotendeels om) zo belangrijk was!!


Quote from: donaldk on September 24, 2014, 21:57:22
Wat voor badje is dat? Hoe is het eigenlijk met het buitenbadje gelopen?

http://www.sanitairtotaal.nl/nl/whirlpool/2-persoons-whirlpool-bad/mocoori-W08011DM/

Gisteren aangesloten en alle bouwstof, zand, houtsnippers eruit gespoeld. Erna nog wat geprustst met alle mogelijkgheden, maar wat een bad zeg :worship: O0 :pompom:
Nu al méér dan tevreden. De bouwkwaliteit, de afwerking, de mogelijkheden.. WOW!! Ik kan het zelfs laten vol lopen via een afstandsbediening (en dus straks via de App op m'n phone :D)
Helemaal toppie. Dat gevoel als de waterval ineens aanspringt naar aanleiding van een druk op de remote --> daar doe ik het voor, dat is echt mijn ding zegmaar :wub: haha ;D

Greetz,

Atmoz


[edit]

Oh, en over het zwembadtje in de tuin: don't ask :devil: project wordt volgend jaar weer opgepakt. Als ik het nog weet te vinden tussen al dat onkruid....
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Quote from: Atmoz on September 25, 2014, 09:24:32
Ik wist dus écht niet dat plaatsing (daar gaat het hier tenslotte grotendeels om) zo belangrijk was!!

Ver-schrik-ke-lijk belangrijk. Ook stukje naar voor/naar achter en iets indraaien kan al een wereld van verschil maken.
Vergis je ook niet in subwooferplaatsing, dit kan helemaal een uitdaging zijn, maar dat had ik al eens gezegd geloof ik ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on September 25, 2014, 11:41:07
Ver-schrik-ke-lijk belangrijk. Ook stukje naar voor/naar achter en iets indraaien kan al een wereld van verschil maken.
Vergis je ook niet in subwooferplaatsing, dit kan helemaal een uitdaging zijn, maar dat had ik al eens gezegd geloof ik ;D.
Ik zie net je plannen,kweet nou niet of dat goed gaat.
Speakers horen niet zo te staan ,dan klinken ze niet goed denk ik.
Zou je plannen overwegen voordat je je ruimte zo gaat maken.

De sub kan je ook al niet maarzo ergens neerzetten.
Dus overweging wat je wilt lijkt me zeer wenselijk.