CommandFusion

Started by xynyx, June 16, 2013, 08:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Quote from: xynyx on October  3, 2013, 17:58:56
Alleen het ordenen van buttons op je scherm en een leuke button uitzoeken om te gebruiken..... Daar is de Pronto toch echt VEEL makkelijker in. Wat een gehannes in CF. Vreselijk!!

Oei, zie het reeds voor me, zou me daar enorm aan gaan ergeren  :nopompom:

Bij de Pronto werk(te) dat inderdaad gewoon goed. Zit zelf in de softwareontwikkeling (grafische industrie) heb dus na jaren ervaring opdoen wel wat met gebruiksvriendelijkheid en wat het wel is en wat het zeker niet is  ;)

xynyx

#51
Ro,

Volgens mij heb ik jou toch ook mijn Dune versie voor CF gestuurd? Ik zag dat je een hele rits vragen had gesteld op het CF forum. Kijk ff naar het stukje waar ik de Dune reply ontleed. Dat toepassen voor op de foldertxt's van yaDIS xml files.
Voor de rest als index de folder 00 of 00/99 gebruiken. De aldaar geplaatste foldertxt's gewoon laden en ontleden en opslaan als indexfile. Vandaaruit de xml aanroepen. Dat is ongeveer de basis.
Hoop dat je enig wijs kunt uit mijn xcf je.

yaDIS interface map moet wel op een HTTP server staan! Om snelheid te blijven houden krimp ik alle poster.jpg's naar 200(B)x 260(H). Dat geeft een filesize van rond de 15Kb. Zo kan je snel plaatjes laden. (Je ziet op de Dune zelf toch geen verschil in kwaliteit)

suc6

xynyx

Quote from: StefaanD on October  3, 2013, 18:05:20
Oei, zie het reeds voor me, zou me daar enorm aan gaan ergeren  :nopompom:


Dat is dan ook één van de redenen dat ik CF even links laat liggen. Pronto voldoet prima en de hardbuttons zijn heel wat prettiger dan dat geroer op een pad.
Zoals Jaco al stelde; de debug mogelijkheid is wel erg mooi. Stuk beter dan Pronto.

Elk nadeel heb z'n voordeel :P

jaco

Ik heb een paar units van global cache gekocht inderdaad: ip2sl.

Met knoppen heb ik tot dusver nog geen issues, maar ik stel daar ook niet veel eisen aan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Quote from: xynyx on October  3, 2013, 17:58:56
Leuk he, uren zitten op case/Case  :D ;) Ken dat gevoel helemaal :inlove:

Helemaal niet leuk.

Online javascript checker gevonden: http://jsfiddle.net/

Dan heb je in ieder geval syntax fouten eruit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wrs

Jaco, je hebt post ;D

Hier wat screenshots van mijn setup.
Vindt knoppen maken en plaatsen geen enkel probleem.
De wiki van Commandfusion ziet er steeds beter uit.
En als iedereen zijn projecten blijft delen met de rest, dan scheelt dat weer een hoop gepuzzel voor de volgende.

Ben nu aan het kijken om naar Z-wave te gaan en ook om de klikaan schakelaars die ik al heb te bedienen.
Zit te denken aan de Veralite en de tranceiver van Rfxcom.
Zou het liefst een opstelling hebben waar niet de hele dag een Pc aan hoeft te staan maar zie nu alleen nog maar de mogelijkheid om van Iviewer naar rfxcom te gaan via Eventghost.
Iemand ervaring?







Gr
Eric

jaco

Kun je me ook vertellen welke webcams je gebruikt ?
Of maakt het niet zo veel uit ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wrs

Denk het niet.
Heb nu 3 ip camera's gekocht bij Deal Extreme, merk"Wanscam"
Prijs is de helft van hier in NL.
Kreeg een live stream niet voor elkaar maar heb het anders gedaan.
Je kan met hun software een snapshot maken en die link heb ik gebruikt als image en ververs hem gewoon.

jaco

#58
Er staat wel uitleg van command fusion: video, commandfusion

Moet dan MJPEG of H.264 zijn, maar dat kunnen haas alle camera's tegenwoordig denk ik. Heb nog een oude liggen, maar die werkt vrees ik alleen met een eigen app op de pc.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wrs

bedankt voor de link, snap er nog niets van maar ga wat proberen.
misschien werkt mijn methode met jouw oude camera.

xynyx

Vandaag ook maar eens bezig geweest.
Heel veel Case/case-jes gehad. Goed voor uren zoeken. Denk dat 90% van de tijd voor dit soort ellende is gebruikt. Wat voel je je dan stom :(

jaco

#61
Ik ben ook bezig geweest met mijn Lutron lichtcontroller.
Aansturen gaat goed, kan het netjes per groep dimmen/feller maken, en scenarios uitlezen.
Toetsen om de scenarios te maken moet ik er nog bij zetten, maar dat zit al in mijn javascript verwerkt. Enige issue nu nog is de slider/gauge.
Slider werkte niet, en is ook het verkeerde ding want ik kan geen percentages instellen voor een groep, enkel uitlezen in percentages (oude lutron unit)
Dus het wordt een gauge, die lijkt ook simpler.

Opgelost: het moest een analoge join zijn, en geen seriele. En het bereik van een gauge en slider is standaard 0-65535, dus als je 0-100 bereik wil moet je het even omrekenen (waarde maal 655 genomen)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Valkyrie

#62
Dat CF lijkt mij ook erg interessant! :) Hopelijk is dit ook goed te koppelen aan Z-wave?

Misschien dan in relatie met de GC100-12. ::)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Ro

Quote from: xynyx on October  3, 2013, 18:06:21
Ro,

Volgens mij heb ik jou toch ook mijn Dune versie voor CF gestuurd? Ik zag dat je een hele rits vragen had gesteld op het CF forum. Kijk ff naar het stukje waar ik de Dune reply ontleed. Dat toepassen voor op de foldertxt's van yaDIS xml files.
Voor de rest als index de folder 00 of 00/99 gebruiken. De aldaar geplaatste foldertxt's gewoon laden en ontleden en opslaan als indexfile. Vandaaruit de xml aanroepen. Dat is ongeveer de basis.
Hoop dat je enig wijs kunt uit mijn xcf je.

yaDIS interface map moet wel op een HTTP server staan! Om snelheid te blijven houden krimp ik alle poster.jpg's naar 200(B)x 260(H). Dat geeft een filesize van rond de 15Kb. Zo kan je snel plaatjes laden. (Je ziet op de Dune zelf toch geen verschil in kwaliteit)

suc6
Ik heb je file inderdaad ontvangen. Tegelijkertijd heb ik een vraag op het CF forum geplaatst. Daar kwam iemand met het idee om xbmc te gebruiken om de film info weer te geven in iviewer. Clayton, een van de deelnemers op het forum, heeft een module gepost die de database leest van xbmc en het bestand vervolgens naar de Dune doorstuurt om af te spelen. Ik heb dit nu bijna werkend en ziet er erg netjes uit. Ik zal wat meer info posten, als ik het helemaal werkend heb.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

xynyx

Quote from: Ro on October  4, 2013, 23:35:41
Ik heb je file inderdaad ontvangen. Tegelijkertijd heb ik een vraag op het CF forum geplaatst. Daar kwam iemand met het idee om xbmc te gebruiken om de film info weer te geven in iviewer. Clayton, een van de deelnemers op het forum, heeft een module gepost die de database leest van xbmc en het bestand vervolgens naar de Dune doorstuurt om af te spelen. Ik heb dit nu bijna werkend en ziet er erg netjes uit. Ik zal wat meer info posten, als ik het helemaal werkend heb.

Ben zeer benieuwd! Laat maar zien tzt! Suc6 verder.

xynyx

Quote from: Valkyrie on October  4, 2013, 21:12:44
Dat CF lijkt mij ook erg interessant! :) Hopelijk is dit ook goed te koppelen aan Z-wave?

Misschien dan in relatie met de GC100-12. ::)

Je kan z-wave direct aansturen. Daar heb je verder niets bij nodig, alleen wat js kennis.

wrs

Je hebt toch wel hardware nodig om z-wave aan te sturen?
Een Veralite of iets dergelijks?

Valkyrie

Quote from: wrs on October  5, 2013, 11:03:10
Je hebt toch wel hardware nodig om z-wave aan te sturen?
Een Veralite of iets dergelijks?

Die Vera Lite heb ik al staan, dus het is inderdaad de programmeerkennis. Ik denk dat dat nou juist het lastige is. :-\
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

wrs

Heb al een lopen zoeken naar iemand die die combinatie voor elkaar heeft maar nog niets gevonden.
Veralite kan weer geen klikaan spullen aansturen dus daarom zit ik ook te kijken naar Rfxcom, maar die doet weer geen Z-wave :(
Ook zou het mooi zijn als je er geen pc voor hoeft aan te laten staan..
Het ultieme kastje wat alles kan is er nog niet helaas.

jaco

Kun je de goedkooptste zwave interface gebruiken ?
Rs-232: http://www.robbshop.nl/homepro-seriele-adapter
Of een vera light controller: http://www.robbshop.nl/vera-lite-basisstation
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Quote from: Valkyrie on October  5, 2013, 11:10:36
Die Vera Lite heb ik al staan, dus het is inderdaad de programmeerkennis. Ik denk dat dat nou juist het lastige is. :-\

Ik heb ooit voor de Pronto een scriptje geschreven voor de aansturing van een lichtschakelaar. Stelt niet heel veel voor maar dan heb je een basis. Laat maar weten als je het wil hebben.

Kjelt

#71
 :thumbs-up: mooi werk mannen, ik ga denk ik ook eens hiermee beginnen.
Ik heb vanavond wat zitten inlezen maar als ik het goed begrijp is de CF gui interface volledig los van de CFlink hardware te gebruiken? Dus stel dat ik een eigen RS485 (mag ook RS232zijn die ik omzet) protocol heb met adressering, commandos en data dan kan ik dat allemaal via de CF gui verzenden en acknowledges afhandelen via bv een global cache g100 of moet ik nog ergens reknening mee houden?
En ir? De CF database gaat uit vaneen CF IR blaster, hoe gaat dit nu dan via globalcache?

jaco

Ik ken alleen maar een device direct aan een RS-232 poort. Niet met een bus achtige structuur met meerdere te adresseren devices.
Met 1 device heb je gewoon feedback.
Je defenieert een ip adres waar een omzetter te vinden is (ik gebruik global cache ip2sl) en dan kun je naar een ip poort nummer waar de rs-232 interface achter zit commando's sturen.
Dan definieer je een feedback onder die device en je moet een regular expression maken om dat te filteren. Dit kan alles zijn, of alleen informatie waar je in geinteresseerd bent.

In javascript heb je dan een onIncomingData functie die aangeroepen wordt als er feedback door de filter komt. Binnen die functie kun/moet je zelf de feedback parsen om variabelen etc. te zetten die je dan weer in je GUI kunt gebruiken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Als ik donderdag terug ben van vakantie zou ik graag een stukje werkende voorbeeldcode willen zien, kan dat? Dan kan ik beter inschatten hoe het werkt met die filters.
Waarom heb je overigens voor de ip2sl gekozen en niet voor de g100 die maar een paar tientjes duurder is?

jaco

Ip2sl is kleiner als je hem bij je apparaat wilt zetten.
Verder heb ik (nog) geen ir en sensoren nodig.

Ik kom van een pronto rfx9600, die heeft 4 rs-232 interfaces, 4 IR, 4 in- en output interfaces.
Dat was wel handig in het apparatuur rack, 1 voeding en normale lengte draden.

Ik heb nu 3 stuks ip2sl gekocht, en de lichtcontroller de voorversterker en de projector aangesloten.
De lichtcontroller en de projector zitten iets verder van de apparatuurkast af.
Maar ja, je moet ethernet en power erna toe brengen (geen POE switch) dus het zal wel een passende lange rs-232 kabel worden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm