Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jon81

Ik mis een paar opties in de poll, namelijk geen van beiden, of pc, of wii u
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Willem

@ Jeroen,

Het was grappig bedoelt. In de trent van als je voorspellingen uitkomen voorspel dit dan ook maar want dat komt me wel goed uit als ik niet hoef te betallen voor het online gamen.

Bedankt voor de link met info.

Het ziet er nu naar uit dat als ik Call of Duty online wil spelen op de PS4 toch een PS+ abbonement nodig heb. :nopompom:

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Zymotic

Quote from: jon81 on June 20, 2013, 12:04:46
Ik mis een paar opties in de poll, namelijk geen van beiden, of pc, of wii u

Nee hoor, want de vraag is namelijk: Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de...

PC is geen game console en de Wii U ook niet echt NextGen (discutabel). En als je er geen wilt kopen, vul je dus niets in. 

jon81

Quote from: Zymotic on June 20, 2013, 12:12:31
Nee hoor, want de vraag is namelijk: Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de...

PC is geen game console en de Wii U ook niet echt NextGen (discutabel). En als je er geen wilt kopen, vul je dus niets in.

Sorry, je hebt gelijk  ;)

(Ik vul niets in  :P)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Jeroen de Waal

#55
@ Willem

Oke duidelijk ;-)

Ach het is geen ramp om PS+ te hebben of moeten nemen.
Je krijgt erg veel content voor het geld. Vooral als je straks een PS3, ViTA en PS4 hebt krijg je extra veel content voor 1 abbo op +.

Volgende week is Battlefield 3 gratis voor PS+ abonnees!


Jeroen.

Edit: eerste week van juli is BF3 gratis sorry.

Zymotic

En dan niet meer op een gekraakte PS spelen he!  ;)

Jeroen de Waal

Nee ik ga niet meer bij een ander inloggen om te kunnen gamen!  >:(
Heb mijn lesje wel geleerd van dergelijke stommiteiten. Vooral stom dat ik het nooit goed door had.

Heb me ook nooit verdiept in gekraakte playstations ofzo. Ben alleen maar bekend met flashkaartjes voor een DS.


Jeroen.

Raymond187

Bij de weg...zou het een stunt zijn geweest van Mickeysoft om te zeggen dat je altijd online moet zijn en geen 2e handse games kan spelen? Nu komen ze toch weer in het nieuws dat ze hun kopers tegemoet komen/

mradem

Quote from: Jeroen de Waal on June 20, 2013, 11:54:46
Ik weet niet of Willem zijn uitspraak sarcastisch is....ben niet altijd even goed in het lezen van teksten....



Ik ben er niet vanuit gegaan.

Zymotic

Quote from: Raymond187 on June 20, 2013, 13:26:33
Bij de weg...zou het een stunt zijn geweest van Mickeysoft om te zeggen dat je altijd online moet zijn en geen 2e handse games kan spelen? Nu komen ze toch weer in het nieuws dat ze hun kopers tegemoet komen/

Dat hadden ze toch ook al gezegd ;-)

Snutchz

QuoteSuperPhillip Central writes, "Today, Microsoft announced one of the biggest corporate 180s in gaming history. No longer will the upcoming Xbox One suffer from DRM issues, no longer will it need a forced internet connection, and no longer will it block used games in any form.

Inevitable  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Raymond187

Quote from: Zymotic on June 20, 2013, 13:33:23
Dat hadden ze toch ook al gezegd ;-)
Oww :) Nou zijn ze er iig eerlijk over  :thumbs-up:


Zefanja

#63
Hmmm met dit nieuws komt er dan waarschijnlijk ook een Xbox One.
Maar eerst de PS4  ;D
Heb met de RROD me lesje wel geleerd om de xbox gelijk te kopen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Remus


Zymotic

Gelukkig zijn er ook mensen die de XBox kopen, anders heeft Sony straks geen concurrentie meer  ;D

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB


Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Een van de features van Xbox One, family Sharing genaamd, werd onthuld als een manier om games te delen met familie. Dit lijkt ietsje minder rooskleurig te zijn dan werd voorgesteld, want de games zijn maar een half uur tot een uur speelbaar. Een medewerker heeft op pastebin zijn verhaal gedaan, waarin hij uitlegt dat het meer een demomodus is, om zo de mensen kennis te laten maken met de games. Als de demo bevalt kun je de game natuurlijk kopen. Of dit waar is valt nog te bezien, maar een user op NeoGAF geeft ook aan dat dit het geval is. De user in kwestie, CBOAT, heeft het tot nu toe vaak bij het rechte eind gehad als het om de Xbox One gaat.

De feature is komen te vervallen met de 24-uurs check via internet en used game-policy. Microsoft heeft nog geen commentaar gegeven op het demoverhaal.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Mooi balen dan, ik zou zeggen de disk is het eigendomsbewijs, wat maakt het uit of je dat op 1 of 100 XBOXen speelt als de originele schijf er maar in zit. Download versie is een ander verhaal daar kan ik me nog wat bij voorstellen net als het product (disk of download) blokkeren zodra geconstateerd is dat het tegelijk op twee machines draait.

AnubisNefer

Quote from: Erik on June 21, 2013, 13:10:16
Een van de features van Xbox One, family Sharing genaamd, werd onthuld als een manier om games te delen met familie. Dit lijkt ietsje minder rooskleurig te zijn dan werd voorgesteld, want de games zijn maar een half uur tot een uur speelbaar. Een medewerker heeft op pastebin zijn verhaal gedaan, waarin hij uitlegt dat het meer een demomodus is, om zo de mensen kennis te laten maken met de games. Als de demo bevalt kun je de game natuurlijk kopen. Of dit waar is valt nog te bezien, maar een user op NeoGAF geeft ook aan dat dit het geval is. De user in kwestie, CBOAT, heeft het tot nu toe vaak bij het rechte eind gehad als het om de Xbox One gaat.

De feature is komen te vervallen met de 24-uurs check via internet en used game-policy. Microsoft heeft nog geen commentaar gegeven op het demoverhaal.

Idd, dit en het hele gestuntel van Microsoft heeft mij doen beslissen om voor de PS4 te gaan.

Imo mogen zij de marketing en PR afdeling die deze strategie heeft bedacht, ontslaan. Wat een onduidelijkheid, vaagheid en vertoon van wanorde bij MS. En dan op het laatste moment diep buigen voor de ''demanding-audience'' in het mom van ''we have listened to your feedback and care about this given feedback''

Flikker op met je mandatory kinect! Doeiiiii!

Zodra er een prijsdrop is of een 2e versie van Xbox One, incl wat betere exclusives, dan komt ie er wel, maar op launchday koop ik een PS4, en kan ik gelijk genieten van cross-gen-platform PsPlus!  :headbanging:
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Hoewel de PS4 op basis van bijna alles de voorkeur krijgt ga ik waarschijnlijk toch voor beiden.
Als ik naar de spellen kijk dan vind ik de Xbox One op dat vlak wellicht net wat sterker (vooralsnog 't enige voordeeltje van de One).
Forza Motorsport is alleen al een goede reden om toch ook die stinkerds van MS m'n centen te gunnen ;)

Ik hoop wel dat m'n Racestuur die een klein vermogen heeft gekost werkt met de nieuwe consoles :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

hexagram

PS4 i.c.m. BF4, nieuwe Uncharted, Infamous, Driveclub en The Order, super!