Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

Willem

Quote from: Jeroen de Waal on June 12, 2013, 17:05:38
Uhhhhmmm op de Xbox moest je juist altijd al geld betalen om online te kunnen gamen.


Jeroen.

Uhm, beste Jeroen je begrijpt me niet helemaal.

Omdat ze beide nu geld vragen voor online gamen kan ik net zo goed een Xbox aanschaffen. Ik vindt het geen slimme zet van Sony. Er zijn best veel mensen die voor een PS3 gekozen hebben omdat je dan geen geld hoeft uit te geven om online te mogen gamen.

Doodat ze bij Sony nu ook geld gaan vragen voor online gamen is de Xbox voor mij nu ook een optie.

Groet Willem
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

mradem


Nooff

Quote from: Willem on June 13, 2013, 00:20:10
Uhm, beste Jeroen je begrijpt me niet helemaal.

Omdat ze beide nu geld vragen voor online gamen kan ik net zo goed een Xbox aanschaffen. Ik vindt het geen slimme zet van Sony. Er zijn best veel mensen die voor een PS3 gekozen hebben omdat je dan geen geld hoeft uit te geven om online te mogen gamen.

Doodat ze bij Sony nu ook geld gaan vragen voor online gamen is de Xbox voor mij nu ook een optie.

Groet Willem
Dan nog vraagt Sony minder voor haar dienst. Alsof het dan ineens gerechtvaardigd zou zijn voor MS en daarom dus over te stappen. Ik zie nog steeds meer voordelen voor de PS4 tov de One.

Kjelt

Quote from: mradem on June 12, 2013, 23:21:55
Ik vraag me wel af als je internet een dag eruit ligt wat gebeurd er dan eigenlijk?
Dat zijn wel zaken waar ze in de praktijk mee gaan experimenteren, kijken hoeveel % daar last van heeft, welk % zijn dat (even zwart/wit gesteld slecht betalende bejaarden zal hun worst wezen maar als het veel games kopende doelgroepen betreft zullen ze wel gaan inbinden).
Maar ja hoe moet de amerikaanse overheid anders al die mensen afluisteren en spioneren, nu hebben ze in ieder games huishouden een camera en microfoon en dan sluit die lastige eigenaar hem niet aan op het internet, dat was niet de bedoeling  :devil:

mradem

Quote from: Kjelt on June 13, 2013, 08:50:33
Dat zijn wel zaken waar ze in de praktijk mee gaan experimenteren, kijken hoeveel % daar last van heeft, welk % zijn dat (even zwart/wit gesteld slecht betalende bejaarden zal hun worst wezen maar als het veel games kopende doelgroepen betreft zullen ze wel gaan inbinden).
Maar ja hoe moet de amerikaanse overheid anders al die mensen afluisteren en spioneren, nu hebben ze in ieder games huishouden een camera en microfoon en dan sluit die lastige eigenaar hem niet aan op het internet, dat was niet de bedoeling  :devil:

Dat spionage verhaal is inderdaad wel een hot item. Daar komt vast nog een film over :P . Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen hier niet blij mee zijn.
Ik ben tot nu toe ook pro PS4 als ik alles zo tegen elkaar afweeg. De meeste top games die ik tot nu toe heb gezien zijn toch multi platform games..

Zymotic

Even een polletje toegevoegd

Erik

Spionage zal helemaal leuk worden met Kinect heeft de FBI meteen een uitstekende camera in je huis staan. Benieuwd PRISM ook al thuis bij je opneemt en opslaat op hun servers :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Denon Focal

Blijf gewoon de combi PC en Nintendo voor de kids houden.
Beide consoles halen me niet over om ervan af te stappen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Raymond187

Quote from: Willem on June 12, 2013, 14:53:51
Ik ben een echte PS gebruiker, sinds de eerste PS. Maar omdat Sony geld gaat vragen voor het online gamen ga ik misschien wel voor de XBox. Daar draaien de spellen momenteel ook beter op. Zeker online games van COD.

Groet Willem.
Ik heb de 360 en ps3 en speelde online.

PS3 is idd kosteloos multi gamen, maar netwerk is stuk slechter. Simpel omdat er er veel minder geld voor wordt uitgegeven voor een goeie stabiele omgeving.

360 geloof 60e per jaar en daar is het dus een stuk beter vanwege de extra centen.

Lijkt me vrij logisch.

Dus ik verwacht met de ps4 dat het netwerk stuk beter zal zijn.

Snutchz

Mijn interesse gaat vooral uit naar 'Plants vs Zombies : Garden Warfare' en 'Dead Rising 3' .. beide voor de XBONE.
Hopelijk zijn deze timed exclusive. Als M$ een nieuwe 'Alan Wake' had laten zien, zou ik direct om zijn geweest  ;)

Vooralsnog ben ik op launch day voorzien van 'n PS4 (zojuist gereserveerd) 8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

gdzr

Quote from: mradem on June 12, 2013, 23:21:55
Ik vraag me wel af als je internet een dag eruit ligt wat gebeurd er dan eigenlijk?

Dan kan je niks meer spelen. Alleen de media functies zijn dan nog bruikbaar, zoals TV kijken xD
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Rob Eric Blank

Forza Motorsport 5 zou voor mij een reden zijn om naar de MS One te gaan. Zeker daar Sony wel een nieuwe GT laat ontwikkelen, maar dit voor de PS3 doet ipv PS4. Alleen zou de backwards compatibiliteit met met dure Fanatec wheel op de Xbox een issue kunnen zijn.

Misschien weer tijd voor een PC.  ;)

skank1

Quote from: Rob Eric Blank on June 14, 2013, 15:26:06
Forza Motorsport 5 zou voor mij een reden zijn om naar de MS One te gaan. Zeker daar Sony wel een nieuwe GT laat ontwikkelen, maar dit voor de PS3 doet ipv PS4. Alleen zou de backwards compatibiliteit met met dure Fanatec wheel op de Xbox een issue kunnen zijn.

Misschien weer tijd voor een PC.  ;)

Ik ga na 20j pc, misschien nu terug naar een console ;)
omgekeerde wereld :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

XanaduNL

Quote from: Snutchz on June 13, 2013, 16:28:13
Mijn interesse gaat vooral uit naar 'Plants vs Zombies : Garden Warfare' en 'Dead Rising 3' .. beide voor de XBONE.
Hopelijk zijn deze timed exclusive. Als M$ een nieuwe 'Alan Wake' had laten zien, zou ik direct om zijn geweest  ;)

Vooralsnog ben ik op launch day voorzien van 'n PS4 (zojuist gereserveerd) 8)

Je weet dat Quantum Break (X1 exclusive) van dezelfde makers/schrijver als Alan Wake is? :)

mradem

Quote from: Rob Eric Blank on June 14, 2013, 15:26:06
Forza Motorsport 5 zou voor mij een reden zijn om naar de MS One te gaan. Zeker daar Sony wel een nieuwe GT laat ontwikkelen, maar dit voor de PS3 doet ipv PS4. Alleen zou de backwards compatibiliteit met met dure Fanatec wheel op de Xbox een issue kunnen zijn.

Misschien weer tijd voor een PC.  ;)

Voor de ps4 krijg je DriveClub.

Snutchz

Quote from: XanaduNL on June 14, 2013, 16:14:38
Je weet dat Quantum Break (X1 exclusive) van dezelfde makers/schrijver als Alan Wake is? :)
I know.. maar daar hadden ze wel wat meer van mogen laten zien  :dozingoff:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Kjelt


Willem

Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

mradem

Quote from: mradem on June 11, 2013, 18:49:12
Ik denk dat ze nog wel terugkomen op het 2ehands verhaal. Die €100 verschil is leuk maar voor mij niet bepalend. En de betere specs zegt ook niet alles, dat heb ik met de 360 en ps3 gezien.

Ik wacht nog even af ;D. Ik vond de nieuwe metal gear trouwens ook wel erg gaaf.

Laat ik even mijn eigen opmerking quoten :D . Het is een gave.. :P

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Kjelt

Tja MS had kennelijk geen zin om het record van de Titanic te verbeteren, product zou al afgezonken zijn voor de launch. Ben benieuwd naar het spelaanbod het eerste jaar van beide platforms.

Willem

Quote from: mradem on June 20, 2013, 10:16:15
Laat ik even mijn eigen opmerking quoten :D . Het is een gave.. :P

Zou je dan ook even kunnen voorspellen dat Sony geen abbonement eist alleen voor het online gamen.  ;)

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

mradem

Quote from: Willem on June 20, 2013, 11:42:08
Zou je dan ook even kunnen voorspellen dat Sony geen abbonement eist alleen voor het online gamen.  ;)

Groet Willem.

Ik heb alleen aandelen bij MS helaas niet bij Sony :P

Jeroen de Waal

Ik weet niet of Willem zijn uitspraak sarcastisch is....ben niet altijd even goed in het lezen van teksten....

De PS4 vereist voor online gamen een PS+ abonnement.
Echter kunnen gameontwikkelaars er voor kiezen om een online game(element) free-to-play te laten zijn.

Zo heb je dus niet perse voor alle spellen een PS+ abbo nodig.


Jeroen.

Bron: http://www.ps3trophies.org/news/news-10263-Sony-Outlines-PlayStation-4-Functionality-for-Non-PS-Plus-Subs.html

LuPo

Ik ga voor de PS4 met BF4 en Fifa 14. :clapping: