Xbox One of PlayStation 4

Started by Zymotic, June 11, 2013, 13:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Als ik een NextGen console koop, dan wordt het de:

PlayStation 4
107 (67.3%)
Xbox One
34 (21.4%)
Beide
18 (11.3%)

Total Members Voted: 159

Zymotic

Gister en vannacht zijn de E3 presentaties geweest van Microsoft  en Sony.

Welke console gaan jullie aanschaffen (als je er 1 wilt aanschaffen)

Ik zelf ga de PS4 kopen. Is €100,- goedkoper en 2e hands games zijn mogelijk.

Xstream

PS4 vermoedelijk ... wacht alle uiteindelijk ontwikkelingen nog wel af, maar tot nu toe lijkt vrijwel alles in 't voordeel van PS4 te zijn - al ben ik er eigenlijk nog niet zo ingedoken - je vangt soms wat op.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

2de hands gaat ook mogelijk zijn op de XboxOne, niet onbeperkt en daarnaast nog afhankelijk van de uitgever.

Annieweej, ik ga voor de Wii-U.  :pompom:  :P

Groeten...

Snutchz

Van 18:00 tot 05:30 zitten volgen via de GT stream .. zodadelijk nog Nintendo .. droppin' bombs  :devil:

De PS4 is 'n day one purchase  8) ..suck it M$ !

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

mradem

Welke games hebben bij jullie tot nu toe de grootste indruk achtergelaten?



Snutchz

#5
Térgende lag op de stream.. stijve presentatie.. nieuwe 3D Mario is 'n forse stap terug na 'n masterpiece als SMG(2).. dikke titels verder..

Quote from: mradem on June 11, 2013, 16:32:54
Welke games hebben bij jullie tot nu toe de grootste indruk achtergelaten?

Plants vs Zombies : Garden Warfare (360/One)
inFAMOUS : Second Son (PS4)
The Evil Within (PS4)
Killer is Dead (360)
Dead Rising 3 (One)
Watch Dogs (PS4)
DKC Tropical Freeze (Wii U)
Bayonetta 2 (Wii U)
Mario Kart 8 (Wii U)

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

THX-UltraII

nog een voordeel van de PS4: hij wordt sneller dan de one.

Pinohelmond

De One moet ook verplicht online aangesloten worden en er schijnt dagelijks ingelogd te moeten worden. Zal ongetwijfeld een broodje aap verhaal zijn aangezien het totaal niet realistisch is maar het is wel de huidige berichtgeving.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Snutchz

#8
M$'s visie zal volledig op de schop moeten.. simpel is dat  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

mradem

Ik denk dat ze nog wel terugkomen op het 2ehands verhaal. Die €100 verschil is leuk maar voor mij niet bepalend. En de betere specs zegt ook niet alles, dat heb ik met de 360 en ps3 gezien.

Ik wacht nog even af ;D. Ik vond de nieuwe metal gear trouwens ook wel erg gaaf.

skank1

Ps4 heeft ook vervangbare hdd...

Toch wel veel voordelen die ps4
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Zymotic

Quote from: mradem on June 11, 2013, 18:49:12
Ik denk dat ze nog wel terugkomen op het 2ehands verhaal. Die €100 verschil is leuk maar voor mij niet bepalend. En de betere specs zegt ook niet alles, dat heb ik met de 360 en ps3 gezien.

Ik wacht nog even af ;D. Ik vond de nieuwe metal gear trouwens ook wel erg gaaf.

Wie weet, misschien gaat MS daar nog op terugkomen, maar dat zal voorlopig niet zo zijn.

mradem

#12
Quote from: skank1 on June 11, 2013, 18:54:21
Ps4 heeft ook vervangbare hdd...

Toch wel veel voordelen die ps4

Dit is idd wel een mooi voordeel

Remus

Het wordt een moeilijke keuze. Destijds heb ik mijn 360 verkocht omdat de PS3 veelbelovend zou zijn. Helaas kon de PS3 het voor mij niet waar maken en heb ik later weer een 360 gekocht..


Snutchz

#14
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Remi

Microsoft en terugkomen op een besluit....blijkt erg lastig voor ze.
Ik herinner me nog het HD-dvd verhaal op de Xbox. Het was HD-dvd of niks!

En het werd "Niks"...
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Willem

Ik ben een echte PS gebruiker, sinds de eerste PS. Maar omdat Sony geld gaat vragen voor het online gamen ga ik misschien wel voor de XBox. Daar draaien de spellen momenteel ook beter op. Zeker online games van COD.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Kjelt

Het ziet er naar uit dat de PS4 verreweg de beste kaarten heeft voor deze ronde.
Maar zoals in het verleden vaker is gebeken is het juist de software wat het uiteindelijke verschil zal opleveren.
Als de eerste generatie games van de ene console niet het juiste genre is of de aanwezige hardware nog niet goed benut kan er nog van alles gebeuren.
Daarnaast maakt Sony flink verlies op hun consumentenelektronicatak en is het verdienmodel van beiden puur gericht op de spellen.
Ik zit de eerste introductiemaanden wel uit, rustig kat uit de boom kijken van de eerste reviews en mocht het echt de moeite waard zijn van het overstappen dan pas kiezen. De titels die ik interessant vind worden toch al nauwelijks meer gemaakt voor consoles  :(

Jeroen de Waal

Quote from: Willem on June 12, 2013, 14:53:51
Ik ben een echte PS gebruiker, sinds de eerste PS. Maar omdat Sony geld gaat vragen voor het online gamen ga ik misschien wel voor de XBox.

Groet Willem.

Uhhhhmmm op de Xbox moest je juist altijd al geld betalen om online te kunnen gamen.


Jeroen.

Miesepies

Als Sony fanboy is de kans erg groot dat er een PS4 gaat komen :D

Maar... is het jullie ook opgevallen dat bijna alle grote titels die langs kwamen, multi platform waren ? Tenminste, dat idee had ik wel van de Sony presentatie. Had het gevoel dat er weinig exclusives waren.

En Snake op de XBox One...  krijgen we straks Master Chief op PS4 ?  :coffee:

Erik

Wie geen internet heeft of een slechte verbinding moet maar een xbox360 kopen aldus Microsoft. Veel respect voor hun klanten hebben ze niet, maar dat zie je wel vaker bij hoge pieten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mradem

Tja maar ff serieus wie heeft tegenwoordig geen internet..:D

mradem

Ik vraag me wel af als je internet een dag eruit ligt wat gebeurd er dan eigenlijk?

Erik

Dan moet je een nieuwe kopen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Zymotic

Quote from: mradem on June 12, 2013, 23:21:55
Ik vraag me wel af als je internet een dag eruit ligt wat gebeurd er dan eigenlijk?

Dan is er een kans dat je niet eerder kan spelen tot dat er weer internet is.