iTunes bitperfecte ripper of niet?

Started by garmtz, June 4, 2013, 20:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Eddye

Quote from: twani on June  7, 2013, 13:16:16
'T is de toon die de muziek maakt, waarom doe je zo tegen zo ongeveer de meest hulpvaardige sponsor van het HTforum?
twani, daar wil ik best even op antwoorden. Je gaat voorbij aan het feit dat ik 3 keer gevraagd heb of Garmt mijn antwoord gelezen had. Ik was namelijk onder de indruk dat Garmt het niet goed gelezen had, ik ben het tenslotte (deels) met hem eens, dus waarom dan dit rare antwoord?
Wanneer Garmt dan antwoord dat hij het gelezen heeft, betekend dat dus dat hij bewust mijn antwoord aan de kant schuift en in het belachelijke trekt en mij dus belachelijk wil maken. In mijn ogen is dus de meest behulpzame forumsponsor, niet zo behulpzaam.
Ik vind dat ik hem daarop mag wijzen, en dat heb ik in de laatste alinea dan ook gedaan. Daarnaast komt er bij mij geen onvertogen woord uit. Ik maak Garmt nergens voor uit, ik scheld hem niet uit, ik laat hem totaal in zijn waarde. Iets wat Garmt in mijn ogen niet tegen mij heeft gedaan, met zijn antwoord(en).
Ik vind dat Garmt juist als Forumsponsor, tegen iedereen, in ieder geval netjes moet zijn. Als je dat niet wilt of kunt, moet je onder je eigen naam een forum beginnen, daar kan je dan schiften in wie je wel en niet netjes te woord wil staan. Tevens werpt Garmt zich op als expert (en wat ik van zijn normale antwoorden lees is hij dat ook), is het dat zo raar dat hem dan ook dingen gevraagd worden? Dingen die soms inhoudelijk dieper gaan dan "moet ik rippen in MP3 of FLAC"? Is er dan echt zoveel gezichtsverlies als je bijvoorbeeld schrijft "Goh, Eddy, zo had ik het nooit bekeken, ik heb nu geen tijd om er diep in te duiken, maar wellicht in de toekomst"?
Dat is mijn mening, je vroeg ernaar.
Dan verder, ik wil deze discussie hier achter me laten, het heeft me teveel irritatie opgeleverd. Ik vind het prima als Garmt alleen maar zijn mening in deze wil geven, en daar verder inhoudelijk niet op in gaat. Voor wat dit betreft kom ik er zelf wel uit, en zal wel twee keer nadenken voordat ik wat aan hem vraag.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

garmtz

#52
Waarvan akte...

twani

Quote from: Eddye on June  7, 2013, 16:31:37
twani, daar wil ik best even op antwoorden. Je gaat voorbij aan het feit dat ik 3 keer gevraagd heb of Garmt mijn antwoord gelezen had. Ik was namelijk onder de indruk dat Garmt het niet goed gelezen had, ik ben het tenslotte (deels) met hem eens, dus waarom dan dit rare antwoord?
Wanneer Garmt dan antwoord dat hij het gelezen heeft, betekend dat dus dat hij bewust mijn antwoord aan de kant schuift en in het belachelijke trekt en mij dus belachelijk wil maken. In mijn ogen is dus de meest behulpzame forumsponsor, niet zo behulpzaam.
Ik vind dat ik hem daarop mag wijzen, en dat heb ik in de laatste alinea dan ook gedaan. Daarnaast komt er bij mij geen onvertogen woord uit. Ik maak Garmt nergens voor uit, ik scheld hem niet uit, ik laat hem totaal in zijn waarde. Iets wat Garmt in mijn ogen niet tegen mij heeft gedaan, met zijn antwoord(en).
Ik vind dat Garmt juist als Forumsponsor, tegen iedereen, in ieder geval netjes moet zijn. Als je dat niet wilt of kunt, moet je onder je eigen naam een forum beginnen, daar kan je dan schiften in wie je wel en niet netjes te woord wil staan. Tevens werpt Garmt zich op als expert (en wat ik van zijn normale antwoorden lees is hij dat ook), is het dat zo raar dat hem dan ook dingen gevraagd worden? Dingen die soms inhoudelijk dieper gaan dan "moet ik rippen in MP3 of FLAC"? Is er dan echt zoveel gezichtsverlies als je bijvoorbeeld schrijft "Goh, Eddy, zo had ik het nooit bekeken, ik heb nu geen tijd om er diep in te duiken, maar wellicht in de toekomst"?
Dat is mijn mening, je vroeg ernaar.
Dan verder, ik wil deze discussie hier achter me laten, het heeft me teveel irritatie opgeleverd. Ik vind het prima als Garmt alleen maar zijn mening in deze wil geven, en daar verder inhoudelijk niet op in gaat. Voor wat dit betreft kom ik er zelf wel uit, en zal wel twee keer nadenken voordat ik wat aan hem vraag.
Mmm oke, we zetten het misschien ook wat zwaar aan. We zijn allemaal mensen en reageren de ene dag nu eenmaal wat meer "flex" dan de andere dag :coffee:

Hanky Panky

#54
Quote from: RonK. on June  7, 2013, 12:30:34
Welke Plexor gebruik je ?? ik wil nog een " betere" drive.

Ik rip nu via AEC en een Sony laptop maar dat gaat tergend traag terwijl mijn laptop toch voldoende capaiteit zou moeten hebben.

Volgens mij de 890 of de 891, hij is 1,5 jaar oud.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Eddye

Quote from: twani on June  7, 2013, 20:41:39
Mmm oke, we zetten het misschien ook wat zwaar aan. We zijn allemaal mensen en reageren de ene dag nu eenmaal wat meer "flex" dan de andere dag :coffee:
Dat ben ik met je eens, iedereen kan een offday hebben, vandaar dat ik ook ongeveer een etmaal heb gewacht, voordat ik de tweede keer vroeg of hij mijn antwoord had gelezen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Quote from: Eddye on June  7, 2013, 21:31:12
Dat ben ik met je eens, iedereen kan een offday hebben, vandaar dat ik ook ongeveer een etmaal heb gewacht, voordat ik de tweede keer vroeg of hij mijn antwoord had gelezen.

Maar kijk ook even naar jezelf en de wijze waarop je dingen nogmaals vraagt. Internet biedt geen nuance en het is dus ook maar net hoe jullie allebei het bericht lezen ;).

Eddye

Quote from: bmateijsen on June  7, 2013, 21:33:41
Maar kijk ook even naar jezelf en de wijze waarop je dingen nogmaals vraagt. Internet biedt geen nuance en het is dus ook maar net hoe jullie allebei het bericht lezen ;).
Ik wil ook met jou eigenlijk niet in discussie, dus ik stel je maar 1 vraag: waar in al mijn posts richting Garmt heb ik hem onjuist bejegend, met minder dan normaal respect benaderd, of zelfs maar kort af tegen hem geweest?

Ze staan allemaal op deze 3 pagina's, neem even de tijd om ze door te lezen.
Internet bied inderdaad geen enkele nuance, dus wat je zegt en hoe je iets zegt zijn erg belangrijk. Emoticons als :) ;) :D  :devil: kunnen verduidelijken, maar kunnen ook heel makkelijk sarcastisch gebruikt zijn. Dat maak je duidelijk door taalgebruik. 
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

Bwaah.
Sorry dat ik het zeg, maar kan dit niet per pm? Dit begint meer een onderlinge kibbel te worden dan iets dat op het forum thuishoort. Daar wordt niemand beter van.

Dus het verzoek om deze verdere discussie over wie nu gelijk heeft in welk opzicht dan ook gewoon even per pm voort te zetten. Heb "weinig" zin om dit topic straks ook weer op te kunnen gaan schonen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Quote from: Christiaan S on June  7, 2013, 22:02:15
Bwaah.
Sorry dat ik het zeg, maar kan dit niet per pm? Dit begint meer een onderlinge kibbel te worden dan iets dat op het forum thuishoort. Daar wordt niemand beter van.

Dus het verzoek om deze verdere discussie over wie nu gelijk heeft in welk opzicht dan ook gewoon even per pm voort te zetten. Heb "weinig" zin om dit topic straks ook weer op te kunnen gaan schonen.
Om heel eerlijk te zijn wil ik niet ingaan op je verzoek. Dit alles mag van mij open en bloot op dit forum. Ik vind dit namelijk geen gekibbel meer, maar een regelrechte 2 tegen 1 richting mij. Ik vraag immers om de inhoudelijke discussie, en de manier waarop dat wordt ontzegt zint me gewoon niet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

#60
Dan gaat het over van een verzoek naar een mededeling.
Dus bij deze de mededeling: het forum is geen plaats voor onderlinge ruzies, en het stopt hierbij.

Duidelijk genoeg?

Edit. Doorgaan kan uiteraard, dat geeft gevolgen. Laten we dat van te voren maar duidelijk maken.
Dit gaat voor Eddye op, dit gaat voor Garmt op, dit gaat voor Bjorn op, dit gaat voor Pietje Puk op.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

@christiaan mijn excuses als mijn posting lijkt op vuur erop gooien. Dat is en was mijn intentie niet. Idem aan Eddye.

twani

"Mmm oke, we zetten het misschien ook wat zwaar aan. We zijn allemaal mensen en reageren de ene dag nu eenmaal wat meer "flex" dan de andere dag :coffee:"



En ik had nog zo m'n best gedaan :nopompom:





VlisChris

#63
Quote from: bmateijsen on June  7, 2013, 23:23:45
@christiaan mijn excuses als mijn posting lijkt op vuur erop gooien. Dat is en was mijn intentie niet. Idem aan Eddye.

Och, als we er nu met zijn allen zand over gooien kan het topic weer vrolijk verder gaan ;)
Achter een beeldscherm is het erg lastig in te schatten wanneer iets daadwerkelijk op ruzie gaat uitlopen of niet zoals je zelf ook wel weet ;) Dus dan liever gewoon duidelijk zijn :)

Quote from: twani on June  7, 2013, 23:25:47
"Mmm oke, we zetten het misschien ook wat zwaar aan. We zijn allemaal mensen en reageren de ene dag nu eenmaal wat meer "flex" dan de andere dag :coffee:"


En ik had nog zo m'n best gedaan :nopompom:

Ik moet bekennen dat ik die koffie toch wel zeer zeker ter harte neem ;) Hij staat nu even te dampen zodat ik hem zo in 1 keer achter over kan slaan ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


Mordante

Ik weet niet of het direct met het topic te maken heeft. Ik lees dat sommige streamers een 16/44.1 signaal altijd upsamplen naar 24/.... Maar er bestaat ook software waarmee je de geripte bestanden kan upsamplen va 16/44.1 naar 24/96. Heeft dit upsamplen nu echt zin of is het marketing praat?

Ik las op een site dat je de beste resultaten krijgt door van 16/44.1 naar 24//44.1 naar 24/96 te upsamplen, in twee stappen dus.

Echter is upsample nodig of is 16/44.1 net zo goed?

garmtz

In mijn mening geeft asynchrone upsampling een vermindering van de geluidskwaliteit. Liefst dus 'native' houden wat mij betreft. Veel convertors converteren tegenwoordig echter altijd intern naar 24/96 of 24/192. Tja, dan is er weinig aan te doen.

Staaled

#67
Quote from: garmtz on June 10, 2013, 17:01:14
In mijn mening geeft asynchrone upsampling een vermindering van de geluidskwaliteit. Liefst dus 'native' houden wat mij betreft. Veel convertors converteren tegenwoordig echter altijd intern naar 24/96 of 24/192. Tja, dan is er weinig aan te doen.
Ehhh, de Linn DS' en doen dit toch ook?  :lookaround:

Of zit het hem in asynchroon?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on June 10, 2013, 17:58:57
Ehhh, de Linn DS' en doen dit toch ook?  :lookaround:

Of zit het hem in asynchroon?

Nee, Linn doet synchrone upsampling naar 352.8kHz of 384kHz. Zit hem dus in het asynchroon.

Staaled

#69
Quote from: garmtz on June 10, 2013, 18:15:47
Nee, Linn doet synchrone upsampling naar 352.8kHz of 384kHz. Zit hem dus in het asynchroon.
Ah, ok. Thanks. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

simsatit

Er wordt toch in dit topic aangegeven door een apple expert dat je wel degelijk acuraat kunt rippen met iTunes, dus volgens mij kan de topic titel veranderd worden??
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Staaled

Mag ik een ander argument inbrengen ?

Wat meer algemeen.........  iTunes s*cks. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paaj

#74
Quote from: simsatit on June 10, 2013, 19:50:28
Er wordt toch in dit topic aangegeven door een apple expert dat je wel degelijk acuraat kunt rippen met iTunes, dus volgens mij kan de topic titel veranderd worden??

Dat kan iTunes zeker, met als kanttekening dat je nooit zeker weet of het daadwerkelijk gelukt is tot je je CD nog eens ript en dan het resultaat vergelijkt.

Maar ach, ik vertrouw het anonieme internetvolk daar ook mee en rip nooit CD's zelf als ik ze toch al digitaal had.

Wel mooi trouwens, je kon (kunt? Nooit meer geprobeerd eigenlijk) gewoon de audiobestanden van de CD naar een mapje slepen, zo eenvoudig kan bitperfect dus al zijn. Zou iTunes nu echt veel anders doen dan gewoon bestand kopieren, tags toevoegen en comprimeren?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2