Welke tablet met Android heb je?

Started by alexander2, June 6, 2013, 22:04:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Type
Merk
Afmeting
Wat doe je er allemaal mee




nick22

asus tf101

1dagskoopjes kijken
mail
gamma klus videos
weeronline
facebook

dat was het eigenlijk wel

SpeedyAndré

Hier ook een Asus Tf101 (10,1 inch met ICS 4.0) maar wel met docking/keyboard waar een flinke extra accu in zit.

- Hij streamt mijn muziek (tunein radio of iets van de nas)
- Ik internet en email er mee
- Hij bedient m'n digitale tvbox en ik kan er live tv mee kijken via de tvbox
- Ik volg/bedien de domotica speeltjes en ik monitor camera's
- Websites bijwerken doe ik af en toe
- Opbrengst van de zonnepanelen monitoren
- Ik 'beheer' de nas en start downloads
- Internet bankieren
- PS3 en mediaspeler bedienen
- Weerstations monitoren
- Pc/laptop op afstand bedienen

Wat doe ik er eigenlijk niet mee  :D :D
Als je (zeker met keyboard erbij) hem goed inricht dan kan hij veel taken van een pc overnemen.
Alleen als ik veel kracht en een groot scherm (overzicht) nodig heb pak ik de laptop.
Ook leuk is dat een tablet zo weinig verbruikt, misschien 5W.
Zonder keyboard kom je een heel eind, maar het is ook wel prettig als je niet op het touchscreen hoeft te typen.
Ik waardeer vooral de vrijheid met een tablet, je kan hem overal neerleggen en bent niet aan een vaste plek gebonden.
Of ik nou in de tuin zit of op het toilet, het kan met de tablet  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

alexander2

Top Andre voor deze uitgebreide post.
Hoe is het beeld buiten in de zon, nog redelijk?
Kan je ook e pub bestanden ermee lezen?
Pdf?
MKV afspelen?

erik s.

Samsung Galaxy Tab 2 10.1
mijn pc op de bank.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Google Nexus 7 8gb.

Beetje internet, spelletje en tv kijken.

SpeedyAndré

Quote from: alexander2 on June  7, 2013, 00:58:10
Top Andre voor deze uitgebreide post.
Hoe is het beeld buiten in de zon, nog redelijk?
Kan je ook e pub bestanden ermee lezen?
Pdf?
MKV afspelen?

Onder een parasol is het te doen, met de volle zon erop is geen enkel apparaat goed bruikbaar.
Voor epub en pdf's kan je apps downloaden, het meeste is gratis.
Mkv's afspelen doet hij met de eigen player en zelfs 1080p materiaal kan, al zou ik hem dan via hdmi op een tv aansluiten
zodat je ook echt 1080p ziet.
Er zijn nieuwere Asus modellen (met dock) maar mijn oude Tf101 wil er maar niet mee stoppen  :D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Remus

Samsung Galaxy Note 10.1

Internet, spotify bedienen en flac files streamen naar m'n receiver.

Nosferatu

Samsung Galaxy Tab 2 10.1".
Beetje browsen, nieuws bekijken, internetbankieren, boekje lezen, eigenlijk voor van alles waar zo'n ding handig voor is.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

alexander2

#9
Asus is het dus geworden.
Bedankt allen voor je input.




snopper

Een Kindle Fire HD hier ... Beetje lezen, beetje internetten, mail oproepen ... gewoon een paar basics
en lekker goedkoop

Snopper

svmnb

asus tf101 met keyboard dock

toepassingen:
kranten lezen
googlen
mailen, surfen
pc's overnemen
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

alexander2

Quote from: svmnb on July 17, 2013, 19:33:54
asus tf101 met keyboard dock

toepassingen:
kranten lezen
googlen
mailen, surfen
pc's overnemen

Die heb ik ook.  :pompom: :pompom: :pompom:
Ook in de actie gekocht bij Saturn, € 355 ?

SpeedyAndré

Was het geen Asus Pad 300T  ::)
De Tf101 is al lang niet meer te krijgen volgens mij.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

alexander2

Quote from: SpeedyAndré on July 17, 2013, 21:11:40
Was het geen Asus Pad 300T  ::)
De Tf101 is al lang niet meer te krijgen volgens mij.

André  8)

uuuuuh
Die heb ik dus  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

De Asus TF300T 10.11 16 GB Black docking 637 om precies te zijn.
Ach ze lijken ook teveel op elkaar. :D

r3v0ss

Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

alexander2


Magura

#17
Samsung galaxy tab 2 10.1

Vervanging van de laptop.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Ejorne

Quote from: alexander2 on June  8, 2013, 16:13:39
Asus is het dus geworden.
Bedankt allen voor je input.

Ik dacht dat de bedoeling was dat dit een algemeen 'wie, wat, waar heb jij voor object/toestand' topic zou worden. Maar het blijkt een aankoop/advies topic.  :D

Ik heb ook een TF300T met dock.

Mocht je er media mee willen spelen/streamen/besturen dan is bubble upnp wel een prettige app.
Ook draait deze tablet heel mooi de laatste monthly-build van xbmc.
Voor het afspelen van losse media bestanden gebruik ik bs-player.

Foobarcon voor het bedienen van foobar op mijn htpc en xbmc remote voor het bedienen van xbmc.

Wake-on-lan (met dat bouwstenen muurtje als logo) voor het aanzetten van de htpc.
Jump-desktop voor vnc overname van de htpc en de meegeleverde splashtop voor het overnemen van de server.

ES-file explorer voor het organiseren en verkennen van de tablet en de netwerkshare's.

Kindle (meegeleverd) voor het lezen van boeken.



Zou niet meer zonder de tablet kunnen...

alexander2

Quote from: Ejorne on August 16, 2013, 20:15:02
Ik dacht dat de bedoeling was dat dit een algemeen 'wie, wat, waar heb jij voor object/toestand' topic zou worden. Maar het blijkt een aankoop/advies topic.  :D

Ik heb ook een TF300T met dock.

Mocht je er media mee willen spelen/streamen/besturen dan is bubble upnp wel een prettige app.
Ook draait deze tablet heel mooi de laatste monthly-build van xbmc.
Voor het afspelen van losse media bestanden gebruik ik bs-player.

Foobarcon voor het bedienen van foobar op mijn htpc en xbmc remote voor het bedienen van xbmc.

Wake-on-lan (met dat bouwstenen muurtje als logo) voor het aanzetten van de htpc.
Jump-desktop voor vnc overname van de htpc en de meegeleverde splashtop voor het overnemen van de server.

ES-file explorer voor het organiseren en verkennen van de tablet en de netwerkshare's.

Kindle (meegeleverd) voor het lezen van boeken.



Zou niet meer zonder de tablet kunnen...



Jij doet er aanzienlijk meer mee dan een gemiddelde user. ;)

Ejorne

Quote from: alexander2 on August 16, 2013, 20:23:00
Jij doet er aanzienlijk meer mee dan een gemiddelde user. ;)

Ik weet niet wat de gemiddelde user ermee doet maar ik denk dat je wel gelijk hebt ja...

Natuurlijk gebruik ik de tablet ook nog voor browsen, mailen, spelen, kinderen zoet houden, foto of filmpje schieten en niet te vergeten; navigeren.  :hehe:

Navfree van navmii is prettig en gratis offline gps navigatie. (de meeste software heeft een verbinding met een netwerk nodig maar met navmii kun je offline plannen en navigeren). Een tomtom doet het wel wat beter maar deze gratis software komt met grote stappen dichterbij. De meest recente kaarten zijn ook al steeds meer voorzien van straten met huisnummer informatie.

r3v0ss

Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

gekkemarc

ik heb nog steeds de eerste galaxy tab 10.1 met 3G

ik gebruik hem regelmatig buiten de deur om even iets op te zoeken op internet.
Het hangouts programma gebruik ik bijna dagelijks met een vriend van mij die in duitsland woont.
En natuurlijk voor het slapen gaan in bed nog wat filmpjes op youtube en het nodige spelletje.

Ik ben wel van menig dat een tablet met quad core processor lekkerder zal zijn in het gebruik aageziende programma's steeds zwaarder worden.
Dit verhaal is met een laptop ook altijd van toepassing. Als je mee wilt blijven gaan moet je ook blijven vervangen.

advr


Een Asus Transformer Pad TF700T gekocht vanwege het HD scherm.

Zeer veelzijdig en werkt goed!

Op vakantie doe en kan ik er alles mee en thuis wordt ie ook steeds vaker gebruikt.

Thuis veelal mail/agenda checken, bediening van mijn Linn apparatuur, ook internetten, eigenlijk best veel dus.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

_ MarcelloW _

Ik heb ook een TF101.

Draai er inmiddels Android 4.3 op. sindsdien is het alsof ik een nieuwe tablet gekocht heb.

Wat ik er mee doe?

Wat niet?
Media bekijken/ naar XBMC sturen.
Mail
nieuws
fora
bankieren
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!