Kopen via internet

Started by buizesmurf, May 31, 2013, 06:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Heb een possitieve reactie gekregen op mijn advertentie waarin ik en item zocht.Het bevind zich echter in Spanje en de eigeaar,privaat persoon is Zweed.Hoe kan ik nu veilig kopen,zonder het gezien te hebben en zeker te zijn wanneer het betaald is ook te ontvangen;;;je hoord zoveel qua oplichterij....
Alvast bedakt

Hieronder een copie van zijn email,zijn ook 2 foto,s bijgevoegd die ik hier niet kan posten

Alvast bedankt voor de moeite om mijn post te lezen,alle raad is welkom

Mvgr Buizesmurf




2 bijlagen (totaal 700,7 kB)












DSC00041.JPG downloaden (343,5 kB)

Downloaden



DSC00039.JPG downloaden (357,2 kB)

Downloaden




Alles downloaden als zip




Thanks for your email..I have attached pictures for you to view...it
is in good condition and work perfectly well....Look clean and
excellent..let me know how much you are willing to offer including
shipping and insurance to your doorstep..I will need your shipping
address for delivery..My mode of payment is via bank transfer or
Western Union,please let me know the one you prefer and i will send you
my details for payment thanks and hope to hear from you soon






On 5/29/13, Rudy Van Hamme <[email protected]> wrote:
> Hello,
> Thx for your email,i am intrested ofcourse,just depents whats offering.Just
> send me some pics.....
> Thx and regards Rudi
>
> Sent from my iPad
>
> On 30 May 2013, at 02:50, "lars" <[email protected]> wrote:
>
>>
>>
>>
>>
>> Beste Rudi Vanhamme,
>>
>> Ik zag de onderstaande advertentie staan op de HiFi-Markt website en ben
>> geïnteresseerd.
>>
>> antelope trinity masterclock (Te koop gevraagd)
>> http://www.hifi.nl/tweedehands/?ad=159485
>>
>> My name is Anderson,i am a Citizenship of Sweden, but reside in Spain i am
>> contacting you regarding your advert,please if still interested in
>> buying,Let me know,as soon as i hear from you,i will email you some pics
>> and good price is accepted including the delivery and insurance to your
>> doorstep...thanks and Hope to hear from you soon Best regard from Spain

Jumping Jack

Vraag een foto van het item waarop ook een print van jouw mail te zien is. Dan weet je toch al dat hij werkelijk heeft wat hij verkoopt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

martin778


Nahpets

Yep.

Google op het emailadres. Reageerd op gezocht advertenties.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ArnoldV

Zeker weten scan.

Sowieso... als ze "Western Union" vermelden == scam.
Western Union is anoniem geld overmaken en je weet dus zeker dat als je de ander niet kent je het kwijt bent.




_ MarcelloW _

Gewoon mee in zee gaan.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Jinsu

Western Union wordt vaak voor scam gebruikt en de grammatica roept ook twijfels op.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Former member 78


brtram

Heb je de rode lampen en sirenes gemist?

Op jouw advertentie op een NL site, reageert een "Zweed" die in Spanje woont, en hij vraagt om via WU geld over te maken.

In de hoe veilig handelen tips van Hifi.nl http://www.hifi.nl/tweedehands/ wordt expliciet gewaarschuwd voor betalingen via WU.



Nahpets

Spelling blijft lastig om te gebruiken als indicator. Zeker als het om krommunicatie gaat in een taal die voor beiden niet de moedertaal is.

Laatst nog een voorversterker gekocht van iemand die behoorlijk beroerd NL schreef. Blijkt MS te hebben. Is 1 van de meest interessante ontmoetingen ooit geworden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Het blijft een risico, zeker als de afstand groot is. Net nog een versterker gekocht van een Brit die in Italië woont... Gelukkig ging de communicatie erg vlot. Wat ook vaak oplichters afschrikt, is voorstellen om de betaling via Paypal te doen. Ook al is het systeem van Paypal verre van waterdicht, het biedt toch de beste garantie in zo'n gevallen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Dan wordt vaak alleen akkord gegaan met PPG, oftwel PayPal Gift. Waarbij er geen enkele kopers bescherming is.

Overigens zou ik als verkoper zelf noot en te nimmer PayPal accepteren. De oplichtingsmogelijkheden aan de koperskant zijn mega en waterdicht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 11:28:47
Dan wordt vaak alleen akkord gegaan met PPG, oftwel PayPal Gift. Waarbij er geen enkele kopers bescherming is.

Overigens zou ik als verkoper zelf noot en te nimmer PayPal accepteren. De oplichtingsmogelijkheden aan de koperskant zijn mega en waterdicht.

leg uit met die laatste
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Staaled

Daar ben ik dan ook benieuwd naar.

Ik heb het met een koper aan de stok gehad en met eea aan voorzorg liep dat goed af.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#14
Voordat iemand het vraagt de voorzorgsmaatregelen:

1 verzend nooit naar een ander adres dan vermeldt door paypal zelf op de paypalbetaling

2 betaling moet 1 transactie zijn , dus geen termijnen of van verschillende accounts

3 onder details van de betaling moet vermeldt staan dat deze onder verkopersbescherming valt

4 verzend traceerbaar en bewaar het bewijs van verzenden
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

John Wx

Quote from: Hipster on May 31, 2013, 14:01:42
Voordat iemand het vraagt de voorzorgsmaatregelen:

1 verzend nooit naar een ander adres dan vermeldt door paypal zelf op de paypalbetaling

2 betaling moet 1 transactie zijn , dus geen termijnen of van verschillende accounts

3 onder details van de betaling moet vermeldt staan dat deze onder verkopersbescherming valt

de rest is gewoon een fout van de verkoper en lekker naïef


goed je bon bewaren met het gewicht en wens die andere partij veel plezier
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Staaled

#16
goed dat je mij er op wijst , want bewijs van een traceerbare verzending is nummer 4. :thumbs-up:

Ik pas het aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Die vervolgens een dispuut opent bij PayPal, bestelde goederen zijn niet geleverd. PayPal stort centjes terug naar koper. Belast de rekening van de verkoper. Die laat bonnetjes van verzending aan PayPal zien. Paypal zegt dat er wel iets verstuurd is maar er niet bewezen kan worden dat het de gekochte goederen zijn, eea zoals aangegeven door de koper. PayPal beslist dat de bestelde goederen niet geleverd zijn en stelt koper in het gelijk. Verkoper is de sjaak.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

#19
Er zijn overigens nog veel meer varianten.

Met allemaal dezelfde afloop. Koper heeft spulletjes zonder te betalen. Verkoper heeft serieuze issues met PayPal.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Meld 'm even dat je broer (of zoiets) binnenkort naar Spanje gaat en wellicht even langs kan gaan en vraag om z'n adres of dat op de route ligt. Als ie afhaakt is dat een goede indicatie dat het oplichterij is. Als hij een adres geeft even via internet telefoonnummer erbij zoeken en bellen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Staaled

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:14:56
Die vervolgens een dispuut opent bij PayPal, bestelde goederen zijn niet geleverd. PayPal stort centjes terug naar koper. Belast de rekening van de verkoper. Die laat bonnetjes van verzending aan PayPal zien. Paypal zegt dat er wel iets verstuurd is maar er niet bewezen kan worden dat het de gekochte goederen zijn, eea zoals aangegeven door de koper. PayPal beslist dat de bestelde goederen niet geleverd zijn en stelt koper in het gelijk. Verkoper is de sjaak.
Ik zou dan een serie foto's van verpakken en aanbrengen verzendlabels maken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#22
Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 14:14:56
Die vervolgens een dispuut opent bij PayPal, bestelde goederen zijn niet geleverd. PayPal stort centjes terug naar koper. Belast de rekening van de verkoper. Die laat bonnetjes van verzending aan PayPal zien. Paypal zegt dat er wel iets verstuurd is maar er niet bewezen kan worden dat het de gekochte goederen zijn, eea zoals aangegeven door de koper. PayPal beslist dat de bestelde goederen niet geleverd zijn en stelt koper in het gelijk. Verkoper is de sjaak.

Dit is niet hoe ik het heb gehoord in mijn contact per telefoon met PayPal.
Ik had een transactie die in delen werd betaald maar wel binnen 10 min.
Niet volgens de regels en mij werd verteld dat ik wel beschermd was.
Sterker, de koper had ik zo een lege doos kunnen sturen zonder gevolgen.

Overigens is de transactie teruggedraaid, mijnerzijds.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Is dit topic trouwens geen sticky onder een andere titel waard?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

Quote from: Hipster on May 31, 2013, 14:21:29
Ik zou dan een serie foto's van verpakken en aanbrengen verzendlabels maken.

Kun je nog steeds niet aantonen volgens PayPal dat de spullen bij de koper zijn aangekomen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.