upgrade van receiver?

Gestart door ikkeenjij36, mei 10, 2013, 23:21:06

Vorige topic - Volgende topic

AndreC

Citaat van: ikkeenjij36 op mei 18, 2013, 22:37:51
Okee dat snap ik,het ging mij meer over bekende sw of hw problemen,over smaak valt nou eenmaal niet te twisten en ook niet over geluid :tongue2:.
De woonkamer heeft een redelijke akoustiek met 2 grote stoffen banken een vloerkleed(dik) en lange zware gordijnen.
Ik denk dat meer mijn angst is wat ik eigenlijk echt er mee upgrade vanaf een onkyo tx-sr508 die ik voor weinig gekocht heb op mp.
Deze was om een beetje de eerste stappen te maken in ht in huis,tot nu toe gaat het maar ik mis gewoon een beetje power/helderheid in het geluid dat voor 99,9% ook aan de speakers ligt en wat ik ook ga verbeteren maar daarom wil ook een nieuwere receiver zodat ik voorlopig weer up to date ben.

Met het vermogen het wel goed.
Ik zou eerst de speakers een upgrade geven
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

wst

Hoi, ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal mee gaat doen, maar ik heb zelf een Denon AVR-2312.
Daar ben ik erg tevreden over, dit omdat er een goed HDMI-board inzit en niet geheel onbelangrijk Airplay wat ik dan ook veel gebruik.
De gangbare geluidsformaten worden ondersteund, genoeg power en instel mogelijkheden.

Waarom staan je speakers al vast? Ik zou toch de combinatie eens gaan beluisteren!

Ik heb een KEF KHT 2005.3 eitjes set, prima voor mij voor zowel muziek als film en niet geheel onbelangrijk de WAF factor  :P

Succes verder!

ikkeenjij36

Okee natuurlijk ga ik eerst het beluisteren,en daarom wil ik wel met de nodige voorkennis er naar gaan luisteren.
Maar als ik jullie allemaal zo hoor zouden allebei de receivers geen slechte keus zijn,en misschien nog andere speakers erbij maar dat moet ik even afwachten hoe alles klinkt.
Komende woensdag ga ik luisteren en kopen. :headbanging: :headbanging:
Cinema 50-RP 500C-RP 8000Fii-RP 1400SW
APERION AUDIO ENERGY 3 Power Amplifier Class AB 3 Channels(LOVE IT)
budget surrounds en heights van taga
Nvidea 2019 pro-rpi5 met volumio os met shiit uber duo dac-Telefunken TS950(Lekker vintage)
Lg oled C4-Kabels mix van JIB HF004 en AUDIOQUEST X2

AndreC

Citaat van: ikkeenjij36 op mei 19, 2013, 12:51:29
Okee natuurlijk ga ik eerst het beluisteren,en daarom wil ik wel met de nodige voorkennis er naar gaan luisteren.
Maar als ik jullie allemaal zo hoor zouden allebei de receivers geen slechte keus zijn,en misschien nog andere speakers erbij maar dat moet ik even afwachten hoe alles klinkt.
Komende woensdag ga ik luisteren en kopen. :headbanging: :headbanging:

Er zijn grenzen, maar over het algemeen zijn de speakers belangrijker dan de reciever.
Verder klinkt de ene reciever op speakerset A weer anders dan B.
Ga lekker luisteren en beslis ter plekke, maar sta er dan niet raar van op te kijken dat het thuis weer anders klinkt.

Daarom lees je hier ook vaker dat forumleden steeds upgraden, steeds opzoek naar weer beter.
Met hifi blijf je dus bezig.
Zou gewoon een set nemen waar je nu mee tevreden bent en dan genieten en tzt steeds opzoek gaan naar jouw ideale combinatie.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+

edgnoj

Ik heb voor mijn zus enige tijd geleden een Denon 2113 gekocht. Wat mij opviel was het compacte formaat, zeker minder diep dan standaard. Verder heeft/had Onkyo de neiging om nogal heet te worden. Als je weinig bovenruimte hebt is dat een aandachtspunt. Ook had Onkyo altijd van die vervelende klikgeluiden als er iets via hdmi afgespeeld moest worden. De Denon is in ieder geval volledig stil. Verder een zeer eenvoudige bediening.

Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een Denon

Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

ikkeenjij36

Ok bedankt weer voor de hulp.
Ook mijn voorkeurgaat uit naa de denon want de onkyo die ik nu heb klikt ook zo hard als ik overschakel naar een andere bron,dit wil ik ook kwijt en dat ze warm worden heb ik ook al ervaren dus waarschijnlijk wordt het dan de denon.
Als de set er is zal ik hier ook wel ff foto's posten. :clapping:
Nvidea 2019 pro-rpi5 met volumio os met shiit uber duo dac-Telefunken TS950(Lekker vintage)

AndreC

Citaat van: ikkeenjij36 op mei 19, 2013, 14:09:03
Ok bedankt weer voor de hulp.
Ook mijn voorkeurgaat uit naa de denon want de onkyo die ik nu heb klikt ook zo hard als ik overschakel naar een andere bron,dit wil ik ook kwijt en dat ze warm worden heb ik ook al ervaren dus waarschijnlijk wordt het dan de denon.
Als de set er is zal ik hier ook wel ff foto's posten. :clapping:

De 2113 valt uit als je hem echt laat werken, scheelt wel stookkosten  :clapping:
Heb nu de marantz sr7007, oke er is prijsverschil, maar hij geeft alles rustig weer waar de 2113 echt moest werken, en ja dat hoor je natuurlijk.

ikkeenjij36

Nu heb ik me eigen een beetje blind gestaard op denon en onkyo maar hebben julli ook nog tips voor andere merek in hetzelfde budget?
Hk of.........

-V-

NAD staat ook wel bekend voor zin geluidskwaliteit , iets minder gimmicks & franjes dan een denon, maar de klank staat als en huis ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

ikkeenjij36

Hallo allemaal vandaag de receiver en nieuwe speakers gekocht en opgehaald.
Het zijn misschien niet de duurste maar voor mij en de vrouw al een omg ervaring.
Wat een verschil met die melkpakjes van onkyo  :clapping:
Eerste film en serie al bekeken en radio geluisterd :headbanging:
O ja en de receiver is de denon avr x2000 geworden.
Mooie receiver en helemaal up to date.
Mooi beeld geeft hij ook en morgen alles nog helemaal goed neerzetten zodat ook door de WAF test komt :hehe:

wst

Gefeliciteerd met je aankopen! En heel veel plezier ervan!

Gr,

wst

ikkeenjij36

Even een vraagje aan jullie die mijn topic gevolgd hebben graag even naar deze link aub.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133767.0
Bedankt alvast voor jullie tips en reacties en voir eventuele hulp in het andere topic.