15" TC-Sounds, T G Tempo, Ala Kharma, 12" JL/Hypex, 12 inch Rythmik !!

Started by mijkie, May 1, 2013, 10:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Dat ga ik zeker volgen. En dan ook alleen als EV?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Yup, hij gaat aangestuurd worden door de Lyngdorf, daar staat nu een Abacus maar, ben toch een soort nieuwsgierig naar een klasse-d daarop
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Quote from: mijkie on February  6, 2015, 13:08:29
Yup, hij gaat aangestuurd worden door de Lyngdorf, daar staat nu een Abacus maar, ben toch een soort nieuwsgierig naar een klasse-d daarop

Wordt ICC meegenomen wanneer je de (digitale/anloge) output van de Lyngdorf pakt naar jouw Abacus - en in de toekomst je eigen klasse D versterker? Blijf je dan volledig digitaal (digitale output) of ga je van de analoge output naar je EV?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Ik gebruik de analoge output voor de eindversterker, gaat nu ook prima !!!

en volgens mij wordt ICC gewoon meegenomen in het analoge signaal
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Quote from: doorofnight on February  6, 2015, 14:32:44
Ok :)

En hoe vind je het als je alleen de Lyngdorf gebruikt?

dan heb ik hier geen laag, de Lyngdorf filtert voor mij het laag !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Mike, hoe ga je het eigenlijk doen met aflakken? Wit toch? High gloss of mat?
Zelf doen of laten doen?  :coffee:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

Quote from: knubbe on February  6, 2015, 15:57:34
Mike, hoe ga je het eigenlijk doen met aflakken? Wit toch? High gloss of mat?
Zelf doen of laten doen?  :coffee:

ze worden hoogglans wit, eerst helemaal klaar zijn met testen met instellingen en demping en dan eerst een paar lagen 2-K grondverf en dan laat ik ze wit spuiten in een spuitcabine ....

oja, ook nog een paar outriggers (laten) maken, voordat ik ze laat spuiten ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Quote from: dre73 on February  6, 2015, 13:14:59
Heb je al een klasse D op het oog?

ff late reactie Dre, nog niet eigenlijk maar, wel weer zin om een nieuwe set speakers te maken, bij deze is de lijm tenslotte al droog  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ht-toedeboon

Quote from: mijkie on April 25, 2015, 17:59:28
ff late reactie Dre, nog niet eigenlijk maar, wel weer zin om een nieuwe set speakers te maken, bij deze is de lijm tenslotte al droog  ;D

:crazy: Ga je deze er alweer uit doen??
Ik vind ze toch wel heel erg sterk klinken (bij jouw nog niet beter gehoord TBH) en tis nou niet dat je de oefening nodig hebt.
Welk ontwerp heb je nu op het oog dan en ga je deze voor de eventuele verkoop nog (laten) afwerken?

Als iemand interesse heeft in een set ScanSpeak Elans met vernieuwde drivers, zou ik toch wel heul veul interesse hebben.
Zorg dat ze hoogglans zwart worden en je hebt hier al meteen een koper.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

dre73

Quote from: mijkie on April 25, 2015, 17:59:28
ff late reactie Dre, nog niet eigenlijk maar, wel weer zin om een nieuwe set speakers te maken, bij deze is de lijm tenslotte al droog  ;D

Goed bezig!

Heb je al wat op het oog? :angel:

Ik heb een Avalon Isis clone in gedachten,wel iets heter gewassen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

loop al een tijdje met het idee maar, hier 2 sets luidsprekers neerzetten is geen doen !!

open-baffle heb ik nog nooit gehad hier, magnetostaat/electrostaat ook niet maar, voor mij niet zelf te maken maar, ik denk een mooie monitor .....

je hebt ook zomaar kans dat ik volgende week of zo de spuiter bel om ze een kleurtje te geven want goed klinken doen ze, mooi vind ik ze ook  ;D

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

joey01

Mooi topic en super speakers, Kan me er wel in vinden dat je op de tijd moet wisselen van speakers en dat zelfbouw blijft kriebelen weet ik maar je maakt er wel een sport van  :clapping:

mijkie

Quote from: joey01 on April 26, 2015, 19:42:12
Mooi topic en super speakers, Kan me er wel in vinden dat je op de tijd moet wisselen van speakers en dat zelfbouw blijft kriebelen weet ik maar je maakt er wel een sport van  :clapping:

t is ook zo leuk, kijken wat je wilt en kunt maken en dan een plaat MDF oid. in stukken zagen en er dan iets moois van maken  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

ik heb inmiddels een paar "reserve" speakers om de sprong te wagen, wie weet  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

oeps, de reserve speakers zijn geen upgrade oid vind de directie, ik moet met iets beters komen.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

en ze zijn verkocht, Knubbe heeft ze net opgehaald en gaat er verder mee aan de slag, zal ff duren ivm andere projecten en zijn nieuwe huis !!

hou ons op de hoogte Knubbe !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6