Advies aankoop warmtepomp droger.

Started by Raymond187, April 11, 2013, 16:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Huidige droger is stuk dus tijd voor een nieuwe.

Er zijn zoveel drogers en de laatste technisch is de warmtepomp droger. Nou staat de droger op zolder en niet bij het raam dus een condens is nodig.

We hebben een aantal eisen en we vinden dat je voor een bedrag van €800 een prima droger moet kunnen kopen die 10 jaar mee gaat met normaal gebruik en uiteraard geen pech in fabricage fouten.

eisen zijn:

warmtepomp ivm energie zuinig wat met een duur van 10 jaar zichzelf terug verdient.
Condens
goed drogen
kleding niet verslind
minimaal 7 kilo
5 droog beurten per week aan kunnen.
self cleaning condensor is wel erg handig :)
resttijd indicator

Vergeet ik iets?

Na wat zoeken en lezen op i-net heeft onze voorkeur Bosch. Siemens komt uit dezelfde fabriek, maar is wat duurder. Miele ( hebben we de wasmachine van) is een STUK duurder en zou 2 x zo lang mee gaan. Ik hoef geen machine die 20 jaar mee gaat. 10 jaar is genoeg. De techniek over 10 jaar is dan alweer een stuk verbeterd.

Heeft er iemand ervaring met Bosch drogers? Op kieskeurig heb je natuurlijk reviews, maar daar kan ik niet vanuit gaan wat daar staat.

Ben geintreseerd in de Bosch wty86700

Anyone?


screamhouse

heb een siemens droger, nu een jaar of 8. Geen issues mee gehad, maar ik ben bevooroordeeld
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

knubbe

Topic staat een beetje verkeerd, niet helemaal HT/stereo ;P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Automaat

Mijn vrouw heeft iets van 1,5 jaar geleden de Bosch EcoLogixx 7Wasdroger - warmtepomp WTW86581NL gekocht. Zij is er nog altijd zeer te vreden over: grote deur, maximaal 7 kg. laadvermogen enzovoort. Wat mij in ieder geval opvalt, is dat door het warmtepompconcept de ruimte waar de droger instaat veel minder opwarmt.
Het is eigenlijk niet noemenswaardig omdat er op zolder een wastafel dus afvoer in de buurt is: deze droger kan niet op een afvoer aangesloten worden, er moet regelmatig een container geleegd worden.
Reading the HTForum is learning every day!!

htandre

Quote from: Automaat on April 12, 2013, 13:42:04
Mijn vrouw heeft iets van 1,5 jaar geleden de Bosch EcoLogixx 7Wasdroger - warmtepomp WTW86581NL gekocht. Zij is er nog altijd zeer te vreden over: grote deur, maximaal 7 kg. laadvermogen enzovoort. Wat mij in ieder geval opvalt, is dat door het warmtepompconcept de ruimte waar de droger instaat veel minder opwarmt.
Het is eigenlijk niet noemenswaardig omdat er op zolder een wastafel dus afvoer in de buurt is: deze droger kan niet op een afvoer aangesloten worden, er moet regelmatig een container geleegd worden.

Wij hebben ook deze droger.
De droger warmt inderdaad minder op en geeft ook minder vocht in de ruimte.
Het pluizenfilter enigszins gecompliceerd en maakt reinigen ervan tot een rot klusje.
Verder alleen maar lof over dit apparaat.

André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Raymond187

Quote from: screamhouse on April 11, 2013, 16:50:13
heb een siemens droger, nu een jaar of 8. Geen issues mee gehad, maar ik ben bevooroordeeld
Waarom ben je bevooroordeeld? is het ook 1 met een warmtepomp?

Quote from: knubbe on April 12, 2013, 12:57:05
Topic staat een beetje verkeerd, niet helemaal HT/stereo ;P
Uit een droger komt ook geluid vooral lage tonen B)

Quote from: htandre on April 12, 2013, 14:24:41
Wij hebben ook deze droger.
De droger warmt inderdaad minder op en geeft ook minder vocht in de ruimte.
Het pluizenfilter enigszins gecompliceerd en maakt reinigen ervan tot een rot klusje.
Verder alleen maar lof over dit apparaat.

André
Goeie ervaring dus. Dit model dar kan je een slang op aansluiten zo de afvoer in dus niet om de 3 wasjes die bak leeggooien is ook wel fijn. En hij maakt de condensor automatisch schoon. wel handig voor eigenaren zoals ik >_<

Denk dat ik hem morgen topch ga kopen. inprincipe is een droger niet veel bijzonders. draait en blaast warme lucht in de trommel

RvDoubleU

Hallo

Wij hebben sinds 2 maand de electrolux edh3386gdw.

Had een AEG op het oog, maar aangezien dezelfde techniek erin zit, uiteindelijk voor de electrolux gegaan. Deze was net nieuw, kon er geen recensies over lezen.

Hebben waterafvoer dmv bijgeleverde slang op afvoer aangesloten. Werkt perfect!

Er zitten drie filters in(2 grote en een hele kleine) die je na 2 a 3 droogbeurten moet schoonmaken. Gebruik er vaak de stofzuiger voor, die staat er naast :).

De machine staat op zolder, was beetje bang ivm vocht dat vrijkomt maar dat is nihil.
Als hij draait lijkt het net een koelkast die aanslaat. Dit duurt maar even, qua geluid niks te klagen.

Aansluitwaarde is 900W, zeer energiezuinig. Dit kwam ook goed uit, omdat ik geen extra groep had liggen bij de wasmachine.

Kortom zijn er tot nu toe uitermate tevreden over.


Raymond187

QuoteHebben waterafvoer dmv bijgeleverde slang op afvoer aangesloten. Werkt perfect!
Ahh mooi daar was ik wel benieuwd naar of de pomp sterk genoeg is. Blijkbaar wel dus. Ik moet alleen een Y stuk kopen voor de afvoer. Wasmachine en droger staan regelmatig tegelijk aan.

Maak jij elke maand de condensor schoon?

quattronl

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 20:19:28
Wasmachine en droger staan regelmatig tegelijk aan.
Heb je dan 2 groepen hiervoor?
Eventueel kan een zuinige droger op een rustige groep erbij, alhoewel hij het meeste vermogen trekt bij het aanzetten, dus opwarmen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

yup heb 2 groepen. Nieuwbouw huis dus meteen laten maken.  :thumbs-up:

quattronl

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 20:55:14
yup heb 2 groepen. Nieuwbouw huis dus meteen laten maken.  :thumbs-up:
Beter!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RvDoubleU

#11
Hier staan ze ook vaak genoeg beide aan. De wasmachine op een kookwas 60 graden handdoeken en de droger op katoen extra droog. De wasmachine heeft een aansluitwaarde van 2200W + 900W van de droger. 3100W kan zat op 1 groep hier.
Maar aparte groep is nooit verkeerd natuurlijk, was het toendertijd vergeten  ???

De condensor pak ik meteen mee met de stofzuiger, de filter zit er toch voor...

Raymond187

Met gewone was vooral me overhemden staat de wasmachine op 30gr.

tshirts 40gr en beddengoed 60gr. Om de maand de wasmachine laten draaien op 95gr zonder was en met antikalk zooi erin.

Quote from: quattronl on April 12, 2013, 20:57:01
Beter!
Was niet mijn idee. Schoonpaps :)

Is ons eerste huis dus had geen sjoege van zulke handige dingen.


quattronl

Met de standaard 16A zekering per groep in je meterkast kan je max. 3600W trekken.
Het gaat ook meer om de inschakelpieken van beide apparaten. Zijn ze eenmaal bezig dan valt het verbruik best mee.

Ik zou ze persoonlijk, vanwege de veiligheid, altijd op gescheiden groepen zetten als je ze tegelijkertijd wilt/moet gebruiken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Zo de droger is besteld.

Wel een andere dan we eigenlijk wilde.

Natuurlijk was de Bosch wty86700 uitverkocht en niet meer op voorraad. En we hebben er echt 1 nodig aangezien de huidige nu al 2 weken stuk is en 5 wasjes ophangen terwijl je er 3 in de droger kan doen is schraal.

Aangezien Siemens en Bosch uit dezelfde fabriek komen wilde we wel de Siemens eens zien. Die ziet er bijna het zelfde uit. Bij Saturn was de Siemens met dezelfde functies etc 1170 euro en de Bosch 800. Behoorlijk verschil als ze bijna hetzelfde zijn. Dan koop ik net zo goed een Miele.

Weg gegaan en naar de BCC 10 min. verder op.

Ook die Bosch niet ggrrahhhh  :devil: wel een ander nieuw model, maar die kon je niet op de water afvoer aansluiten...zucht.... De Siemens stond daar ook, maar dan voor 999. En we konden hem kopen voor 899. Scheekt ruim 200 euro met Saturn/mediamarkt maar toch weer 100e duurder dan de Bosch. Hij had de Siemens even aangezet en het grote scherm is wel erg mooi en helder  :thumbs-up: mij betreft TEveel opties aangezien je er toch maar max 3 gebruikt.

We hadden geen zin om verder te zoeken en te gaan kijken en onze kleine man moest slapen dus de Siemens maar besteld. Hij wordt donderdag geleverd dus nog even geduld.

Deze is het geworden.
http://www.bcc.nl/siemens-wt46y700.html?channel_code=17&product_code=54707804&utm_medium=vergelijkingssites&utm_source=kieskeurig

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS