Alle artiesten/albums door elkaar in beeld vanaf interne HDD in Dune

Started by jurrien1962, April 8, 2013, 08:00:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurrien1962

Sinds kort gebruik ik voor het besturen van mijn Dune een app (Dune HD RC). wanneer ik de interne HDD bekijk staan de albums/artiesten niet in alfabetische volgorde. Deze interne HDD is in ext2 formaat.

Als ik via de tv de interne HDD bekijk staat alles wel netjes alfabetisch! Probleem doet zich dus alleen voor via de app.
Het lijkt er een beetje op dat hetgeen als laatste op de interne HDD is geplaatst onderaan de lijst staat. Maar ook dit is niet exact in alle gevallen aan de orde.

Bekijk ik daarentegen een externe HDD in NTFS formaat dan staan de albums/artiesten wel in alfabetische volgorde.

Jullie begrijpen dat dit lastig is bij een behoorlijk lange lijst aan albums/artiesten.

Weet iemand van jullie een manier om de zaak alfabetisch te krijgen op de interne HDD.
Heeft het met de ext2 formatering te maken? Kun je een file allocation table (of zoiets) alfabetiseren? En hoe dan?

- mogelijk moet de vraag ergens anders gesteld worden maar dit kwam het dichtst bij wat ik kon bedenken als juiste plaats -