Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Started by Bas Akkerman, March 31, 2013, 22:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Last? Da's teveel gezegd... 't Is meer verbazing hoe iemand ineens op zo'n onvoorspelbare reactie komt.  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Deleted Member 2

Quote from: PuNkEnStEiN on September 30, 2014, 18:28:06
Het verband met Bas' zoektocht naar een platenspeler ontgaat mij?  :blink:

Dit was zijn allereerste post:

"
Platenspelers/Vinyl / Aankoopadviezen platenspelers
« on: July 2, 2014, 17:28:41 »
Sorry verkeerde afdeling"

;D

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Bas Akkerman

Haha, ach kan gebeuren. ;)

Over twee weken probeer ik trouwens weer te gaan luisteren als de dealers kunnen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on September 30, 2014, 20:42:06
Haha, ach kan gebeuren. ;)

Over twee weken probeer ik trouwens weer te gaan luisteren als de dealers kunnen.

Al een idee van wat je wilt horen of laat je dat van het aanbod van de dealers afhangen.

Je zal inmiddels weten dat ergens in oktober in zevenbergen er wat lp12's te horen zijn.


Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on September 30, 2014, 21:20:59
Al een idee van wat je wilt horen of laat je dat van het aanbod van de dealers afhangen.

Je zal inmiddels weten dat ergens in oktober in zevenbergen er wat lp12's te horen zijn.
Nog een keer Acoustic Solid, maar dan een wat uitgebreidere versie met betere arm en element. En Nottingam Analogue, die wil ik ook graag nog eens goed horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on September 30, 2014, 21:44:29
Nog een keer Acoustic Solid, maar dan een wat uitgebreidere versie met betere arm en element. En Nottingam Analogue, die wil ik ook graag nog eens goed horen.

:thumbs-up:

Mordante

Quote from: Bas Akkerman on September 30, 2014, 21:44:29
Nog een keer Acoustic Solid, maar dan een wat uitgebreidere versie met betere arm en element. En Nottingam Analogue, die wil ik ook graag nog eens goed horen.

Kijk ook eens naar dr feickert platenspelers.

garmtz


Bas Akkerman

Quote from: Mordante on October  1, 2014, 09:14:49
Kijk ook eens naar dr feickert platenspelers.
Wel gedaan, maar dat is (nog zonder arm en element) boven budget.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mordante

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 10:12:57
Wel gedaan, maar dat is (nog zonder arm en element) boven budget.

Je kan ook mijn VPI Scout overnemen.  ::)

Hou je genoeg over voor een mooi element zoals bijvoorbeeld de Soundsmith Zephyr, deze is volgens mij speciaal voor VPI armen ontwikkeld.

WickedGame

Ik vroeg mij af of je Transrotor al de revu hebt laten passeren? *luimodus* Heb geen zin hele topic door te bladeren :P */luimodus*

LABO

Quote from: WickedGame on October  1, 2014, 10:50:31
Ik vroeg mij af of je Transrotor al de revu hebt laten passeren? *luimodus* Heb geen zin hele topic door te bladeren :P */luimodus*
Goeie tip :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: Mordante on October  1, 2014, 10:21:13
Je kan ook mijn VPI Scout overnemen.  ::)

Hou je genoeg over voor een mooi element zoals bijvoorbeeld de Soundsmith Zephyr, deze is volgens mij speciaal voor VPI armen ontwikkeld.
Haha, nee sorry. Ik ben er nog niet uit en VPI is het voor mij (nog?) niet, het kleurt me iets te netjes binnen de lijntjes en heeft voor mij te weinig "swing". Ik luister kortom meer naar de draaitafel dan naar de muziek.

Quote from: WickedGame on October  1, 2014, 10:50:31
Ik vroeg mij af of je Transrotor al de revu hebt laten passeren? *luimodus* Heb geen zin hele topic door te bladeren :P */luimodus*
Ja, tenminste gedeeltelijk. Op de beurs in Malle vond ik de Fat Bob erg mooi laag hebben, veel rust en behoorlijk dynamisch. Er stond wel een Amathyst bij de set en ik weet niet of die aan stond, dus dat kan roet uit het eten gestrooid hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 13:12:00
Ja, de Amethyst speelde mee...
That explains... Wel mooi apparaat, maar dat is meer voor mijn stereotopic. Grapje... :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: LABO on October  1, 2014, 13:18:27
Uiteindelijk moet het wel van de bron komen
Klopt, maar mooi laag en rust vind ik ook zeker kenmerken "veroorzaakt" door de akoestiek. In dit geval de Amathyst. Neemt niet weg dat ik in Den Haag vrij gemakkelijk eens naar Transrotor kan luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LABO

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 13:22:09
Klopt, maar mooi laag en rust vind ik ook zeker kenmerken "veroorzaakt" door de akoestiek. In dit geval de Amathyst. Neemt niet weg dat ik in Den Haag vrij gemakkelijk eens naar Transrotor kan luisteren.
Als je het zo stelt (waarin je niet helemaal ongelijk hebt) dan heeft dat vergelijken weinig zin, maar dat weet jij beter dan ik :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

lynch1979

Waar ik benieuwd naar ben of je je keuze(s) allen thuis gaat beluisteren en welke phono pre je gaat gebruiken?

Ik kan over de phono pre niet zo snel iets terug vinden of ik kijk met mijn neus  ;)

Staaled

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 13:08:39
Haha, nee sorry. Ik ben er nog niet uit en VPI is het voor mij (nog?) niet, het kleurt me iets te netjes binnen de lijntjes en heeft voor mij te weinig "swing". Ik luister kortom meer naar de draaitafel dan naar de muziek.
Ja, tenminste gedeeltelijk. Op de beurs in Malle vond ik de Fat Bob erg mooi laag hebben, veel rust en behoorlijk dynamisch. Er stond wel een Amathyst bij de set en ik weet niet of die aan stond, dus dat kan roet uit het eten gestrooid hebben.

Quote from: garmtz on October  1, 2014, 13:12:00
Ja, de Amethyst speelde mee...


Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 13:16:19
That explains... Wel mooi apparaat, maar dat is meer voor mijn stereotopic. Grapje... :devil:
Niet helemaal ,want je beschrijving is accuraat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: LABO on October  1, 2014, 13:28:42
Als je het zo stelt (waarin je niet helemaal ongelijk hebt) dan heeft dat vergelijken weinig zin, maar dat weet jij beter dan ik :-)
Het blijft schipperen, absoluut. In hele grove lijnen probeer ik het wel. In het geval van Malle houd je dan rekening met de akoestiek zoals ik die terug herkende van een audioshow eerder. De invloed van de Amathyst is dan net even een brug te ver. Waar ik vooral op lette was timing.

Quote from: lynch1979 on October  1, 2014, 13:29:32
Waar ik benieuwd naar ben of je je keuze(s) allen thuis gaat beluisteren en welke phono pre je gaat gebruiken?

Ik kan over de phono pre niet zo snel iets terug vinden of ik kijk met mijn neus  ;)
Het liefst keuzes, maar de uiteindelijke keuze komt beslist thuis.
De phono pre zit nu in de Resolution Audio XS. Lastige daarvan is dat ik die niet zo makkelijk meeneem ter vergelijking. Een overweging zou kunnen zijn om na aanschaf van de draaitafel op zoek te gaan naar de beste match met een phono pre. Al is dat niet het handigste.

Quote from: Staaled on October  1, 2014, 13:42:39
Niet helemaal ,want je beschrijving is accuraat.
Daar ben ik dus benieuwd naar, in hoeverre dat in een andere setting nog steeds accuraat is. Wel grappig dat ik blijkbaar (?) ondanks alles wel degelijk de invloed van de Transrotor in de set hoorde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on October  1, 2014, 14:15:03

Het liefst keuzes, maar de uiteindelijke keuze komt beslist thuis.
De phono pre zit nu in de Resolution Audio XS. Lastige daarvan is dat ik die niet zo makkelijk meeneem ter vergelijking. Een overweging zou kunnen zijn om na aanschaf van de draaitafel op zoek te gaan naar de beste match met een phono pre. Al is dat niet het handigste.


Ik heb dat wel zo gedaan, eerst de platenspeler en daarna de phono pre, voor mij werkte dat het prettigst.
En een phono pre kan je makkelijk meenemen om te lenen  ;)