Nieuwe streamer Bluesound

Started by corival, March 30, 2013, 15:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Lol, nee hoor. Geluidskwaliteit is belangrijk, maar het moet wel binnen (redelijke) grenzen blijven.
Gewoon een standaard NAS met één harde schijf van Western Digital. Gebruik dat ding ook voor centrale opslag van geripte films, foto's. Backup staat op een USB schijf.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

FeaR1986

Maatje van me die bij HiFi Klubben werkt tipt me net over dit ding. Ben er toch wel heel enthousiast aan het over raken. Zeker omdat Logitech is gestopt met de Squeezebox Touch lijkt me dit een mooi alternatief. Ook niet nodig om software als Squeezeserver te draaien wat de performance alleen ten goede komt. Hier wil ik wel eens een demo van  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Roeru117

Ik heb ze werkend gezien en ik wacht nog even tot de zwarte modellen beschikbaar worden. Dan komt er een Node bij mijn setje te staan.

Het viel me op dat ze echt razendsnel werken en naar mijn idee zelfs sneller dan Sonos. 24-bits audio leek ook geen problemen op te leveren en de interface is erg strak en gebruiksvriendelijk.

Heel benieuwd hoe dit zich thuis gaat houden...
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

FeaR1986

Vanaf 9 mei worden ze - in beide kleuren - bij RAF verkocht. Ik twijfel zeer erg, product is zeker tof maar is het nodig om nu mijn Squeezebox al te vervangen terwijl deze het nog steeds doet...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Kerkhoffd

Quote from: Roeru117 on April 24, 2013, 20:07:36
Ik heb ze werkend gezien en ik wacht nog even tot de zwarte modellen beschikbaar worden. Dan komt er een Node bij mijn setje te staan.

Het viel me op dat ze echt razendsnel werken en naar mijn idee zelfs sneller dan Sonos. 24-bits audio leek ook geen problemen op te leveren en de interface is erg strak en gebruiksvriendelijk.

Heel benieuwd hoe dit zich thuis gaat houden...

Klopt. Heb beiden en de Node is erg snel. Zowel opstarten van de app als de snelheid waarmee de Node reageert. Erg fijn
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mordante

Waarom zou een NAS moeten indexeren? Je zet er toch gewoon mappen/bestanden op waar je doorheen bladererd? Je computer laat je toch ook nooit indexeren.

Eddye

Quote from: Mordante on April 25, 2013, 12:57:47
Waarom zou een NAS moeten indexeren? Je zet er toch gewoon mappen/bestanden op waar je doorheen bladererd? Je computer laat je toch ook nooit indexeren.
Fout, ook je PC/Mac houd een index bij van alle mappen en bestanden, dat gaat alleen automatisch.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mordante

Quote from: Eddye on April 25, 2013, 13:46:43
Fout, ook je PC/Mac houd een index bij van alle mappen en bestanden, dat gaat alleen automatisch.

Volgens mij is dat niet automatisch.

Als ik search wil gebruiken op een PC krijg ik  9 van de 10 keer.



Maakt niet uit of het W7 of WXP is ik krijg eigenlijk altijd deze melding.

Charlemagne

Quote from: Mordante on April 25, 2013, 16:19:58
Volgens mij is dat niet automatisch.

Als ik search wil gebruiken op een PC krijg ik  9 van de 10 keer.



Maakt niet uit of het W7 of WXP is ik krijg eigenlijk altijd deze melding.
Tijd voor een andere computer!  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Is alléén "optical out" een nadeel bij het gebruiken van een externe DAC?

Kerkhoffd

Volgens mij niet. De optische uitgang is geschikt voor 24bit 192KHz. Dus beperkingen wat dat betreft zullen er niet zijn.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Ik heb toch altijd begrepen dat coaxiaal aansluiten superieur is aan optisch.. :unsure:

vanzomereng

Quote from: twani on April 26, 2013, 17:14:49
Ik heb toch altijd begrepen dat coaxiaal aansluiten superieur is aan optisch.. :unsure:

Ik hoor geen verschil...  (wellicht dat coaxiaal iets beter is maar hoorbaar)

Niettemin kunnen er bepaalde situaties zijn, dat "optisch" voordelen biedt, omdat er dan een 100% galvanische
scheiding is tussen bron en dac en dit wellicht bij bepaalde bronnen (o.a. sat-tuner) storingen/brom kan voorkomen  :eh:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD


Isflicka

Quote from: FeaR1986 on April 24, 2013, 22:01:04
Vanaf 9 mei worden ze - in beide kleuren - bij RAF verkocht. Ik twijfel zeer erg, product is zeker tof maar is het nodig om nu mijn Squeezebox al te vervangen terwijl deze het nog steeds doet...
Dat begrijp ik ook niet. De ene instapper inruilen voor een andere...
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

Quote from: StefaanD on April 27, 2013, 14:14:29
En getest of hifi.nl in dit geval de Node en PowerNode
O, als het daar getest is zal het wel waar zijn :-X.

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Rha007

 :withstupid: +1
Heb daar nog nooit een kritische review gelezen   :wacko:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

StefaanD

Quote from: Xander32 on April 27, 2013, 15:00:40
O, als het daar getest is zal het wel waar zijn :-X.

;)

'k geef gewoon aan dat er een review is. Leuk om te lezen maar inderdaad zelf horen, zien en ahum voelen geeft natuurlijk nog altijd de doorslag  :smile:

Isflicka

Quote from: StefaanD on April 27, 2013, 18:55:10
'k geef gewoon aan dat er een review is. Leuk om te lezen maar inderdaad zelf horen, zien en ahum voelen geeft natuurlijk nog altijd de doorslag  :smile:
Heb het review gelezen en ik moet zeggen dat ze nog redelijk kritisch zijn....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: twani on April 25, 2013, 21:02:47
Is alléén "optical out" een nadeel bij het gebruiken van een externe DAC?
Ik vind het echt een misser!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

twani



Isflicka

Quote from: StefaanD on April 27, 2013, 23:22:28
Wat is het nu eigenlijk, links of rechts  :hehe:
Gewoon rechtdoor mag toch ook wel. De stukjes van Hifi.nl zijn leuk om te lezen (plus mooie foto's). Ach, voor de vraagprijs is de Bluesound sinds het wegvallen van de Squeezebox een mooi alternatief en het ziet er nog grappig uit ook. Ik kan het voor die prijs niet maken.  ;)
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kerkhoffd

#49
Vond het een leuke review. Het is geen streamer van hi-end kwaliteit, maar voor de prijs een heel mooi product dat iedereen die wil instappen in audio streaming zou moeten gaan beluisteren. En als je meer wilt een uitstekende basis om te gebruiken met een externe dac. Je zult verbaasd staan ;-). dus ook goed te gebruiken als je wel multi-room wilt streamen, maar geen genoegen neemt met Sonos geluidskwaliteit en toch niet het geld hebt om in iedere ruimte een Linn, Naim of Meridian oplossing neer te zetten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio