SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: frankp on April 11, 2013, 13:36:12
Helaas heb ik de jackpot nog niet gewonnen, maar zulke stoelen hebben zeker wel de voorkeur. ben alleen
bang dat ik in slaap val in die stoelen  :D

Even een opmerking :)
Dat vind ik nu net het voordeel aan zo'n stoel, je valt net niet in slaap !
Ik val veel eerder in slaap in een zetel, waarin je voluit kan liggen :) dan in zoiets :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Keerzijde

Ook toevallig:
Heb ik net gisteravond 7 (2ehands) bioscoopstoelen Ibiza opgehaald bij Lodewijk,
zie ik vandaag in jouw topic dat je exact dezelfde hebt aangeschaft.

Hij had er inderdaad nog een aantal staan in die loods.
Ik wil echter een rij van 3 en een rij van 4 maken, maar hij had nog maar
3 zijstukken. Dus 1 rij heeft een open leuning aan de zijkant.  :omg:
Vandaar dat de prijs nog iets meeviel.

Succes met de bouw, ik ga deze volgen want ik ben inmiddels ook (half) begonnen
met de inrichting van mijn kelder. (binnenkort maar eigen topic aanmaken  ;) )

Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

frankp

Goed bezig!
Zijn fijne stoeltjes. Kan alleen niet wachten tot ze opnieuw bekleed zijn. Ik mis nu nog een zacht velours stofje  ;D
Jij ook succes met de bouw/inrichting.

Meteen een korte update:
Na al het opruimwerk komt volgende week de metselaar nogmaals een kijkje nemen en kunnen we een datum
prikken om de garagedeur te verwijderen en het gat te dichten.

beatbrother

Heel leuk project !  ;)
Succes ermee. Komt helemaal goed !  :happy:

RalphH

Mooi project, succes en veel plezier met de bouw.

Tipje:
Plan met name de plaats van je subwoofer niet zo dat je er later niets meer mee kunt (ivm ontbrekende kabelgoten bijv).
Heb zelf wel de vergissing gemaakt om de aanname te doen dat de sub op 1 bepaalde (handige) plek wel prima zou staan echter bleek dit voor het geluid verre van ideaal te zijn.
Achteraf nog oplossingen bedenken is dan een stuk minder makkelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Klopt, had ik zelf ook al aan gedacht. Ik denk dat ik rondom een kabelgoot aanbreng zodat de subkabel daar door kan. Daarnaast maak ik op 3 strategische plekken een extra stopcontact voor de sub.
Zo heb ik denk ik altijd binnen 1,5 mtr een mogelijkheid voor de plaatsing van de sub.

skank1

Quote from: frankp on April 19, 2013, 14:39:39
Klopt, had ik zelf ook al aan gedacht. Ik denk dat ik rondom een kabelgoot aanbreng zodat de subkabel daar door kan. Daarnaast maak ik op 3 strategische plekken een extra stopcontact voor de sub.
Zo heb ik denk ik altijd binnen 1,5 mtr een mogelijkheid voor de plaatsing van de sub.

Als de mijne er komt..
Ik ga gewoon wegneembare plinten nemen en zo mn speakers en sub plaatsen
Voordeel is dan ook dat ik eerst kan testen waar de sub moet komen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Beide heren frankp en Skank1 --> verstandig! :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

@skank1

Voor de speakers kan je wel vast punten in de ruimte maken aangezien de plaatsing daarvan vast is. De speakerskabels verdwijnen bij mij dan ook in de muur.

skank1

Quote from: frankp on April 19, 2013, 15:42:33
@skank1

Voor de speakers kan je wel vast punten in de ruimte maken aangezien de plaatsing daarvan vast is. De speakerskabels verdwijnen bij mij dan ook in de muur.
Ik was dit ook van plan, maar ga er toch vanaf stappen, op aanraden van jvanhambelgium en HTip...
Zo kun je ook alles rechtstreeks aansluiten en heb je dus minder overgangen van kabels... kun je er altijd aan... enz
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Sta daar nog steeds voor 100% achter. Kabels moeten voor mij altijd toegankelijk zijn en bovendien is een PVC-buis ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van geluid. Plinten van watervast (groen) MDF en deze bekleden met plakvilt en je ziet ze niet maar je kan er toch makkelijk bij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on April 20, 2013, 08:09:35
Sta daar nog steeds voor 100% achter. Kabels moeten voor mij altijd toegankelijk zijn en bovendien is een PVC-buis ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van geluid. Plinten van watervast (groen) MDF en deze bekleden met plakvilt en je ziet ze niet maar je kan er toch makkelijk bij.

Of in de vloer: groene laminaatonderplaten 2lagen...in de onderste laag ruimte openlaten en 2e laag er kruislings op....

HTip

Quote from: denoontje on April 20, 2013, 09:40:59
Of in de vloer: groene laminaatonderplaten 2lagen...in de onderste laag ruimte openlaten en 2e laag er kruislings op....
Kan je er dan nog steeds makkelijk bij? En dan de kabels rechtstreeks op de betonnen vloer is dan ook niet aan te raden (weet ik nu ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Ik ga het nog eens overdenken. Ik was van plan om voor iedere kabel afzonderlijk pvc-buizen in de muur te verwerken.

LittleNinja

Ik zou een flinke diameter aanhouden voor de buizen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Quote from: HTip on April 20, 2013, 10:02:52
Kan je er dan nog steeds makkelijk bij? En dan de kabels rechtstreeks op de betonnen vloer is dan ook niet aan te raden (weet ik nu ;))

ja vloerbedekking bestaat uit tegels.
en de ondervloer is hout. Ik gebruik voornamelijk de nordost flatlines alleen de hdmi is rond

jaco

Quote from: frankp on April 20, 2013, 10:19:35
Ik ga het nog eens overdenken. Ik was van plan om voor iedere kabel afzonderlijk pvc-buizen in de muur te verwerken.
Dat heb ik ook in mijn ht, die buizen zitten gewoon op het gips geschroefd.
Daarvoor heb ik de diffusie en absorbtie gemaakt, en daar weer voor wanden van vilt, je ziet dus geen buizen op de muur meer. Wil ik er bij, dan moet ik een paneel verwijderen en kan ik er bij.

Ik heb er stroom en cat-7 bekabeling door liggen.

skank1

Quote from: skank1 on April 19, 2013, 15:58:17
Ik was dit ook van plan, maar ga er toch vanaf stappen, op aanraden van jvanhambelgium en HTip...
Zo kun je ook alles rechtstreeks aansluiten en heb je dus minder overgangen van kabels... kun je er altijd aan... enz

Nog even de voordelen op een rijtje:

- Je kan altijd bij de kabels indien je ze wilt vervangen ofzo
- Minder overgangen (indien  in de muur is de kabel daar weer onderbroken)
- Je kan sub overal testen/plaatsen
- Ookal lijkt 7.1 nu helemaal overbodig, je kan makkelijk van 5.1 naar bv 7.1
- Minder storingen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Witalik

Quote from: HTip on April 20, 2013, 08:09:35
Sta daar nog steeds voor 100% achter. Kabels moeten voor mij altijd toegankelijk zijn en bovendien is een PVC-buis ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van geluid. Plinten van watervast (groen) MDF en deze bekleden met plakvilt en je ziet ze niet maar je kan er toch makkelijk bij.

Mooi weer zo'n dedicated projext :D Leuk !

Maar een plastic buis die de kwaliteit van het geluid invloed ? Die snap ik even niet.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

LittleNinja

Die kan ik ook niet plaatsen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

In kunststoffen, zoals PVC, wordt statische electriciteit opgewekt en opgeslagen. Dat zorgt voor een storing van het electrische signaal door interlinks en ls-kabels. En dat zou je kunnen horen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Witalik

Dus een PVC buis is geleidend ? wel apart dat ze dat juist gebruiken om alles met elektra door te voeren.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HTip

Quote from: Witalik on April 21, 2013, 14:22:42
Dus een PVC buis is geleidend ? wel apart dat ze dat juist gebruiken om alles met elektra door te voeren.
Een alternatief voor gewone stroom is er ook niet echt. Echter voor electrische signalen die tot geluid moeten leiden is het zeker niet aan te raden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Met alle respect hoor, maar soms krijg ik het gevoel dat sommige mensen hier op het forum echt doorslaan met hun wijsheden. En uiteindelijk heb je er ook geen bal aan, zou dus betekenen dat je de boel open moet gaan breken, om? ja om wat eigenlijk...  De boel te vervangen door bamboe-stengels ofzo?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo