Marantz sr 6006 icm een stereo versterker / receiver ? DIV SR`s Getest!

Started by razorr, March 19, 2013, 16:25:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rha007

Hmm, miscchien toch eens opnieuw expirimenteren dan.
Alleen vraag ik me af hoe ik dit met mijn Rel T5 en pm15s2 moet gaan doen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Maro

Heb je de Rel op je PM zitten? In zo'n geval is een eigen DSP op je sub wel een must eigenlijk. Of een Antimode kan ook natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rha007

Nee, de T5 zit alleen op de SR7005 middels de lfe aansluiting aangesloten.
In mijn vorige setup (alleen sr7005 en dali lektor 6 speakers) maakte ik wel gebruik van de highlevel aansluiting.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Maro

Quote from: Rha007 on December 26, 2013, 10:06:49
Nee, de T5 zit alleen op de SR7005 middels de lfe aansluiting aangesloten.
In mijn vorige setup (alleen sr7005 en dali lektor 6 speakers) maakte ik wel gebruik van de highlevel aansluiting.

Voor een goede sub integratie gebruik ik geen high level kabel. De pre out van je PM en SR gebruiken. Sub afregelen met eigen DSP of anti mode en daarna ADSY XT opnieuw afregelen. Dan kan het niet anders dan dat je in stereo een enorme stap maakt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rha007

Ok, thks voor de tip.
Dit word een leuk expirimentje voor volgend jaar  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

razorr

Bedankt weer voor de reacties :)

Ik heb nu een velodyne spl 1200 ultra ( had een rel t-5 in de woonkamer , nu maar @ slaapkamer )

kan ik de velodyne wel dubbel aansluiten? , op de achterkant staat bij 1 input LFE bij




De marantz heeft audyssey om de ruimte in te regelen , de eventuele anthem ARC , ik begreep dat deze al vele malen beter is . vraag me alleen af hoe deze het doet in stereo en uiteraard in surround vergeleken met de marantz 6006.

De m6i , deze heeft verder geen enkele regeling of wel ? , wat ik weet is dat bij de SR`s mij marantz in dit geval veel kan instellen, bv audyssey aan , of bypas front L/R , dynamisch volume etc. dit geeft allemaal een verschillend geluid , nu staat hij vrij neutraal en de velodyne vult het laag lekker aan, niet te veel en niet te weinig gewoon goed in mijn eigen :)

maar de m6i heeft niks om het geluid te veranderen ?, die versterkt en klaar ? , hoe klinkt zo`n m6i vergeleken met de marantz? warmer ? helder ? etc

zit nog zwaar te twijfelen

Of een anthem mrx 710 , of marantz 6006 houden in combi met een m6i


Veel zeggen over dat je voorversterker veel verschil maakt in geluidsbeeld , maar als de eindversterker /trap niet sterk genoeg is , heeft hij ook niet de controle over de luidspreker lijkt me

Maar ik begrijp het goed de de m6i ook een betere voorversterking heeft dan de marantz?  , dus alle stereo bronnen op de m6i , als ik dit via de marantz laat lopen merk ik totaal geen verschil ?

moet ik trouwens dan alles weer opnieuw inregelen ? , met een db meter en Audyssey


gr


razorr

De m6i is al verkocht @ forum.

Dus die word het niet meer,

Misschien dat ik me av kast gaat aanpassen , desnoods een stuk beton weghakt ,

En dat gaat er wel wat meer passen.

Bv een pm15s2 , of een pm ki pearl.

Denk dat een van die 2 het gaat worden , wil het alleen eens testen thuis ( beste optie denk ik zo )


Even terug naar de subwoofer de velodyne, die word nu gestuurd via de sr 6006.

Als ik dus een stereo versterker neemt met ht bypass , maar met muziek dus alleen de pm gebruikt , heb ik nu geen sub , die ik zeker mee wil laten spelen, ik kan de optie die in deze topic werd verteld gebruiken , dus de subwoofer "dubbel" aansluiten, pm pre out naar de subwoofer.

Ik moet dus met stereo de subwoofer anders afstellen , omdat hij normaal via de ingestelde waardes van de 6006 loopt.

Kan het volgende en is dat gebruikelijk? :

Sub alleen op de sub uitgang van de 6006 , de 6006 en de pm 15 via de ht bypass , de pm15 de pre out naar de input ( CD bijvoorbeeld )

Alleen zit je met stereo pre out, en "mono" lfe aansluiting @ de sub, maar goed dat is nu ook zo.

Kan dit , en werkt dit perfect , anderen opties ?

Gr


razorr

Weer eens een update.

Ik ben nu in het bezit ( om te testen ) een anthem mrx 710.

Films een hele verbetering , alles is meer een geheel.
Muziek klinkt goed , maar de klankkleur vind ik persoonlijk minder mooi als de marantz 6006 , de marantz vind ik voller , en wat warmer klinken. aangezien ik focals 826 w`s heb is het hoog al best aanwezig , in combi met de anthem is het warme wat minder en valt het hoog meer op ..

de anthem vind ik wel dat hij meer controle heeft.

Kortom ik wil naar iets anders zoeken

Mijn vraag

Iets wat de zelfde klank kleur heeft als de marantz 6006 , alleen die een betere controle heeft, en als het een SR is een betere room correction heeft als XT , dus bv XR 32

Nu moet de marantz 7008 bijvoorbeeld met wat modificaties aan mijn AV kast best gaan passen

Dus de 7008 is eventueel een optie

OF kan ik beter een aparte eind versterker nemen van marantz bijvoorbeeld de mm7025 ? , of een stereo versterker , en die alsnog als eindversterker gaat gebruiker ( ivm subwoofer gebruik met stereo muziek )

Laten we het op een budget van 2500 euro houden

Wat kan ik hiervan kopen dat aan mijn wensen voldoet

Betere aansturing
Betere controle
Warm vol geluid
Betere roomcorrectie ( als het om een SR update gaat )

groet


Rha007

Als je qua surround nu tevreden bent, dan zou ik persoonlijk voor een dedicated stereo amp gaan.
En voor het gestelde budget is er heel wat moois te koop.

Ik speel zelf ook met de 826w's en begrijp wat je bedoeld met het hoog, marantz en focal is gewoon een hele goede match.
Ik weet niet hoe onuitputtelijk jouw portomonnee is, maar ik krijg een beetje de indruk dat je er zelf nog niet uit bent wat je precies wilt  ;)
In eerste instantie ging het je om het stereo gebeuren, later weer een sub en nu weer een receiver  ;)

Hoe liggen de verhoudingen nu als je ht vs stereo neemt?
Wellicht moet dat je uitgangs punt zijn.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

razorr

Ik weet inderdaad nog niet helemaal wat ik wil.

Ik heb al een update gedaan in de vorm van een sub , die is nu perfect voor mij.

Nu ik de anthem heb vind ik hem wel een stuk beter met films 

De verhouding is denk ik toch 50/50 , luister veel muziek , maar bekijk ook veel films.


Misschien is een sr 7008 wat ? Eventueel een eindversterker erbij voor de fronts. Een mm7025 of is dst niet veel beter dan het versterker gedeelte in de 7008 , ik ga 5.1 draaien.

Met een aparte stereo versterker zit ik weer het verhaal met de aansturing van mijn sub , die wil ik graag mee laten spelen met muziek.


quattronl

Quote from: razorr on February  9, 2014, 18:00:05
Met een aparte stereo versterker zit ik weer het verhaal met de aansturing van mijn sub , die wil ik graag mee laten spelen met muziek.
Bijv. een Marantz PM15S2 (stereo versterker) heeft ook een sub-out, alsook ht-passthrough (dus als ev voor de fronts te gebruiken naast een surround receiver ;) ). Lijkt me ideaal voor je. En idd, zo heb ik het ook :)

Maargoed, er is genoeg keus, en dat is dus ook gelijk het moeilijke.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

razorr

Nee dat  helaas nog niet , weet niet welk bedrijf dit zou willen doen , die een marantz pm 15s2 bv heeft.

Nog best lastig :D  , de anthem klinkt met muziek echt moet verkeerd , heb met het lfe / sub met 2 db verhoogt , dit is al beter.

Resterend komt toch echt uit de fronts kwa aansturing marantz  / anthem .

Iemand die in de buurt van utrecht woont voor een gunst betreft stereo versterker te testen?


Hoewel ik die vooruitgang van films / meer kanaals wel wilt hebben van de anthem 

razorr

Even weer een Update

Gaat een eindversterker nog wat doen op de marantz 6006 ? , later neem ik misschien alsnog een anthem of een goede voorversterker..

maar voorlopig wil ik de 6006 nog behouden.

Dus bijvoorbeeld aan Parasound A 21 icm Focals 826 W`s met nu nog de marantz 6006

Is dit wat ?

Marcel.B

Ik zit zelf ook te denken aan een eindversterker van Marantz de MM7055 erbij te kopen en de SR6006 te behouden omdat ik zeer tevreden met het geluid van Marantz met Monitor Audio.

Vind jij ook niet dat de SR6006 wel erg warm word en vorig jaar tijdens een feestje sloeg de SR6006 in de beveiliging vanwege de overbelasting en dat is ook de reden dat ik aan een eindversterker zit te denken om de SR6006 te ontlasten.

Wel grappig dat je aan een Anthem zit te denken want die heb ik samen met Arcam ook op het oog waarbij ik me alleen zorgen maak over Arcam met de vele software problemen en de mindere room correctie variant.

Ik zou ook wel willen weten of je met een eindversterker een echte upgrade hebt want ik heb niet de mogelijkheid om dit ergens te kunnen testen
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Doubleoz

Quote from: razorr on April 23, 2014, 19:28:36
Even weer een Update

Gaat een eindversterker nog wat doen op de marantz 6006 ? , later neem ik misschien alsnog een anthem of een goede voorversterker..

maar voorlopig wil ik de 6006 nog behouden.

Dus bijvoorbeeld aan Parasound A 21 icm Focals 826 W`s met nu nog de marantz 6006

Is dit wat ?

Ja een eindversterker gaat verbetering opleveren. Heb zelf in het verleden op mijn RX6 speakers een SR6006 i.c.m. Audiolab 8200p eindversterker aangesloten gehad. Dit leverde absoluut een verbetering in weergave op. Het klinkt allemaal net een stuk strakker. Ik hoopte ook meer controle in de weergave te bereiken bij bijvoorbeeld nummers van Coldplay waar veel instrumenten in worden gebruikt maar kan me niet herinneren dat ik daar echt verbetering heb gehoord.

Heb uiteindelijk de combinatie verkocht en vervolgens een Marantz pm15s2 Limited Edition aangeschaft en deze versterker is als los apparaat beter dan de combi van de SR en de Audiolab. Ik zou je dan ook denk ik adviseren om via pass through een losse geintegreerde eindversterker aan te schaffen en deze dan voor de weergave van je frontspeakers te gebruiken bij films en voor muziek als dedicated stereo versterker.

Succes!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3