Review DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core

Started by Staaled, March 13, 2013, 17:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

br@m

Dat zou moeten kunnen.

Je kunt de AM 2.0 handmatig instellen o.b.v. metingen met REW.

Je kunt de cross-over voor de subs instellen, en dan zijn er nog een hoop vrije PEQ's en meer, om je curve mooi vlak te maken.

Uiteraard beïnvloedt de AM dan alleen de subs omdat je de main speakers buitenom de AM laat aansturen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Staaled

Quote from: h3d on August  5, 2016, 20:30:12
interessante tread over de dsp, maar een antwoord op mijn vraag zie ik zo niet. De vraag is de volgende: ik wil mijn sub die tot 250 hz moet spelen middels een dsp corrigeren (ivm de kamerakoestiek). Ik heb acoustat electrostaten staan die het vanaf 250 hz overnemen. 

Echter het zou mooi zijn als de DSP de sub kan afregelen icm met de hoofdspeakers die dan via de gewone vv aangestuurd worden. Kan ik bijvoorbeeld een testsignaal via de cd speler afspelen en kan de antimode dan zijn werk doen? Snappen jullie het nog? :wacko:
Het kan, maar Ron geeft ook al aan dat het inlussen tussen VV en subs een vertraging van dit signaal veroorzaakt.

Daar zal je dus een oplossing voor moeten vinden.
Subs dichterbij plaatsten kan, maar dat heeft ook gevolgen voor de respons.

Je geeft 250 Hz aan.
Is dat de intrinsieke ondergrens van de Acoustats ?
Anders is er ook nog een overlap/crossover probleem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

h3d

@staaled: gaat de am niet tot 250 dan? Ik weet niet zeker wat ze onder de 250 Hz doen. Moet ik even navragen.
Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)

Staaled

Ze lopen waarschijnlijk dieper door en de sub haalt zeer waarschijnlijk de 250 Hz niet.

Lijkt mij een ongewisse uitkomst te worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)