Nieuw bij Beter Beeld & Geluid: Avantgarde Acoustics!

Started by garmtz, March 10, 2013, 19:06:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

WillyP

Afgelopen zaterdag heb ik de Duo gehoord, aangesloten op een buizenversterker van 5 Watt. Een vocaal stuk en de opening van de Derde van Mahler. Ik vond met name de blazers er levensecht uitkomen. Wel hoorde ik meer breedte dan diepte. Het laag vond ik niet helemaal exact af en toe, met name in de zachte passages. Maar waar dat door kwam? Akoestiek, versterking, opstelling, opname?

Ik vond het een belevenis, meer nog dan de vorige keer in Veldhoven waar ik de Duo Grosso heb gehoord. Alleen wat zijn het grote luidsprekers.

Groet,

Willy

WillyP

In de Kerstvakantie heb ik de Duo weer gehoord, ditmaal veel uitgebreider. Beluisterde muziek was Mahler 2 en een pianoconcert van Mozart. Volgens mij zijn de luidsprekers geknipt voor het wat steviger werk. Opnieuw klonk Mahler adembenemend. Zeer dynamisch, heel snel. De sweet spot is iets beperkter, maar dat is bekend bij hoornluidsprekers. Daarna viel het pico toch een beetje tegen: de hoge strijkers klonken ietwat scherp en kregen een ruw randje.

Toen maar eens met de kabels gestoeid. Allerhande interlinks kwamen tevoorschijn en andere luidsprekerkabels. Ook nog andere netsnoeren voor de ingebouwde subwoofers, maar het ruwe randje kregen we niet weg.

Vervolgens dezelfde muziek beluisterd op andere luidsprekers en hoewel deze niet zo dynamisch waren, was er geen sprake meer van scherpe strijkersklanken.

Het is nog te vroeg voor conclusies, maar de Duo verdient een zeer zorgvuldige behandeling voor wat betreft bekabeling zou ik zeggen om volledig tot zijn recht te komen.

Groet,

Willy

bmateijsen


WillyP

Ik dacht op een vv van Symphonic Line en twee monoblokken van hetzelfde merk. Ik heb deze electronica vaker beluisterd op verschillende luidsprekers en toen is me nooit iets opgevallen van ruwe randjes.

Groet,

Willy

bmateijsen

Ik denk dat Avantgarde met veel gecombineerd kan worden, maar natuurlijk moet je echt wel letten op alle kenmerken om een goede synergie te maken.

Waar heb je ze beluisterd??

Groet,

Bjorn

Quote from: WillyP on January 20, 2015, 20:31:02
Ik dacht op een vv van Symphonic Line en twee monoblokken van hetzelfde merk. Ik heb deze electronica vaker beluisterd op verschillende luidsprekers en toen is me nooit iets opgevallen van ruwe randjes.

Groet,

Willy

Bas Akkerman

Quote from: WillyP on January 20, 2015, 20:31:02
Ik dacht op een vv van Symphonic Line en twee monoblokken van hetzelfde merk. Ik heb deze electronica vaker beluisterd op verschillende luidsprekers en toen is me nooit iets opgevallen van ruwe randjes.

Groet,

Willy
Symphonic Line komt mij altijd behoorlijk helder over, Avantgarde in zekere zin ook. Voor wat het waard is, maar het verklaart misschien dat wat je gehoord hebt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WillyP

@Bas: dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Het zijn in ieder geval geen allemansvrienden.

@Bjorn, ik heb ze gehoord in Alkmaar.

Groet,

Willy