Lowther dx3

Started by mcintoshfan, March 7, 2013, 01:52:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Hallo Forumleden.

Ik ben inmiddels in het bezit van 2 hele mooie Lowther dx3 drivers. Hiervoor zou ik graag een vloerstaander willen maken met een slank uiterlijk.
Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand plannen gezien of op zijn pc staan?

bedankt.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

sphere

Wat voor afmetingen denk je aan? DIY audio staat vol met ontwerpen met deze driver.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

mcintoshfan

Ik schop deze ff omhoog ivm met aankoop van een nieuwe amp. Daarom slaat er grote twijfel toe wat te doen.
De amp die ik heb gekocht is een limited edition Mcintosh MC2000

Nu heb ik Usher X718 speakers staan, maar omdat de Mcintosh een buizenversterker is, is het misschien een stuk mooier om de Lowther dx3 driver erop te laten spelen...?

Aangezien mijn zitgedeelte in de huiskamer niet heel erg groot is, wil ik ook geen grote vloerstaanders en zou dus de Lowthers in een Open baffle willen laten spelen of een zeer klein behuizing....... ja ik weet het de dx3 hoort eigenlijk in een "mega" grote horn behuizing, maar dat kan en wil ik gewoon niet in mijn huiskamer hebben. Het moet ook gewoon een huiskamer blijven met de Mcintosh en Lowther als kunst :)

Advies gevraagd... meerdere hersenen maken er 1 minder gek  ;D  ( hoop ik dan  :P)


Nog ff een andere vraag los van bovenstaande..... is het geschikt voor een buizenversterker als deze te gebruiken in hometheater en wellicht tv?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan




Zoiets kan natuurlijk in alle soorten en maten
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

of zelfs dit misschien

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

phy

Quote from: mcintoshfan on September 28, 2014, 00:26:49



Zoiets kan natuurlijk in alle soorten en maten
dit kan niet klinken  :-\
En een Mcintosh op een Lowther is ook niet zo'n goede combinatie.
daar moet je een mooie kleine se triode versterker op gebruiken voor het mooiste eruit te halen
en daar horen ook nog grote kasten bij, klein gaat nooit mooi werken.
De versterker en de luidsprekers zijn beide erg mooi maar het is geen goede combinatie
en een mooie luidspreker unit heeft altijd altijd passende ondersteuning nodig door de kast, hoorn of baffle
en bij een Lowther betekend dat groot.

mcintoshfan

Heb je zelf eens een Mcintosh met Lowther gehoord of waar baseer je het op dat de 2 niet matchen?

De man die de speakerbehuizing in bovenstaande foto heeft gemaakt, zegt dat het beter klinkt dan wat die ooit heeft gehoord in welke behuizing dan ook.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

Ik ben er zelf ook sceptisch over maar ik dacht laat ik het hier eens in de groep gooien...
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

erik s.

zonder kast zal er niet veel laag uit komen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mcintoshfan

He thnx.  Die bicor200 is misschien ook wel wat.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

phy

Quote from: mcintoshfan on September 28, 2014, 12:52:06
Heb je zelf eens een Mcintosh met Lowther gehoord of waar baseer je het op dat de 2 niet matchen?

De man die de speakerbehuizing in bovenstaande foto heeft gemaakt, zegt dat het beter klinkt dan wat die ooit heeft gehoord in welke behuizing dan ook.
Ja zeker, ik heb veel verschillende Lowthers (zelf heb ik 5 uitvoeringen  gehad ook de dx3) op heel veel verschillende versterkers gehoord.

mcintoshfan

Ok thnx voor de replies..
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

Wat zouden mooie fullrange drivers zijn voor op een mcintosh..die in een kleine behuizing kunnen.

Zag hier op het forum ook John blue jb3 staanbin een kleine behuizing...
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

phy

de MC2000 is een enorme krachtpatser
als je er kleine luidsprekertjes bij zoekt zouden KEF LS50 het er mooi op doen
het zijn geen echte breedbanders (coaxiaal)maar spelen heel mooi .

mcintoshfan

Bedankt. Deze heb ik inderdaad gehoord op een mcintosh en klinkt mooi... Helemaal voor de prijsrange waar ze inzitten.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rock Solid

Hai,

Ik ben het met phy eens ... het is alsof je aquarel wilt hebben en een blokwitter gaat gebruiken (ik bedoel, je kiest een Lowther met een bepaalde gedachte; en een krachtige versterker heb je hiervoor niet nodig en kun je beter iets gaan zoeken die heel fijnzinnig is).

PS. Niet dat een McIntosh niet fijnzinnig is; maar de filosofie achter zo'n versterker is anders dan een Lowther aan te sturen.

phy

Je kan hier ook eens komen luisteren ik heb nog een paar Lowther hoorn luidsprekers staan 1.35 hoog 28 breed en 45 diep met dubbele drivers
dit klinkt heel open maar heeft ook niet echt veel laag vind ik
alles wat kleiner is heeft geeft nog minder laag zeker met 1 driver.
Je mag de McIntosh ook ook meenemen om hem eens te vergelijken met een 4 watt single ended versterkertje.

Rock Solid

Hey McIntoshFan,

Mag ik vragen wat je 'plan de campagne' is geworden met de DX3's? Ben heel benieuwd ... want dit soort speakers, goed ingezet, kunnen je een radicale ommezwaai doen maken ...

Just curious  ;)