Stijnopolis (eindresultaat p37)

Started by skank1, February 26, 2013, 19:43:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

 :google:<iframe class="imgur-album" width="100%" height="550" frameborder="0" src="http://imgur.com/a/p8N63/embed"></iframe>

Status: Plamuurwerken begonnen

Ok :)
Ik zal er eens aan beginnen.
Zoals jullie wel weten heb ik reeds een woonkamer HT maar omdat ik daar toch niet mn volle goesting heb en groter wil, ga ik toch dedicated...
Plannen zijn er om in de zolderruimte een bescheiden dedicated HT te bouwen.
De uitvoering ervan, ik zal jullie alvast waarschuwen, gaat in het begin toch vrij traag gaan, daar ik wacht op het resultaat van een ongeval-proces.

Ok, De ruimte dus. Deze ziet er momenteel zo uit (let niet op de rommel):






Bedoeling is om zoiets te krijgen:






De afstand (indien ik scherm plaats zoals getoond op foto, kan hem eventueel ook andere kant zetten maar daar staat enkel in de hoek een klein kastje voor de zonnepanelen.) tss scherm en begin trapgat is 2m55

Dan een trapgat van 0,65 ( op 1,25)
En een resterende 4m

De afmetingen:




Wat wil ik?

- In het begin 5.1 (Sub uit woonkamer gaat naar de zolder, de bk xxls400 FF) met eventuele mogelijkheid tot 7.1 overwegen bij aanmaak?
- Projecteren (zo groot mogeljik)



Wat is er reeds gedaan?

Tussen het gebinte is er reeds rockwol geplaatst.



Wat moet er nog gedaan worden? (euh alles)

- Rommel opruimen en plaats maken
- Elektriciteit voorzien
- Utp voorzien (Momenteel heb ik enkel in de kamer eronder utp, en zou hiervan willen aftappen, splitsen, verlengen of iets in die aard, opties?)
- Kabels voorzien voor projector , 5.1 om te beginnen, 7.1 voorzien? Waar? Afmetingen? Welke kabel?
- Plaats voor toestellen (mediaspeler, receiver, sub) bepalen?
- Afwerking muren (Plaatsen gyproc? Welke platen? Hoe plaatsen? Rechtstreeks op gebinte of met een onderstructuur?)
- Afwerking plafond (idem muren, + kabelgoot projector?)
- Verlichtingsarmaturen kiezen en plaatsen
- Trapgat probleem, hoe oplossen?
- Afwerking vloer, tapijt? ondervloer? Laminaat?
- Aankoop projector + projectiescherm
- Aankoop Fronts + Center + Rears
- Aankoop nieuwe receiver
- Schilderen
- Plaatsen toestellen
- Meten, meten en nog eens meten
- Genieten :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Mooie ruimte eigenlijk, zo'n beetje qua vorm zoals m'n zolder.


- Elektriciteit voorzien

> Komt inderdaad altijd van pas ;-)

- Utp voorzien (Momenteel heb ik enkel in de kamer eronder utp, en zou hiervan willen aftappen, splitsen, verlengen of iets in die aard, opties?)

> Ik zou 1xUTP naar boven proberen te trekken en op zolder een kleine switch oid.
> Als je zou opteren om in deze ruimte zelf een kleine NAS te zetten voor media hoef je in principe niets te trekken en kan je gewoon op het zolderverdiep blijven. Wil je echter aan hoge snelheid aan mediafiles kunnen is een UTP geen slecht idee...


- Kabels voorzien voor projector , 5.1 om te beginnen, 7.1 voorzien? Waar? Afmetingen? Welke kabel?

> 7.1 zou ik mischien toch vergeten. Lijkt me zo'n beetje een formaat dat je zelden ziet.
> Ik heb ook 7.1 "voorziening" liggen op zolder, maar in de praktijk...

- Plaats voor toestellen (mediaspeler, receiver, sub) bepalen?

> De ruimte is "nogal" smal, dus veel keuze is er niet hé. Ik zou je spullen gewoon tegenover je scherm brengen. Voor de fronts + center zal je dan "behoorlijk" lange speaker-cables leggen. Heb >ik ook moeten doen hoor. Alles lekker achter de zetel tegen de muur waar je rears staan.

- Afwerking muren (Plaatsen gyproc? Welke platen? Hoe plaatsen? Rechtstreeks op gebinte of met een onderstructuur?)

> Aha, dat is een goede ... *mischien* moet je overwegen om een gooi te doen naar akoestische platen van Gyproc (vb Gyptone) met zo van die gaatjes erin. Maar je moet er wel voor zijn natuurlijk visueel dan.
> Om het "effect" te maximaliseren zal er ook ergens 5cm "caviteit" moeten tussenzitten, dus eerst analyseren of je de Gyproc los tegen je houdige gebint kan hangen OF je nu met wat >timmerhout (balkjes 50mm x 50mm) gewoon een nieuwe "frame" klaarmaakt om daar Gyproc tegen te hangen. Denk eraan dat je ruimte dan weeral 12cm kleiner zal worden ;-)
> Ik kan het niet goed inschatten op de foto maar daar zou ik geen Gyproc tegen hangen zoals het nu is ...
> Ook voor het plafond kan je met een klein "vals" plafonnetje werken dat je kan opvullen met dempingsmateriaal! Kan echt een goede bijdrage leveren aan het sonische klimaat op die manier.


- Afwerking plafond (idem muren, + kabelgoot projector?)

> Met een vals plafonnetje kan je gelijk de kabel eruit laten komen, kabelgoot = niet nodig. Gewoon projector ondersteboven op minibeugeltje....Plafond is laag genoeg.


- Verlichtingsarmaturen kiezen en plaatsen

> Eventueel LED-strip in valse plafond of wat fijne verlichting in de wand ? Moet je gewoon effe over nadenken...

- Trapgat probleem, hoe oplossen?

> Welk probleem ?

- Afwerking vloer, tapijt? ondervloer? Laminaat?

> Tapijt is leuk, maar je moet zien dat je niet gaat "overdempen" (vb als je al GypTone zou nemen etc) Je kan wel stijf tapijt nemen dat quasi niet zoveel dempt.
> Als de ruimte vorm begint aan te nemen kan je eens een meting doen om te zien of het problematisch is oid en dan alsnog maatregelen nemen. Vb met paneeltjes, diffusie-elementen oid.
> Voor hetzelfde geld heb je "by default" al een leuk klinkende ruimte (indien je vb Gyptone oid gebruikt)


Success!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skank1

Wauw veel tekst als eerste opmerking :)

Wat betreft de utp:

Mijn server staat momenteel in de inkomkast, en daar blijft hij ook centraal staan, dus ik moet zeker utp hebben..

De vraag is alleen hoe ga ik het doen.
Ik heb dus reeds utp liggen in de kamer eronder (en ik wil daar ook blijven utp hebben voor de kids later)
Ik dacht eerst om zoiets te gebruiken, ter hoogte van het utp-contact die nu in de kamer uitkomt



Ik weet niet of dit zo'n goed idee is.
Ofwel gebruik ik een koppelstuk ter hoogte van de bestaande utp en ga ik naar boven met  een utp kabel naar een switch en vertrek ik van daar naar 1. mn gerief, 2. terug naar de kamer eronder.
Alleen weet ik niet of dit gaat lukken en of alles dan nog werkt want dan heb ik een switch achter een switch, en de server zit achter de eerste switch.


De plaatsing van de toestellen heb ik ook tegen de achterwand in gedachten .. alleen als je dan tijdens het film kijken het volume wil veranderen of iets anders instellen, moet je eerst naar achter kijken.. lijkt me zo onpraktisch?
Andere mogelijkheden zijn opzij of toch vooraan, maar gezien mijn scherm zo laag komt te staan... en je dan eventueel storende lampjes hebt...

Gyptone ken ik niet, zal ik even bekijken
Als ik nu gyproc rechtstreeks op de muur hang win ik wel wat ruimte dan indien ik eerst een frame maak (en ruimte gewonnen is hoe hoger het projectiescherm kan) maar ik vrees voor barsten als het hout leeft....


Om het licht en vooral het gevaar van het trapgat te beperken had ik gedacht om een "salontafeltje" ofzo makkelijk erover te kunnen schuiven, geen idee nog, originele ideeën zijn welkom :)

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Weinig reacties hier... Meer dan 100 views..

Ik wil eerst de utp leggen...
Is bovenstaande nu een goeie oplossing of wat neem ik best om zonder problemen te kunnen streamen (eventueel 4k) dus zonder snelheidsverlies
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Keerzijde

Wat betreft het trapgat:

Is het geen mogelijkheid (zoals je zelf al aangeeft) om het scherm op de andere muur te hangen?
Als ik jouw beschrijving goed begrijp, en je zet de stoelen met de rugleuning tegen het trapgat,
heb je altijd nog 5,25 m tot aan het scherm.

Dat geeft je wel de mogelijkheid om een permanente (veilige) railing/hekje rond het
trapgat te bouwen...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

skank1

#5
Quote from: Keerzijde on February 27, 2013, 10:45:23
Wat betreft het trapgat:

Is het geen mogelijkheid (zoals je zelf al aangeeft) om het scherm op de andere muur te hangen?
Als ik jouw beschrijving goed begrijp, en je zet de stoelen met de rugleuning tegen het trapgat,
heb je altijd nog 5,25 m tot aan het scherm.

Dat geeft je wel de mogelijkheid om een permanente (veilige) railing/hekje rond het
trapgat te bouwen...

Als ik alles draai zoals je zegt heb ik geen 5,25m tot aan het scherm
De afstand tss het trapgat en het scherm dan is 4m
Maar aan die kant heb ik wel de zonnepanelen omvormer hangen... Maw als ik daar iets wil maken moet ik ervoor zorgen dat het scherm nog voor deze omvormer komt, een soort van wand.. Die dan op de een of andere manier beweegbaar is zodat ik ten alle tijde aan de omvormer kan..
Dus van die 4m zal ik ook maar iets van 3m20 overhouden ofzo (ik reken 60cm omvormer en wat ruimte ertussen voor voorzetwand).

Als je wil neem ik een foto van die wand ...

Edit:
De andere kant
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

katwax

UTP splitters zou ik afraden, het beste is directe kabel te trekken of er een switch te zetten.
Misschien dat er wel goede utp splitters bestaan, maar of de prijs dan voordeligere is dan een kleine switch is nog maar de vraag :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

Quote from: katwax on February 27, 2013, 11:25:21
UTP splitters zou ik afraden, het beste is directe kabel te trekken of er een switch te zetten.
Misschien dat er wel goede utp splitters bestaan, maar of de prijs dan voordeligere is dan een kleine switch is nog maar de vraag :)

Dus je zou gewoon de bestaande utp verlengen en dan naar boven gaan, switch en dan zo naar al mn apparaten op zolder en met 1 terug naar de kamer beneden gaan?

Momenteel is het zo:
Router -> switch , aan die switch utp naar server, mediaspeler, vaste pc en overal utp in de kamers.. Waaronder de kamer onder de zolder.

Die dus verlengen (hoe? Kwaliteitsverlies?) en dan naar zolder naar een 2de switch en hierop verder..

Dit gaat geen problemen geven tss mn apparaten op zolder dan achter de tweede switch , en kan perfect streamen vanaf mn server achter eerste switch?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jumping Jack

Deze ga ik even volgen, ik heb een gelijkaardige zolderruimte waar ik mss wel eens iets mee wil gaan doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: skank1 on February 27, 2013, 11:31:45
Dus je zou gewoon de bestaande utp verlengen en dan naar boven gaan, switch en dan zo naar al mn apparaten op zolder en met 1 terug naar de kamer beneden gaan?

Momenteel is het zo:
Router -> switch , aan die switch utp naar server, mediaspeler, vaste pc en overal utp in de kamers.. Waaronder de kamer onder de zolder.

Die dus verlengen (hoe? Kwaliteitsverlies?) en dan naar zolder naar een 2de switch en hierop verder..

Dit gaat geen problemen geven tss mn apparaten op zolder dan achter de tweede switch , en kan perfect streamen vanaf mn server achter eerste switch?
Ik zou niet weten wat jij verstaat onder verlengen, maar ik zou nooit de kabel ergens onderbreken.
Het lijkt mij inderdaad het simpelste om de kabel door te trekken naar de zolder, daar een switch te plaatsen met genoeg poorten en dan 1 kabel terug naar het verdiep eronder. De overige toestellen op de zolder kan je dan ook op dezelfde switch aansluiten.
Dit gaat inderdaad geen problemen geven.

Als je echter de kabel niet kan doortrekken naar de zolder dan zou je een kleine switch kunnen plaatsen op de plaats waar nu de kabel stopt en dan vanuit die switch naar de zolder gaan, echter zit je dan met een extra switch.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

Heey, je eigen HT topic, mooi!

"Verlengen" van je UTP kabel dmv bijv een koppelblokje zou ik ook niet doen. Waar mogelijk een nieuwe kabel trekken. CAT5 kan tot 100m, dus is het niet linksom, dan kun je wellicht via een andere route rechtsom.

Hou rekening met meerdere plekken voor je sub. De plaats hiervan vantevoren plannen is erg lastig omdat de uiteindelijke afwerking en inrichting van de ruimte van invloed gaat zijn op de akoestiek. Zie bijv. dit topic van scheuge, hij heeft een vergelijkbare ruimte een ook issues met zijn laag.

Succes en veel plezier met de bouw.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: katwax on February 27, 2013, 12:35:10
Ik zou niet weten wat jij verstaat onder verlengen, maar ik zou nooit de kabel ergens onderbreken.
Het lijkt mij inderdaad het simpelste om de kabel door te trekken naar de zolder, daar een switch te plaatsen met genoeg poorten en dan 1 kabel terug naar het verdiep eronder. De overige toestellen op de zolder kan je dan ook op dezelfde switch aansluiten.
Dit gaat inderdaad geen problemen geven.

Als je echter de kabel niet kan doortrekken naar de zolder dan zou je een kleine switch kunnen plaatsen op de plaats waar nu de kabel stopt en dan vanuit die switch naar de zolder gaan, echter zit je dan met een extra switch.

Met verlengen bedoel ik inderdaad langer maken dmv koppelstuk...
Doortrekken is echt onmogelijk.
Een switch plaatsen in die kamer en dan naar boven en daar een derde switch vind ik absoluut omslachtig..
Bovendien zit het dan niet weg in de wand ook niet..

Ik zou dus ofwel zon "Y" stuk plaatsen in de wand , zoals hierboven op de foto, en dus opsplitsen , ofwel "verlengen" met een koppelstuk en dan boven de switch..
Ik kan ook verlengen door gewoon een manneke en vrouwke stekker te gebruiken en aan elkaar te hangen..
Trouwens , als ik een switch zou plaatsen in de kamer en dan naar boven ga is het toch ook onderbroken...
Het is niet 1 vaste kabel..


Wat betreft plaatsing sub.. Waar zou ik dan de aansluitstukken in de muur voor de kabel voorzien? Idem voor de luidsprekers.. Vooraan spreekt vanzelf, maar achteraan... Hoe ver achteruit plaats ik ze best?

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Quote from: skank1 on February 27, 2013, 13:12:42
Trouwens , als ik een switch zou plaatsen in de kamer en dan naar boven ga is het toch ook onderbroken...
Het is niet 1 vaste kabel..

Je gaat toch geen zo'n Y stuk gaan vergelijken met een beetje deftige switch zeker  :crazy:

Zo'n Y stuk je houdt er blijkbaar hardnekkig aan vast  ;) Doe maar, na geen tijd ga je op de zolder toch wel een switch plaatsen  :D

RalphH

#13
Je onderbreekt de keten wel met een switch, maar een switch acteert o.a. als versterker van het signaal, en in principe begint de keten na de switch dus weer opnieuw met volledig signaal. Koppelblokjes,..voor een fatsoenlijke 1GB verbinding.., ik zou het nooit doen. Maar proberen kan altijd natuurlijk, switch is er zo tussengezet.

Plaatsing speakers in theorie:


Heb ze in onze ruimte verder naar achter staan, puur om practische redenen en dat geeft nog steeds een mooie bubble. Komt dus niet op de centimeter en is aan het eind van het liedje toch ook weer smaakgevoelig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: StefaanD on February 27, 2013, 13:19:48
Je gaat toch geen zo'n Y stuk gaan vergelijken met een beetje deftige switch zeker  :crazy:

Zo'n Y stuk je houdt er blijkbaar hardnekkig aan vast  ;) Doe maar, na geen tijd ga je op de zolder toch wel een switch plaatsen  :D

Je verstaat me verkeerd.
Nee ik hou niet vol aan zon y stuk..
Ik bedoel als ik een switch in de kamer eronder zet en dan moet vertrekken nr zolder, dan heb ik ook geen 1 kabel rechtstreeks maar 2
Als ik hem op de kabel nu een vrouwtjestekker steek en verleng met een mannelijke stekker... Heb ik ook 2 kabels enkel de switch zit er niet tussen.. Zou dit dan niet op +- hetzelfde neerkomen

Zoals ik reeds zei, een nieuwe kabel trekken is absoluut onmogelijk , doortrekken idem, onmogelijk

En ik heb liever alles weggewerkt in de muur...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

#15
Quote from: RalphH on February 27, 2013, 13:20:27
Je onderbreekt de keten wel met een switch, maar een switch acteert o.a. als versterker van het signaal, en in principe begint de keten na de switch dus weer opnieuw met volledig signaal. Koppelblokjes,..voor een fatsoenlijke 1GB verbinding.., ik zou het nooit doen. Maar proberen kan altijd natuurlijk, switch is er zo tussengezet.

Plaatsing speakers in theorie:


Heb ze in onze ruimte verder naar achter staan, puur om practische redenen en dat geeft nog steeds een mooie bubble. Komt dus niet op de centimeter en is aan het eind van het liedje toch ook weer smaakgevoelig.


Mmmm inderdaad, ik kan het zo doen, gewoon verlengen en een kabel laten terugkeren naar de kamer eronder

Is de snelheid achteraf toch te weinig, kan ik nog altijd een switch bijplaatsen in de kamer

Ivm plaatsing ik moet dus eigenlijk al weten waar de zetel komt?
En als ik dat wil weten moet ik al weten hoe ver ik van het scherm moet zitten? En dus moet ik al weten welke projector ik ga kopen om de ideale zitpositie te bepalen?

Kort gezegd, ik moet nu weten welke projector ik ga kopen om zo een idee te hebben waar de achterspeakers komen? Lol
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

katwax

Mijn ervaring met zulke koppelstukken is dat het de kwaliteit drastische verminderd, switch zoals aangegeven gaat het signaal met zelfde kwaliteit doorsturen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

katwax

Tuurlijk, kan zelfs zijn dat je nog voldoende bandbreedte hebt om te voldoen aan je eisen. Nu weet je teminste dat als het niet voldoet zo'n tussenstukje waarschijnlijk de oorzaak zal zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

Neem dan wel een afgeschermde, die hele goedkope van €0,75 zijn wel erg pruts.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Da-lite

Dit wordt weer eentje om te volgen , mooie ruimte .
ivm je trapgat , daar kan je misschien langs de bovenzijde een extra verstevigd luik aan maken ( dat je aan de bovenzijde bekleed met vasttapijt zoals in de ruimte ) dat je kan open klappen.
Als iedereen boven is in de ruimte doe dit luik dicht en als je terug naar beneden gaat doe je dit luik open ( en kan je eventueel open laten staan ) .
Op die manier staat er geen balustrade in het zicht naar het scherm als je een film kijkt en zo ben je toch wat beschermd dat er niemand per ongeluk door dit trapgat valt .

En zoals je zelf al zei , je kan er eventueel ook nog een klein salontafeltje aan bevestigen ( dat meedraait als je het luik opendoet of dichtdoet ) .

Veel succes met de bouw van je HT zolder .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Zo'n beetje aan het rondkijken oa voor zon utp koppelstuk maar ook voor speakerkabels en aansluitingen..

Diegene die een dedicated ruimte hebben, wat gebruiken jullie voor aansluitingen?

Ik heb zoiets gezien



Gebruiken jullie zoiets of rechtstreeks de kabel ter hoogte van de speakers?
En wat ter hoogte van de versterker? Ook zo'n aansluitingen ? Of onmiddelijk in de versterker...
Ik kan aannemen dat hoe meer van die dingen er tussen zitten of een kabel extra ,  hoe meer kans op vervormingen , fouten ofzo?
Beter rechtstreeks inpluggen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Heb zelf alles rechtstreeks, en dan met een kabeldoorvoer bij de apparatuur/speaker weer uit de grond.

Vind dergelijke aansluitingen als op je plaatje wel altijd erg netjes. Makkelijk ook mbt kabel lengte, je bent wat flexibeler dan bij gebruik van 1 lange kabel.

Hoe nauw het komt met overgangen in kabel?...tja, ik zou persoonlijk zeggen niet zo super nauw. Heb zelf de rears via een """"audiofiel"""" kroonsteentje verlengd en er komt nog steeds prima geluid uit.
Iemand die verschillen tussen kabels hoort (of claimt te horen), zal zeker zeggen dat je ook deze keten niet moet onderbreken. Een luistertest zou voor jou uit kunnen wijzen of je het hoort. Wil je geen enkel "risico", dan neem je een kabel uit 1 stuk van receiver tot speaker.

Voorbeeld van """"audiofiel"""" kroonsteentje zoals voor mijn rears gebruikt:


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer