Dune HD Base 3D - Ervaringen en tips

Started by TopGun2010, February 17, 2013, 12:05:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Na jaren met Popcorn Hour gewerkt te hebben ben ik nu overgestapt op Dune. Eerlijk is eerlijk, het is even wennen maar ik moet zeggen e.e.a. loopt eigenlijk best goed! Ik had eerst een Popcorn A-400 gekocht maar deze bleek DOA, direct terug en de gok genomen om een Dune te nemen, prima keus! Wat mij opvalt: gui loopt beter en sneller, apparaat start veel sneller op, stroomverbruik in stb is veel zuiniger! (+/- 3 watt). De gui is wel minder mooi dan de Popcorn maar werkt erg goed. De HD Base 3D bevalt mij prima, beeldkwaliteit is gewoon goed en ik heb tot nu geen vast lopers gehad welke ik bij de Popcorn regelmatig had. 

Update 22 februari 2015: omdat er helaas geen ontwikkelingen zijn bij Dune heb ik deze unit voor de zomer (2014) verkocht. Ik draai nu met een i3 htpc (OpenElec XBMC) en een Apple TV3 voor Netflix, dit werkt nagenoeg perfect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Striven

Ik de Zappiti en Base 3D kunnen testen. Dune is zoals ik al gewend was lekker vlot in de menu's en zeer stabiel(voor een mediaspeler). De A-400 en voorgaande popcorns hebben misschien een mooiere GUI maar zijn trager en voelen voor mij altijd een beetje als een hobby apparaat aan.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

CZ79

Ik hen sinds een week ofzo een HDI Dune Base 3.0, mijn PCH C200 heeft het veld moeten ruimen en het is een verademing, wat een heerlijk snel apparaat is dit en wat een lekker simpele menustructuur.

Alleen stoor ik me aan de Fan die erin zit (maakt geluid), ik heb de HDI voorzien van een WD Caviar Blue van 500GB, maar weet niet of het dan nodig is dat die fan aanstaan, weet iemand of het ook goed gaat met de fan uit?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Syphon

Vandaag ontvang ik ook de Base 3D. Had vorige week de D1 van Dune besteld maar een dag later kwam de Base 3D uit.
Gelijk de Dune opgeruild. Ik kom van een AC Ryan en dat is echt een wereld van verschil. De Dune reageert instant wat bij de AC Ryan een hel was.

Vrijdag een aantal 3D films kijken. Laat het hier wel weten hoe het was.

alexander2

Laat is screenshots zien van de menu's.
Welke files speel je ermee af om te testen?
Werkt alles naar behoren of zijn er nog kleine probleempjes?

riwi

Ik heb er gisteren ook een besteld. Ben benieuwd of er veel verschil is met mijn prime3.0 en base3.0.

Een van de beide oudere 3.0 dunes ga ik weg (aan familie) doen als de base3d goed bevalt.

TopGun2010

Ik vind de HD Base 3D echt een top apparaat. Snelle menu's, goede en snelle respons met mijn nas (Qnap). Wat ik verder een verademing vind t.o.v. Popcorn is de zeer snelle start van een iso. Ik vond dit bij Popcorn altijd erg traag gaan en pakte de bestanden vaak eerst uit om het vervolgens om te zetten naar mkv. Met de Dune is dit in het geheel niet nodig (bij de Popcorn ook niet maar nogmaals het duurde mij allemaal te lang) de respons met iso is zeer snel en je krijgt direct een mini-menu om het hoofdprogramma te starten uit de iso. Tot op heden erg tevreden! En, tot op heden nog GEEN EEN vastloper gehad! Helemaal goed  :clapping:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riwi

Moet je nog iets doen om er 3D uit te krijgen?

Het lukt me niet om hem op 3D te krijgen. Ik heb de HDMI 3D op yes staan. Ik speel iso files van het netwerk (NFS) maar de projector wisselt niet van resolutie en blijft op 1080p23.976 staan en dus 2D weergeven.
Met de Oppo via USB doet ie het wel. Ik moet daarvoor wel in de Oppo een setting " force 3D" aan zetten zodat de Oppo niet slim probeert te doen en te 3D capability van het display te detecteren. Wat kennelijk niet lukt vanwege de versterker die er nog tussen zit.

Iemand tips over een eventuele force3D optie in de base3D ?

Verder doet het aparaat het goed. Erg vlot start snel iso en bluray's op. Navigatie is ook vlotter dan met de base/prime3.0.
Beeldkwaliteit vergelijken heb ik nog niet uitgebreid gedaan. De Base3D lijkt iets scherper en dynamischer. Dus dichter bij de Oppo.

riwi

3D doet het nu. Firmware update gedraaid en het het werkt nu.

TopGun2010

@ riwi: hoe kom je aan de nieuwe firmware? Het apparaat geeft geen optie voor nieuwe firmware en ook op de site van Dune bij firmware zone zie ik geen nieuwe firmware staan.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jeroen_v

Quote from: TopGun2010 on March  1, 2013, 08:47:57
@ riwi: hoe kom je aan de nieuwe firmware? Het apparaat geeft geen optie voor nieuwe firmware en ook op de site van Dune bij firmware zone zie ik geen nieuwe firmware staan.

Heb je in de settings aangegeven dat je ook Beta's wilt zien? De laatste beta is B5.

Syphon

Quote from: riwi on March  1, 2013, 00:16:35
3D doet het nu. Firmware update gedraaid en het het werkt nu.

Is dit de eerste update van firmware van je Dune?

Syphon

Heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen maar kan ik via DLNA muziek vanaf mijn telefoon schermen naar de Dune via de app?

Heb dit getest op mijn Panasonjc en dat werkt perfect via die app. Alle muziek wordt via de app op de Panasonic gedraaid. Het zou super zijn als dilt lukt.

papaleo

Ik heb dan weliswaar de/een Zappiti player,deze is op de Base 3D gebasseerd,en vrijwel identiek en deze liet in het begin van de week al zien dat er nieuwe firmware voorhanden was...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112154.msg2372304#msg2372304
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik heb eerst de beta aangezet en toen kreeg ik b4, en daarna kreeg ik b5, daarmee deed de 3D het wel.



Mills

Ik heb er nogal wat problemen mee:

-Speelt sommige .iso niet af. Ook dvd's niet.
- Het beeld blijft soms even stil staan terwijl het geluid doorloopt.
- Het geluid valt soms even weg. (Niet alleen bij het bekende probleem van HD audio)
- Bij het starten van een bestand komt er soms i.p.v. de audio een heel hard krakend geluid uit. En dit stopt ook niet altijd bij het stoppen van afspelen.

De speler is inmiddels terug naar wifimedia.

Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad en een slechte speler heb gekregen. Ik hoop ook dat als deze wordt omgeruild ik er geen problemen meer mee heb.

LocoJ

Bij mij speelt ie wel alles af, maar ik heb af en toe ook wel wat stotteringen in het beeld. Heel af en toe valt het signaal eventjes weg naar m'n beamer... Het gebeurt niet veel, maar wel te vaak om te zeggen dat het aan de download ligt.

Ik geef hem vooralsnog even het voordeel van de twijfel en ik hoop dat de nieuwe firmware wat gaat oplossen. Is de b5 versie stabiel? En zo ja, hoe upgrade ik de machine eigenlijk naar de nieuwste firmware?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

papaleo

#17
Is denk ik heel toevallig...,maar sinds ik deze nieuwe Dune heb,viellen mij de 'hik-ups' ook op,het is niet constant maar om de paar minuten schokt het beeld.
Ik zag het voor het eerst wanneer ik een aantal delen van de serie Homeland had gekeken op de Dune...,maar vanavond hebben de film 'Live of Pi' (15Gb MKV) gekeken en daar zag ik deze vervelende hik-ups ook regelmatig verschijnen...
Ik had voor de zekerheid toch nog maar even alle beeld instellingen gecontroleerd,maar deze staan vojgens mij goed.

Ik heb ff gecontroleerd van wie ik dit materiaal had binnen en.,heel toevallig is dit materiaal van een dezelfde persoon, een zekere 'QoQ...'
Ik zie het dan ook  (op dit moment) met dit MKV materiaal van deze specifieke persoon?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maro

Pak ook veel van deze uploader maar tot dus ver nooit problemen....strange... :hehe:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

alexander2

Probeer andere deze remuxen

Life of Pi 2012 BluRay 1080p DTS-HD MA 7 1 AVC REMUX-FraMeSToR
Life of Pi 2012 1080p Blu-ray Remux AVC DTS-HD MA 7.1-KRaLiMaRKo

TopGun2010

Vreemd, tot nu toe heb ik juist geen enkel probleem ervaren. Speel voornamelijk mkv, iso en dvd af. De nieuwe firmware (beta) heb ik gevonden maar ga ik voorlopig niet installeren.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

john2910

Hallo even een vraagje over de dune 3d..

Streamt deze speler alle volledige 3d films zonder haperingen?

Syphon

#22
Streamen weet ik niet maar een 3D film wordt perfect afgespeeld, dat wel.

Heb zelf ook een vraag over de Dune. Is het mogelijk de muziek van je smartphone (via de app van Dune) (Samsung Note 2) af te spelen op de Dune? Ben al een tijdje aan het zoeken maar het lukt me nog niet. Volgens mij moet het mogelijk zijn aangezien de Dune over DNLA beschikt. Bij mijn Panasonic lukt het ook vrij gemakkelijk.

Mark C00len

Speelt de Base 3D geen Blu-ray folders of iso's af? Op de website staat namelijk:
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS

riwi

Quote from: Mark C00len on March  3, 2013, 00:37:13
Speelt de Base 3D geen Blu-ray folders of iso's af? Op de website staat namelijk:
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS

Ja wel hoor. Hij laat alleen geen menu's zien, alleen een kort lijstje met tracks waar je uit kan kiezen. Maar daardoor start je de film juist razend snel op. Ik heb Bluray folders, bluray iso, dvd folder en dvd iso getest en ook mkv en m2ts en ts files werken prima.
DVD folders en iso's laten wel het DVD menu zien.

Quote from: john2910 on March  2, 2013, 10:36:41
Streamt deze speler alle volledige 3d films zonder haperingen?
Ik denk dat er niemand is (inclusief jijzelf) die ALLE 3D films die er zijn al heeft getest (met de Dune3D). Ik heb er een paar gespeeld en die deden het wel goed. Avatar, Piranha (folder), Harry P, de moeilijke begin scene van Hugo. Ik wil top gun nog testen want die haperde op de Oppo via USB, met de Dune3D nog niet getest.
Ik heb een read test gedaan op een iso file en dan haalt de Dune3D 40MB/sec download via het netwerk. Dus de gigabit werkt :) De oude bleef steken op 10-11 MB/sec vanwege de 100Mbit netwerk aansluiting.

Ik heb ook al 2 of 3 maal een beeld hapering gehad, ook bij hele oude files die het volgens mij vroeger goed deden (Sopranos). Ik denk dat er nog wel iets te verbeteren valt, maar het is niet zo dat er niet mee te spelen is.