Mijn oude speakers wrappen?

Started by marcel1970, February 10, 2013, 14:07:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcel1970

Ik overweeg om mijn ASW Cantius V speakers te wrappen. Ze zijn nu kersen en wil ze eigenlijk wit hebben. Is dit zelf te doen? Ben redelijk handig maar heb hier verder geen ervaring mee.
Graag wat tips over hoe dit aan te pakken.
Bvd
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

knubbe

Gewoon proberen :)

Vinyl kopen in de hobbywinkel en als het niet goed lukt trek je het er weer vanaf.
De rollen in de winkel zijn vaak +-50cm breed dus opletten met je naden. En als je voor wit gaat zorg dat je een nette rol hebt ! Soms heb je rollen die op zn kant hebben gestaan waardoor de buitenkanten vies zijn geworden. Valt in de winkel niet echt op maar als je gaat plakken en de naden op elkaar aan wilt sluiten zie je het goed.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

marcel1970

Vinyl rollen? kun je me (evt via pm) vertellen waar deze te koop zijn. Is dit hetzelfde als wrappen? Ik kom namelijk bij het zoeken naar wrappen vooral uit bij automaterialen. Rollen beginnen dan bij 153 cm breed en soms per 10 cm bestelbaar.
Maar het is me dan niet helemaal duidelijk hoe je dit moet aanbrengen. Zie verschillende filmpjes dat mensen ook een lijm spuitbus gebruiken en anderen weer een föhn.
Ik heb hier op dit forum een aantal mooie resultaten gezien van 'gewrapte" speakers.
Wellicht dat iemand een beknopte handleiding kan maken?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

knubbe

Die rollen zijn bij hobbywinkels te koop, zag ze laatst hier ook bij een grote behangzaak.
Wrappen doen ze volgens mij met vinyl, de rollen waar ik het over heb hebben al een plaklaag.
Fohn wordt gebruikt om het vinyl in bepaalde vorm te krijgen. Doordat je het verwarmt kan je zorgen dat het folie overal strak zit (vooral bij vormen zoals auto's belangrijk). Ook wordt het vaak aangebracht op een vochtig oppervlak (dan kan je nog een beetje schuiven met het vinyl) dan zou je het vocht 'eruit' kunnen föhnen.

Misschien even de gebruikers van de gewrapte speakers die je hebt gevonden even PMen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

ome subtilieco

Wrappen en zou ik zelf niet doen, maar plastidip kan iedereen.
En ik denk dat je met een 2 a drie bussen klaar bent.
Normaal is het mat maar er is een glossifier verkrijgbaar.
Ik heb een set wintervelgen, twee lampenkappen en wat woonaccessoires gedaan zonder problemen

mvg Laurens

marcel1970

Daar had ik nog nooit van gehoord... Heb wat youtube filmpjes erover gezien en zou idd ook best mooi kunnen worden. De tip wordt ik overweging genomen  ;)
Gewoon spuiten heb ik ook overwogen maar om te laten doen vond ik best duur (koste meer als wat ik 2e hands betaald heb voor de speakers) en om zelf te doen.. Heb wel redelijk wat schilder ervaring maar geen spuit pistool en dan moet je wel een stofvrije ruimte hebben.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

JeFFrey

Ook ik heb wel oren naar het wrappen van luidsprekers.
De zoekfunctie levert alleen maar DIY projecten op. Ik vraag me af of er ook personen zijn die het hebben uitbesteed bij een professional of een adres weten waar je dit kan laten doen.
Samsung PS60E6500 | Marantz NR1603 | Dussun v6i hyperclass A | Infinity Delta 60 front | Kef q6c | Infinity TSS 4000 rear | RU connected hdmi kabels & interlinks | W&M LS02 | Boxee Box | PS3 | Synology DS212j

Flavio

Quote from: JeFFrey on February 12, 2013, 10:59:13
Ook ik heb wel oren naar het wrappen van luidsprekers.
De zoekfunctie levert alleen maar DIY projecten op. Ik vraag me af of er ook personen zijn die het hebben uitbesteed bij een professional of een adres weten waar je dit kan laten doen.

Ik weet wel een adres in Zeeland, die kunnen alles wrappen van boten tot auto's tot complete interieurs dus een setje speakers zullen ze hun hand niet voor omdraaien.
http://www.trimline-3m.nl/
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Flavio

Quote from: ome subtilieco on February 10, 2013, 17:09:59
Wrappen en zou ik zelf niet doen, maar plastidip kan iedereen.
En ik denk dat je met een 2 a drie bussen klaar bent.
Normaal is het mat maar er is een glossifier verkrijgbaar.
Ik heb een set wintervelgen, twee lampenkappen en wat woonaccessoires gedaan zonder problemen

mvg Laurens

Kan je dat Plastidip ook op hout (MDF) gebruiken en welke voorbehandeling moet je dan aan het hout doen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

JeFFrey

Quote from: Flavio on February 12, 2013, 11:41:46
Ik weet wel een adres in Zeeland, die kunnen alles wrappen van boten tot auto's tot complete interieurs dus een setje speakers zullen ze hun hand niet voor omdraaien.
http://www.trimline-3m.nl/

Bedankt voor de tip, ligt een beetje uit de buurt maar kan altijd wel even contact met hun opnemen voor meer info.
Via google kwam ik ook http://www.3mdinoc.nl/ tegen die nu volgens mij in Ridderkerk i.p.v. Delft.
Samsung PS60E6500 | Marantz NR1603 | Dussun v6i hyperclass A | Infinity Delta 60 front | Kef q6c | Infinity TSS 4000 rear | RU connected hdmi kabels & interlinks | W&M LS02 | Boxee Box | PS3 | Synology DS212j

wfk

wrappen op zich is eigenlijk bijna hetzelfde als een ''shield'' aanbrengen op iphone/ tablet.

alleen bij de hoekjes zal je iets met een fohn het materiaal soepel moeten maken.

grote opp. inspuiten met lichte zeepsop , plakken en met een zg. squeezie (soort ijskrabber met vilt) het vinyl
netjes uitvegen.

Heb al div. auto's gezien die keurig waren gewrapped.
alleen van dichtbij zie je wel wat naadjes op de hoekjes , daar waar ze het in hebben moeten snijden.

breedtes van rond de 1.20 zijn er gewoon . Wit vinyl zijn er in div. kwaliteiten , een goed kwaliteit is erg belangrijk vanwege het repositioneren.  verder heb je cast en calanderfilms , waarbij de cast aanmerkelijk soepeler en beter verwerkbaar is.


marcel1970

Bedankt voor je uitleg. Ga het binnenkort gewoon proberen...
Voor alles moet een eerste keer zijn :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

marcel1970

De folie heb ik gister binnen gekregen... Vandaag samen met mijn vrouw gaan wrappen :)
1 Speaker is klaar voor ons onervaren wrappers zo'n 3 uur werk. Maar ben zeer tevreden over het resultaat.
Iedereen bedankt voor het meedenken zover :)
Ik heb er een kleine foto reportage van gemaakt:
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Exxar

Woow, da's precies goed gelukt!

rovinggecko

Ziet er mooi uit! Ben je tevreden met het resultaat?
Is zeker iets wat ik ook nog eens overweeg.
Krijg je het strak genoeg rond de speakers zodat je het ook zonder frontje strak is?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

marcel1970

Quote from: rovinggecko on February 23, 2013, 19:39:11
Ziet er mooi uit! Ben je tevreden met het resultaat?
Is zeker iets wat ik ook nog eens overweeg.
Krijg je het strak genoeg rond de speakers zodat je het ook zonder frontje strak is?

Ben zeker tevreden! Rondom de speakers is het behoorlijk strak alleen de gaatjes waar de fronts in moeten moeten nog wat strakker worden uitgesneden. Alleen voor vandaag hadden we het een beetje gehad ermee.
Enige lastige van deze speakers was een randje tussen zeg maar de voorkant/plaat en de kast deze pak ik bij de volgende speaker iets anders aan.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

rovinggecko

Cool, ben ook benieuwd waar je uiteindelijk de wrap vandaan hebt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

marcel1970

Quote from: rovinggecko on February 23, 2013, 21:30:50
Cool, ben ook benieuwd waar je uiteindelijk de wrap vandaan hebt.
Dit is 3m folie als je googleld "wrap folie" kom je er wel ;)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

rovinggecko

Thanks, google's my friend....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

marcel1970

En klaar  ;)


Nu alleen nog op zoek naar een zwarte sub, of wrappen natuurlijk  ;D
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Dat ziet er behoorlijk strak uit (voor zover je dat van een foto kan beoordelen). Mooi gedaan hoor  :worship: En het zal aanzienlijk goedkoper zijn geweest dan (laten) spuiten.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

chansig

Hoe krijg je de randen naadloos en strak ?

Zo op het eerste gezicht ziet het er erg strak uit...knap.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

marcel1970

Quote from: RubenV. on February 24, 2013, 15:57:56
Dat ziet er behoorlijk strak uit (voor zover je dat van een foto kan beoordelen). Mooi gedaan hoor  :worship: En het zal aanzienlijk goedkoper zijn geweest dan (laten) spuiten.
Inderdaad was een kleine 80 euro kwijt inc verzending.

Quote from: chansig on February 24, 2013, 15:59:32
Hoe krijg je de randen naadloos en strak ?



Niet, daar hebben we gewoon een stanley mesje doorgehaald, daarna met een nagel door de naad heen ;)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

chansig

Wil je daar eens een foto van maken...ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Misschien iets voor mijn eigen speakers...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.