Dune HD Base 3D

Started by J.A.F._Doorhof, February 4, 2013, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof



Een mediaspeler is tegenwoordig het kloppend hart van het home theater.
Na lang zoeken zijn we uiteindelijk een paar jaar geleden uitgekomen bij de spelers van Dune.
Door de jaren heen heeft Dune hun spelers dermate ontwikkeld dat ze uitgegroeid zijn tot een zeer stabiele alles speler.

Het enige wat we nog miste was goede 3D support voor BD ISO.
Met de nieuwe HD Base is dit eindelijk gekomen.

Zoals je weet heeft ITC Home Theater altijd de stelregel dat we alleen verkopen waar we 100% achter staan en vandaar ook dat we niet lang hebben nagedacht en Dune weer hebben toegevoegd aan ons assortiment.

De Dune HD Base is er net en een review volgt deze week, dit betekend ook dat de speler redelijk schaars is, toch willen we proberen een leuke actie op te zetten voor onze klanten, heb je interesse in de Dune HD Base mail dan even met Annewiek op [email protected] en we zullen bij genoeg deelnemers een leuke prijs proberen te maken voor de spelers.

De verkoop adviesprijs is 299.00
Aangezien dit soort spelers met zeer weinig marge verkocht worden moet je niet te veel verwachten maar we gaan in ieder geval proberen er wat leuks van te maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roeland

Mooi initiatief  :pompom:

Ik hoopte al op een JvB of ITC actie  :clapping:

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Roeland

#3
Uiteraard een mail naar Annewiek gestuurd.

Nu is het wachten al begonnen  :popcorn:


Ps Frank Topic hernoemen naar Dune HD Base 3D ? 

De Dune HD Base bestaat al een poosje

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

J.A.F._Doorhof

Dit is toch ongeveer hetzelfde ?
We willen alleen geen prijzen naar buiten brengen, dit soort producten heeft dermate weinig marge dat we sowieso niet heel veel kunnen doen en nu kunnen we de prijzen maken aan de hand van de bestellingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Voor ik definitief bestel wil ik eerst graag weten of deze net als de oude Dune full BD menu speelt of alleen BD-lite?

geba

Er komt toch ook nog een Dune HD Max 3D (met BD loopwerk)? Zo niet, dan ga ik dit topic ook met grote belangstelling volgen  ;D

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

RonG

#9
Quote from: Kjelt on February  5, 2013, 15:01:57
Voor ik definitief bestel wil ik eerst graag weten of deze net als de oude Dune full BD menu speelt of alleen BD-lite?

Enkel BD Lite vanwege Cinivia >:(


Edit: typo (hoe kom ik in godsnaam op BD-Light :hehe: :hehe:)

Kjelt

Quote from: RonG on February  6, 2013, 09:03:51
Enkel BD Light vanwege Cinivia >:(
Ja ik heb het gezien in http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103594.msg2358084#msg2358084
Voor deze prijs kan het toch interessant zijn:
- De nieuwe Oppo kan geen iso spelen en stopt zelfs vanwege Cinavia dus dat is helemaal een nogo.
- De verwachte Dune HD Max 3D wordt niet op basis van de Sigma chipsets gemaakt (waar Dune eigenlijk de ervaring mee heeft) maar geloof een Intel chipset waar dus alle kinderziektes nog in moeten worden opgelost. Dit is dus eigenlijk niet te vergelijken met wat we van Dune gewend zijn en het is afwachten hoe goed ze het voor elkaar kunnen krijgen, mijn gok is dat het nog wel even zal duren voor deze gereleased wordt en doet wat ie moet doen maar wie weet.

Dus ik ga eens kijken wat ITC kan doen met deze speler, voor een leuke prijs is het een mooie 3D iso sidekick voor de Oppo 103.

J.A.F._Doorhof

Ik zou in ieder geval nooit een speler nemen met loopwerk, als eerste ivm Cinavia inderdaad maar ook na eigenlijk nog geen enkele positieve ervaring met een mediaspeler met ingebouwde speler, tot nu toe waren ze allemaal een beduidend stuk minder dan bv de OPPO.

Nu weet ik wel dat de OPPO een stuk duurder is, maar zou dan eerder een speler van 100-200.00 erbij kopen en de Dune gewoon als mediaspeler gebruiken.

Eerste ervaring met de Dune HD Base 3D is ZEER positief.
Zal nog een review schrijven maar in het kort :

Speler is duidelijk sneller
Menu's zijn een stuk mooier
Zover ik kan zien meer support voor subtitles files, maar misschien dat iemand dat kan bevestigen
BD 3D ISO support (ga dit vanavond uitvoerig testen)
Verder is het geluid een stuk beter dan van de vorige generatie, zelfs op toslink is de speler meer ruimtelijker
Beeldkwaliteit is ook een stukje beter, meer diepte en rust in het beeld en het beeld is wat scherper dan de vorige generatie

Overall een zeer waardige opvolger.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fabian1

En Frank,

Al wat gespeeld met 3D in combi met de Dune? Wat zijn jouw bevindingen?

Fabian

Roksan

Heeft deze nu ook een goede besturing via een Ipad? En hoe is de audio ondersteunig met bijv. Flac bestanden? Speelt die deze ook gapless (ook via de Ipad)? Met mijn hudige dune kan ik alleen nummer voor nummer selecteren op de Ipad.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

J.A.F._Doorhof

iPad gebruik ik niet in samenwerking met de dune software dit gaat allemaal via irule via de iPad bij ons.

3D BD speelt perfect af, van het weekend Kuifje gekeken en dat ging goed, alleen dan wel via BD light menu.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Ik wil de de Dune HD TV-101 op de slaapkamer vervangen aangezien we nu een Samsung 3D TV hebben staan.
De 101 speelt wel 3D mkv's af maar geen 3D Iso's

Nu zit ik in dubio tussen de Dune HD TV-303D en de Dune HD Base 3D.
Beide hebben dezelfde chipset en hoeveelheid geheugen. Zit het verschil enkel in de uitgangen?
Ik gebruik alleen HDMI dus dat maakt voor mij dan niet uit.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik gewoon beter de €100,- goedkopere TV-303D nemen?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

Zou ik zo 123 niet weten, ik heb de base genomen omdat ik de behuizing en HDD mogelijkheid erg interessant vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Ik zie het al, het verschil zit hem naast de behuizing ook in de HD audio formaten die worden niet ondersteund bij de 303D
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Maro

Heb maar egven een mailtje gestuurd. Ben wel toe aan een nieuwe streamer kan de D1 naar de kids.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

john2910

Hallo frank..

Speelt deze zonder haperingen 3d iso over het netwerk?

Mvg

LocoJ

Quote from: john2910 on March  2, 2013, 11:00:33
Speelt deze zonder haperingen 3d iso over het netwerk?

In principe is dat geen probleem. Heb gisteren nog MIB3 3D via m'n NAS gekeken. Heerlijk!

Heel af en toe heb ik wel een hapering maar dat ligt niet aan de 3D iso. Het kan ook bij een mkv, of zelfs dvd iso. En vaak ook helemaal geen hapering. Ik denk dat het nog een firmware dingetje is. En het kan natuurlijk ook goed aan de downloads liggen.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

john2910

Quote from: LocoJ on March  2, 2013, 12:12:08
In principe is dat geen probleem. Heb gisteren nog MIB3 3D via m'n NAS gekeken. Heerlijk!

Heel af en toe heb ik wel een hapering maar dat ligt niet aan de 3D iso. Het kan ook bij een mkv, of zelfs dvd iso. En vaak ook helemaal geen hapering. Ik denk dat het nog een firmware dingetje is. En het kan natuurlijk ook goed aan de downloads liggen.

Bedankt voor je reactie..

Ik vraag dit omdat via mijn 3d iconbit mediaplayer 3d iso bestanden haperen over het netwerk..

Ik ben dan verplicht mijn harddisk aan mijn oppo bdp 93 te hangen dan spelen ze wel goed..

Maar 3d streamen zou fijner zijn ;)

J.A.F._Doorhof

Geen probleem hier, maar je moet inderdaad wel een goed netwerk hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Quote from: Roksan on February 13, 2013, 21:13:26
Heeft deze nu ook een goede besturing via een Ipad? En hoe is de audio ondersteunig met bijv. Flac bestanden? Speelt die deze ook gapless (ook via de Ipad)? Met mijn hudige dune kan ik alleen nummer voor nummer selecteren op de Ipad.

Ipad gaat erg goed, zijn 2 apps voor die beiden goed werken

marz01

Kan deze dune wel met 3 en 4 tb schijven omgaan in/extern?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview