Denon HD link kabel, welke?

Started by Quaestrix, February 4, 2013, 11:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Quaestrix

Hallo Forum,

De Denon HD link kabel tussen de AVR-4520 en DBT-3313 is afgebroken, dit is de kabel die was meegeleverd in de doos.

Wat voor een kabel is dit en waarmee kan ik die het beste vervangen?

(Foto toegevoegd)

Weet iemand dit? kan iemand me helpen?

Quaestrix

Ik heb nog steeds geen alternatief gevonden voor deze kabel, maar inmiddels wel onderstaande informatie gevonden, zo te zien is dit een 5de generatie HD Link van Denon.

Antwoord van Denon Customer support:
"De Denon HD kabel is een coaxiale kabel, maar het is geen standaard coaxiale kabel. Als een standaard coaxiale kabel gebruikt word via de Denon Link connectie dan zal er helemaal geen signaal doorgestuurd worden."

Uit de gebruiksaanwijzing van de DBT-3313UD:
"Link HD-functie

Door een Denon Link HD–aansluiting met een AV Receiver die compatibel is met de Denon Link HD-functie is de weergave van hogere kwaliteit dan met een HDMI-aansluiting.

Dit toestel herkent automatisch een Denon Link HD–aansluiting met een AV receiver. Er zijn dus geen speciale instellingen vereist.

Bij een correcte Denon Link HD-aansluiting licht de DENON LINK HD indicator op het voorpaneel op.

Raadpleeg de gebruikershandleiding van uw AV receiver voor een correcte Denon Link HD–aansluiting

van uw AV receiver.

Dit toestel ondersteunt DENON LINK 2nd/3rd/4th niet"

AV forum:
Denon Link / Denon Link 4th Features
Published 21/06/2012 16:55   |    Updated 21/06/2012 16:55
What is Denon Link and what does Denon Link 4 add?

Denon Link is a digitally balanced transfer type interface developed by Denon. It offers high speed and high quality transfer of digital audio data with low signal loss. It can be used in conjunction with Denon A/V amplifiers equipped with a Denon Link connector. It allows for the digital transfer of 176 kHz, 192 kHz / 24 bit  for 2 channel digital sources or 96 kHz / 24 bit for 6 channel digital sources.

-Denon Link 2nd added the digital transfer of DVD Audio (DVD-A) format.

-Denon Link 3rd added digital transfer of Super Audio CD (SACD) format.

-Denon Link 4th uses the clock of the AV amplifier to achieve HDMI signal transfer with little jitter when playing back HD codecs. (DTS HD-Master Audio & Dolby True HD) 





evilniek

Heb je niet nog ergens een coax liggen, een tulpje kun je eventueel ook wel even proberen, ik geloof eerlijk gezegd geen bal van de uitleg door denon-support.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Hoe heb je dat eigenlijk voormekaar gekregen? En waar is die pin gebleven?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Zee

Inderdaad, gewoon een ander RCA kabeltje gebruiken.  99% kans dat het gewoon werkt.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

#5
Zoals denon support het zegt zo is het, maar neemt niet weg dat je het allicht even probeert.
Stuur anders even een pm naar snowmaster die weet hier veel van en heeft er zelf ook een.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

Quote from: frank2 on February  6, 2013, 15:41:58
Zoals denon support het zegt zo is het, maar neemt niet weg dat je het allicht even probeert.
Stuur anders even een pm naar snowmaster die weet hier veel van en heeft er zelf ook een.

Snowmaster heeft volgens mij niet de nieuwste uitvoering van DL. Maar wat is er dan anders aan de Denon coax, dat staat niet in het antwoord namelijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Mausman

Even een oud topic naar boven halen. Mijn denon link kabel is dan nog wel heel, echter vindt ik 'm er wat el-cheapo uitzien.

Ben even benieuwd of de TS nog een andere kabel heeft gekocht en of deze goed werkt.

Als ik bijv. zo'n digitale coaxkabel van forumsponsor RU Connected bekijk ziet deze er een stuk degelijker uit dan de standaard kabel die bij de Denon blu-ray speler meegeleverd wordt.

Als die kabel dus zonder problemen gebruikt kan worden en zelfs beter is dan de Denon kabel, wil ik deze waarschijnlijk gaan aanschaffen.

Ben benieuwd of de TS of wellicht iemand anders hierop iets kan zeggen.



Dirk

TS is hier laatst geweest in 2013...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mausman

Quote from: Dynky on February 20, 2017, 18:35:47
TS is hier laatst geweest in 2013...

Ah ok, dat had ik ff niet gezien. Maar wellicht kan iemand anders hier iets over zeggen of je elk andere coaxkabel kan gebruiken?

evilniek

Over welke DenonLink versie gaat het eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Mausman

Quote from: evilniek on February 21, 2017, 16:33:45
Over welke DenonLink versie gaat het eigenlijk?

Ik dacht versie 5. Ik heb een denon blu-ray de 3313 serie.


Mausman

Heb ook maar even een mailtje gestuurd naar Denon. Ben benieuwd wat ze nu zeggen.


Mausman

Nou heb een antwoord ontvangen:

Bedankt voor uw contact met Denon.
Alhoewel de kabel op een standaard coaxiale kabel lijkt, zijn ze niet exact hetzelfde. Het gevolg is dan een normale kabel dan ook niet zal werken. We zouden aanbevelen om contact op te nemen met onze servicepartner, Audio Service. Zij leveren namelijk alle losse onderdelen voor ons en kunnen u helpen met een nieuwe Denon Link HD kabel.


Beetje vaag antwoord. Dus heb ze weer teruggemaild waarom een andere kabel dan niet zou werken en wat dan het verschil is.

Wordt vervolgd......

Overigens heb ik even een andere coaxiale kabel geprobeerd en het blauwe lampje van de Denon-link op m'n blu-ray speler brandt gewoon en heb ik gewoon geluid. Weet natuurlijk niet of dat dan ook betekend dat de Denon-link dan ook echt werkt. Heb dit ook in m'n mail gezet, dus ben benieuwd waar ze nu mee komen.




Rowdy

Misschien gebruikt de Denon link een andere impedantie i.p.v. 75 ohm. Andere impedanties zijn o.a. 50 en 92 ohm.

Mausman

Quote from: Rowdy on February 23, 2017, 17:19:16
Misschien gebruikt de Denon link een andere impedantie i.p.v. 75 ohm. Andere impedanties zijn o.a. 50 en 92 ohm.

Is dat op e.o.a. manier te meten?

Overigens blijft het 'verdacht' stil. Heb verder nog geen reactie gehad van Denon sinds gistermiddag m'n laatste mailtje.


Mausman

Nou toevallig zojuist een reactie ontvangen van Denon:

Bedankt voor uw reactie. U heeft inderdaad gelijk. Onze gedachten was van de oudere versie van Denon Link die fysiek wel anders was dan een standaard RJ45 kabel.

De Denon Link HD kabel verschilt enkel in de type isolatie die gebruikt wordt. Het gebruikt verder dezelfde standaard als een Coax kabel. U kunt degene die u momenteel in gebruik heeft dan ook verder blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Denon Product Support


Je kunt dus gewoon een andere digitale coaxkabel gebruiken ipv de meegeleverde Denon-link kabel  :thumbs-up:

Dan weten we dat ook weer.



Rowdy

Hoe je het meet weet ik niet meer. Het is te lang geleden.

Mausman

Quote from: Rowdy on February 24, 2017, 19:22:36
Hoe je het meet weet ik niet meer. Het is te lang geleden.

Is ook niet meer belangrijk :D. Er kan dus gewoon een ander merk coaxkabel gebruikt worden  :smile: