Wat na de Squeezebox Touch

Started by johan d, February 1, 2013, 07:51:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Momenteel stelt het probleem zich niet, maar op een dag zal mijn SB Touch het begeven... Wat zijn zoal de alternatieven, nu Logitech gestopt is met de productie ervan? Ik wil in dat geval natuurlijk zo weinig mogelijk wijzigen aan mijn muziekopslag. maw, die staat nu op een NAS waarop ook LMS staat geinstalleerd.
Of binnenkort willen de kinderen ook een streaming audio speler op hun kamer die eveneens de muziek van op de NAS wil... Welk apparaat kan nog overweg met LMS? Of is dan het ogenblik het ganse system om te gooien?

Dirk

er een andere mediaserver naast installeren ? (Minimserver/Twonky/...)
dat kan je nu zelfs al doen, zo ben je klaar voor later...als je idd later van speler zou wijzigen en overstapt naar iets wat niet met LMS overweg kan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jvanhambelgium

Quote from: johan d on February  1, 2013, 07:51:30
Momenteel stelt het probleem zich niet, maar op een dag zal mijn SB Touch het begeven... Wat zijn zoal de alternatieven, nu Logitech gestopt is met de productie ervan? Ik wil in dat geval natuurlijk zo weinig mogelijk wijzigen aan mijn muziekopslag. maw, die staat nu op een NAS waarop ook LMS staat geinstalleerd.
Of binnenkort willen de kinderen ook een streaming audio speler op hun kamer die eveneens de muziek van op de NAS wil... Welk apparaat kan nog overweg met LMS? Of is dan het ogenblik het ganse system om te gooien?

Recente versies van de LMS (vb 7.8 branch) doen ook "puur" UPnP/DLNA "media server" (al dan niet via een plugin), dus je kan zonder problemen audio content aanleveren aan controlpoints/renderers.
Ik zou er dus niet teveel van wakker liggen...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

WickedGame

Zijn genoeg alternatieven te krijgen, zou mij er dus ook niet te druk om maken. Heb het laatste moeten doen op mijn NAS om de PS Audio aan het zingen te krijgen. En dat werkte al met de Audio Station van synology zelf. Maar ook software als minimserver, twonky, plex etc. etc werken uitstekend.

Qua hardware is het misschien meer een zoektocht naar wat je wil dan de software aansturing ;)

Jumping Jack

Mijn SuperUniti draait perfect met LMS. Zoals WickedGame zegt: de software vormt geen probleem of uitdaging...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on February  1, 2013, 08:26:41
Mijn SuperUniti draait perfect met LMS. Zoals WickedGame zegt: de software vormt geen probleem of uitdaging...

Nadeel wat ik vind is dat packages van LMS mogelijk nog niet worden gemaakt voor Synology zolang 7.8 een nightly build blijft. Hoop eerlijk gezegd dat er een partij opstaat die de ontwikkelaars of het stuk software wil kopen om dit uit te breiden naar een Upnp/DNLA oplossing (wat in theorie al mogelijk is met 7.8).

Heb dit balletje ook al eens opgegooid bij het PS Audio board waar de CEO daar actief is. Maar goed of dat ooit nog eens gebeurt :D

Xander32

Streaming is denk ik bij lange na nog niet uitontwikkeld. Ik ga er van uit dat streaming de cd steeds meer zal verdringen, dat streaming het nieuwe medium zal zijn en dat daarmee er ook in alle prijsklasses, doorontwikkelde componenten op de markt komen. En derhalve ook waardige opvolgers van de SBT. Maar zover is het momenteel nog niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Quote from: Xander32 on February  1, 2013, 08:31:02
Streaming is denk ik bij lange na nog niet uitontwikkeld. Ik ga er van uit dat streaming de cd steeds meer zal verdringen, dat streaming het nieuwe medium zal zijn en dat daarmee er ook in alle prijsklasses, doorontwikkelde componenten op de markt komen. En derhalve ook waardige opvolgers van de SBT. Maar zover is het momenteel nog niet.

Helemaal mee eens! Het staat nog allemaal in het begin van de ontwikkelingen. Er kan al heel veel, maar ik denk dat over een paar jaar er nog veel meer kan. Enige waar ik mij wat zorgen over maak is kwaliteit... maar goed dat zien we over een paar jaar wel weer :D

Kingpin

Quote from: jvanhambelgium on February  1, 2013, 08:06:02
Recente versies van de LMS (vb 7.8 branch) doen ook "puur" UPnP/DLNA "media server" (al dan niet via een plugin), dus je kan zonder problemen audio content aanleveren aan controlpoints/renderers.
Ik zou er dus niet teveel van wakker liggen...
Qnap heeft nu ook LMS uit als package. Afgelopen week even geinstalleerd, nu is het ook mogelijk om andere content als Plaatjes en Videos te streamen. Heb het even snel getest rechtstreeks naar m'n plasma, werkt goed zolang je bij videos maar aan het (beperkte) formaat houdt.

Quote from: WickedGame on February  1, 2013, 08:40:40
Helemaal mee eens! Het staat nog allemaal in het begin van de ontwikkelingen. Er kan al heel veel, maar ik denk dat over een paar jaar er nog veel meer kan. Enige waar ik mij wat zorgen over maak is kwaliteit... maar goed dat zien we over een paar jaar wel weer :D
Streaming ansicht is niets nieuws en is buiten de audio industrie allang goed ontwikkeld.
Wat bedoel je met verbetering van kwaliteit, op welk vlak?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#9
Ik verwacht dat de doorontwikkeling vooral gaat zitten in het gebruiksgemak, dat het (nog) meer plug&play gaat worden. Net zo eenvoudig in gebruik te nemen als een cdp ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Quote from: Kingpin on February  1, 2013, 09:09:09
Streaming ansicht is niets nieuws en is buiten de audio industrie allang goed ontwikkeld.
Wat bedoel je met verbetering van kwaliteit, op welk vlak?

Ik denk alvast een stukje verder, nu zitten de meesten met pc's en NAS systemen zelf muziek te rippen. In de toekomst verwacht ik steeds meer dat diensten als Spotify of dergelijke de streaming markt gaan domineren. Je hebt dan fysiek je collectie niet meer in huis maar op een server/cloud staan welke je dmv ipad/controllers naar een apparaat streamt. Het meer on-demand principe waarin aankopen op de server blijven staan.

Dat is naar mijn mening wel waar het naar toe gaat. Nadeel vind ik dan dat de kwaliteit wel gewaarborgd moet zijn, en je dan snel overgeleverd bent aan wat bedrijven je graag willen voorschotelen. De controle op kwaliteit raak je dan toch wat kwijt tegenover het zelf rippen en opslaan op een NAS/PC.

Maar goed ik filosofeer even naar toekomst uiteraard  ;D

Kingpin

Dat Plug&Play mag zeker wel wat beter, zeker voor mensen die er geen verstand van (willen) hebben.
Dat is idd nog een vlak waar een hoop op verbeterd kan worden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack