KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: maz on September  1, 2014, 22:39:09

Owjaaa @onder 13 dit was er ook nog...

Brrrr, ik moet er werkelijk niet aan denken. Ik laat hem aan jou Maz ;D

Gr
Henk

CZ79

Misschen even je forumprofiel aanpassen :colgate:

Avalon Ascendant :pompom: :worship: erg mooi, Maz. Ik weetniet waar je werkt maar zoeken ze daar nog mensen? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

#727
Quote from: cz79 on September  1, 2014, 23:18:47
Misschen even je forumprofiel aanpassen :colgate:

Avalon Ascendant :pompom: :worship: erg mooi, Maz. Ik weetniet waar je werkt maar zoeken ze daar nog mensen? :D
Momenteel ben ik in beteween jobs om het netjes te leggen.

Ben vanaf 1juni officieel niet meer in diesnt en heb alle tijd om te hobbyen.. :pompom:

Ben bezig om een zaak over tenemen momenteel ,hopelijk kan ik tot een akkoord komen met de eigenaar,
Als je net in de 30 zit ,geen vrouw of kinderen dan kan je wat risicos nemen vind ik..

Wie niet waagd wie niet wint...  Ik Werk om te leven niet leven om te werken....

Dat is mijn motto....



**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Onder013 on September  1, 2014, 23:04:18
Brrrr, ik moet er werkelijk niet aan denken. Ik laat hem aan jou Maz ;D

Gr
Henk

Als ik 150 k had kunnen uitgeven voor een platenspeler dan...... O0
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#729
Quote from: sultankat on September  1, 2014, 21:13:32
Ik wil niet zuur doen Maz, maar Ascendants zijn ook niet de makkelijkste om goed te plaatsen en dan bedoel ik niet alleen qua formaat. Maarrrr: mooie aankopen hoor! Gefelicitee
rd.
Ik weet het rogier....
Ik denk zelf niet dat het moeilijker is dan de kharma welke een maatje groter waren, die klonken heel goed alleen toen wilde ik een maatje kleiner gaan..
Na de verkoop ben ik weer gaan dralen van de eene idee naar een ander idee.
Dan weer zus , dan weer zo dan weer dit en dan weer dat  en hoe loopt het af???
All die gedachten en conclussies hebben nergens toe geleid,,,

Mijn down to earth gedeelte heeft me in de steek gelaten en de audiofiele duivel in me heeft alle feiten en bevindingen in de soep gegooid vandaag.

Zal je eerlijk zeggen, als je de tijd neemt en zoekt kan je voor leuke prijzen hele mooie spullen in huis halen waar je na jaren plezier je geld nog terug kan krijgen...


Zie het als een investering waar je veel plezier aan heb....

Weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit ook kunnen permeteren alleen dan heb je geen mooie cijfertjes op je rekening voor de zo "ZEKERE " toekomst en je zal moeten leven met minder cijfertjes op de banksaldo...

Ik heb liever dit dan cijfertjes ,,kan er fisiek veeel meer van genieten dan cijfertjes op me tel.
Ik ga het zekere niet laten voor het onzekere... Dan maar vandaag genieten ipv over 20 jaar...nu is mijn gehoor ten minste optimaal..hahah

Ik luister liever naar mijn set en laat mijn huis mee verwarmen in de winter ... Wat wil je nog meer, die lamm eintrappen zijn multi tasking high end verwarming\eindblokken.

Lol....
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#730
Verplicht leesvoer Maz:

http://www.audioaficionado.org/lamm/

EDIT: oeps, je moet je wel eerst registreren........Dan ongebreidelde toegang tot heel veel over dit merk van gebruikers
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

twani

Quote from: maz on September  2, 2014, 01:17:15
Ik weet het rogier....
Ik denk zelf niet dat het moeilijker is dan de kharma welke een maatje groter waren, die klonken heel goed alleen toen wilde ik een maatje kleiner gaan..
Na de verkoop ben ik weer gaan dralen van de eene idee naar een ander idee.
Dan weer zus , dan weer zo dan weer dit en dan weer dat  en hoe loopt het af???
All die gedachten en conclussies hebben nergens toe geleid,,,

Mijn down to earth gedeelte heeft me in de steek gelaten en de audiofiele duivel in me heeft alle feiten en bevindingen in de soep gegooid vandaag.

Zal je eerlijk zeggen, als je de tijd neemt en zoekt kan je voor leuke prijzen hele mooie spullen in huis halen waar je na jaren plezier je geld nog terug kan krijgen...


Zie het als een investering waar je veel plezier aan heb....

Weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit ook kunnen permeteren alleen dan heb je geen mooie cijfertjes op je rekening voor de zo "ZEKERE " toekomst en je zal moeten leven met minder cijfertjes op de banksaldo...

Ik heb liever dit dan cijfertjes ,,kan er fisiek veeel meer van genieten dan cijfertjes op me tel.
Ik ga het zekere niet laten voor het onzekere... Dan maar vandaag genieten ipv over 20 jaar...nu is mijn gehoor ten minste optimaal..hahah

Ik luister liever naar mijn set en laat mijn huis mee verwarmen in de winter ... Wat wil je nog meer, die lamm eintrappen zijn multi tasking high end verwarming\eindblokken.

Lol....

Geweldige geschreven motivatie. Helemaal niets tussen te krijgen :clapping:

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on August 31, 2014, 23:22:02
Lijkt me inderdaad een beter idee als je een eigen showcase maakt Maz. Er zal er genoeg te beleven zijn. ;) Wij zorgen er wel voor dat de juiste posts op hun plek komen. Dan blijft dit topic wat meer eh on topic. ;D
[/quote
Tnx voor de meedewerking , ga deze dagen zeker aan beginnen ,
Wilde all een hele tijd een eigen showcase .
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Even een noot tussendoor. Vanavond zal ik naar het splifsen van het topic kijken.
Nu is er even niemand die er tijd voor heeft. Maar dat komt goed.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Mannen,

Ik heb het topic de laatste pagina's eens goed doorgelezen omdat ik aan het kijken ben hoe ik het topic het beste kan splitsen.

Alleen zie ik nog even niet hoe ik dat ga doen. Het Kharma topic en Maz zijn "showcase" lopen behoorlijk 1 op 1 in elkaar over in een redelijk aantal postings.
Nu zie ik een paar opties.
- Het topic laten zoals het is, en Maz opent straks een showcase topic en gaat daar over zijn set praten, en houden we het hier over Kharma.
- Het topic verplaatsen, hernoemen, en dan wordt het Maz zijn topic. Wat opzich niet zo'n gek idee is gezien de hoeveelheid posts die hij gedaan heeft over zijn eigen set.
- Het topic splitsen, wat er waarschijnlijk voor zorgt dat zowel dit topic lastig leesbaar wordt, en dat Maz zijn topic in begin bestaat uit quotes die op een ander (dit) topic slaan.

Zelf neig ik er naar om het topic te laten voor wat het is, en dat Maz zijn eigen showcase gaat openen. Als er mensen zijn die dat echt niet zien zitten moet je gerust even aan de bel trekken hoor (hier of per pm). Dan kijk ik opnieuw wat er gedaan kan worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rusher


VlisChris

Dat denk ik ook :)
Mist Maz alleen een discussie over zijn set in zijn topic. Maar of dat een probleem vormt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xander32

... ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt Maz. Velen leven erg voorzichtig, stellen van alles uit, zelfs af omdat ...

Al het geld oppotten voor later is m.i. niet slim, ik heb al te veel mensen gezien die zo hebben geleefd, hun hele leven keihard gewerkt, alle gelden opgepot voor "later" en toen het eindelijk "later" was werden ze bv. na een CVA wakker in een ziekenhuisbed ... En laten we het maar niet hebben over al diegenen die "later" niet eens halen door wat voor een reden dan ook.

Ik leef nu en ik geniet nu, maar, ik wil mijzelf later ook zelf kunnen bedruipen.
Ik wil mij/ons "later" ook eenzelfde levensstandaard als nu kunnen permiteren. En daarvoor zal ik nu moeten sparen. Als ik nu alles opmaak in de hoop dat het "later" wel goed zal komen, dat het wel los zal lopen, neem ik daarmee een behoorlijk risisco waarbij ik mijzelf en mijn naasten tekort doe, maar in de toekomst zeer waarschijnlijk vooral ook de ander, de maatschappij ermee zal belasten.
Dat wil ik niet. Ik vind dat je daarin een verantwoording hebt naar de ander, naar de maatschappij.

Nu alles verteren en "later" teren op het geld van een ander vind ik op z'n minst niet sociaal ...


Quote from: maz on September  2, 2014, 01:17:15
Ik weet het rogier....
Ik denk zelf niet dat het moeilijker is dan de kharma welke een maatje groter waren, die klonken heel goed alleen toen wilde ik een maatje kleiner gaan..
Na de verkoop ben ik weer gaan dralen van de eene idee naar een ander idee.
Dan weer zus , dan weer zo dan weer dit en dan weer dat  en hoe loopt het af???
All die gedachten en conclussies hebben nergens toe geleid,,,

Mijn down to earth gedeelte heeft me in de steek gelaten en de audiofiele duivel in me heeft alle feiten en bevindingen in de soep gegooid vandaag.

Zal je eerlijk zeggen, als je de tijd neemt en zoekt kan je voor leuke prijzen hele mooie spullen in huis halen waar je na jaren plezier je geld nog terug kan krijgen...


Zie het als een investering waar je veel plezier aan heb....

Weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit ook kunnen permeteren alleen dan heb je geen mooie cijfertjes op je rekening voor de zo "ZEKERE " toekomst en je zal moeten leven met minder cijfertjes op de banksaldo...

Ik heb liever dit dan cijfertjes ,,kan er fisiek veeel meer van genieten dan cijfertjes op me tel.
Ik ga het zekere niet laten voor het onzekere... Dan maar vandaag genieten ipv over 20 jaar...nu is mijn gehoor ten minste optimaal..hahah

Ik luister liever naar mijn set en laat mijn huis mee verwarmen in de winter ... Wat wil je nog meer, die lamm eintrappen zijn multi tasking high end verwarming\eindblokken.

Lol....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#739
Quote from: Xander32 on September  5, 2014, 22:15:04
... ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt Maz. Velen leven erg voorzichtig, stellen van alles uit, zelfs af omdat ...

Al het geld oppotten voor later is m.i. niet slim, ik heb al te veel mensen gezien die zo hebben geleefd, hun hele leven keihard gewerkt, alle gelden opgepot voor "later" en toen het eindelijk "later" was werden ze bv. na een CVA wakker in een ziekenhuisbed ... En laten we het maar niet hebben over al diegenen die "later" niet eens halen door wat voor een reden dan ook.

Ik leef nu en ik geniet nu, maar, ik wil mijzelf later ook zelf kunnen bedruipen.
Ik wil mij/ons "later" ook eenzelfde levensstandaard als nu kunnen permiteren. En daarvoor zal ik nu moeten sparen. Als ik nu alles opmaak in de hoop dat het "later" wel goed zal komen, dat het wel los zal lopen, neem ik daarmee een behoorlijk risisco waarbij ik mijzelf en mijn naasten tekort doe, maar in de toekomst zeer waarschijnlijk vooral ook de ander, de maatschappij ermee zal belasten.
Dat wil ik niet. Ik vind dat je daarin een verantwoording hebt naar de ander, naar de maatschappij.

Nu alles verteren en "later" teren op het geld van een ander vind ik op z'n minst niet sociaal ...


Jij bent serieus in de weer zeg Xander :blink:


MAZ lijkt me niet het type dat (op latere leeftijd) op andermans zak gaat leven ;)

Xander32

Thats me 8).

Met alle respect, maar ik vind en vond het een ietwat kortzichtige visie van Maz en als anderen die dan ook nog gaan toejuichen, kan ik mij niet meer inhouden ...

Quote from: twani on September  5, 2014, 22:29:45

Jij bent serieus in de weer zeg Xander :blink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on September  5, 2014, 22:45:20
Thats me 8).

Met alle respect, maar ik vind en vond het een ietwat kortzichtige visie van Maz en als anderen die dan ook nog gaan toejuichen, kan ik mij niet meer inhouden ...
Ik snap je wel Xander, hebt misschien ook wel wat gelijk maar denk niet dat MAZ zover vooruit wil denken.......

Mr.M

#742
Quote from: Xander32 on September  5, 2014, 22:45:20
Thats me 8).

Met alle respect, maar ik vind en vond het een ietwat kortzichtige visie van Maz en als anderen die dan ook nog gaan toejuichen, kan ik mij niet meer inhouden ...

hoi sander
je hoef je ook niet in te houden , ieder heeft een eigen ervaring en mening over leven en dat maakt ieder zo speciaal.

ik begrijp je standpunt  en respecteer dat volkomen vanuit jouw visie.

ik zal je een kleine inzicht geven betreft hoe en waarom ik een vrij "kortzichtige" visie heb op leven.
heel veel zullen het we/niet snappen maar je zult mijn kortzichtigheid pas snappen als je het mee heb gemaakt en met je neus tegen de feiten ben gedrukt..

Om te beginnen kan ik u melden dat ik gelukkig uit een welgesteld familie kom (kwam 80% is inmiddels op) ,waarom zeg ik dit ?Omdat dat  uiteindelijk de redding is geweest van mijn familie..

Ze zeggen geld koopt geen gezondheid . Nou amahoela als je in iran woont wel,  zonder geld was mijn broertje all 56 x dood geweest.

Ze zeggen geld maakt niet gelukkig , nou mijn familie wel....geld brengt geen geluk want leven is niet te voorspellen maar kan wel ervoor zorgen dat je veel minder zorgen heb welke weer leid tot VAKER gelukkig zijn dan je all bent. 

Waarom zal ik je proberen kort uit te leggen.

ik zal beginnen bij het begin..

ik heb een broertje welke minder valide is vanaf geboorte.

Bij geboorte zeiden de artsen tegen mijn ouders dat ze het maar erbij moeten laten en dat mijn broertje het avond niet zal halen  ivm vele complicaties na geboorte.(van binnen was hij niet compleet namelijk, nieren werkte niet ,geen urineleiders, blaas was niet aangesloten,geen leidingen, geen anus ,enzovoort/...)alles ging via externe buisjes en katheter en klisma en gaatjes overall...tot in zijn twintigste..

Dus kans op leven was 1%  en dat er meerdere operaties nodig zijn om hem de eerste dag alleen all in leven te houden. ze zouden hem van dag tot dag  in leven moeten houden.De complicaties vandaag lossen we vandaag op en morgen zien we weer verder hoeveel operaties nodig zijn..

Dit was de keerpunt in het sparend  leven van mijn ouders voor een zachte toekomst.Vanaf geboorte van mijn broertje zijn mijn ouders (onderdirecteur volksgezondheidministerie van iran en mijn moeder Hoofd van Operatiekamer nierafdeling) gestopt met alles wat een normale mens dagelijks doet, met maar een doel in leven; in leven houden van mijn broertje van dag tot dag.

De steeds moeilijker en complexere operaties van mijn broertje heeft geleid tot verhuizingen door 4 landen waaronder iran naar philipijnen na paar jaar terug naar iran dan weer philipijnen dan weer iran .Na een mislukte operatie in iran naar canada (2.5  jaar gewoond)  en weer terug ivm oplopende kosten ziekenhuis (+_ 1.3 miljoen dollar in 2.5 jaar) en uiteindelijk door een complicatie in iran en de opraak van geld besloten mijn ouders in advies van rode kruis en Nierstichting om naar ned te verhuizen ivm goede gezondheidszorg.

uiteindelijk 29jaar verder, 56 operaites over 4 landen ,3 nier transplantaties en meerderemalen hebben afscheid moeten nemen van mijn dierbaarste terwijl je de hand vastheb en  niets kan doen dan hopen dat je morgen elkaar weer mag zien heeft mij een heel KORTZICHTIG beeld gegeven van een ZEKERE toekomst helaas.
Niet te hebben gemeld dat na hebben afgestaan van een nier aan mijn broertje (welke na 2 jaar mee kapte en weer opnieuw een niertrasplantatie moest ondergaan 2 jaar terug welke eindigde weer in een complete drama  (acute falen van hart en longen) en moest gereanimeerd worden waar we bij waren),mijn moeder met kanker eindigde en dat we  genoodzaakt waren om de chemo keur te stoppen omdat haar zeenuwen aangetast raakten.

Deze gebeurtenissen geven mij helaas geen echt hoop betreft toekomst, wetende dat er alleen ellende je te wachten staat welke wel zeker is..

Ik ben momenteel op standby zoals ze dat noemen, een soort laatste redmiddel als de laatste nier van mijn broertje (4stuks all)en  ja ze zitten allemaal nog in hem ,het begeeft.

Dus ik zal het maar zo zeggen ,ik heb van huis uit meegekregen pluk de dag tot de maximale, maar verpest niet je morgen.

dus geen kharma kopen als je morgen geen brood heb...  :)

als iets jouw vandaag gelukkig maakt zonder dat het je morgen schaad ik zou zeggen doe het...

je kan maar beter spijt hebben van dinge die je gadaan heb dan dinge die je niet gedaan heb..

Maargoed ik snap je visie Sander, je moet niet je broodgeld uitgeven aan je hobby maar dat zullen de meeste hier wel snappen hoop ik.

Zo extreem als jij het verwoord met alles opmaken vandaag en lak aan morgen  is niet mijn bedoeling want er is zeker een doel in het zicht voor mijn morgen ,(afstaan van een nier aan me broertje)  ;)  maar als je genoeg op saldo heb mag je best wat opmaken om je leven te vergemakkelijken vind ik en om jezelf en familie gelukkiger te maken...

ik ken genoeg die zat hebben en nogsteeds een matig leven leiden omdat ze maar op cijfertjes geilen totdat ze met de neus tegen de feiten worden gedrukt en beseffen dat ze niets kunnen meenemen anders dan herinneringen...

ik neem ieder geval gooie herinneringen mee van mijn hobby.....hahaha

gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

clockwork

Wow, ben er stil van. Dapper dat je dit post. :worship:

Begrijp overigens precies wat je bedoelt...... :ohmy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

LABO

Pfff heftig verhaal Maz. Dat je dit hier deelt zegt wederom iets over wat voor een mens jij bent. Respect!


Ook ik vind dat je gewoon moet doen wat jou een goed gevoel geeft ongeacht wat anderen daar van vinden. Niemand weet wat de dag van morgen zal brengen, je kunt ook zomaar onder de tram lopen waarna het afgelopen is. Ik voel heel veel met je mee in jouw visie op het leven.


Groetjes, Lex
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

tjaa tis zoals het is kan er niets anders van maken dan beste uit halen...wees blij met je leven en waardeer je gezondheid...

ben overigens NEDERLAND daarmee ook jullie zeer dankbaar want heeft uiteindelijk mijn broertje gered door de goede zorgstelsel.

allen dank namens ons....en schaam me geen moment om dit te zeggen.
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Goed zo Maz....mooi dat je het zo oppakt.

Door met Kharma en mooie foto's ? Vind ik veel leuker.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Dank je wel Maz voor het laten zien van de achtergrond en de binnenkant van een "flierefluiter".

Gr
Henk

Xander32

Dank Maz, voor jouw uitvoerige toelichting. Het spijt mij van jullie situatie aangaande jouw broer. Dat is heftig. En helaas kom ik zulke casussen (te) veel tegen.

Ik ben zelf redelijk goed bevriend met een aantal Iraniërs en jouw manier van leven, waar je nu al een paar keer enig inzicht in heb gegeven, lijkt erg op die van hen. Jouw zorgen om jullie broer daar gelaten. Zij zijn echter voormalig vluchtelingen, hebben hun naasten achter moeten laten, hetgeen weer heel andere zorgen brengt. Zeker nu met het IS verhaal.

Mijn beeld van de wijze waarop men in Iran met geld omgaat, is dat deze m.i. fors verschilt met zoals die hier in ons kikkerlandje. Geld is in Iran vooral status en die status laat men daar graag (zo opzichtig mogelijk) zien aan de omgeving. Groter en duurder = beter. Dure huizen, autos, sieraden(!), de nieuwste en duurste gadgets etc ... Dat is cultuur, dat past bij Iran en daar is an sich niets mis mee.

Wel als de omstandigheden wijzigen en men niet in staat is om daar zijn/haar levensstijl op aan te passen. En niets complexer dan dat. Dan is het zaak om idd. niet het broodgeld te spenderen aan luxe artikelen.
Maar daar ben jij gelukkig veels te pienter voor. Dat heb ik wel duidelijk.


Resume: dank voor jouw inzicht, hetgeen leest als deels een verdediging, maar dat is niet nodig en was niet mijn opzet. Wel begrijp ik dat mijn reply er de aanleiding voor was, mogelijk mijn ietwat stellende schrijfwijze ...


Quote from: maz on September  6, 2014, 09:22:49
hoi sander
je hoef je ook niet in te houden , ieder heeft een eigen ervaring en mening over leven en dat maakt ieder zo speciaal.

ik begrijp je standpunt  en respecteer dat volkomen vanuit jouw visie.

ik zal je een kleine inzicht geven betreft hoe en waarom ik een vrij "kortzichtige" visie heb op leven.

Dus ik zal het maar zo zeggen ,ik heb van huis uit meegekregen pluk de dag tot de maximale, maar verpest niet je morgen.

dus geen kharma kopen als je morgen geen brood heb...  :)

als iets jouw vandaag gelukkig maakt zonder dat het je morgen schaad ik zou zeggen doe het...

je kan maar beter spijt hebben van dinge die je gadaan heb dan dinge die je niet gedaan heb..

Maargoed ik snap je visie Sander, je moet niet je broodgeld uitgeven aan je hobby maar dat zullen de meeste hier wel snappen hoop ik.

Zo extreem als jij het verwoord met alles opmaken vandaag en lak aan morgen  is niet mijn bedoeling want er is zeker een doel in het zicht voor mijn morgen ,(afstaan van een nier aan me broertje)  ;)  maar als je genoeg op saldo heb mag je best wat opmaken om je leven te vergemakkelijken vind ik en om jezelf en familie gelukkiger te maken...

ik ken genoeg die zat hebben en nogsteeds een matig leven leiden omdat ze maar op cijfertjes geilen totdat ze met de neus tegen de feiten worden gedrukt en beseffen dat ze niets kunnen meenemen anders dan herinneringen...

ik neem ieder geval gooie herinneringen mee van mijn hobby.....hahaha

gr maz
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT