KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Een swarovski kristal glimt netzo mooi als een diamant als je het mij vraagt maar toch koopt iedereen een diamanten ring het liefst . ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Quote from: maz on July  3, 2016, 21:32:34
Weinig ;).  High end is meestal gerelateerd met "te"hoge prijzen.

In mijn optiek betekend HIGH END  gewoon simpelweg " TE DUUR " voor wat je krijgt.

exclusiviteit en exotisch!!!

Maargoed er zijn zat mensen die voor exclusiviteit en exotisch willen betalen. End dat niet alleen in de audio wereld maar in ieder branche.

Gelukkig..kijkend naar de Meridian prijzen mag ik mezelf ook rekenen tot een bezitter van Ultra High End... :thumbs-up: :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani


YamahaRXV

Quote from: twani on July  3, 2016, 22:39:35
Die aubergine vind ik erg mooi ;)

Ik vind het ook best een mooie kleur  :)

Als je mij van tevoren zou vragen of ik speakers in het aubergine of in het gemstone green mooi zou vinden zou ik waarschijnlijk zeggen: ''hmm, nou nee, doe mij toch echt maar een andere kleur'', maar op één of andere manier weet Kharma er toch telkens weer iets speciaals van te maken  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HJ

Ik had de emotions in aubergine en die waren spuug lelijk. Echt paars in het zonlicht. De aubergine die ze nu gebruiken is echt deftig en zit tegen zwart aan. Overigens kun je Kharma's in zowat elke kleur bestellen.

twani

#1080
Quote from: YamahaRXV on July  4, 2016, 18:22:20
Ik vind het ook best een mooie kleur  :)

Als je mij van tevoren zou vragen of ik speakers in het aubergine of in het gemstone green mooi zou vinden zou ik waarschijnlijk zeggen: ''hmm, nou nee, doe mij toch echt maar een andere kleur'', maar op één of andere manier weet Kharma er toch telkens weer iets speciaals van te maken  8)

Klopt.  Voor mij blijven die 3.2 exemplaren die jij hebt Jan, qua afmetingen (verhoudingen ;)) toch nog immer het prettigst op het netvlies liggen.

Ook qua aanschafprijs heb je het volgens mij niet minder dan excellent gedaan want waar vindt je nu een paar echte Kharma,s in de sub 4K klasse?

De Kharma's waarop MAZ nu wacht daarentegen zijn echt spuuglelijk wmb.   


Mr.M

Quote from: twani on July  4, 2016, 21:25:09
Klopt.  Voor mij blijven die 3.2 exemplaren die jij hebt Jan, qua afmetingen (verhoudingen ;)) toch nog immer het prettigst op het netvlies liggen. 

De Kharma's waarop MAZ nu wacht zijn echt spuuglelijk wmb.
Lol. Dat de exquisite niet allemansvriend is weet kharma ook.
Houten zijpanelen zijn niet voor iedereen bestemd en geen grill aan de voorkant is ook niet het mooiste in mij  optiek.
Maargoed de bouwer heeft het gemunt op het hoogste kwaliteit en een grill hoort niet op zoeen speaker vindt hij.
Ik had liever zelf bepaald maargoed tis niet anders.

Ik ga de grill er toch zelf op monteren met magneten.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: twani on July  4, 2016, 21:25:09

Ook qua aanschafprijs heb je het volgens mij niet minder dan excellent gedaan want waar vindt je nu een paar echte Kharma,s in de sub 4K klasse?



Jan heeft met zijn kharmas naar mijn idee de mooiste speakers die je kan kopen met dat geld.

Vooral de tweeter is een [emoji7] [emoji7] [emoji7] ..

Veel mooier om eerlijk te zijn dan de Focal titanium tweeter's.

Heb inmiddels (op de diamant tweeter na) alle tweeter's van kharma zelf mogen  beluisteren op eigen set en op de berrylium na is de Ceramique tweeter het mooiste.

Maargoed ook dat is persoonlijk.

**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

#1083
Quote from: twani on July  4, 2016, 21:25:09
Klopt.  Voor mij blijven die 3.2 exemplaren die jij hebt Jan, qua afmetingen (verhoudingen ;)) toch nog immer het prettigst op het netvlies liggen.

Ook qua aanschafprijs heb je het volgens mij niet minder dan excellent gedaan want waar vindt je nu een paar echte Kharma,s in de sub 4K klasse?

De Kharma's waarop MAZ nu wacht daarentegen zijn echt spuuglelijk wmb.

Ik ben er dan ook nog zeer content mee Theo; de (zeker interessante) aanschafprijs destijds + het luistergenot wat deze qua formaat relatief kleine, maar qua prestaties grote speakers mij vandaag de dag leveren i.c.m. de Devialet is voor mij nog steeds top te noemen  :music:
Ben altijd vrij kritisch geweest en heb lange tijd gezocht naar de sound die ik nu heb, en vaak zat het er dicht tegen aan, maar het was het toch net niet...
Ik betrap mijzelf dagelijks op het feit dat de set mij toch telkens weer weet te imponeren en een gevoel geeft van: ''Yes, zo hoort het te zijn voor mij !''
Heerlijk organisch, ''full bodied'', en tonaal rijkelijk klinkend zonder uitgemangelde scherpe randjes of wat dan ook voor storende negatieve kenmerken.
Als een set eenmaal goed in balans is merk je ook dat de invloed van netkabels, netwerkkabels, etc. veel minder impact heeft en dat geeft toch een bepaalde zaligmakende rust  :)

Het enige waar ik nog tijd, energie, en plezier in steek is de kwaliteit van de bron zo hoog mogelijk te krijgen omdat ik merk dat de Devialet - Kharma combi juist op dat vlak wel veel terug koppelt qua weergave.


Ik moet zeggen dat de Kharma DB7 Signature die Maz had voor mij (losstaande van bedragen) echt één van de mooiste Kharma speakers waren qua uiterlijk, formaat, kleur, en tevens sound. Als de Exquisite Mini de DB7 Signature,s op alle facetten weet te overklassen in zijn ruimte zit Maz goed, maar ik wil het nog wel eens zien (of beter gezegd horen).
Persoonlijk vond ik de DB7 het klankmatig gezien erg goed doen in zijn ruimte  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

#1084
Quote from: YamahaRXV on July  4, 2016, 23:59:59
Ik ben er dan ook nog zeer content mee Theo; de (zeker interessante) aanschafprijs destijds + het luistergenot wat deze qua formaat relatief kleine, maar qua prestaties grote speakers mij vandaag de dag leveren i.c.m. de Devialet is voor mij nog steeds top te noemen  :music:
Ben altijd vrij kritisch geweest en heb lange tijd gezocht naar de sound die ik nu heb, en vaak zat het er dicht tegen aan, maar het was het toch net niet...
Ik betrap mijzelf dagelijks op het feit dat de set mij toch telkens weer weet te imponeren en een gevoel geeft van: ''Yes, zo hoort het te zijn voor mij !''
Heerlijk organisch, ''full bodied'', en tonaal rijkelijk klinkend zonder uitgemangelde scherpe randjes of wat dan ook voor storende negatieve kenmerken.
Als een set eenmaal goed in balans is merk je ook dat de invloed van netkabels, netwerkkabels, etc. veel minder impact heeft en dat geeft toch een bepaalde zaligmakende rust  :)

Het enige waar ik nog tijd, energie, en plezier in steek is de kwaliteit van de bron zo hoog mogelijk te krijgen omdat ik merk dat de Devialet - Kharma combi juist op dat vlak wel veel terug koppelt qua weergave.


Ik moet zeggen dat de Kharma DB7 Signature die Maz had voor mij (losstaande van bedragen) echt één van de mooiste Kharma speakers waren qua uiterlijk, formaat, kleur, en tevens sound. Als de Exquisite Mini de DB7 Signature,s op alle facetten weet te overklassen in zijn ruimte zit Maz goed, maar ik wil het nog wel eens zien (of beter gezegd horen).
Persoonlijk vond ik de DB7 het klankmatig gezien erg goed doen in zijn ruimte  ;)

Een mooie ervaring beschreven als een ervaring en dan maak je terloops zo'n algemene opmerking over kabels en dat hun invloed alleen te horen is als je set in balans is. Zowwww jammer.... :D

Zelfde ervaring dus grotendeels....ik heb alleen wat minder vertrouwen in de invloed van kabels, bron ed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: chansig on July  5, 2016, 07:37:52
Een mooie ervaring beschreven als een ervaring en dan maak je terloops zo'n algemene opmerking over kabels en dat hun invloed alleen te horen is als je set in balans is. Zowwww jammer.... :D

Zelfde ervaring dus grotendeels....ik heb alleen wat minder vertrouwen in de invloed van kabels, bron ed.

Gr Hans

Inderdaad een beetje jammer, maar ja, ook dit is weer op basis van persoonlijke ervaringen en voor mij een objectieve mening en voor een ander mogelijk een subjectieve mening  ;D  Het zij zo...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Het is inderdaad zoals het is...en niet meer dan dat, mogelijk wel minder.

Je zou hem bijna op een tegel zetten. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on July  5, 2016, 07:37:52
Een mooie ervaring beschreven als een ervaring en dan maak je terloops zo'n algemene opmerking over kabels en dat hun invloed alleen te horen is als je set in balans is. Zowwww jammer.... :D
Hij beweert juist het tegenovergestelde, dat de invloed van kabels etc minder is als de set in balans is  :)

Cyreg

Quote from: Kjelt on July  5, 2016, 13:09:04
Hij beweert juist het tegenovergestelde, dat de invloed van kabels etc minder is als de set in balans is  :)

^^
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

chansig

Zowww......tunnelvisie, vooroordelen etc...excuus Yamaha.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

#1090
Quote from: chansig on July  5, 2016, 14:32:00
Zowww......tunnelvisie, vooroordelen etc...excuus Yamaha.

Gr. Hans
Hans leest gewoon lekker wat die zelf wilt. Niets mis mee. Lol
Doe ik ook weleens.
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: chansig on July  5, 2016, 14:32:00
Zowww......tunnelvisie, vooroordelen etc...excuus Yamaha.

Gr. Hans

Ik bedoelde idd. het tegenovergestelde, maar geen probleem hoor  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Quote from: maz on July  5, 2016, 15:30:36
Hans leest gewoon lekker wat die zelf wilt. Niets mis mee. Lol
Doe ik ook weleens.

lol  ;D

chansig

Overkomt me gelukkig niet heel erg veel...vind het altijd super ergerlijk "men" dit doet.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HJ

Ik heb dit topic vrijwel helemaal door gesnuffeld maar ik kom eigenlijk nergens iets over de center CE CT1.0 tegen.
Heeft iemand ervaring met deze speaker? En hoe past deze bij de 3.2fes?

Mr.M



Quote from: hans. on March 26, 2020, 21:31:28
Ik heb dit topic vrijwel helemaal door gesnuffeld maar ik kom eigenlijk nergens iets over de center CE CT1.0 tegen.
Heeft iemand ervaring met deze speaker? En hoe past deze bij de 3.2fes?

Dat komt doordat er ook nooit eentje hier is geplaatst naar me weten.

De ce ct1.0 zou in principe goed met de 3.2fe moeten matchen.

Alleen weet niet meer welke tweeter in de center zat, volgens mij de focal titanium?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HJ

Quote from: maz on March 27, 2020, 21:51:08

Dat komt doordat er ook nooit eentje hier is geplaatst naar me weten.

De ce ct1.0 zou in principe goed met de 3.2fe moeten matchen.

Alleen weet niet meer welke tweeter in de center zat, volgens mij de focal titanium?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb er ook nooit een gezien hier.
De tweeter weet ik niet,  hij ziet er hetzelfde uit als in mijn 3.2. Zeg maar zo'n holle halve bal met een dwars balkje.
Klinkt trouwens (Ik heb hem al staan) wel erg goed en valt helemaal weg in het geluids beeld.
Mooie center speaker, ook kwa afwerking.

HJ

Quote from: maz on March 27, 2020, 21:51:08

Dat komt doordat er ook nooit eentje hier is geplaatst naar me weten.

De ce ct1.0 zou in principe goed met de 3.2fe moeten matchen.

Alleen weet niet meer welke tweeter in de center zat, volgens mij de focal titanium?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Of de tweeter van focal is weet ik niet, hij is iig wel van titaan.

Mr.M

Quote from: hans. on March 28, 2020, 08:31:29
Of de tweeter van focal is weet ik niet, hij is iig wel van titaan.
Loopt er een pilaar door midden van de tweeter?  Kharma gebruikte Focal titanium tweeter , cermique tweeter en soft dome revelator(eerste types).

Dus als je een titanium hebt dan is het focal.

Als dat zo is dan past dat heel goed bij de speakers .

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HJ

#1099
Titaan met een balkje idd.
Hebben de 3.2 ook, goeie match.


Btw berrylium tweeter hebben ze ook nog gehad dacht ik.