Kind en WAF vriendelijke speakers gezocht - fase I: Oriëntatie

Started by migailov, January 26, 2013, 11:58:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

migailov

Na enkele jaren trouw meelezen op dit forum is het dan toch eens tijd om mijn set de posten. Op dit moment ga ik niet regels lang uitweiden over mijzelf en de geschiedenis van mijn set, misschien komt dit nog eens.

Over mijzelf
Ik ben 30 jaar, woon in Utrecht en sinds enkele weken ben ik de trotse vader van een zoon! Ik werk als adviseur in de energiebranche.

Over de set
Na een jaar of vijf een surround set te hebben gehad wilde ik toch weer terug naar een dedicated stereo set. Films kijk ik nog weinig, muziek luister ik des te meer. Omdat ik samen met mijn vriendin ons complete huis verbouwd heb wilde ik toch graag een set hebben die de woonruimte niet teveel zou domineren, niet alleen WAF maar dus ook MAF  ;D. De Audio Physic Yara vond ik al snel een goed compromis tussen looks en sound, na lang wachten heb ik ze voor een goede prijs kunnen kopen. De rest van de set heb ik daar omheen ingericht.

Overzicht
Speakers: Audio Physic Yara II Classic
Versterker: XTZ Class-A100D3 (via forum)
CD Speler: Pioneer PD-S705 (oud beestje!)
Audio Streamer: Squeezebox Classic
Video Streamer: Egreat R200S
Speaker kabels: Van den Hul Royal Jade (via forum)
Beeld: Panasonic 42G30
NAS: Synology DS209+ (2 TB)

Plaatjes!














Kingpin

Mooie set hoor! Staat ook allemaal mooi bij elkaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

LuPo

Mooie set die goed integreert in je woonkamer. Zeker een hoge WAF/MAF. :)

migailov

Bedankt voor de complimenten! Ik ben zeker blij met de set, vooral met de kwaliteit van het geluid.... Mijn vriendin is vooral blij dat de looks nog net acceptabel zijn in haar ogen  ;D

rovinggecko

Strak hoor! Blijf de squeebox classic toch eigenlijk wel mooier (rustiger) vinden in het interieur. Past allemaal mooi bij elkaar. Hetgeen mooi mee valt als het ook goed klinkt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

migailov

Quote from: rovinggecko on January 26, 2013, 19:40:42
Strak hoor! Blijf de squeebox classic toch eigenlijk wel mooier (rustiger) vinden in het interieur. Past allemaal mooi bij elkaar. Hetgeen mooi mee valt als het ook goed klinkt!

Dank je! Vind de SB classic idd ook het strakste en bedien hem toch met een app op de ipad dus dan is het ook net zo ideaal als een touch. Misschien alleen nog upgraden met een betere voeding...

Marino

Mooie set in een zeer passende woning. Ook leuk is dat zo'n old school loopwerk verborgen staat achter een modern deurtje, helemaal niets mis mee.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

RubenV.

Strakke set en dito design! Audio Physic heeft toch altijd maar een mooi rank voorkomen vind ik, behoorlijk WAF-friendly denk ik zo.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Heb jij de GT30? Met de zilveren rand? Voor mijn gevoel lijkt dit meer de G30 maar ik kan het mis hebben natuurlijk. :P

migailov

Quote from: RubenV. on January 29, 2013, 22:31:07
Strakke set en dito design! Audio Physic heeft toch altijd maar een mooi rank voorkomen vind ik, behoorlijk WAF-friendly denk ik zo.

Thanks! Dat voorkomen van AP vind ik ook, vandaar dat dit een mooi compromis is wat mij betreft!

Quote from: RubenV. on January 29, 2013, 22:31:07
Strakke set en dito design! Audio Physic heeft toch altijd maar een mooi rank voorkomen vind ik, behoorlijk WAF-friendly denk ik zo.

Guilty as charged! Scherp hoor :devil:. Heb het aangepast.


migailov

#12
Hier nog wat plaatjes van de XTZ. Persoonlijk vind ik dat deze versterker ongelofelijk veel waar biedt voor het geld. Geluid is top, helemaal in klasse A. Daarnaast uitstekende mogelijkheden vanwege digitale ingangen + phono ingang. Bouwkwaliteit valt ook niets op aan te merken, kortom: bang for the buck!

Binnenwerk



Aansluitmogelijkheden





PHiX

Inderdaad mooie combi, hoop dat het net zo klinkt als dat het eruit ziet.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Cantodea

Wat een schitterende versterker voor het geld!! Zou deze graag eens beluisteren op mijn nieuwbakken XTZ speakers!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

migailov

Quote from: PHiX on February 19, 2013, 22:42:41
Inderdaad mooie combi, hoop dat het net zo klinkt als dat het eruit ziet.

Dat doet het!  ;)

Quote from: Cantodea on February 20, 2013, 06:52:11
Wat een schitterende versterker voor het geld!! Zou deze graag eens beluisteren op mijn nieuwbakken XTZ speakers!

Ben ik ook wel benieuwd naar, je mag verwachten dat deze combi goed klinkt natuurlijk! Utrecht is voor jou echter wel heel ver van huis...  :bigsmile: :bigsmile:

migailov

Introductie
Sinds enkele maanden ben ik de trotse vader van een zoon. Hartstikke mooi, ik vind het helemaal geweldig! Alleen verwacht ik daarom binnen anderhalfjaar een wijziging door te moeten voeren in mijn set-up. Ik heb nu al af en toe het zweet in de handen wanneer er vrienden/familie met kleine (lopende) kinderen op bezoek zijn op wie mijn Audio Physics op de e.o.a. manier een onweerstaanbare aantrekkingskracht hebben... :-X :-X Ik heb geen zin om tijdenlang politieagent te spelen naar mijn eigen zoon die op een onbewaakt moment het dan toch een keer voor mekaar krijgt om te bekijken hoe de tweaters hol i.p.v. bol uitzien... ;D. Laat ik de zoektocht daarom op tijd beginnen!

In dit topic wil ik jullie vragen om ideeën (die moeten er hier ongetwijfeld genoeg zijn!  ;)) en zal ik de voortgang van mijn zoektocht bijhouden.

De zoektocht
Kind en WAF vriendelijke speakers:
- Kind: Speakers moeten stevig staan, units onbereikbaar voor kleine vingertjes (metalen roosters)
- WAF: Modern en slank uiterlijk
- Budget: tot € 2.000 per paar
- Monitoren + kleine sub behoort ook tot de mogelijkheden
- 2de hands geen probleem, ik heb de tijd & geduld...
- Speakers worden in eerste instantie gecombineerd met mijn huidige XTZ Class-A100D3 voor versterking

Om een indruk te krijgen van mijn/onze smaak een foto van mijn huidige set-up:



Fase I: de oriëntatie

Hier alvast drie speakers waar ik zelf meteen aan moest denken.

Canton - CD series - CD290.2


Info: http://www.canton.de/nl/hifi/serie/cdserie.htm
Prijs per paar: € 900,-
+: Staat stevig, strak uiterlijk, prijs
- : Heb mijn twijfels bij de laagweergave, kwaliteit lager dan mijn huidige AP's

Piega - Tmicro 5


Info: http://www.piega.ch/e/produkte/tmicro.htm
Prijs per paar: € 1.300,-
+: Strak uiterlijk, prijs
- : Staat niet heel stevig, ken het geluid nog helemaal niet


Linn - Majik 140


Info: http://www.linn.co.uk/all-products/loudspeakers/majik-140
Prijs per paar: € 2.360,-
+: Geluidskwaliteit!, metalen roosters
- : Prijs, valt helaas af i.v.m. WAF, kast te groot

Anthony Gallo- Nucleus Micro Ti RVS



Bijpassende SUB: MPS-150


Info: http://www.anthonygallo.co.uk/pages/products-speakers-micro-ti.php
Prijs per paar: € 750,- + Sub à € 900,-
+: Mooi!
- : Geen idee hoe het klinkt, zijn de stands stabiel?

Totem - Tribe II


Info: http://totemacoustic.com/en/hi-fi/on-wall/tribe-ii/specifications
Prijs per paar: € 2.400,-
+: Mooie vlakke montage op de muur
- : Mogelijk nog een sub nodig, is de grill kindbestendig?

Elipson - Planet L


Info: http://www.elipson.com/en/model/137_Planet-L.html
Prijs per paar: € 700,-
+: Montage aan muur mogelijk (extra € 149,-), mooi design
- : Sub zeker nodig, twijfels over geluidskwaliteit (prijs is laag)

:nopompom: Ook jij kan input leveren aan mijn zoektocht! :pompom:
Aan jullie de vraag om meer opties toe te voegen voor mijn oriëntatie! Ik ben benieuwd!
Wanneer je dit stukje tekst gebruikt verzamel ik alles in de eerste post:

Merk - model speaker
- plaatje speaker -

Info: www.linknaarpaginaproducent.com
Prijs per paar: € x.xxx,-
+: Mogelijk voordelen
- : Mogelijk nadelen

frank2

Is 2e hands ook een optie?
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9629&merk=ProAc&type=Response%20D15

Heb deze speakers beluisterd met een zware versterker en een kleine buizenversterker. Ook tov. de Usher mini dancer 2 van 4600 euro.
Ik vond het geluid direkt maar erg zuiver en mooi, open helder, mooie bas
Een goede speaker, het beluisteren waard.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

migailov

Quote from: frank2 on April 13, 2013, 08:41:03
Is 2e hands ook een optie?
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9629&merk=ProAc&type=Response%20D15

Heb deze speakers beluisterd met een zware versterker en een kleine buizenversterker. Ook tov. de Usher mini dancer 2 van 4600 euro.
Ik vond het geluid direkt maar erg zuiver en mooi, open helder, mooie bas
Een goede speaker, het beluisteren waard.

2e hands is zeker ook een optie, graag zelfs! De ProAc's zullen ongetwijfeld goed klinken maar ik weet nu al dat ze geen kans maken in de WAF... :-) Ook voor mijzelf niet helaas... Bedankt voor de suggestie!

Streamz

Die Proacs lossen je probleem inderdaad niet op. Ze hebben nogal wat ruimte nodig, staan niet overdreven stevig, conussen kunnen nog steeds makkelijk ingedrukt worden en de kleur is ook niet passend in het interieur lijkt me. Nogal een eh, apart advies dus..

Wellicht een optie is de on wall Tribe serie van Totem? Die zijn ontworpen om aan de muur te schroeven, dus kunnen met weinig ruimte toe, hangen hoog en stevig en zouden best wel eens heel aardig kunnen klinken. En ook in wit te verkrijgen.

frank2

Laatste suggestie:
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9490&merk=Usher&type=Mini%20Dancer%201%20DMD

er hoort nog een soort poot onder, staat niet op de foto, omvallen is bijna onmogelijk.
geluid: ruimtelijk, zuiver, helder hoog, strak, mooie diepe bas.

(ze ruilen je oude speakers in, prijs onderhandelbaar)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

yorkie13

En deze van XTZ, de 99.36 mkII


Stefan S.

Als ik puur en alleen kijk naar inrichting zou  je eens kunnen kijken bij de Anthony Gallo bollen. Hierover is onlangs ook een topic geweest

http://www.anthonygallo.co.uk/




Kingpin

Ik zal het welniet snappen maar je wilt andere speakers die in dezelfde prijsklasse zitten dan je huidige omdat je bang bent dat jouw of een ander kind deze stuk maken, daar schiet je toch helemaal niets mee op ???
Ik zou ze gewoon houden en als een ander het kapot maakt moet hun verzekering het maar betalen en als jouw kind het doet kun je altijd nog verder kijken toch?

Als je toch perse een stabiele speaker zoekt zou je bv monitoren kunnen nemen die op een grote driepoot staan, die zijn beduidend stabieler dan een ranke vloerstaander.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Exxar

Je kunt altijd metalen grilles kopen voor jouw huidige luidsprekers, en met wat blutack monteren.
Voor de tweeter kun je eens op ebay kijken, daar passeren geregeld de grilles van de Monitor Audio Radius serie, en die zouden wel eens perfect kunnen passen.

En anders kun je nog zo een kinderpark kopen, en rond jouw set opstellen ipv rond het kind :)