Wat is de handigste manier om Office items lezen pop je iPad

Started by Erik, January 25, 2013, 15:07:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Tegenwoordig moeten wij wat meer gaan thuiswerken en hebben en mooie grote laptop meegekregen.
Voor op een bureau wel handig maar om een tiental grote word documenten en powerpointsheets door te kijken dat doe ik toch liever met de ipad op mn schoot op de bank.
Mijn vraag kan een ipad dat en wat is de handigste manier om dit aan te pakken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Volgens mij kan de Ipad deze files standaard openen vanaf IOS 5.0 in read only format. Ze op de Ipad krijgen is denk ik het makkelijkst via iets van dropbox.

Verder komt als het goed is in Q1 2013 de officiele Office App uit van MS. Gratis als viewer en editen mogelijk via een betaalde App.

Flavio

Ik gebruik ook Dropbox en vanuit de Dropbox App kan je inderdaad de Office zo openen en bekijken.

De CloudOn App (gratis) schijnt ook goed te zijn om de Office documenten te bewerken en werkt ook samen met Dropbox.

Als de MS Office App voor iOS net zo bagger wordt als die voor OSX hoef je daar niet op te wachten. Ik erger me elke dag dood aan bv. het slome scrollen in OSX Excel t.o.v. de Windows versie. Onvoorstelbaar dat ze dat niet goed voor elkaar kunnen krijgen.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

marz01

pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Qris

Ik gebruik FileBrowser. Echt dé handigste App als je het mij vraagt. Biedt netwerk ondersteuning en je kunt met een mappen structuur werken.

Check it!
Captain Obvious

Erik

Sorry dat ik nog net heb teruggekoppeld. Er zijn wat problemen, de laptop werkt wel op het werk maar niet thuis wordt nog uitgezocht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel1978

Ik heb nog steeds niet het ultieme programma gevonden.
Lezen / bekijken kunnen heel veel programma's.
Echter editten van bestaande doc's ( in het bijzonder vanaf een cloud-locatie ) is wel een probleem.

Veel programma's zijn prima in staat om documenten te openen en lokaal te editten. Daarna echter weer in de cloud opslaan ( terwijl het daar al vandaan kwam ) blijft nog niet goed mogelijk. Hij zet er altijd weer een 2e versie neer.

angel1978

Nu CloudOn aan het uittesten.
Die lijkt het nu wel te doen ( live editten vanuit Dropbox ).

Even kijken hoe dat op de ipad gaat, op de telefoon is het iets te klein ;)

Thunder

Ik gebruik QuickOffice HD. Werkt perfect samen met Dropbox. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

angel1978

Quote from: Thunder on February 20, 2013, 09:05:22
Ik gebruik QuickOffice HD. Werkt perfect samen met Dropbox. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)

Maar wat kan het dan ? Ik vind het geen probleem om iets ( meer ) te betalen voor een goed werkend programma, maar tot dusverre kunnen ze geen van allen wat ik wil ( CloudOn komt tot dusverre het dichtstbij ).

Ik wil:

werken met office-documenten net als ik op een laptop kan doen ( of een andere pc )
Mijn online documenten ( Skydrive, Dropbox of iets anders ) benaderen, openen en bewerken ( door er simpel op te clicken, niet eerst downloaden naar de lokale ipad )
Diezelfde documenten nadat ik ze bewerkt heb middels opslaan weer online opslaan waarbij er dus een versie online ( in dropbox of skydrive ) wordt neergezet zonder dat ik 't eerst weer hoeft te uploaden naar dropbox of skydrive en waarbij er weer een kopie van hetzelfde bestand daar wordt neergezet ( gewoon overschrijven dus ).

Als quickoffice dit kan, wil ik er graag voor betalen.. maar wil dit wel eerst zeker weten.

Thunder

Volgens mij zijn er weinig programma's die NIET eerst van dropbox downloaden en dan online aanpassen. Overal staat een local version die, zodra deze is bewerkt, meteen online wordt gesynct, zodat op alle plekken de nieuwe versie staat. Dit houdt ook minder risico in. Als je online zou bewerken en je verbinding valt weg, is er een gerede kans dat je document corrupt raakt en als verloren beschouwd kan worden. Ik snap eerlijk gezegd ook het probleem niet met een local cache. Dit is juist te prefereren.

De momenten dat ik het gebruik, sync ik van te voren de bestanden die ik denk nodig te hebben, bewerk ze offline en zodra ik weer in range van wifi of wat dan ook ben, sync ik de inhoud terug.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

angel1978

Quote from: Thunder on February 21, 2013, 10:39:54
Volgens mij zijn er weinig programma's die NIET eerst van dropbox downloaden en dan online aanpassen. Overal staat een local version die, zodra deze is bewerkt, meteen online wordt gesynct, zodat op alle plekken de nieuwe versie staat. Dit houdt ook minder risico in. Als je online zou bewerken en je verbinding valt weg, is er een gerede kans dat je document corrupt raakt en als verloren beschouwd kan worden. Ik snap eerlijk gezegd ook het probleem niet met een local cache. Dit is juist te prefereren.

De momenten dat ik het gebruik, sync ik van te voren de bestanden die ik denk nodig te hebben, bewerk ze offline en zodra ik weer in range van wifi of wat dan ook ben, sync ik de inhoud terug.

Ik heb er ook geen problemen mee als er lokaal gesynced wordt.. Ik heb er alleen problemen mee als deze lokale variant daarna als extra document gesaved wordt ( en dan nog niet eens automatisch, maar alleen als ik daar zelf om vraag en aangeef waar ).

CloudOn is de eerste die dit redelijk lijkt te doen.

Thunder

Zal 1 dezer dagen eens testen met Quickoffice HD. Volgens mij slaat deze ook geen kopie op, maar update hij het document waar het om gaat. Ik kom hierop terug.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

angel1978

Quote from: Thunder on February 22, 2013, 10:54:32
Zal 1 dezer dagen eens testen met Quickoffice HD. Volgens mij slaat deze ook geen kopie op, maar update hij het document waar het om gaat. Ik kom hierop terug.

graag  8)

Cyrus·

Ik gebruik al heel lang DocumentsToGo in combinatie met Dropbox. Werkt uitstekend.
Groeten,
Edwin

Thunder

Quote from: angel on February 22, 2013, 11:10:05
graag  8)

Van het weekend vergeten, maar nu in de agenda gezet. Zal vanavond even testen met een word document.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

angel1978

Quote from: CyrusOne on February 22, 2013, 20:14:15
Ik gebruik al heel lang DocumentsToGo in combinatie met Dropbox. Werkt uitstekend.

tja, die kan het dus niet.
Open een document vanuit Dropbox en krijg het document netjes te zien..
Maar kan het nu niet meer opslaan ( alleen lezen ).
Stel dat ik 't via een omweg ( webdav ) toch op dropbox krijg, dan gaat het met een kopie ( document(1).docx ) en dat wil ik nu juist niet..

Thunder

Heb net even getest met QuickOffice Pro HD en nadat je het document aanpast, kan je kiezen wat je wil. je kan gewoon sluiten en de wijzigingen verloren laten gaan, je kan opslaan als en gewoon opslaan. Bij de laatste slaat hij het document op en upload het meteen weer naar dropbox met dezelfde naam, dus geen kopie. Dit zou dus precies moeten zijn zoals jij wenst.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Pjotr

Ik gebruik CloudOn i.c.m. DropBox, Google Drive en Microsoft Skydrive. Werkt goed. Maar een "echte" Office app van Microsoft zelf is wel iets waar ik echt behoefte aan heb. Evenals een fatsoenlijke OneNote app die wel gewoon met SharePoint werkt en waar ik zelf meer secties aan kan maken, zoals op de desktopversie van OneNote.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+