De nieuwe PS Audio Dectet... beter dan PS Audio Quintet?

Started by Danny1981, January 25, 2013, 11:23:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Hier nog een (beroerd) fotootje van mijn Dectet 'in operation'. Ik heb 'm sinds 12-12-12 staan! :)

Ik heb m'n subwoofer op de high current outlet aangesloten (isolation zone 1). De Devialet op isolation zone 2 samen met de Tag McLaren en Lyngdorf SDA2175 (die twee staan alleen aan als ik surround geluid heb bij een film o.i.d.). De HTPC, TV en adapter van de DSpeaker Anti-Model Dual Core 2.0 zijn samen aangesloten op isolation zone 3. Dit leek me nu de beste verdeling omdat ik dan bij stereo-gebruik de maximale scheiding heb. De verschillende 'zones' zijn van elkaar gescheiden en apart sterbedraad binnen 't blok.

Op de HC outlet heb je alleen common mode filtering, op de twee andere zones heb je daarbij ook differential mode filtering.


Danny1981

#26
Quote from: vik on January 26, 2013, 00:53:38
Ik heb die van mij pas geleden teruggestuurd na een demo. In mijn situatie voegde hij helemaal niks toe. (Moet er bij vermelden dat ik een aparte groep heb) Het is er niet van gekomen om hem bij een vriend te testen die alles standaard heeft wat betreft bekabeling en stekker blokken. Mooi apparaat, mooi gebouwd en veel inputs. Ik kan mij voorstellen dat hij veel zal toevoegen als je stoom toevoer een drama is.
Zoals boven omschreven, heb ik ook aparte groepen en goede netkabels en een hi-end wandcontactdoos. Van de Dectet weet ik het nog niet, maar de Quintet gaf in mijn geval al zeker een verbetering. Nu weet ik verder niet hoe de stroom mijn huis binnenkomt, maar heb hier wel enig vertrouwen in. Aangezien een elektrotechnische vriend van me mijn woonwijk goed kent. En zo zie je maar, eerst thuis testen. Kan een hoop kosten schelen. Al een vervanger op het oog?

Quote from: Antoine on January 26, 2013, 01:24:44
Haha, nou ik kan je vertellen dat die dropveter hier nog gloednieuw in de doos zit en er nog niet eens is uit geweest! :D

Bij mij zit er een Lessloss DFPC op de Dectet en de Devialet.
Je hebt altijd baas-boven-baas en snap dat je de bijgeleverde dropveter nog in plastic heb zitten met jouw Lessloss kabels. Very nice en nog gefeliciteerd met je aanwinsten :wub:

Quote from: Passion4Sound on January 26, 2013, 01:52:09
Daarom ben ik graag op het HTForum, mensen zijn hier zooo hulpvaardig    ;D
Alle gekheid op een stokje, ik krijg meerdere bestellingen op het moment, de Dectet is heel populair onder de HT boys en girls aan het worden.
Ben graag hulpvaardig :bigsmile:, maar goed om te horen dat ie zo populair is. Gaat de prijs misschien wat eerder naar beneden en kan ik voor een klein prijsje nog een Dectet kopen, voor op de slaapkamer. En des te meer ervaringen, des te meer onderzoek en hierdoor hopelijk ook weer meer verbeteringen voor de toekomstige Dectet 2.0
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Danny1981

#27
DE LOOKS (VERVOLG)
Dectet versus Quintet
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

vik

Quote from: Danny1981 on January 26, 2013, 02:38:02
Zoals boven omschreven, heb ik ook aparte groepen en goede netkabels en een hi-end wandcontactdoos. Van de Dectet weet ik het nog niet, maar de Quintet gaf in mijn geval al zeker een verbetering. Nu weet ik verder niet hoe de stroom mijn huis binnenkomt, maar heb hier wel enig vertrouwen in. Aangezien een elektrotechnische vriend van me mijn woonwijk goed kent. En zo zie je maar, eerst thuis testen. Kan een hoop kosten schelen. Al een vervanger op het oog?

Nee geen vervanger op het oog. Ik ben tevreden met mijn Furutech.

Mocht ik ooit meer inputs nodig hebben dan wordt het wel deze Dectet.  En ook vanwege de beveiliging.

De Dectet doet wat ze beloven bij PS Audio en dat is ondanks de filtering en beveiliging....geen verlies in resolutie.

The PS Audio Dectet  Power Center will not restrict dynamics or soundstage in any high-end system and will,
in fact, provide a superior level of performance in micro and macro dynamics as well as maintain
harmonic integrity for audio equipment.


Nog wat foto's :



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Miesepies

Ik vind de delayed power on en always on standen per zone op de Quintet erg handig...  Maar die zijn niet aanwezig op de dectet, geloof ik hè ?

Danny1981

#33
Quote from: Miesepies on January 26, 2013, 10:00:35
Ik vind de delayed power on en always on standen per zone op de Quintet erg handig...  Maar die zijn niet aanwezig op de dectet, geloof ik hè ?
Nee, dat heeft ie niet. Is zeer basic in vergelijk met de Quintet. Alleen een netfilter, over- en onderspanningsbeveiliger en blikseminslagbeveiliging. Geen trigger poorten, geen delayed power schakelaars, geen CATV en geen UTP. Delayed schakelaars zijn dan ook het enige dat in mijn ogen een gemis kan zijn. Triggerpoorten? De rest van de poorten is volgens mij puur en alleen om te beschermen tegen schadelijke spanningen. Of de antenne aansluitingen op de Quintet ook nog verbetering geven kwa beeld/geluid ga ik nog testen.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Danny1981

HET GEBRUIK (VERVOLG)
Dectet versus Quintet

De extra poorten, schakelaars en de power unit van de Quintet.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

zegel

Quote from: Danny1981 on January 26, 2013, 11:29:23
Waarom triggers nodig? PS Audio adviseert zelf ook om het blok altijd aan te laten.

Triggerfunctie is niet om het blok aan/uit te zetten, maar per zone de aangesloten apparatuur. Bij mij schakelt mijn voorversterker de triggerpoort om de subwoofer eindversterker aan/uit te schakelen. Mijn subwoofer wordt afhankelijk van de bron aan/uitgezet. Handige functie dus.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Danny1981

#36
Geef toe dat ik nog niet echt met die triggerfuctie heb gewerkt. Heb ik bij deze wel gedaan. Maar ik kan mijn Quintet gewoon remote aanzetten. Staat ook zo in de manual:

"DC triggers on the Quintet are used to remotely turn on and off the Quintet Power Center. These will accept any voltage from 5 to 15 volts. If your equipment produces a DC trigger voltage, use this input to control the Power Center. Or, you can provide your own voltage for the DC trigger with a 12 volt DC converter (wall wart) to activate the Power Center's trigger."
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

zegel

We hebben beide gelijk, is een beetje een syntactische discussie. Middels de trigger en afhankelijk van de stand van de schakelaar per zone kan je een zone aanschakelen, ofwel (de zone in) het blok aanzetten
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Danny1981

#38
Komen we wel uit.. geen lange discussie voor nodig. Gaat gewoon om de aan/uit schakeling van de 3 zones en of dit een nuttige toevoeging is tov de Dectet. Rest is nu niet zo belangrijk, toch :D?

Kwam toevallig dit oude topic nog tegen... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41096.0
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Deleted member

Hoi Danny, lang geen reactie meer hier, hoe zijn je vergelijkende tests afgelopen?

Peerless Monster

Quote from: Antoine on March 18, 2013, 00:15:56
Hoi Danny, lang geen reactie meer hier, hoe zijn je vergelijkende tests afgelopen?

Inderdaad! We zitten nog steeds te wachten ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Spijkie

Om dit topic even af te stoffen, ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die de Dectet hebben en eventueel die kunnen vergelijken met een Duet. Ik denk erover om daar naar toe te switchen maar wil niet achteruit in kwaliteit natuurlijk.

Het mooiste voor mij zou een P3 zijn maar dan met 2 uitgangen maar die bestaat niet :)

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

erik s.

Quote from: Spijkie on June 29, 2014, 11:54:32
Om dit topic even af te stoffen, ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die de Dectet hebben en eventueel die kunnen vergelijken met een Duet. Ik denk erover om daar naar toe te switchen maar wil niet achteruit in kwaliteit natuurlijk.

Het mooiste voor mij zou een P3 zijn maar dan met 2 uitgangen maar die bestaat niet :)

Groeten,
Spijkie
als ik weer een demo binnen heb mag je die vergelijken met je Duet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

Ik heb onlangs een Quintet vervangen door een Dectet.
Het eerste dat mij opviel was dat, hoewel de Dectet was aangesloten op een aparte groep voor surround en de draaitafel, ook mijn stereo-set  opbloeide.
De stereo-set zit op een andere stroomgroep en alle aangesloten apparaten op de surroundgroep stonden uit/standby.
Resolutie plaatsing en dynamiek maakten een stap en met name het middengebied , luide zang en stemmen, klonk aangenamer.

In surround van hetzelfde laken een pak.
De Dectet leverde meer microdetail ,dynamiek en maakt de bubble grootser en dichter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Spijkie

Goed om te horen Staaled! een wat late reactie van mijn kant uiteraard maar lees t nu pas eerlijk gezegd. Blijft toch n kanshebber voor vervanging van de duet ivm de aansluit punten.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.