Advies gevraagt: welke koptelefoon moet ik zeker eens gaan beluisteren.

Gestart door reijnen, januari 24, 2013, 14:00:01

Vorige topic - Volgende topic

reijnen

Nog een "welke koptelefoon" topic, maar daar is dit forum toch o.a. ook voor?

Ik hou niet van ipods en niet van koptelefoons. Maar ik heb gemerkt dat tijdens het sporten een muziekje toch wel erg fijn kan zijn :music:
Dus nu sport ik met een oude ipod touch 8G met de standaard witte dopjes.
En zoals bekend, die klinken voor geen meter. Dus nu zoek ik iets beters.
Geen in-ears, want die vind ik irritant na een tijdje, mijn voorkeur gaat uit naar een compacte on-ear.
Mijn wensenpakketje:
Goede, neutrale klank
compact en licht
goed draag comfort
Wat betreft impedantie goed passend bij een ipod.

Ik heb laatst al een paar koptelefoons beluisterd maar ik zou graag van jullie nog een paar suggesties willen horen welke ik zekers eens moet beluisteren.
Wat ik al heb beluisterd:
Bower en Wilkins P3- erg mooie klank maar net niet 100% neutraal (beetje aan de warme kant). Wel lekker compact en licht
Bower en Wilkins P5- Iets helderder als de P3, maar daardoor ook erg direct, wat ik niet per definitie beter vond. Het materiaal van de oorschelpen vind ik wel veel fijner als bij de p3
Philips Fidelio- Heel mooie neutrale klank (had ik niet verwacht van Philips!) maar veel te groot en zwaar
Een of andere compacte Denon- ik weet het typenummer niet meer, maar ik dacht even dat het een dr. Dre was.....veel te overtrokken bass
Een aantal pioneer DJ headphones- allemaal klankmatig niet super, en verder te zwaar en lomp.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Bower en Wilkins P3, al vind ik de prijs vrij hoog voor het beperkte gebruik dat ik er voor zie. Dus ik hoor graag alternatieven welke ik eens moet gaan beluisteren.

Wat betreft muziek smaak: ik ben een oude rocker die zijn muzieksmaak behoorlijk verbreedt heeft. De inhoud van de ipod bevat veel rock, metal, gothic ect. (dus veel gitaren en snelle bassdrums) maar gaat vaak ook heel andere kanten op (Paolo Conte, Tory Amos, Tiesto, Norah Jones, Kyteman, ect.)

Alvast hartelijk bedankt!

garmtz