meerdere tv's op 1 schotel, kan dat?

Started by PBCinema, January 21, 2013, 21:05:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PBCinema

Hoi,

Ik heb momenteel een Topfield HSC7700 en ben daar heel tevreden over sinds daar de juiste firmware op staat. Maar...wij gaan verhuizen naar een groot huis en daar komen zo als het er nu voor staat 8 tv's in huis te staan. Nu ben ik op zoek naar de mogelijkheden om deze allemaal van satelliet signaal te voorzien. Nu kan ik natuurlijk een octo aan de schotel hangen en in elke kamer een ontvanger maar behalve dat zoiets veel kost m.b.t. ontvangers heb ik dan ook 3 abo's bij CD nodig.
Bestaat er de mogelijkheid voor een soort centrale ontvanger (HD!!) voor 1 CD kaart die het signaal op zo'n wijze door het huis naar de 8 tv's verspreid zodat elke tv zijn eigen zender kan kijken onafhankelijk of dit op Astra 1 of 3 is??

Ben benieuwd.
Groetjes PBCinema
pioneer AX3, PS3, Yamaha dvd, Magnat vector 77, Klipsch ksw12, Topfield 7700, Epson 3600

Hanky Panky

Misschien kun je met handvol dreamboxen wat aanvangen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

frankly

Hi, waarschijnlijk is dit waar je naar op zoek bent; http://www.sat4all.com/forums/topic/304598-editie-01-clone-multiroom-smartcard-splitter/.
Echter, ik had hetzelfde met mij TFHDPVR7710, maar heb uiteindelijk voor de door hanky Panky manier gekozen, beneden een DM7020HD en boven een MD800SE.
deze hangen in mijn netwerk en sharen mijn CD kaart (kan tot 4 ontvangers) (een extra kaartje kost trouwens maar 1,50 btw), beide boxen kunnen alle zenders tegelijk zien
en het heeft als voordeel dat ik wat ik beneden of boven opneem overal terug kan kijken (ook via timeshift) kan zien, ook alles van mijn NAS en verder nog heel veel andere voordelen :P
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Midcall

Quote from: frankly on January 23, 2013, 15:13:59
Hi, waarschijnlijk is dit waar je naar op zoek bent; http://www.sat4all.com/forums/topic/304598-editie-01-clone-multiroom-smartcard-splitter/.
Leuk dit soort tips... maar even verder lezend staat er "Werkt niet in een Topfield 7700HD en 7710HDPVR (getest met CD cam ,one cam  en powercam pro)".
Helaas...
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

marcel1970

Je zou dan een dreambox (of meer) kunnen plaatsen en deze zou je dan ook als tv server kunnen gebruiken. en via je netwerk op de verschillende tv's kunnen delen via een mediaplayer als xbmc
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

stevie1

Wat je ook gaat doen in de toekomst is mijn advies om alle kamers te bekabelen voor zover het nog niet gebeurd is.
Een amdere mogelijkheid is om kosten te besparen (althans doe ik) is om het sat. signaal te streamen met bv vlc mediaplayer.
Dat kan naar alle pc's (liefst bekabeld) waar je in je netwerk zit.
Ik neem dus aan dat niet alle 8 tegelijk bekeken worden.
Ik heb bv 2 dreamboxen en als ik in de werkkamer boverzit gebruik ik de stream van de voorkamer of slaapkamer.
(waar op dat moment niet wordt gebruikt.)
Ik heb dan de ervaring met db's, maar denk dat het met alle linux boxen (extrend, vuXXX enz) werkt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
gr.

DisTreSs

Meerdere TV's op 1 schotel kan zeker, maar dan begint het al van bij de schotel natuurlijk. Je zal er voor moeten zorgen dat je LNB (of LNB's) meer dan 1 uitgang hebben. Zelf heb ik Quad LNB's wat wil zeggen dat ik tot 4 kabels (en in principe dus 4 tuners) aan de LNB kan hangen. Bij meerdere LNB's zal je er dan ook nog eens voor moeten zorgen dat je switches voorziet zodanig dat je tuner kan aangeven aan welke LNB er een signaal wordt gevraagd.

Zelf heb ik op dit moment een HTPC met 3 tuners die op zijn beurt mooi het signaal kan doorgeven aan bijna eender welke device bij mij thuis met netwerk functionaliteit. ;)