Het grote Welke Versterker moet ik kopen topic

Started by VlisChris, January 17, 2013, 22:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larsonator

Quote from: aklasse on October 12, 2014, 14:18:19
Bij 1 day fly staat een jamo sub voor 150,00 die normaal veel duurder, bij kringloop winkels scoor e soms een receiver voor 20 a 25 euro nog nog perfect klinken. Succes...
Casper is 16, geen sloeber :P
@ iCAsperN: gewoon even uitvogelen wat je ''smaak'' is qua geluid, en daar je keus op baseren. Je kan de markt, hier op het forum eens in de gaten houden voor een goede tweedehands

iCasperN

#51
Quote from: Iceman1987 on October 14, 2014, 14:18:58
Is de denon avr-x1000 geen optie? Denon staat bekend om zijn warme geluid, en is voor 250 euro nieuw te krijgen, misschien goedkoper via amazon.de

Bedankt voor de tip, Warm geluid is precies wat ik wil.
Ik ga eerst eens de Denon PMA-520AE een testen, deze heeft mijn broer namelijk staan. Kost maar €145, en 5.1/video is voor mij (nog  :P) geen must.


Quote from: larsonator on October 14, 2014, 15:04:25
Casper is 16, geen sloeber :P
@ iCAsperN: gewoon even uitvogelen wat je ''smaak'' is qua geluid, en daar je keus op baseren. Je kan de markt, hier op het forum eens in de gaten houden voor een goede tweedehands

Haha!  :clapping: Ik werk hard voor m'n geld, en spullen die ik niet meer gebruik verkoop ik! Als ik dan iets wil kopen, doe ik het vaak meteen goed. En voor speakers van 400€ (nieuwprijs) per stuk, ga ik dus niet langs de kringloop voor een receiver  ;D .

Mijn smaak is warm geluid, met een lekker basje, ook op laag volume. Ik luister eigenlijk van alles, van Jazz/Soul tot Techno/Deep house!
Eerst ga ik de Denon PMA-520 van mn broer even testen. Dan het Onkyo Nr-1007 Bakbeest van m'n pa (als dit niet te zwaar voor m'n speakers is?). Misschien nog even langs de hifi zaak in de buurt. Daarna beslis ik wel. Op het moment heb ik de Yamaha rx v473 en de Harmon Kardon HK3490 op het oog. Waarschijnlijk 2de hands. Uiteraard laat ik weten wat het geworden is, en zal ik nog een setup foto'tje gaan plaatsen!


Op zoek naar een receiver voor Canton GLE490......

iCasperN

#52
hoe kan ik een post verwijderen?
Op zoek naar een receiver voor Canton GLE490......

Killabee

#53
Ik wil mijn "oude" Harman/Kardon AVR 247 vervangen en ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe 7.1 receiver.

Ik heb op het moment 7.1 setup JBL Northridge speakers (E80,EC25,E20,E250p) staan en een 60" Pioneer Kuro en ik kijk veel Films, maar geniet net zoveel van soul, jazz en klasiek muziek.

Nu Twijfel ik om een nieuwe Pioneer VSX-924 of Denon AVR X2000 aan te schaffen.

Of om voor een tweedehandse Pioneer SC-LX72 te gaan die 4 jaar oud is.

De nieuwe receivers ondersteunen 4K, maar ik heb zo het gevoel dat ik nog lang tevreden zal zijn met mijn Kuro.
En met mijn apple TV kan ik ook alles wat de nieuwe receivers kunnen...

Wat zouden jullie doen? Ik vind het namelijk een moeilijke keus.

Vreemd

Zou het een merkbare verbetering zijn als ik een Marantz MM7055 aansluit op mijn 7008.
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

ikkeenjij36

Quote from: Killabee on October 15, 2014, 00:18:05
Ik wil mijn "oude" Harman/Kardon AVR 247 vervangen en ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe 7.1 receiver.

Ik heb op het moment 7.1 setup JBL Northridge speakers (E80,EC25,E20,E250p) staan en een 60" Pioneer Kuro en ik kijk veel Films, maar geniet net zoveel van soul, jazz en klasiek muziek.

Nu Twijfel ik om een nieuwe Pioneer VSX-924 of Denon AVR X2000 aan te schaffen.

Of om voor een tweedehandse Pioneer SC-LX72 te gaan die 4 jaar oud is.

De nieuwe receivers ondersteunen 4K, maar ik heb zo het gevoel dat ik nog lang tevreden zal zijn met mijn Kuro.
En met mijn apple TV kan ik ook alles wat de nieuwe receivers kunnen...

Wat zouden jullie doen? Ik vind het namelijk een moeilijke keus.
Ik zou de x2000 niet nemen,ik ben er mee begonnen en nu na iets meer als een jaar voor mij geupgrade naar een sr7008 van marantz.
Achteraf was de denon toch wat ik niet zocht en kan nu meer met de marantz.
Bijvoorbeeld nu ook gewoon pre-outs op de marantz.
Suc6 met kiezen.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Kuchiru

#56
Goedendag !

Ben op zoek naar een nieuwe Mid-range receiver en na een hoop specificaties (en prijzen) met elkaar te vergelijken heb ik keuzes over verschillende merken gemaakt, maar dan luid de vraag, naast de specificaties, welke versterker is nou de beste in dit lijstje ?

Initieel gaat de receiver 3.1 aansturen (Speakers ~100W center ~160W) in de toekomst zal dit uitgebreid worden naar 5.1 met een 4K TV.

Iets dat ik belangrijk vind is dat ik een overlay heb op mn TV als ik instellingen wil veranderen, ik weet niet of iedere versteker dat heeft tegenwoordig..

Mijn budget zit rond de €800

Yamaha RX-V779
Onkyo TX-NR646 of 747
Denon AVR-X3100W
Pioneer VSX-1130-K
Marantz SR6009

Alvast bedankt :)

frank2

Er is maar een goede oplossing zelf gaan luisteren met je eigen speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kuchiru

Quote from: frank2 on June 21, 2015, 16:06:31
Er is maar een goede oplossing zelf gaan luisteren met je eigen speakers.
Waar het niet dat enkel low-range versterkers te 'testen' zijn in deze buurt, de yamaha is amper in nederland verkrijgbaar :(

morca

Mijn voorkeur zou voor de Denon of de Marantz gaan.
Alle andere merken gebruiken eigen dsp,bovenstaande 2 ADSY XT ,jammer genoeg nog niet de 32 versie als ik zo zie.

Dday

Zelf gekeken naar de Denon 4100 en na luisteren met zelfde setup als ik heb.  Uitgekomen bij de Marantz 6009. Deze had voor mij de voorkeur.


Kuchiru

Quote from: morca on June 21, 2015, 16:50:57
Mijn voorkeur zou voor de Denon of de Marantz gaan.
Alle andere merken gebruiken eigen dsp,bovenstaande 2 ADSY XT ,jammer genoeg nog niet de 32 versie als ik zo zie.

Denon en Marantz gebruiken natuurlijk die DSP omdat ze uit dezelfde fabriek rollen toch ?

Zijn de DSPs die andere fabrikanten gebruiken zo slecht dan?
Dat die van M-D zich bewezen heeft dat zie ik wel aan jullie reacties, laat deze dan niets over van concurerende DSP's ?


Kuchiru

Quote from: morca on June 21, 2015, 20:53:50
XT 32 werkt best goed tov de eigen systemen idd.
Maar de SR6009 heeft geen XT 32, maar een Audyssey MultEQ XT P

morca

Idd zoals ik eerder al vermelde die heeft idd de gewone XT.
Je kan je budget niet iets rekken naar bv een 7009 met XT 32?
Ik zie best veel leden er goeie dingen mee doen.

Kuchiru

Denk dat ik toch nog even ga wachten ivm hdcp 2.2, wil graag dat de investering meer dan een jaar mee gaat :D
Toch bedankt voor het advies

morca

Quote from: Kuchiru on June 22, 2015, 17:37:10
Denk dat ik toch nog even ga wachten ivm hdcp 2.2, wil graag dat de investering meer dan een jaar mee gaat :D
Toch bedankt voor het advies
Idd daarom tipte ik je ook een receiver te kopen met XT 32  ;)

Kuchiru

Idd, maar daar heb ik op het moment niet ff 700 eur extra voor liggen, is het dubbele van de SR6009 :P

morca

Quote from: Kuchiru on June 22, 2015, 17:52:42
Idd, maar daar heb ik op het moment niet ff 700 eur extra voor liggen, is het dubbele van de SR6009 :P
Is DIe 350 nu? dat is weinig....
Dacht ik al,het was niet opdringerig bedoelt maar als goed advies waar je weer wat jaren mee verder kan.

Kuchiru

Oh dat is het zeker, is de SR7009 niet 1399 op het moment ?


VlisChris

Ik was het topic eigenlijk weer vergeten.

Maar weer de vraag: wie heeft er zin om een mooie openingspost voor dit topic te schrijven? Er zijn mensen die duidelijk beter in schrijven zijn dan ik, of vooral: die beter in de materie zitten dan ik ;) Je beloning? Eeuwige roem met een sticky ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

André_84

Weet niet of hier terecht kan of beter een eigen topic openen, maar ik wil graag mijn huidige setup upgraden/updaten, door mijn sony str surround receiver te vervangen. Hiermee wil ik mijn KEF surround set (o.a. KEF IQ7se fronts) gaan aansturen. Ik houd met name van een helder en gedetailleerd geluid, op dit moment vind ik het geheel iets te scherp klinken. N.a.v. omschrijvingen en wat navraag in de winkel kom ik uit op Marantz. Vanwege het feit dat tv meubels nooit genoeg rekening houden met ht apparatuur...lijkt de slimline serie van Marantz een goede keus.

Oftewel...eigenlijk sta ik op het punt de Marantz nr1605 te gaan halen. Zijn er hele specifieke redenen waarom ik het niet moet doen?
http://hificorner.nl/hifi/home-cinema/surround-receivers/marantz/marantz-nr1605-zwart

Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Witalik

Kan je voor de rest niet helpen met het wel of niet doen verhaal, maar ben wel heel benieuwd hoe ze je gaan bevallen. De Marantz zelf heeft niet zo heel veel power maar dat kan alsnog goed gaan, voordeel is wel dat deze receiver pre outs heeft dus je zou bijvoorbeeld je fronts kunnen boosten met mono blokken of een deftige stereo versterker.

Ik kwam zelf bij mijn zoektocht voor een slim line receiver bij Sherbourn/Emotiva uit.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"