Het grote Welke Versterker moet ik kopen topic

Started by VlisChris, January 17, 2013, 22:07:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

louppy


morca

De boston,s heb ik op een SR5006 gehoord.
Goeie amp en goeie speakers die A25 130 euro stuk maar.
Best home cinema is een goeie winkel,mijn 5006 komt er ook vandaan.

louppy

Wil een surroundreceiver kopen bij de boston A25 of B&W M1 speakers. Wil deze gebruiken vooral voor tv, films maar ook luisteren naar muziek, Schijnt heeft denon en mooie warme klank, Kan met mijn budget kiezen tussen Onkyo TX-NR727 ,Marantz SR5007,Denon AVR-2313 of Yamaha RX-V775
wat raden jullie mij aan?
mvg

Midstar

Ik denk dat de Onkyo een iets koelere klank heeft dan de andere 3 die wat warmer klinken.
Het is maar net waar je van houd en hoe het uitpakt icm de speakers en ruimte waar het in staat.

Het is altijd lastig om dit uit te vogelen,vooral omdat je vaak niet alles thuis kan beluisteren.

Ik denk dat je met Denon of Marantz gewoon safe zit en een prima receiver heb die ook voor stereo/muziek prima is.

Patje4

Mijn ervaring met onkyo is zeker niet dat ze kil klinken. Vind eerder soms wat te warm! Smaken verschillen dus...
-Onkyo TX-NR709-Kef Q11-Kef IQ6C-Samsung UE55D7000- Epson TW-3200- Optoma 92 inch-HTPC-PS4-Wii U-Dreamcast

Loondijke

#30
Binnenkort komt het vakantiegeld eraan. Dan wil ik onder andere een nieuwe tv, receiver en 2 speakers kopen.

Voor de receiver heb ik zelf goede ervaringen met Onkyo, 3 vrienden hebben er één staan in combinatie met Yamo boxen en Harman Kardon boxen.

Mijn oog is dan ook op de Onkyo TX-NR414 gevallen. Mijn eisen zijn;

5.1 setje
6 HDMI in
3d ready (geen must, maar leuk als het erop zit)

Ik zie ook de duurdere 6-serie, maar het enige verschil wat ik kan vinden is THX, 7.2 en wat extra uitgangen.

Ik ga vrijwel alleen maar films/series/concerten kijken in combinatie met (uiteindelijk) een complete Jamo set (of toch voor een Boston set gaan? Weer een hele andere discussie :pompom: keuzes....). Soms ook wel wat muziek natuurlijk, maar ben niet echt een audiofiel zeg maar. Wat ook helpt is natuurlijk de mooie prijs van € 250,- voor deze Onkyo. Hoewel ik best wat meer uit wil geven voor een duurdere receiver, maar niet om opties te hebben die ik toch niet ga gebruiken. 

Is het de moeite om de duurdere 6-serie of eventueel een ander merk te bekijken? Ik wil alles ook nog een keer gaan beluisteren in een speciaalzaak, maar wil wel een beetje gefilterd hebben welke types/merken ik het beste kan bekijken.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Witalik

http://www.nl.onkyo.com/en/product-comparison-58455.html?products=20631,20676

Volgens hier heb je ook een bekkie meer vermogen. Je kan door de 7.1 ook de fronts eventueel bi-ampen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Loondijke

Na lang zoeken en geluisterd te hebben in een winkel heb ik besloten dat het een denon receiver gaat worden.

Ik twijfel over 3 modellen.

1713 € 320
2113 € 375
×1000 € 380

Ik ga 4 hdmi ingangen, audyssey en 5.1 nodig hebben. De extra netwerkfuncties zijn leuk, maar geen vereiste. Ik ga er een boston a25/a225 of a250/a25/a225 set aan hangen.

Nu is de x1000 wel nieuwer natuurlijk, maar ik ben bang alleen maar te  betalen voor het nieuwe model, terwijl de 1713 ook nog zal volstaan.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik wil vanmiddag naar een hifi winkel rijden, maar wil van tevoren wel wat meer weten van de denon receivers.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

VlisChris

Nieuwer hoeft zeker niet altijd beter te zijn.
Vaak komen er alleen maar nieuwe modellen op de markt om de nieuwste snufjes of meer in/uitgangen te kunnen plaatsen. Maar of de geluidskwaliteit daar automatisch beter van wordt? Daar durf ik een beetje aan te twijfelen.
Het is nogal cliché matig, maar het beste is nog altijd proberen de verschillende versterkers te beluisteren en te kijken of je zelf verschil hoort.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rvdl

Hoi,

Ik heb een vraag aan jullie allemaal / wat advies nodig.

Ik ben op dit moment in het bezit van een Yamaha RX-V667, bevalt me prima, geen problemen mee of iets dergelijks.

Alleen nou heb ik een beamer toegevoegd aan de setup, nu zit ik dus met het probleem dat mijn huidige receiver 1 HDMI out heeft, welke op dit moment naar de TV gaat. En aangezien er nu een beamer bij in het spel komt ben ik op zoek naar een betaalbare receiver die beschikt over 2 HDMI outputs (of raden jullie het aan om een HDMI splitter / switch te kopen met 2 outputs?)

Ik weet alleen niet echt heel goed waar ik naar moet kijken bij een receiver.. (behalve dus dat ik op zoek ben naar 2 HDMI outputs), mijn huidige receiver heb k op aanraden van een vriend van mij gekocht in een set met Canton speakers Hij is alleen totaal niet meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen e.d., vandaar dat hij me op dit moment niet meer kan helpen.

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen!

-Rik

Witalik

Als ze je niet allebei tegelijk wilt gebruiken dan kan je toch met een switch wel uit de voeten lijkt me ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rvdl

Heb ik dan geen last van kwaliteitsverlies oid ? Omdat er dan een extra kastje tussen zit..

Heb je toevallig ervaring met een HDMI switch?

Ik ben zoiets tegen gekomen, alleen deze kost ongeveer 100 euro. Als ik mijn huidige receiver verkoop, dan zou een upgrade naar een Onkyo TX-NR515 (goedkoopste receiver met 2 HDMI outputs die ik heb kunnen vinden) mij ongeveer 150 euro kosten (als ik de Yamaha verkoop voor ongeveer 200), dat verschil is niet heel groot.. wat zou je me dan aanraden? nog steeds een switch? of voor 50 euro meer overstappen op een andere receiver?

Of zou bijvoorbeeld dit apparaatje ook voldoende moeten werken?

Witalik

Ik heb zelf geen ervaring met HDMI switches of splitters.

Het is een afweging die je maakt denk ik, ik weet niet of je veel opschiet met de onkyo tegenover de yamaha. Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik niet echt recente topics tegen over de vraag die jij hebt misschien kan je een nieuwe aanmaken en het aan experts overlaten. Zullen vast wel mensen zijn op het forum die hier gebruik van maken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rvdl

Quote from: Witalik on May 27, 2013, 22:52:06
Ik heb zelf geen ervaring met HDMI switches of splitters.

Het is een afweging die je maakt denk ik, ik weet niet of je veel opschiet met de onkyo tegenover de yamaha. Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik niet echt recente topics tegen over de vraag die jij hebt misschien kan je een nieuwe aanmaken en het aan experts overlaten. Zullen vast wel mensen zijn op het forum die hier gebruik van maken.
Bedankt, ga ik doen!

Wieba

#39
Hallo,

Welke receiver raden jullie aan bij een 5.1 setje van Q Acoustics.



Zelf zit ik te twijfelen tussen:

Pioneer VSX-922 - €275
Denon AVR-X1000 - €359
Denon AVR-X2000 - €589
Yamaha RX-V673 - €399

Welke raden jullie aan of af?

gr,

Wieba

Loondijke

De Marantz SR5007 is ondertussen in dezelfde prijscategorie gekomen.

Deze heb ik zelf sinds een maandje in combinatie met de A25's en de A225 van BA en dit bevalt heel erg goed.

Wellicht ook een receiver om in je ronde mee te nemen :)
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Wieba

Quote from: Loonens on June 12, 2013, 10:32:19
De Marantz SR5007 is ondertussen in dezelfde prijscategorie gekomen.

Deze heb ik zelf sinds een maandje in combinatie met de A25's en de A225 van BA en dit bevalt heel erg goed.

Wellicht ook een receiver om in je ronde mee te nemen :)

Denkt voor de tip. De Marantz had ik idd ook nog op het oog al is die wel iets duurder met €479. Wat bevalt je zo goed aan de Marantz?

MrKoek

Sinds mijn verhuizing begin dit jaar ben ik langzaam naar een home theater opstelling aan het toewerken.
Inmiddels ben ik in het bezit van een mooie projector (Epson TW-600) In mijn vorige woning had ik een set Dali Concept 2 boekenplank luidsprekers. In de afgelopen maanden heb ik een set Dali Concept 6 en een Concept Center bijgekocht.
Zoals jullie begrijpen voldoet mijn stereo versterker niet meer. (Rotel RA-940BX). Ik ben dan ook op zoek naar een geschikte 5.1 versterker. Als bron gebruik ik een HTPC die via HDMI direct aangesloten is op de projector. De HTPC heeft een optical output.

Mijn budget is beperkt, max 250 euro, maar liever minder.
De versterker moet aan de volgende eisen voldoen:
-Optical input
-Decoderen van surround signaal (Ik heb hier niet heel veel kaas van gegeten, maar wanneer ik een DVD/Blu-Ray of H264 film afspeel wil ik geen problemen met afspelen van de verschillende audio formaten.)
-HDMI input is niet noodzakelijk want ik heb enkel de projector als video output en die hangt direct aan de HTPC

Qua geluid ben ik geen extreme purist. Ik streef een voor het budget zo eerlijk mogelijk geluid na. Natuurlijk moet het wel een versterker zijn die recht doet aan de kwaliteit van mijn Dali Concept speakers. Gezien mijn budget ben ik ook zeer bereid om tweedehands te kopen. Gezien mijn beperkte budget zou ik dan kunnen kijken naar een wat ouder model uit een hoger segment.
Het algemeen advies is natuurlijk: Luisteren. Gezien mijn situatie (Beperkt budget, dus waarschijnlijk tweedehands markt + speakerset dat niet meer in productie is al in bezit) is luisteren bij een fysieke winkel lastig.
Nu lees ik op internet veel over de combinatie NAD + DALI, zou bijvoorbeeld een NAD T754/T755 iets zijn? 

aklasse

Ik heb diverse receivers gehad mijn ervaringen zijn,
Onkyo 607 vondt ik persoonlijk te scherp klinken in het hoog.
Philips 9900-Kwam vermogen tekort.
Denon 2808 schitterende receiver met veel vermogen en klonk prima.
Marantz sr 5007 de beste die ik ooit gehoord hebt klinkt mooi warm met zeer veel detail,mogelijkheden zijn enorm. Helaas nu te koop omdat hij net niet in de nieuwe kast  past.
Nu besteld de Marantz PM7004 versterker ben benieuwd hoe deze is t.o.v. de sr 5007.

Mijn speakers zijn de Boston M25 klinken vele malen beter dan de A25 die al super klinken.Zeer vol geluid voor monitor speakers,deze hebben de Impulse 54 transmissielijn opgevolgd en doen daar niet onder voor.

martijn1982

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over welke versterker ik het beste kan kopen. Ik wil een leuke vintage versterker voor op mijn muziek kamer. Dit zodat ik via een lijn ingang oa lp's, maar ook mp3's kan afspelen.

Ik heb 3 opties, graag verneem ik welke jullie zouden aanschaffen (ik heb hier te weinig kennis van):

- Pioneer SA 6300
- Marantz 1030
- TEAC BX-300 DC

Ik hoor het graag!

iCasperN

Hallo Allemaal,

Ik zal me even snel voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum! Mijn naam is Casper, 16 jaar oud en altijd al een muziekfanaat geweest, dit overgenomen van mijn vader. Na een jaar lang muziek geproduceerd te hebben op Krk Rokits 8, wil ik andere speakers, puur om op te luisteren, en dus niet meer te produceren. Al een aantal weken aan het zoeken naar speakers, en mijn gedachte gaat uit naar 2 speakerzuilen, eventueel een subwoofer, en een versterker. Nu kwam ik gister op iBood speakers tegen voor een goede prijs, namelijk de Canton GLE 490. Deze heb ik besteld! Nu nog een versterker!, vandaar dat ik in dit topic schrijf.

Ik ben op zoek naar een versterker voor mijn Canon GLE 490 en eventuele subwoofer voor in de toekomst. De speakers komen op een slaapkamer te staan, die niet erg groot is. Extreem veel vermogen heb ik dus niet nodig. Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik op een laag volume een lekker warm bassje kan krijgen. Mijn budget is ongeveer 150-250€. Tweedehands/Nieuw, maakt niet uit. Zelf ben ik ook al druk op zoek, forums bekijken/google afzoeken. Maar ik zou graag wat advies willen van jullie als ervaren fanaten. Jullie weten vast een geschikte receiver voor mij.

Alvast bedankt!
Op zoek naar een receiver voor Canton GLE490......

aklasse

Bij 1 day fly staat een jamo sub voor 150,00 die normaal veel duurder, bij kringloop winkels scoor e soms een receiver voor 20 a 25 euro nog nog perfect klinken. Succes...

iCasperN

#47
Quote from: aklasse on October 12, 2014, 14:18:19
Bij 1 day fly staat een jamo sub voor 150,00 die normaal veel duurder, bij kringloop winkels scoor e soms een receiver voor 20 a 25 euro nog nog perfect klinken. Succes...

Bedankt voor je snelle reactie!

Die sub van jamo kan ik op 1day fly helaas niet vinden!

Ik ga liever niet naar de kringloop voor een extreem goedkope versterker. Ik wil goede kwaliteit, en goed geluid, en dit mag best wat kosten.

Op het moment lijkt me de Yamaha R-S300 wel wat, is dit iets voor mijn speakers?
Op zoek naar een receiver voor Canton GLE490......

aklasse

Staat in de membershop even registreren, die yamaha vindt ik persoonlijk een zeer mooie versterker weet niet hoe die klinkt maar yamaha is altijd goed.

Iceman1987

Quote from: iCasperN on October 12, 2014, 14:13:18
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een versterker voor mijn Canon GLE 490 en eventuele subwoofer voor in de toekomst. De speakers komen op een slaapkamer te staan, die niet erg groot is. Extreem veel vermogen heb ik dus niet nodig. Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik op een laag volume een lekker warm bassje kan krijgen. Mijn budget is ongeveer 150-250€. Tweedehands/Nieuw, maakt niet uit. Zelf ben ik ook al druk op zoek, forums bekijken/google afzoeken. Maar ik zou graag wat advies willen van jullie als ervaren fanaten. Jullie weten vast een geschikte receiver voor mij.

Alvast bedankt!

Is de denon avr-x1000 geen optie? Denon staat bekend om zijn warme geluid, en is voor 250 euro nieuw te krijgen, misschien goedkoper via amazon.de