Hét Raspberry Pi / RaspBMC topic

Started by CineSmurf, January 16, 2013, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MegaJ

Quote from: HAL on February  4, 2015, 21:52:06
Maarre, nog niemand Kodi/OpenElec geïnstalleerd? Ik ga er vanuit dat er geen TrueHD en/of DTS HD is vanwege licenties maar ik wil het wel graag zeker weten....  :hmmm:

Werkt dit ook niet met passthrough?

Daarnaast zal deze waarschijnlijk wel wat beter werken i.c.m. blu-ray iso's. Dat wil op de eerste versie toch niet echt.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

katwax

Ik moet dringend upgrade doen naar Kodi (openelec 5).
Maar de trueHD en DTS HD werken perect in passthrough
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

ldegouw

Quote from: katwax on February  5, 2015, 11:59:12
Ik moet dringend upgrade doen naar Kodi (openelec 5).
Maar de trueHD en DTS HD werken perect in passthrough

Dat werkt helemaal niet en zal ook niet werken.
Wat er wordt doorgestuurd is de gewone DTS stream, die wordt afgespeeld. Niet de HD stream.
Je kan de pi laten decoden naar PCM, maar of het dan nog HD is vraag ik me af.

Ik heb KODI nu draaien op de pi2. Draait als een zonnetje. Veel sneller, met name in de addons.
Krijg alleen bij openelec steeds een kernel panic, terwijl OSMC wel werkt.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

bottlekiss

Quote from: HAL on February  4, 2015, 21:52:06
Maarre, nog niemand Kodi/OpenElec geïnstalleerd? Ik ga er vanuit dat er geen TrueHD en/of DTS HD is vanwege licenties maar ik wil het wel graag zeker weten....  :hmmm:

Volgende week ontvang ik de RPi2. Ga er Kodi op OpenElec draaien. Ik post tzt hier wel mijn bevindingen.

Wel nog ff een vraagje over voeding: heb hier een tablet voeding liggen van 5,3 volt/2 ampère. Volgens de RPi2 specs zou dat eigenlijk 5,0 volt moeten zijn. Ga ik nu problemen opzoeken?
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

advr

heb de PI 2 binnen maar krijg hem niet aan de gang.
ging het met de B+ super snel en makkelijk? nu even niet....



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

Er is trouwens een klein issue met de pi2 als je een foto met flits neemt hangt ie.
Issue is gevonden met 1 ic dat fotogevoelig is. Zieook eevblog.com

MegaJ

Quote from: bottlekiss on February 19, 2015, 20:26:31
Volgende week ontvang ik de RPi2. Ga er Kodi op OpenElec draaien. Ik post tzt hier wel mijn bevindingen.

Wel nog ff een vraagje over voeding: heb hier een tablet voeding liggen van 5,3 volt/2 ampère. Volgens de RPi2 specs zou dat eigenlijk 5,0 volt moeten zijn. Ga ik nu problemen opzoeken?

Ik zou het niet verwachten, op de pi zit volgens mij een voltage regulator die van de 5V 3,3V maakt. Dit soort IC kan normaal zeker wel omgaan met een iets hoger voltage.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

holco

#232
Ik ben aan het overwegen om ook een Raspberry Pi Model 2 B te kopen en dan hopelijk met een goed resultaat bitperfect out over I2S voor elkaar te krijgen  ::)

Ik heb uiteraard een DAC die met I2S overweg kan Audio-GD NFB-28, enkel heb ik (nog) geen idee wat er voor nodig is buiten de Raspberry en hoe, dus ik zou erg geholpen zijn met wat tips en eventuele links?

Zie nu dat dit eigenlijk een BMC topic is, dus verplaatst naar het desbetreffende topic.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

advr

Inmiddels draait de pi 2 met Arm Linux, Mediaplayer, songcast. I.c.m. Linn gaat dat goed. Hopelijk maakt de maker nu ook de synchronisatie met de Linn app. Dat zou moeten kunnen met de nieuwe processor.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

plarts

Wie kan me info geven over het volgende.
Ik heb mijn raspberry aangesloten met de internetkabel en heb een wifi-dongle voor de afstandsbediening via de telefoon.
Welke van de 2 verbindingen neemt de raspberry nu voor de connectie met internet?

Alvast bedankt,
Peter

bottlekiss

Geen id aan welk netwerk de Pi de voorkeur gaat geven. Voor afstandsbediening hoef je de dongel niet te gebruiken, zolang je vaste en draadloze netwerk in hetzelfde subnet zitten. Dat is meestal het geval als je LAN en WiFi vanuit dezelfde router komen
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

katwax

De afstandbediening gebruikt de verbinding die je opgeeft.
Beide hebben een ander ip, dus het hangt af van welk ip je opgeeft op je telefoon.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Paul H.

Wifi dongle kan je weglaten. Alles loopt ook via bedraad via je router.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

snikkeltje

Sinds een paar weken draait hier ook Openelec op een RPI2 incl. Hifiberry Digi+. Kodi bedien ik met Yatze op de tablet, zeer tevreden mee!
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

skank1

De pi 2 Doet nu ook dts hd in kodi en 3d mvc mkv, straks ook iso en proper 23.986
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nico111

Ik ben opzoek naar een mediaspeler die films kan afspelen van af mijn AirPort Extreme met een 2TB schijf. Ik gebruikt altijd de PS3(mediaserver). Door dat ik nu een PS4 die dit dus niet meer kan ben ik op zoek naar een nieuwe oplossing die ook BLu Ray ISO's kan afspelen
Ik zit nu met een RP2 in gedachte of een tweedehands Mede8er 600x3d. De prijs ontloopt elkaar dan niet zo veel net als de format ondersteuning. Mijn keuze hangt dus of welke software het prettigste werkt, Kodi of mede8er. Wie kan mij de goede kant opsturen???
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

HAL

Als je continuïteit in software ontwikkeling wilt dan ga je voor Kodi.

Nico111

Ja daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Kodi blijft zich natuurlijk nog steeds verbeteren. Bij mede8er zal dat wel een beetje op zijn einde lopen aangezien het apparaat al een tijdje op de markt is.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Kersie


Quote from: skank1 on March 24, 2015, 17:37:48
De pi 2 Doet nu ook dts hd in kodi en 3d mvc mkv, straks ook iso en proper 23.986
Hoe heb jij DTS-HD aan de praat gekregen met Kodi op een Pi2? Ik heb diverse XBMC ports geprobeerd, maar geen van allen gaf mij de optie om DTS-HD (en TrueHD) via HDMI pass-through in te schakelen. In de Windows versie kan je eenvoudigweg aangeven dat je versterker DTS-HD ondersteund, maar met OpenElec op de Pi2 niet. En DTS-HD wordt door mijn versterker (Marantz SR7007) afgespeeld als DTS Surround en dat is geen HD. Ben dus erg benieuwd hoe het je gelukt is.
Epson TW8100 - Marantz SR7007 - XBMC 12 on Windows 7 - Apple TV - iPad

mikekiwi

Ik ben aan het testen met Kodi op een Pi . Heb het nu werkend, incl. een paar plugins die het leuk doen.

Maar ik loop tegen iets aan waar ik niet uitkom: ik heb twee mappen (1x eigen films, 1x kinderfilms) op mijn NAS als bron aangeduid, scraper gekozen en laten scannen.

Mijn eigen films zijn op zich prima geindexeerd en worden goed getoond. De kinderfilms vind ik alleen terug als ik via "bestanden" ga bladeren.
Nu zou ik op de een of andere manier weer die bibliotheek-instellingen tevoorschijn moeten kunnen toveren zodat ik bijv, Moviemeter kan selecteren als scraper en wellicht nakijken of ik wat fout heb gedaan. Maar ik kan echt niet vinden hoe ik dat zou moeten doen...

Iemand tips? En dan gelijk ook de vraag of ik bij het importeren films kan toewijzen aan categorieën, zodat ik in het hoofdscherm de keuze heb tussen "Films", " Kinderfilms" en "TV-series" ?

mikekiwi

never mind, juiste knop gevonden  :pompom:

maar de laatste vraag (mogelijkheid om kinderfilms apart te houden van mijn eigen films) is nu wel wat actueler, zeker nu blijkt dat de scraper de kinderfilms niet goed ziet. Ligt deels aan de manier waarop ze op schijf staan, maar vooral aan de NL-bestandsnamen die niet goed worden herkend.


CineSmurf

Er komt nu een Raspberry Pi van 5 dollar.... https://www.raspberrypi.org/blog/raspberry-pi-zero/
Lijkt qua specs een beetje op het eerste A model, maar dan met kleine poortjes.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

_ MarcelloW _

Quote from: mikekiwi on April 30, 2015, 21:36:48
never mind, juiste knop gevonden  :pompom:

maar de laatste vraag (mogelijkheid om kinderfilms apart te houden van mijn eigen films) is nu wel wat actueler, zeker nu blijkt dat de scraper de kinderfilms niet goed ziet. Ligt deels aan de manier waarop ze op schijf staan, maar vooral aan de NL-bestandsnamen die niet goed worden herkend.

Meerdere useraccounts zou dit kunnen vereenvoudigen

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kjelt

Quote from: CineSmurf on November 26, 2015, 09:47:29
Er komt nu een Raspberry Pi van 5 dollar.... https://www.raspberrypi.org/blog/raspberry-pi-zero/
Lijkt qua specs een beetje op het eerste A model, maar dan met kleine poortjes.
Ik zie er anders geen RJ45 network connector op zitten  ;)

Ik heb liever dat ze een beter (€50) model uitbrengen met volwassen ethernet PHY zoals de beaglebone.

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.