Hét Raspberry Pi / RaspBMC topic

Started by CineSmurf, January 16, 2013, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MegaJ

#200
Raspberry ondersteunt geen Netflix, dat klopt niet in een eerdere post.

Daarnaat kun je die interne schijf niet meer zomaar gebruiken waar je het over hebt als je overstapt van de Dune.

Ik vind het wel een fijn apparaat voor weinig geld. Beeld is gewoon goed en ik denk dat HD audio passtrough van TrueHD en DTSHD-MA nog wel zal komen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

MaxxMark

Ik heb zowel een Dune (prime 3.0) als een Raspberry Pi.

Ik gebruik de pi bij mn TV de dune bij mn projector. Persoonlijk vind ik het behelpen met de Pi (RaspBMC). Hij is eigenlijk net te langzaam voor het leuke. Het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd (overigens is mn CPU overclocked naar 850Mhz, wat wel wat scheelt).

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MegaJ

Quote from: MaxxMark on November 11, 2013, 15:43:29
Ik heb zowel een Dune (prime 3.0) als een Raspberry Pi.

Ik gebruik de pi bij mn TV de dune bij mn projector. Persoonlijk vind ik het behelpen met de Pi (RaspBMC). Hij is eigenlijk net te langzaam voor het leuke. Het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd (overigens is mn CPU overclocked naar 850Mhz, wat wel wat scheelt).

Ik vond hem ook altijd wat traag. Maar sinds ik OpenElec gebruik i.p.v. raspbmc, draai vanaf USB-stick en overclock op 900 MHz issie echt een heel stuk sneller. Vooral vanaf USB draaien scheelt erg veel vind ik, ik heb 900 MHz overgeclockt om te verhelpen dat hij bij sommige 1080p bestanden regelmatig ging bufferen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

MaxxMark

Het overclocken heeft bij mij ook erg veel gescheeld. De grootste 2 ergernissen op het moment (die heel dicht bij elkaar liggen) zijn:
1. Het syncrhoniseren van library informatie. Bijv. met Constellation (remote app voor iPhone) maar ook met andere remote apps zoals SideView (sony)
2. Het updaten van library informatie. Ofwel het detecteren van de changes.


Bij een normale XBMC install laat je gewoon 'on startup' de library syncen. Maar als ik dat op de Pi doe, dan moet ik eerst een half uur wachten. Dus dat heb ik standaard uitstaan.

Bij het kijken van een high bitrate film (dus niet 720p series) komt het daarnaast voor dat als hij aan het syncen is met bijv Constellation, dit dermate veel CPU cycle's vereist dat hij gaat stotteren.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MegaJ

Quote from: MaxxMark on November 11, 2013, 16:18:19
Het overclocken heeft bij mij ook erg veel gescheeld. De grootste 2 ergernissen op het moment (die heel dicht bij elkaar liggen) zijn:
1. Het syncrhoniseren van library informatie. Bijv. met Constellation (remote app voor iPhone) maar ook met andere remote apps zoals SideView (sony)
2. Het updaten van library informatie. Ofwel het detecteren van de changes.


Bij een normale XBMC install laat je gewoon 'on startup' de library syncen. Maar als ik dat op de Pi doe, dan moet ik eerst een half uur wachten. Dus dat heb ik standaard uitstaan.

Bij het kijken van een high bitrate film (dus niet 720p series) komt het daarnaast voor dat als hij aan het syncen is met bijv Constellation, dit dermate veel CPU cycle's vereist dat hij gaat stotteren.

Hmmm ik heb on startup library bijwerken wel aan staan. Het duurt even voordat hij klaar is maar zeker geen halfuur hier. Daarnaast kan ik ook gewoon iets op zetten zonder problemen als hij er mee bezig is. Vooral ook hiervoor maakte draaien van USB veel verschil volgens mij. Zou namelijk best kunnen dat dit voorheen bij mij ook niet ging, maar weet ik niet meer zeker.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

thebest106

Sinds vandaag ook gelukkig eigenaar van een raspberry pi b. Maar meteen FF raspyfi op een sd-kaartje gezet en dit werkt mooi in samenhang met mijn dddac1794 zeer gebruiksvriendelijk. Toch zit ik nog met een vraag, en dacht misschien heeft iemand op dit forum hier ervaring mee.

Ik zou graag een eq (equalizer) toepassen op mijn muziek zodat ik mijn laag wat kan drukken.
Zijn er mogelijkheden om raspyfi te voorzien van een EQ?


ikkeenjij36

Hallo ook ik sinds gisteren een eigenaar zon leuk kastje met openelec erop geinstaleerd.
Draait hier sinds gisteren naar volle tevredenheid als mediaspeler.
Enige is dat ik get geluid van icefilms enz. alleen als 2.0 door krijg,instelling in xbmc staat als hdmi 5.1
Heb een denon x2000 en aagesloten via hdmi natuurlijk.
Ligt het geluid aan de streams of heb ik ergens iets niet goed ingesteld misschien?
Alle hulp is welkom,o ja nog niet gestreamd vanaf mijn nas,vrouw en kids vinden het veel te leuk om alles via het ww te bekijken. :clapping:
Ik hoor graag jullie tips.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

BassX


advr

Heeft iemand ervaring met de Raspberry en Songcast?

Ik zou de Pi willen gebruiken icm met mijn Majik DS om via Songcast gestuurd vanuit de Majik DS dezelfde muziek op hetzelfde moment te kunnen draaien zoals ik nu ook met mijn Sneaky doe.  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

kevin1234

Ligt aan de streams meestal. Ik denk dat je eens een film moet afspelen via USB of via je Nas om te kijken of het dan wel goed gaat.

CineSmurf

http://www.raspberrypi.org/raspberry-pi-2-on-sale/

Er staat een nieuwe raspberry Pi gepland. Hier kan ook windows 10 op gaan draaien. Klinkt mij wel leuk. Ik vond het eerste model eigenlijk net te langzaam en kon een aantal zaken niet (netflix!), dus wie weet wat dit gaat worden.

Over windows 10 lees ik wel dat het een soort van "internet of things" versie zou kunnen zijn. Zou je dan wel een gewone gui hebben en (bij wijze van) office kunnen draaien?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ldegouw

Het klinkt erg goed.  :pompom:
Ik heb hem maar meteen besteld ter vervanging van mijn raspberry pi B+
Morgen komt hij binnen. Ben erg benieuwd.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

HAL

Ben benieuwd of hij HD audio doet.

CineSmurf

Quote from: ldegouw on February  3, 2015, 22:45:13
Het klinkt erg goed.  :pompom:
Ik heb hem maar meteen besteld ter vervanging van mijn raspberry pi B+
Morgen komt hij binnen. Ben erg benieuwd.
Waar heb je 'm besteld?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ah leuk een raspberry pi topic.  :thumbs-up:
Ik ben gisteren pas met de pi begonnen, ik heb bij een winkel de Raspberry Pi2 gekocht en opgehaald.
Rasbian er op zetten ging erg makkelijk, nu nog low level leren programmeren in Python :)
Ik ga er geen mediaspeler van maken, ik wil voornamelijk mijn HT apparatuur via IP control gaan besturen via een zelfbouw consoletje met vaste knoppen en potmeter enzo. Dus dat ik niet steeds tussen al die apps op de ipad moet switchen want dat werkt niet.

CineSmurf

Hmm. Kan bij farnell alleen in de UK laten bezorgen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt


CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

veranderd er nog meer bv sneller op wifi gebied dat kan ik niet vinden
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ldegouw

Quote from: CineSmurf on February  4, 2015, 08:53:21
Waar heb je 'm besteld?

Sossolutions. Helaas nog niet binnen vandaag.  :devil:
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Kjelt

Quote from: ldegouw on February  4, 2015, 20:13:03
Sossolutions. Helaas nog niet binnen vandaag.  :devil:
Ik heb hem daar zelf gisteren opgehaald, ze vertelden me dat ze de vraag nauwelijks aan kunnen, ze hebben wel voorraad maar te weinig handen om alle bestellingen in te pakken.
Normaal verkochten ze er een paar honderd per maand, na hun email hadden ze er binnen een half uur al duizend verkocht en dat ging door, geduld zou ik zeggen het zal er heus wel aankomen.

ldegouw

Hij is zelfs gisterenochtend al verstuurd, maar helaas werkt de post niet mee.

Maar, hoe bevalt hij bij jou? Zie je grote verbeteringen?
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Kjelt

Quote from: ldegouw on February  4, 2015, 21:24:24
Hij is zelfs gisterenochtend al verstuurd, maar helaas werkt de post niet mee.
Maar, hoe bevalt hij bij jou? Zie je grote verbeteringen? 
Dit is mijn eerste dus lastig vergelijken  ;)
Ik ga hem niet als mediaserver gebruiken maar als IP control platform.
Maaruh hij is behoorlijk snel vind ik, boottijd van 21 seconden en dan zit je in de GUI van rasbian met een class10 kaartje.

HAL

Maarre, nog niemand Kodi/OpenElec geïnstalleerd? Ik ga er vanuit dat er geen TrueHD en/of DTS HD is vanwege licenties maar ik wil het wel graag zeker weten....  :hmmm: