Hét Raspberry Pi / RaspBMC topic

Started by CineSmurf, January 16, 2013, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

Kan je hem ook met een gewone IR afstandsbediening gebruiken?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

MegaJ

Ik denk dat het wel moet kunnen als je een USB IR ontvanger hebt om aan te sluiten.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

CineSmurf

#27
Quote from: high-q on January 17, 2013, 17:23:24
In XBMC onder VIDEOS een mapping maken naar de betreffende map op je NAS waar de films in staan.
Deze map als MOVIE (content) map instellen en daarna de scraper kiezen die je wilt gebruiken om de film info en fanart op te halen.

Ok. Wat is een scrapper?

@ Gerbrand: Ja dat kan. In principe zou iedere windows media center AB moeten werken. Een app op je smartphone is helemaal handig: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi/FAQ#Remotes_for_Raspberry_Pi
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MegaJ

Quote from: CineSmurf on January 17, 2013, 19:35:55
Ok. Wat is een scrapper?


Dat is een soort plugin voor XBMC die je media scant en dan probeert daar relevante informatie aan toe te voegen zoals afbeeldingen van hoesjes en samenvattingen etc. Standaard zijn er een aantdl bekend in XBMC. Wanneer je een nieuwe locatie opgeeft met media dan kun je meteen instellen welke scraper er gebruikt moet worden voor de betreffende media.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

_ MarcelloW _

#29
Quote from: CineSmurf on January 17, 2013, 16:43:35
MarcelloW, waar zet jij de films? Hoe komt ie aan die hoesje, zoekt ie die d;r zelf bij of moet je daar iets voor instellen?

Ik heb op mijn NAS een bibliotheek met films. Hoe kan ik die nu mooi met hoesjes enzo op de raspberry krijgen?


Ik heb ook een NAS.

Je gaat naar Video, Add Source, kiest je source, geeft aan wat er in staat (movie, tvshow of music video) kiest een scraper en gaan.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: MegaJ on January 17, 2013, 17:29:57
Wat gebruiken jullie om de pi met xbmc te "besturen"? Ik gebruik zelf op de iPhone en iPad "the official XBMC remote" (https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CDgQFjAB&url=https%3A%2F%2Fitunes.apple.com%2Fnl%2Fapp%2Fofficial-xbmc-remote%2Fid520480364%3Fmt%3D8&ei=ZCb4ULzWMKfV4gTAu4HYAQ&usg=AFQjCNHCiRXw0W2aHOEMPZM5gb6QuvFloA).

Deze app bevalt mij goed en geeft ook alles mooi weer in de bibliotheek met hoesje en samenvatting van films.

De Raspberry Pi heeft CEC, dus gewoon de remote van je TV gebruiken om te bedienen. Werkt echt goed!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

MegaJ

Quote from: _ MarcelloW _ on January 17, 2013, 23:13:55
De Raspberry Pi heeft CEC, dus gewoon de remote van je TV gebruiken om te bedienen. Werkt echt goed!

Is daar geen IR ontvanger voor nodig?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

_ MarcelloW _

Nope, besturing gaat via HDMI.

Werkt echt verbazingwekkend goed!

En anders met een willekeurige XBMC app (Yatse in Android is echt super! )
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

high-q

Quote from: _ MarcelloW _ on January 18, 2013, 22:56:14
Nope, besturing gaat via HDMI.
Werkt echt verbazingwekkend goed!
En anders met een willekeurige XBMC app (Yatse in Android is echt super! )

... en Constellation voor iPhone en iPad gebruikers
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

marcel1970

Quote from: high-q on January 19, 2013, 01:04:13
... en Constellation voor iPhone en iPad gebruikers
Gebruik zelf XBMC remote voor de ipad. Die vind ik ook wel bijzonder mooi werken.

Heeft iemand al HD audio uit de Raspberry kunnen krijgen? en zo ja met welke versie van xbmc?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

MegaJ

Quote from: marcel1970 on January 20, 2013, 11:53:03
Gebruik zelf XBMC remote voor de ipad. Die vind ik ook wel bijzonder mooi werken.

Heeft iemand al HD audio uit de Raspberry kunnen krijgen? en zo ja met welke versie van xbmc?

Ik heb HD-audio passthrough naar mijn receiver met de laatste versie van raspbmc.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

marcel1970

Quote from: MegaJ on January 20, 2013, 13:47:57
Ik heb HD-audio passthrough naar mijn receiver met de laatste versie van raspbmc.
Ok die ga ik dan eens proberen. Bedankt :)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

twani

Kun je de raspberry ook sec voor stereo weergave gebruiken? Ik bedoel spotify, internetradio en een muziek vanaf een nas?

Gr
Theo.

H B

Quote from: twani on January 27, 2013, 16:18:36
Kun je de raspberry ook sec voor stereo weergave gebruiken? Ik bedoel spotify, internetradio en een muziek vanaf een nas?

Gr
Theo.
Yep met de juiste image voor de sd  kaart  maak je er zo een squeezebox van.

marcel1970

Quote from: H B on January 27, 2013, 16:45:20
Yep met de juiste image voor de sd  kaart  maak je er zo een squeezebox van.
Welke image? of bedoel je gewoon xbmc?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

H B

#40
Quote from: marcel1970 on January 27, 2013, 19:15:25
Welke image? of bedoel je gewoon xbmc?
Ik had inderdaad wel iets duidelijker kunnen zijn het gaat om SqueezePlug for Raspberry Pi en dat maakt van de Pi het server en en speler gedeelte.
Meningen zijn er wel over verdeelt als server eigenlijk niet krachtig genoeg en als speler geeft het via de audio uitgang niet het geluid wat er van verwacht word maar het kan je wel alles bieden waar je om vroeg.
Meer erover te vinden op de volgende link.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?97709-SqueezePlug-for-Raspberry-Pi-version-6-ready-for-download

marcel1970

Heb weer wat te hobbyen vanavond :) Bedankt
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

high-q

Gister na een aantal pogingen de afgelopen twee week, eindelijk de Raspberry Pi aan de praat gekregen.
Probleem zat in het geheugenkaartje, althans toen ik een ander ander kaartje probeerde kwam ik verder dan voorheen.

Toch vreemd, de 16gb Kingston zat in de kit en werkte niet. De 8gb versie die ik te leen had werkte wel. Ga het
vanavond nog eens met een ander kaartje proberen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Criterionlover

Heb momenteel Domoticz op mijn Raspberry Pi draaien. Is een open source domotica programma. Werkt prima met de P1 poort van de slimme meter en in combinatie met de Rfxcom ook met allerlei schakelmateriaal (KaKU bijv.)
T+A ; Sonos

high-q

Ziet er gaaf uit zeg! Lijkt mij tzt ook wel de moeite waard om mee aan de slag te gaan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

road rebel

Quote from: H B on January 27, 2013, 19:32:54
Ik had inderdaad wel iets duidelijker kunnen zijn het gaat om SqueezePlug for Raspberry Pi en dat maakt van de Pi het server en en speler gedeelte.
Meningen zijn er wel over verdeelt als server eigenlijk niet krachtig genoeg en als speler geeft het via de audio uitgang niet het geluid wat er van verwacht word maar het kan je wel alles bieden waar je om vroeg.
Meer erover te vinden op de volgende link.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?97709-SqueezePlug-for-Raspberry-Pi-version-6-ready-for-download

Je kan ook Xsqueeze gaan gebruiken (desnoods zelfs controllen vanuit xbmc).
Geluidkwlaiteit... gho tjah niet via 3.5mm jack maar wel via hdmi of tegenwoordig is er ook wel wat mogelijk via usb.

Erik

Op tweakers trouwens iemand die van de raspberry een mini playcabinet op schaal voor mame gemaakt. Compleet met joystick en knoppen zag er erg mooi uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Qris

Maar.. kan deze Pi ook audio streamen naar een Airplay apparaat? Ik lees dat hij zelf als Airplay ontvanger gebruikt kan worden (met de benodigde software) maar ik wil de Pi graag als bron gebruiken.
Captain Obvious

road rebel


johan d

#49
Heb wat zitten lezen over Raspberry Pi en XBMC.
ik zie dat wel zitten als hobby-projectje, zo'n raspberry PI met Openelec of XBMC erop. Ik wil hem dus gebruiken om met HDMI aan de TV te hangen en zo films vanop mijn NAS naar tv te streamen. Hoe bedien je zo'n PI? met de Logitech Harmony? met je smartphone, tablet?
- Waar bestel ik zo'n device?
- Waar hou ik rekening mee

alvast bedankt voor de hulp