SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 24/7/2015 US

Started by Ron_Z, January 13, 2013, 11:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lynch1979

Quote from: technative on March 12, 2013, 15:34:39
Die Mastersound Edition is anders ook niet verkeerd hoor! Ook daar worden bizarre bedragen voor gevraagd en betaald overigens, maar goed.

Die draai ik vaker dan de Lp, ja hele bizarre prijzen.
Ik heb de longbox uitgave vorig jaar november via MP gekocht voor €75,-.

Mohr

Quote from: haythijs on January 29, 2013, 14:36:26
Voor een platenmaatschappij is het altijd wel weer leuk om een meesterwerk opnieuw uit te brengen, om zo nog even te kunnen verdienen om de koe verder uit te melken. Ook 1 van redenen waarom de Pink Floyd catalogus of Queen haar werk opnieuw onder handen is genomen en uitgebracht.

Het opnieuw uitbrengen heeft volgens mij ook te maken met de rechten die na een x aantal jaar vervallen?
Get me addicted?

haythijs

Dat kan wel kloppen idd, maar wat de termijn hiervoor is? Ik heb wel eens begrepen dat dit 50 jaar ofzo zou zijn, maar in dat juridisch vakgebied  ben ik niet zo thuis.
Neemt niet weg dat er soms bepaalde rechten worden verkocht, en de nieuwe eigenaar er graag weer iets voor terugvangt.
Wat ik bedoel als voorbeeld en om wat dichter bij Roger Waters te blijven:  een legendarisch album als Pink Floyd's Dark side of the moon.  Deze plaat is al verschillende malen opnieuw uitgebracht, remasters etc. Denk ook aan 20th anniversary edities, of 25 jarig of 30 etc etc. Al dan niet om destijds nieuwe geluidsdragers als CD of SACD te promoten.  Recycling zou ik het bijna willen noemen. Niet alleen voor artistiek gewin doet men dit.
Overigens geen verkeerd gegeven natuurlijk als bepaalde 'oude producten' opnieuw onder de aandacht worden gebracht.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

asdned

Quote from: Peerless Monster on January 14, 2013, 22:59:52
De gewone CD heb ik nog nergens hetzelfde gehoord.
Dan staat de waterdruppel van nummer 6 naar links, naar het midden, naar voren, naar achteren...
Ik heb zelfs dingen gehoord die je normaal links hoort nu ineens naar rechts kwamen.
Een hele wazige CD blijf ik het vinden.

Dat is het WOW! effect als een waterdruppel zo los komt van jouw speakers.

asdned

Quote from: Atmoz on January 18, 2013, 15:12:04
Ik snap het effe niet meer nu :notify:

Wordt de SACD nu wel of niet beter dan de gouden Master Sound?

Mvg,

Atmoz
Er zijn helaas een aantal SACD's die geen merkbare verbetering zijn van het orgineel en dit gaat dan vaak om oude opnames. Ik ben erg nieuwschierig wat perfectionis Rogers gaat presteren op de SACD. Als alles netjes opnieuw word gedaan dan moet de SACD beter zijn dan de gold versie. Alhoewel ik hem eigenlijk te veel gedraaid heb ga ik deze versie wel bestellen. Nu nog Radio Kaos op SACD?

Deleted member

Radio Kaos zit ik persoonlijk echt niet op te wachten... Doe dan Pros and Cons!

Radio Kaos is de uitzondering die de regel bevestigt dat Waters een briljant componist, muzikant en topartiest is. Al zijn werken, met uitzondering van Radio Kaos bevatten wel kippevel momenten,aar mij doet Radio Kaos helemaal niets en van wat ik zo her en der gehoord heb wordt 'ie ook door Floyd /Waters fans zeer slecht ontvangen.

Ik heb 'm puur voor de collectie, maar hij heeft de binnenkant van m'n cd-speler hooguit 3 keer gezien...  :crazy:
Stereo-fan for life!

advr

Quote from: technative on May 31, 2013, 23:33:35
Radio Kaos zit ik persoonlijk echt niet op te wachten... Doe dan Pros and Cons!

Ik heb 'm puur voor de collectie, maar hij heeft de binnenkant van m'n cd-speler hooguit 3 keer gezien...  :crazy:

Bij helemaal nooit maar ik heb dan ook alleen maar de LP versie.  ;D ;D
Hert is een redelijke lp.

Pros ans Cons mag ook wel eens op MOFI uitkomen.. mijn LP wordt een beetje oud al is ie nog aardig tikvrij na al die jaren.. :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Xander32

Quote from: technative on January 15, 2013, 00:37:12
Niet onzinnig als je de CD goed kent en op meerdere sets gehoord hebt. Bovendien: wie weet van welke cd dan ook hoe die exact hoort te klinken? Als jij jouw favoriete cd draait, heb jij dan exact de beschrijving van hoe het moet zijn? Lijkt me stug! Alles is perceptie, en het gaat erom hoe jij iets ervaart. Ik weet wat ik wil horen en hoe ik het wil horen. Hoe ik denk dat het moet klinken, wat ik prettig vind.

Wat ik wil aangeven is dat ik AtD op een aantal sets gehoord heb en op dit moment niet de diepte haal die ik ken van andere sets. Er is dus iets mis: een component, akoestiek, of wat dan ook.

Verder kan ik deze cd dromen. ieder piepje, blafje, stukje boom dat wegspat bij de inslag van een bijl, iedere slepende hoef van een paard... Er zit zoveel detail in en ik heb 'm zo ontieggelijk vaak gehoord dat ik 'm echt kan dromen. Ja, het is een kunstmatige cd. En de effecten zijn gefabriceerd, maar je weet dat als geen breedte of diepte hoort, dat er iets niet klopt.

Als de druppel in track 6 niet links naast je klinkt, dan is er iets niet goed. ik weet hoe ik vind dat AtD moet en kan klinken. daarmee is het voor mij een referentie.

Overigens niet de enige hoor, wees gerust... ik ken m'n klassiekers van Marcus Miller tot Paul Simon, van Pink Floyd en Dire Straits tot John Hopkins, enz...
Deze CD betref voor JOU de referentie cd  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Nee, het is niet DE referentie cd, maar EEN referentie cd. Zoals aangegeven: ik heb er meerdere.

Denk ook dat dat de manier is om een set te beoordelen. Uiteindelijk moet er iets aan geluid geproduceerd worden dat jij mooi vind, toch? Iemand kan helemaal lyrisch zijn over z'n set terwijl de ander het niks vind. De een houdt van strak en droog, de ander van warm... Het is niet voor niets dat producenten van apparatuur een eigen lijn aanhouden qua klank. Er is er niet een de beste... Hooguit is er een die het beste bij jouw voorkeur past.

Zo ook met muziek en muzieksmaak. Ik heb AtD op heel veel verschillende sets gehoord. Van extreem prachtig tot diep triest... Ik weet hoe ik het graag hoor en hoe het -volgens mij- moet klinken. Daarmee is het voor mij een referentie.

Maar zoals gezegd: dat is Marcus Miller ook, en Pink Floyd, en Vangelis, en Peter Gabriel, en Tomita, en ...

Uiteindelijk is het allemaal subjectief toch!
Stereo-fan for life!

Xander32

Ik begrijp je hoor ;). Zo heeft iedereen zijn/haar eigen referenties veelal albums die men door en door kent, al dan niet van een goede opname kwaliteit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Stereo-fan for life!

Springbank



Ron_Z

Nou, dan wordt het onderhand tijd dat ik de topic titel maar eens aanpas  :-[ .

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobertVanWoerden

"Stereo SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 15-10-2013" is nu "SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 2014" geworden.


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobertVanWoerden

Hoewel ik niet zo een fan ben van de James Guthrie stijl van 5.1 mixen, lijkt me dat hij met dit album toch wel wat moois kan maken. Er zitten veel geluidseffecten in, die in een surround mix goed tot hun recht komen. Daarnaast is vooral het laatste deel van het album, vanaf What God Wants pt 3, heel erg goed.

gew55

Quote from: technative on January 14, 2013, 22:54:06
Vergeet niet dat de charme van de stereo opname verloren gaat met een 5.1 mix. Het beleven van de effecten in stereo zal heel anders zijn dan in een 5.1 mix.

Voor mij persoonlijk is dit een referentie-CD. Een set is -om welke reden dan ook- niet goed afgesteld als 'ie de effecten in stereo op deze CD niet met de juiste diepte en breedte kan weergeven. In een eventuele 5.1 mix zal dat veel "platter" zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. De diepte die je uit een stereo opname weet te peuteren vergt veel meer van een set dan een 5.1 opname waar de effecten sowieso al op een specifiek kanaal uitgestuurd worden.

Voor mij is deze CD nog steeds een belevenis. En de Mastersound Edition doet daar nog een schepje bovenop qua klank en detaillering.

Tis natuurlijk maar een aanname van mij, maar de SACD zal in surround een heel andere beleving zijn dan de Mastersound Edition.

Daar komt voor mij nog bij dat ik totaal los ga op dit album en sowieso iedere mogelijke versie wil hebben!  :headbanging:

Fenomenale muziek, topartiesten, textueel bijzonder sterk en qua geluidskwaliteit exceptioneel. Maar goed, dat is persoonlijk...

Helemaal me eens, hoef ik zelf niks te typen  :ph34r:

Als toevoeging moet ik zeggen dat Ik Amused to Death ook live heb gehoord in een surround opstelling in Antwerpen Sport Paleis, i.d. een andere beleving maar wel gaaaaaf  :worship:

gew55

Quote from: Midcall on January 15, 2013, 00:14:17
Als er 1 cd GEEN referentiemateriaal is, dan is het Amused to Death wel. Er is niet veel voor nodig om alle effectjes een beetje uit fase door de kamer te laten lopen en omdat het zo een onnatuurlijke opname is weet niemand hoe die effecten EXACT horen te klinken. Dat het hondje ergens 'buiten' moet blaffen is leuk, maar of dat het hondje 2 meter verder of 50 cm verder naar links of naar rechts hoorbaar zou moeten zijn, geen hond die het weet ;). Natuurlijk is het een spectaculair klinkend album, maar om hier een set op te beoordelen is volstrekt onzinnig vind ik.
Oneens  :-X

Midcall

Quote from: gew55 on December 23, 2013, 17:26:36
Oneens  :-X
Want? Enige fundering of toelichting bij het ventileren van een mening lijkt me wel nuttig op een forum, vind je ook niet?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

gew55

Quote from: Midcall on December 24, 2013, 01:30:42
Want? Enige fundering of toelichting bij het ventileren van een mening lijkt me wel nuttig op een forum, vind je ook niet?
O.K. Mijn mening dan;

Ik gebruik Amused to Death ook al 20 jaar als referentie CD omdat deze cd enorm veel informatie bevat waar je een een groot aantal "fouten" van een audio set op kan beoordelen. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat bij het aansluiten van bepaalde speakers (ik noem geen namen) het Qsound effect totaal niet aanwezig was  :eh:

Ander voorbeeld, wanneer ik deze cd in de PS3 afspeel is het effect ook weg en zitten alle Qsound effectjes gewoon in de speaker. Wanneer je een goede opname hebt met veel breedte en diepte geluid zal je hetzelfde effect horen, er is dus minder ruimte in het stereo geluid. Maar met Amused to Death makelijker te beoordelen.

Wat ook grappig is als je deze CD omzet naar mp3 het Qsound effect nagenoeg weg is, in FLAC gaat dit een stuk beter.

Luister nou eens goed naar het begin van track 8, too much rope, het houthaken en vervolgens de arreslee, let hierbij vooral op het belletje (en alle detail* hierin) waar gaat die heen tussen de speakers of boven de speakers. Op elke set klinkt dit weer anders, ik zeg niet wanneer het goed of fout is, maar dat voel jezelf wel aan als je het 100 keer gehoord hebt op meerdere systemen  ;)

Track 3, Perfect Sense part I heb ik denk ik al 1000 keer gehoord, let op zijn stem en alle nuance hierin  :ohmy:
En dan het laag in track 12 en 13 enz. enz.
En wanneer ik tussen 8 planken lig, track 13, Amused To Death volgas  :headbanging:

muzikaal gezien is dit één van de weinige, misschien wel de enige cd die ik elke dag kan draaien het verveelt me nooit. Ik hoop dan ook op een vervolg maar ben wel bang dat R.W. dit nooit meer zal evenaren  :worship:

Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar dit album in 5.1  :turn:

*Detail
Lett: een kleinigheid. Bij hifi muziekweergave willen we ook in een complex muzieksignaal zoals een voluit spelend symfonie orkest graag alle instrumenten apart kunnen waarnemen en identificeren. De mate waarin dat lukt hangt primair af van je luidsperekers en je kamer akoestiek. Verder zijn vooral de kwaliteiten van de opname van belang: Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/detail

Deleted User

Nieuwe datum: Roger Waters - Amused To Death CAPP 468761 SA Coming September 23, 2014

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Springbank

Quote from: gew55 on December 24, 2013, 09:53:49
O.K. Mijn mening dan;

Ik gebruik Amused to Death ook al 20 jaar als referentie CD omdat deze cd enorm veel informatie bevat waar je een een groot aantal "fouten" van een audio set op kan beoordelen. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat bij het aansluiten van bepaalde speakers (ik noem geen namen) het Qsound effect totaal niet aanwezig was  :eh:

Ander voorbeeld, wanneer ik deze cd in de PS3 afspeel is het effect ook weg en zitten alle Qsound effectjes gewoon in de speaker. Wanneer je een goede opname hebt met veel breedte en diepte geluid zal je hetzelfde effect horen, er is dus minder ruimte in het stereo geluid. Maar met Amused to Death makelijker te beoordelen.

Wat ook grappig is als je deze CD omzet naar mp3 het Qsound effect nagenoeg weg is, in FLAC gaat dit een stuk beter.

Luister nou eens goed naar het begin van track 8, too much rope, het houthaken en vervolgens de arreslee, let hierbij vooral op het belletje (en alle detail* hierin) waar gaat die heen tussen de speakers of boven de speakers. Op elke set klinkt dit weer anders, ik zeg niet wanneer het goed of fout is, maar dat voel jezelf wel aan als je het 100 keer gehoord hebt op meerdere systemen  ;)

Track 3, Perfect Sense part I heb ik denk ik al 1000 keer gehoord, let op zijn stem en alle nuance hierin  :ohmy:
En dan het laag in track 12 en 13 enz. enz.
En wanneer ik tussen 8 planken lig, track 13, Amused To Death volgas  :headbanging:

muzikaal gezien is dit één van de weinige, misschien wel de enige cd die ik elke dag kan draaien het verveelt me nooit. Ik hoop dan ook op een vervolg maar ben wel bang dat R.W. dit nooit meer zal evenaren  :worship:

Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar dit album in 5.1  :turn:

*Detail
Lett: een kleinigheid. Bij hifi muziekweergave willen we ook in een complex muzieksignaal zoals een voluit spelend symfonie orkest graag alle instrumenten apart kunnen waarnemen en identificeren. De mate waarin dat lukt hangt primair af van je luidsperekers en je kamer akoestiek. Verder zijn vooral de kwaliteiten van de opname van belang: Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/detail

Ik kan me helemaal vinden in deze woorden!  :clapping: