SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 24/7/2015 US

Started by Ron_Z, January 13, 2013, 11:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Wel interessant om te horen wat het verschil tussen de reguliere CD, de SACD en de Mastersound Edition zal zijn!

Ben benieuwd!!!
Stereo-fan for life!

Atmoz


Ik snap het effe niet meer nu :notify:

Wordt de SACD nu wel of niet beter dan de gouden Master Sound?

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Deleted member

Quote from: Atmoz on January 18, 2013, 15:12:04
Ik snap het effe niet meer nu :notify:

Wordt de SACD nu wel of niet beter dan de gouden Master Sound?

Mvg,

Atmoz

Only your ears will tell... Met een beetje mazzel is dit gewoon een derde variant qua klank en is het een kwestie van wat je zelf het mooiste vind.

Persoonlijk vind ik de Mastersound een absolute top-uitgave. Ongeacht hoe goed de SACD is, de Mastersound hou ik er bij!  :headbanging:
Stereo-fan for life!

RobertVanWoerden

Quote from: Midcall on January 18, 2013, 10:15:14
Stereo  :pompom: :pompom: :pompom:

Zou bijna misdadig zijn hier een 5.1 mix van te maken.

Waarom? Dit album lijkt me juist een uitstekende kandidaat voor een agressieve surround mix, Steven Wilson style.

advr

komt er ook vynil aan? :music:

edit: zie het al...dat wordt  op het verlanglijstje zetteen... :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Midcall

Quote from: RobertVanWoerden on January 18, 2013, 17:49:02
Waarom? Dit album lijkt me juist een uitstekende kandidaat voor een agressieve surround mix, Steven Wilson style.
Omdat je de Mona Lisa ook niet vervangt met een beamerprojectie op een 6 bij 4 meter scherm omdat het dan allemaal wat makkelijker te aanschouwen valt. Roger Waters is als een kunstenaar omgegaan met de diverse geluiden en heeft deze met een bijzondere techniek minutieus in zijn creatie verwerkt. Ik zit dan niet te wachten op een sukkel die alles naar eigen interpretatie uit elkaar trekt en het naar zijn inzichten een beetje naar 5 speakers zit te verdelen. Daarmee zou de hele magie, de verwondering van het album om zeep zijn geholpen, en hou je alleen nog maar het muziekale deel over en dat is nu niet bepaald het sterkste deel te noemen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

RobertVanWoerden

Het is wel James Guthrie die het album gemixed heeft, niet Waters zelf. Dus als Guthrie een 5.1 mix in elkaar zet, zal dat zeker wel met respect voor de stereo mix zijn.

Eerlijk gezegd vind ik zijn 5.1 mixen wat teveel respect voor de stereo versies hebben. Zijn Wish You Were Here mix was al betr dan de Dark Side mix, hopelijk wordt zijn Wall 5.1 een echte knaller!

Deleted member

Quote from: RobertVanWoerden on January 20, 2013, 18:30:55
Het is wel James Guthrie die het album gemixed heeft, niet Waters zelf. Dus als Guthrie een 5.1 mix in elkaar zet, zal dat zeker wel met respect voor de stereo mix zijn.

Eerlijk gezegd vind ik zijn 5.1 mixen wat teveel respect voor de stereo versies hebben. Zijn Wish You Were Here mix was al betr dan de Dark Side mix, hopelijk wordt zijn Wall 5.1 een echte knaller!

Eerlijk gezegd vind ik dat met iedere 5.1 mix de magie van Stereo verloren gaat. Het wordt minder spannend, in mijn optiek. Het wordt wat banaler, en de focus ligt minder op de muziek en meer op de effecten, maar da's mijn idee... De Immersion editions klinken juist zo goed doordat ze "schoon" zijn. Ik heb ze allemaal, maar moet bekennen dat ik zelden de 5.1 versies draai.
Stereo-fan for life!

Shorty

Zowel SACD als vinylplaat wordt in Q-Sound gemixt: virtueel surround dus. Ik zie daarom niet in wat je tegen een 5.1.-mix zou kunnen hebben...

VrGr,

Bart J.

Midcall

Quote from: Shorty on January 29, 2013, 11:57:53
Zowel SACD als vinylplaat wordt in Q-Sound gemixt: virtueel surround dus. Ik zie daarom niet in wat je tegen een 5.1.-mix zou kunnen hebben...

VrGr,

Bart J.
Omdat je een groot deel van de essentie van het origineel verloren laat gaan en het om die reden zijn magie voor een groot deel verliest. Albums als deze zijn door de wijze zoals ze in elkaar zijn gezet met de middelen van die tijd een kunstwerk op zich. Kunstwerken moet je op zijn tijd eens schoonmaken, maar niet aan gaan zitten kloten (en een 5.1 mix maken is bijna het ultieme kloten aan een album).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Deleted member

Stereo-fan for life!

advr

Quote from: Shorty on January 29, 2013, 11:57:53
Zowel SACD als vinylplaat wordt in Q-Sound gemixt: virtueel surround dus. Ik zie daarom niet in wat je tegen een 5.1.-mix zou kunnen hebben...

VrGr,

Bart J.

Tevens ook omdat Q-sound een totaal andere insteek heeft en anders is dan een 5.1 mix... :crazy:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

haythijs

Op zich kan ik me de kritiek inzake een remaster in 5.1 wel voorstellen. Het idee dat het origineel geweld wordt aangedaan. Vor mij hoeft dit ook niet trouwens. Wel heb ik eens via een nieuwgroep een 5.1 mix van deze plaat gevonden, klinkt zeker niet verkeerd maar of het zoveel 'beter' is?
Voor een platenmaatschappij is het altijd wel weer leuk om een meesterwerk opnieuw uit te brengen, om zo nog even te kunnen verdienen om de koe verder uit te melken. Ook 1 van redenen waarom de Pink Floyd catalogus of Queen haar werk opnieuw onder handen is genomen en uitgebracht.
Maar kan het ook zijn dat destijds de mogelijkheden er nog niet waren om het album zo in 5.1 te willen opnemen en uitbrengen en Waters koos voor Q-sound omdat dit het beste alternatief was destijds? En zowel hij als anderen nu wel de mogelijkheid hebben om het album zo te laten klinken als ze toen wellicht voor ogen hadden, maar niet mogelijk bleek en ze dus tegen een soort beperking aankeken welke er nu niet meer is gezien ook de huidige mogelijkheid tot 5.1 weergaven en geluidsdragers?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

advr


Maar Qsound werkt goed in een stereo opstelling, een 5.1 mix gaat in Stereo niet werken... :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RobertVanWoerden

Quote from: Midcall on January 29, 2013, 13:42:34
Omdat je een groot deel van de essentie van het origineel verloren laat gaan en het om die reden zijn magie voor een groot deel verliest. Albums als deze zijn door de wijze zoals ze in elkaar zijn gezet met de middelen van die tijd een kunstwerk op zich. Kunstwerken moet je op zijn tijd eens schoonmaken, maar niet aan gaan zitten kloten (en een 5.1 mix maken is bijna het ultieme kloten aan een album).

Ieder zijn eigen smaak, maar om een 5.1 mix bijna het ultieme kloten aan een album noemen is wel erg sterk uitgedrukt. Ik weet niet welke 5.1 mixen je gehoord hebt. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de surround mixen van Steven Wilson. Zijn mixen zijn zeer goed, nergens komt het goedkoop over. Hij maakt goed gebruik van center en rears. Wat mij betreft voegt dit zeker wat toe aan een goede stereo mix. Maar nogmaals, ieder zijn eigen smaak, houdt het ook wel leuk :)

Midcall

Quote from: RobertVanWoerden on January 29, 2013, 20:59:40
Ieder zijn eigen smaak, maar om een 5.1 mix bijna het ultieme kloten aan een album noemen is wel erg sterk uitgedrukt. Ik weet niet welke 5.1 mixen je gehoord hebt. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de surround mixen van Steven Wilson. Zijn mixen zijn zeer goed, nergens komt het goedkoop over. Hij maakt goed gebruik van center en rears. Wat mij betreft voegt dit zeker wat toe aan een goede stereo mix. Maar nogmaals, ieder zijn eigen smaak, houdt het ook wel leuk :)
Je bevestigt/versterkt hiermee alleen maar mijn spreekwoordelijke allergie tegen dit soort mixen. Klaarblijkelijk is een ene Steven Wilson een erg goede mixer en maakt gebruik van een en ander. Iemand met een signatuur zoals iedere mixer die schijnbaar heeft (jij herkent een Steven Wislon mix klaarblijkelijk en vindt hem goed, een ander vindt een andere mixer weer helemaal geweldig) moet in mijn ogen met een ruime boog om een album als ATD heen. Gewoon een oppoetsbeurt en verder geen gekloot aan het album svp.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Ron_Z

Ik had bijzonder graag een 5.1 mix van Guthrie op de SACD gehad. Het zou een mooie kans geweest zijn om m.i. te perfectioneren hetgeen met Q-sound benaderd wordt. En als je de surround versie niet wilde horen kies je gewoon de stereo-layer, toch? Maar goed, het gaat niet gebeuren dus we zullen nooit weten hou het uitgepakt zou hebben.

A90

Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

garmtz

Alles valt of staat met hoe de mastering wordt gedaan, het medium is totaal ondergeschikt. Van de blog van Michael Fremer: "I called Acoustic Sounds and they verified that they will be using the original analog master tapes and also advised that James Guthrie will be working with Doug Sax on this project."


haythijs

Ik ben benieuwd. Afgelopen week heb ik de 5.1 mix van dit album nog eens geluisterd die dstijds te vinden was op internet. Blijft wel leuk hoe sommige mensen vanuit hun hobby een dergelijk album weten te bewerken. Deze 'hobbyversie' wist mij wel te bekoren,  ook van Pink Floyd waren er al dergelijke zelfgemaakte mixen te vinden van WYWH, Animals en The wall  voordat de Immersion versies uitkwamen. Maar kan mij ook voorstellen dat anderen het liefst bij het origineel blijven zoals het destijds bedoeld is/was.

Iets anders mbt Roger Waters, wat is deze man er 'beter' gaan uitzien op latere leeftijd. Niet dat ik op een bepaalde manier op mannen val, maar hij ziet er stukken beter uit als in de 70-er jaren vind ik.  Gracieuze manier hoe de jaren zich bij hem tekenen.  Daar waar anderen echt oud worden en soms niet meer om aan te zien zijn, past hem dit wel beter
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

lynch1979

Ik heb de originele lp en de mastersound edition, en daar hou ik het bij.
Heb wel het geluk gehad dat ik nooit 800 dollar voor de originele Lp heb betaald, en dat vind ik hem ook niet waard.

Toen deze uitkwam was hij 40 gulden, dus de absurde bedragen die ze o.a. op Ebay vragen snap ik nog steeds niet, maar ja het wat de gek ervoor geeft.

garmtz


lynch1979

Quote from: garmtz on March 12, 2013, 12:47:27
Wow lynch, lucky you!

Ben er zeer blij mee, maar ik heb er helaas geen 40 gulden voor betaald, iets meer   :D

Deleted member

Die Mastersound Edition is anders ook niet verkeerd hoor! Ook daar worden bizarre bedragen voor gevraagd en betaald overigens, maar goed.
Stereo-fan for life!