MVG's filmkamer, binnenkort weer open! Nieuwe vloer, agglomer/fermacell?

Started by MVG, January 12, 2013, 16:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

#500
Quote from: Raymond187 on March  2, 2015, 16:04:54
Wat gebruik je om je films mee af te spelen?

Ik ben van het old skool schijfjes (blu ray) afspelen. Heb een tijdje met een pc gewerkt met downloads, maar kreeg het beeld nooit 100% beeldvullend, een beetje wat jij had vorige week denk ik. Audio liep niet altijd synchroon etc etc. Het klooien met een HTPC is een hobby op zichzelf en ik heb hier te weinig kennis van (ben echt een pc noob) en ook gewoon helemaal geen zin en tijd om me hier mee bezig te houden. Kijk liever gewoon film  ;D

Ik heb 3 maanden gedownload, had een hoop films waarvan 20 procent altijd rommel was. Plus ik ben zodanig filmliefhebber dat ik gewoon liever het schijfje koop, in de speler doe en het gewoon goed is. Ik ben wel een fervent gebruiker van Netflix, maar eigenlijk nauwelijks via de beamer.


MVG

Pff, ik weet t  ;D

Ben begonnen kamer leeg te ruimen. Echter ben ik ook nog bezig met verbouw op de begane grond, dus t komt er steeds maar niet van. Gister plinten gezaagd en gefreesd en alvast gegrond, vandaag stucadoor meegeholpen, vanavond zelf aan het werk. Dit weekend ook dienst, maar over enkele weken wil ik de kamer toch wel geschilderd hebben enzo.

Vandaag wel enkele Fermacell platen opgehaald om te tesen wat het doet met het loopgeluid issue, heb alleen nog niet kunnen testen. Morgenochtend de vrouw even erover heen laten lopen. Hopelijk heeft het enig resultaat!



MVG

Ja best wel. We doen bijna alles zelf, althans mijn schoonvader en ik. We zijn al een half jaar bezig ongeveer, het gaat niet snel want we werken beiden volle weken dus het is echt avond en weekend werk. Maar zoals je zegt, alles op z'n tijd!

Maar thanks!  :thumbs-up:

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on March  8, 2015, 11:21:38
fotoooooos :D :tounge:

Binnenkort  :tongue2: Nog even wachten, ben beneden nog druk bezig, zie dhz topic  ;D

HTip

Hey Maarten, mooie plannen, nu en in de toekomst. Een garage ombouwen tot HT is de ultieme droom van ons filmliefhebbers. Frankp en Jean Sibelius kan je als voorbeeld nemen. Hoe ver sta je met de plannen voor je interim ruimte?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


MVG

Quote from: denoontje on December 28, 2015, 19:23:39
ja een update mag wel ;P

i know guys  :blush: jij hebt ook mooie updates zeg!

Quote from: HTip on December 28, 2015, 13:42:13
Hey Maarten, mooie plannen, nu en in de toekomst. Een garage ombouwen tot HT is de ultieme droom van ons filmliefhebbers. Frankp en Jean Sibelius kan je als voorbeeld nemen. Hoe ver sta je met de plannen voor je interim ruimte?

Philip! Welkom terug! Het plannen zit al een hele tijd in t hoofd. De verbouwing heeft heel wat meer voeten in de aarde gehad dan gedacht. Het blijft maar duren. Onderhand heel t huis aangepakt waar dit eerst niet de bedoeling was. De interim ruimte moest zodoende als slaapkamer dienen, maar die nieuwe slaapksmer is klaar. De interim kamer is leeg. Nog even de overloop updaten en dan begin ik. De ambitie is op dit moment laag, maar t kriebelt wel. Dus ik zal een der komende weken eens beginnen denk ik.

denoontje


HTip

Quote from: MVG on December 28, 2015, 19:43:03
Philip! Welkom terug! Het plannen zit al een hele tijd in t hoofd. De verbouwing heeft heel wat meer voeten in de aarde gehad dan gedacht. Het blijft maar duren. Onderhand heel t huis aangepakt waar dit eerst niet de bedoeling was. De interim ruimte moest zodoende als slaapkamer dienen, maar die nieuwe slaapksmer is klaar. De interim kamer is leeg. Nog even de overloop updaten en dan begin ik. De ambitie is op dit moment laag, maar t kriebelt wel. Dus ik zal een der komende weken eens beginnen denk ik.
Dank je Maarten! Gewoon je tijd nemen. Mijn ruimte heb ik uiteindelijk ook 3,5 jaar over gedaan :o
In ieder geval succes met je plannen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

#512
En daar gaan we weer.. :smile:

Eindelijk, na bijna 2 jaar stilte zijn de werken aan filmkamer 2 begonnen. Het wordt een kopie van de vorige, klein maar fijn dus. Enkel wat meer zwart voor het ultieme batcave gevoel. Voorlopig ook met dezelfde apparatuur, eerst maar eens even proberen hoe het uitpakt.

Groot verschil met de vorige ruimte is dat dit huis een stuk ouder is en ik met houten verdiepingsvloeren te maken heb (welke vrij gehorig zijn.) houten balklagen met vloerdelen, hierop lag de vloerbedekking. Beneden is dus soms best goed te horen wat zich boven afspeelt. Vooral loopgeluid. Op de slaapkamer heb ik dit opgelost met een ondervloer voor parket, laag osb platen erop en hierop weer vloerbedekking. En dat voldoet tegen contact/loopgeluid voldoende naar onze zin. De plafonds zijn maar 2.35 meter dus veel speelruimte heb ik niet om op te hogen.

Ik wil in de filmkamer graag iets meer isolatie kunnen bereiken als op de slaapkamer. Ik denk zelf aan een zwevende vloer. Echter wil ik de vloer miet veel meer ophogen dan 3cm. Ik zie enkele oplossingen:
- fermacell platen van 2maal 1 cm gips met 1 cm steenwol aan de onderkant, hierop vloerbedekking.
- agglomer 1 cm dik, osb 18mm, eventueel een "sheetblock" ertussen. Hierop vloerbedekking.

En dit is het wel qua opties denk ik zelf? Iemand voorkeur voor fermacell? Of juist de agglomer optie? Bij ht bouw zie ik vaker agglomer toegepast worden, bijvoorbeeld Maxxmark z'n ht. Alleen ook vaak met dikkere vloeren erbovenop. Ik heb die ruimte niet.

Ik begrijp dat met het isoleren van ht geluid er veel meer gemoeid gaat dan enkel een zwevend vloertje leggen. Wat ik wil bereiken is in eerste instantie het isoleren van contact geluid. Dit omdat deze ruimte vanzelf een keer kinderkamer gaat worden en ik de ht boel weer moet verhuizen. Dit is een zogenaamde voorlopigheid ht ruimte dus waar ik niet al teveel aan wil spenderen zowel qua geld als verbouwen.

De slaapkamer is best aardig geïsoleerd nu, als ik een sounddock op de slaapkamer zet met echt flink volume dan hoor ik dat beneden wel maar niet storend, zet ik deze in de ht ruimte dan is dat wel echt veel meer aanwezig. Ik wil proberen door wellicht agglomer toe te voegen met osb aan de bestaande vloer dit nog iets te verbeteren of wellicht toch gewoon fermacell. (Ik snap natuurlijk dat een ht set wat meer teweeg gaat brengen dan een sounddock met name kwa laag)

Ik lees graag jullie tips en ervaringen!

Edit: Acoustics 101 etc. Heb ik gelezen, ik weet ongeveer hoe t moet in een ideale situatie, echter heb ik die ruimte nu niet. Slaapkamer met osb en ondervloer voor parket ging goed, hiervoor gekozen omdat t goedkoper was dan met fermacell werken. Agglomer met osb en sheetblock wordt duurder dan met fermacell vandaar dat ik neig naar fermacell (plus dat ik hiervan nog 3 platen heb liggen en extra platen heel snel hier kan hebben) als agglomer echt beter is kies ik hiervoor.

Edit 2: een eerste plaatje bij t praatje.

denoontje

Nice weer een projectje....bereid je wel voor voor atmos? Mbt je vraag kan ik geen antwoord opgeven. Ik heb 2 lagen groene vezelplaat voor onder laminaat gelegd en daarover vloerbedekkingstegels. Redelijk voor contactgeluid en voordeel dat snoeren zo in de vloer kunnen en ook makkelijk aan te passen zijn.

luuk123456

Wij wonen ook in `n oud huis met precies zo`n zelfde vloer.
Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat dit in combinatie met `n Klipsch r-115SW `n super ervaring is!
`n soort buttkicker voor de benen :D.
Dit is ook nog niet eens overdreven, de vloer klapt werkelijk op en neer bij de wat heftigere scenes...

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MVG

Quote from: denoontje on February  8, 2016, 22:25:42
Nice weer een projectje....bereid je wel voor voor atmos? Mbt je vraag kan ik geen antwoord opgeven. Ik heb 2 lagen groene vezelplaat voor onder laminaat gelegd en daarover vloerbedekkingstegels. Redelijk voor contactgeluid en voordeel dat snoeren zo in de vloer kunnen en ook makkelijk aan te passen zijn.

Dat zou ook nog kunnen inderdaad, heb ik in slaapkamer ook gedaan, enkel dan 1 laag en hierop osb en daar de vloerbedekking op.

Atmos leg ik wel een paar buisjes voor inderdaad, al verwacht ik niet dat ik t snel zal gebruiken. Maar t kan er maar liggen..

MVG

Quote from: luuk123456 on February  8, 2016, 22:32:02
Wij wonen ook in `n oud huis met precies zo`n zelfde vloer.
Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat dit in combinatie met `n Klipsch r-115SW `n super ervaring is!
`n soort buttkicker voor de benen :D.
Dit is ook nog niet eens overdreven, de vloer klapt werkelijk op en neer bij de wat heftigere scenes...

Groet,
Luuk

Haha dat geloof ik graag! Nu is t hier niet de bedoeling dat de hel losbreekt als ik film zit te kijken en de vrouw niet, maar lage tonen hou je niet makkelijk tegen. De insteek is dan ook meer contact geluid zodat als er straks kinders boven aan t ravotten zijn het niet lijkt alsof er een bende koeien over de vloer lopen  :D

Raymond187

Quote from: MVG on February  9, 2016, 08:35:08
Haha dat geloof ik graag! Nu is t hier niet de bedoeling dat de hel losbreekt als ik film zit te kijken en de vrouw niet, maar lage tonen hou je niet makkelijk tegen. De insteek is dan ook meer contact geluid zodat als er straks kinders boven aan t ravotten zijn het niet lijkt alsof er een bende koeien over de vloer lopen  :D
...kids...geef ze maar genoeg suiker...dan zou je blij zijn met een kudde koeien ipv de kids in huis  :clapping: :clapping:

Altijd mooi een kamer bouwen en het hoeft niet allemaal 12 x 10 te zijn.

Revels....komen die bij jou ook? Ik zou ze nog steeds graag willen, maar zit er nog niet in  :nopompom:

RalphH

Aaaaaaand he's back!!!
En meteen weer lekker aan de gang.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je het beste met de vloer kunt doen, maar klinkt alsof je al een plan hebt. Veel plezier met de uitvoering, ben benieuwd naar het resultaat.

Quote from: Raymond187 on February  9, 2016, 10:35:56
...kids...geef ze maar genoeg suiker...dan zou je blij zijn met een kudde koeien ipv de kids in huis  :clapping: :clapping:

De genen van papa hebben er gelukkig niets mee te maken ;D ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Quote from: Raymond187 on February  9, 2016, 10:35:56
...kids...geef ze maar genoeg suiker...dan zou je blij zijn met een kudde koeien ipv de kids in huis  :clapping: :clapping:

Altijd mooi een kamer bouwen en het hoeft niet allemaal 12 x 10 te zijn.

Revels....komen die bij jou ook? Ik zou ze nog steeds graag willen, maar zit er nog niet in  :nopompom:

Haha dat belooft wat dan. Ze zijn er nog niet hoor maar als ik dan toch met die vloeren in de weer moet kan ik maar beter wat proberen te dempen. Fermacell wordt vaker gebruikt om oude houten verdiepingsvloeren aan te pakken.

Revels, willen hier ook maar zit er hier ook niet in. Andere prios en deze kamer wordt een tussenoplossing tot er genoeg budget is om t groter aan te pakken. Het is dus letterlijk muren zwatrt apparatuur erin en gaan. Enige vraagstuk nu is die vloer dus.

MVG

Quote from: RalphH on February  9, 2016, 11:28:36
Aaaaaaand he's back!!!
En meteen weer lekker aan de gang.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je het beste met de vloer kunt doen, maar klinkt alsof je al een plan hebt. Veel plezier met de uitvoering, ben benieuwd naar het resultaat.

De genen van papa hebben er gelukkig niets mee te maken ;D ;D ;D

Hee Maestro, leuk dat je even komt koekeloere !
een plan heb ik zeker. Enkel de vloer ben ik onzeker over. Denk dat agglomer het best ontkoppelt maar hoe maak ik de osb platen die hier op komen dan weer aan elkaar vast? In deze is fermacell een makkelijker product. Heeft ook meer massa dan osb plus sheetblock denk ik. Agglomer zal wellicht nog wat luchtgeluid tegen kunnen houden? Ik wacht even wat reacties af. Wellicht dit vraagstuk in akoestiek board zetten. Volgende week wil ik om materiaal gaan zodat ik ermee aan de gang kan.

Bas Akkerman

Ik zou het inderdaad in akoestiek zetten. Mooie plannen weer! Maar waarom niet meteen de grotere ruimte aanpakken als je dat al van plan bent?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on February 10, 2016, 08:54:47
Ik zou het inderdaad in akoestiek zetten. Mooie plannen weer! Maar waarom niet meteen de grotere ruimte aanpakken als je dat al van plan bent?

Thanks Bas! Die reden is heel simpel: geld. De verbouwing van ons huis heeft wat meer omhanden gehad dan gepland, dus er is even geen budget meer. De verbouwing vd garage tot ht moet weer even voor gespaard worden, die staat los van het huis, wat wel ideaal is, maar moet helemaal geïsoleerd worden om überhaupt als verblijfsruimte te kunnen dienen.

Voor nu heb ik een slaapkamer over, de verf had ik over en de apparatuur staat op zolder te wachten. Echt bijna een kwestie van neerzetten en ik kan weer draaien. Behalve die verdraaide vloer dan, daar moet gewoon iets mee gedaan worden.

Zo heb ik ondertussen toch een aparte kamer voor film, en kan dan in alle rust een keer met de garage aan de slag. (Wat overigens toch een meerjarenplan lijkt te worden)