Nationale AV Dagen in Veldhoven (6 en 7 april 2013)

Started by audiovideo2day, January 9, 2013, 14:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

viceadmiraal61

botsen...je doet eigelijk precies het zelfde..maar dan net andersom..ik help de audio..jou maakt het niets uit(begrijp ik)
de vraag waarom ik marco niet als vriend zie..in munchen trof ik marco lisi en we spraken over de hifishow in belgie.
hij wilde graag ook een actie met een gratis cd.we spraken af dat ik er 500 zou maken en op deze manier geen standgeld
hoefde te betalen..a 500,-..nu kosten deze cd echt wel wat meer .TOCH VOND IK HET BELANGRIJK DE AUDIO TE STEUNEN.
We gaven er een handdruk open dat betekend voor mij dat de zaak is gemaakt.
Maar de uitkomst was toch heel anders.marco trok zich terug (pas naar vele emails)en wilde meer cd,s..
Daar had ik geen zin in omdat de 500 cd mijn al meer dan 1500,- kosten.
Dus dat werd niets.maar gaf aan hoe marco zijn zaken doet(heb hier alle email nog van.de afspraak bevestiging en
de afzegging.... Daarom ben ik erg blij dat de show zo,n groot succes is geworden in veldhoven.

Jumping Jack

Dat zijn zakelijke afspraken tussen jezelf en Marco en daar heeft niemand anders een boodschap aan. Dergelijke lastercampagnes zijn gewoon zielig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

H&C Hifi

Quote from: viceadmiraal61 on April  9, 2013, 10:11:17
botsen...je doet eigelijk precies het zelfde..maar dan net andersom..ik help de audio..jou maakt het niets uit(begrijp ik)
de vraag waarom ik marco niet als vriend zie..in munchen trof ik marco lisi en we spraken over de hifishow in belgie.
hij wilde graag ook een actie met een gratis cd.we spraken af dat ik er 500 zou maken en op deze manier geen standgeld
hoefde te betalen..a 500,-..nu kosten deze cd echt wel wat meer .TOCH VOND IK HET BELANGRIJK DE AUDIO TE STEUNEN.
We gaven er een handdruk open dat betekend voor mij dat de zaak is gemaakt.
Maar de uitkomst was toch heel anders.marco trok zich terug (pas naar vele emails)en wilde meer cd,s..
Daar had ik geen zin in omdat de 500 cd mijn al meer dan 1500,- kosten.
Dus dat werd niets.maar gaf aan hoe marco zijn zaken doet(heb hier alle email nog van.de afspraak bevestiging en
de afzegging.... Daarom ben ik erg blij dat de show zo,n groot succes is geworden in veldhoven.

Afspraken die jij gemaakt hebt met een ander die dan niet worden nagekomen : OK dat is niet tof, maar dat kan je toch ook op een minder kinderachtige manier aanpakken ? Zo zet jij eigenlijk alleen maar je eigen bedrijf voor schut...
Als alle mannen in deze branche netzoals jij met ''verlies'' zouden werken om de hifi ''overeind'' te houden gebeurt namelijk precies het tegenovergestelde... we zijn toch geen liefdadigheidsinstelling ?? er MOET geld worden verdiend anders kan de motor niet blijven lopen.

En als je zo graag cd's wilt weggeven : had zelf die stand gehuurd voor 500,00 en had ze zelf weggegeven !! dan had je pas positieve reclame gemaakt voor je bedrijf !

duinboy

Quote from: HcHifi.nl on April  9, 2013, 09:51:48
Een standhouder kiest toch zelf voor deelname aan een dergelijke show ?? de laatste 4-5 jaar is er geen fatsoenlijk show meer geweest als je het mij vraagt.. iig niet zoals de VAD 10jaar geleden wel was.
Nu zit iedereen op elkaar te katten..
Medelijden met de importeurs, nee niet echt, die hebben in het verleden veel verdiend en nu verdienen ze gewoon wat minder.. maar ze verdienen er nog steeds aan  ;) ik hoef ook niet rijk te worden aan deze hobby waar ik toevallig ook mijn brood mee verdien.
Zolang ik mijn vaste lasten kan betalen en af en toe wat leuks kan doen ben ik tevreden..  en ja daar werk ik meer dan 60uur per week voor..
Veel winkeliers die nu over de kop gaan houden vast aan de manier van handelen van 10-20-30 jaar geleden.. korting kennen ze vrijwel niet en gaan zitten wachten totdat de klanten de winkel inkomen : DIE TIJD IS VOORBIJ. De hele markt is veranderd en daarbij ook de manier waarom je spullen aan de man moet brengen.
Ik heb dus weinig medelijden met veel van de zaken waar het slecht mee gaat, in de meeste gevallen kunnen ze er zelf iets aan doen.... oogkleppen af en het anders aanpakken !

Maar ik ben evengoed benieuwd waarom je zo op je teentjes getrapt bent ;)

het zijn net dealers met deze attitude die de markt kapot maken
klanten gaan luisteren bij echte winkels die tijd en energie steken in echte demo's, om het dan ergens anders tegen de laagste prijs te gaan shoppen

ze doen een demo bij net die winkel die het toestel geïnvesteerd heeft, en enkele dagen later zie je het mailverkeer naar alle andere winkels "wat is uw laagste/beste prijs".

winkels die inkoop + BTW + 5% marge rekenen als enduser prijs faciliteren dit soort gedrag
winkels die vlot 30% en nog meer debiele korting geven

dit is de reden dat echte dealers het steeds moeilijker krijgen, waarom zouden die nog investeren ?

henk543

Quote from: HcHifi.nl on April  9, 2013, 09:51:48
Een standhouder kiest toch zelf voor deelname aan een dergelijke show ?? de laatste 4-5 jaar is er geen fatsoenlijk show meer geweest als je het mij vraagt.. iig niet zoals de VAD 10jaar geleden wel was.
Nu zit iedereen op elkaar te katten..
Medelijden met de importeurs, nee niet echt, die hebben in het verleden veel verdiend en nu verdienen ze gewoon wat minder.. maar ze verdienen er nog steeds aan  ;) ik hoef ook niet rijk te worden aan deze hobby waar ik toevallig ook mijn brood mee verdien.
Zolang ik mijn vaste lasten kan betalen en af en toe wat leuks kan doen ben ik tevreden..  en ja daar werk ik meer dan 60uur per week voor..
Veel winkeliers die nu over de kop gaan houden vast aan de manier van handelen van 10-20-30 jaar geleden.. korting kennen ze vrijwel niet en gaan zitten wachten totdat de klanten de winkel inkomen : DIE TIJD IS VOORBIJ. De hele markt is veranderd en daarbij ook de manier waarom je spullen aan de man moet brengen.
Ik heb dus weinig medelijden met veel van de zaken waar het slecht mee gaat, in de meeste gevallen kunnen ze er zelf iets aan doen.... oogkleppen af en het anders aanpakken !


Maar ik ben evengoed benieuwd waarom je zo op je teentjes getrapt bent ;)


:clapping: Ondernemerschap uit liefde en verstand.
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Rha007

We dwalen nu behoorlijk af, maar zou het voor de betere hifi winkels geen oplossing zijn om een klein bedrag te vragen voor een luistersessie, welke dan weer verekend word als je daadwerkelijk tot koop over gaat?
Het gebeurd nu al in andere branches en vindt dit niet meer dan fair.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

botsen

Quote from: duinboy on April  9, 2013, 10:43:28
het zijn net dealers met deze attitude die de markt kapot maken
klanten gaan luisteren bij echte winkels die tijd en energie steken in echte demo's, om het dan ergens anders tegen de laagste prijs te gaan shoppen

ze doen een demo bij net die winkel die het toestel geïnvesteerd heeft, en enkele dagen later zie je het mailverkeer naar alle andere winkels "wat is uw laagste/beste prijs".

winkels die inkoop + BTW + 5% marge rekenen als enduser prijs faciliteren dit soort gedrag
winkels die vlot 30% en nog meer debiele korting geven

dit is de reden dat echte dealers het steeds moeilijker krijgen, waarom zouden die nog investeren ?

Toevallig laatst bij HcHifi een prima demo gekregen, no strings attached, en (voorlopig) niets gekocht.

Blijkbaar is het mogelijk om demo's te geven EN scherpe prijzen te hanteren.

H&C Hifi

Quote from: duinboy on April  9, 2013, 10:43:28
het zijn net dealers met deze attitude die de markt kapot maken
klanten gaan luisteren bij echte winkels die tijd en energie steken in echte demo's, om het dan ergens anders tegen de laagste prijs te gaan shoppen

ze doen een demo bij net die winkel die het toestel geïnvesteerd heeft, en enkele dagen later zie je het mailverkeer naar alle andere winkels "wat is uw laagste/beste prijs".

winkels die inkoop + BTW + 5% marge rekenen als enduser prijs faciliteren dit soort gedrag
winkels die vlot 30% en nog meer debiele korting geven

dit is de reden dat echte dealers het steeds moeilijker krijgen, waarom zouden die nog investeren ?

Wat zijn ''echte'' dealers ?
Veel glas op een te dure locatie met teveel personeel is de oorzaak dat veel dealers eraan onderdoor gaan..
Internet heeft de markt veranderd en niet de prijzen... vroeger kon je ook gewoon 20% korting krijgen alleen nu zijn er bedrijven die
daar gewoon openlijk mee adverteren.
Logisch toch je trekt dan namelijk een veel groter publiek, als je dan als winkelier in je te dure pand niet mee wilt met die prijs omdat je dan ''te weinig'' verdiend is dat je eigen schuld.. je kan ook gewoon meegaan met de prijs en omzet maken.. en zorgen dat ze familie/kennissen/vrienden enthousiast maken zodat die een volgende keer iets bij je kopen.

Het is niet mijn fout dat ik goede omzetten draai..
Ik heb bijv. in een set Tannoy Kingdom geinvesteerd... geen andere dealer in het land heeft deze staan, als het echt alleen maar om de snelle handel zou gaan vind je dergelijke producten niet in een winkel...
Bij mij is het zoals gezegd hobby en werk, en ik vind het leuk om mensen van gedegen advies te voorzien zodat ze op een later tijdstip iets kopen waar ze echt gelukkig mee zijn.
Mensen blij maken daar moet het om draaien ! en natuurlijk moet ik daar ook mijn brood mee kunnen verdienen... en dat lukt aardig  :smile:

viceadmiraal61

h&g. je vroeg wat mijn dwars zit...dat is het verhaal.  je hebt al met al een reuze goedkope reclame op dit forumm
goed gedaan jochie

AbZ

Fritz, het is interessant wat je schrijft maar het is ook grappig en treurig.
Ook als je gelijk zou hebben:  zoals jij het zegt gaat het niet werken.
Ik zou het anders aanpakken.


Streamz

Moest even zoeken wie die viceadmiraal61 is. Inmiddels gevonden, kan er dus in vervolg met een grote boog omheen lopen. Op welke beurs oid dan ook.

Ik dacht dat ik al het een en ander had meegemaakt de laatste tijd in mijn zoektocht naar nieuw audiospul. Maar dit slaat alles. En als er nog meer van dit soort figuren rondlopen in audioland, kan ik me wel voorstellen waarom het niet zo best inde branche. En waarom mensen wegblijven bij shows. Geen goede promotie voor de branche dus.

Deleted User

Wat een treurig topic is dit zeg.  :threadclosed:

Dit gaat helemaal niet meer over de beurs zelf.... De problemen in de audiobranch doen zich overal voor.... dat was 20 jaar geleden al toen ik in de branch zat.... Bij mij info, demo halen, bij een ander kopen, en weer bij mij komen voor de service......

Mijn fysieke dealer gun ik in ieder geval zn omzet, ik kan in ieder geval alles uitproberen.... behalve zn vrouw dan... ;D

LeonArdusS

HALLOOO, ff terug on topic, ik heb het goed naar mijn zin gehad, veel gezien, gehoord en vooral mijn neef ingewijd in de wereld van AV. Hij is inmiddels op zoek naar een mooie processor!

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

viceadmiraal61

STREAMZ...dat moet jij nog heel veel gaan lopen beste vriend...want het niet nakomen van afspraken komt overal voor.
succes..de paden op de lanen in.vooruit met flinke pas.

MVG

Zeg, weet jij geen andere plek om je gal te gaan spuwen?! Ik lees dit topic mee maar heb geen zin om te reageren, omdat ik jouw naam steeds terug zie komen. Ik heb geen idee wie je bent, maar het lijkt me misschien een idee om eens contact op te nemen met de orginsatoren om hen te vertellen wat je dwars zit. Ik kan me namelijk voorstellen dat mijn mede forumgenoten die hier over hun ervaringen willen praten, niet op dit gezwets zitten te wachten.

Dit zijn mijn 2 centen, en 1 van de weinige keren dat ik me negatief uitlaat. Bah!

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]