Panasonic Plasma 2013

Started by Xander32, January 7, 2013, 20:31:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snutchz

Quote from: alexander2 on April 24, 2014, 18:36:05
Je hebt een topgescherm gekocht. :clapping: :clapping:
't out-of-the-box plaatje is al prachtig ..dat belooft wat  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Quote from: BJF on April 24, 2014, 18:20:46
Gaat ie daarvan niet heel erg zoemen?

Waarvan harder zoemen ?

Alle Plasma's zoemen (Pioneer, Samung, etc), hard of zacht. Toevallig doet de mijne dat heel hard, ongeacht de stand of instelling.
Alleen heb ik een Pioneer, en geen Panasonic. Maar ik denk dat dat geen enkel verschil maakt.

modde239

Quote from: SillentWolf on April 24, 2014, 19:23:04
Waarvan harder zoemen ?

Alle Plasma's zoemen (Pioneer, Samung, etc), hard of zacht. Toevallig doet de mijne dat heel hard, ongeacht de stand of instelling.
Alleen heb ik een Pioneer, en geen Panasonic. Maar ik denk dat dat geen enkel verschil maakt.

:D je snapt hem denk ik niet er werd geschreven dat hij Bee Movie erop draaide....vandaar het grapje zoemen....

Ronin79

Ik zag de woorden Bee Movie wel staan, maar was met de gedachte ergens anders.  ;)

alexander2


Ronin79


Snutchz

Och wat spijtig.. heb een dood pixeltje aangetroffen.. vanaf mijn kijkafstand gelukkig niet zichtbaar.. ach liever een dooie dan een vastzittende  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

alexander2

Quote from: Snutchz on April 26, 2014, 14:21:48
Och wat spijtig.. heb een dood pixeltje aangetroffen.. vanaf mijn kijkafstand gelukkig niet zichtbaar.. ach liever een dooie dan een vastzittende  ;)

Volgens mij heeft Pana nog steeds dit beleid:

Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy.


Snutchz

Quote from: alexander2 on April 26, 2014, 14:56:22
Volgens mij heeft Pana nog steeds dit beleid:
Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy.
Ja en het volgende scherm heeft twee dooie pixels.. of erger, een stuck pixel.. of misschien wel die vervelende "green blobs"..onacceptabele line bleeding.. heftige DFC... pimpelpaarse olifantjes die door het scherm denderen.. vind het wel goed zo  ;)

..bovendien zit ik al op ruim 50 uur inspeeltijd.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

modde239

Quote from: Snutchz on April 27, 2014, 15:01:27
Ja en het volgende scherm heeft twee dooie pixels.. of erger, een stuck pixel.. of misschien wel die vervelende "green blobs"..onacceptabele line bleeding.. heftige DFC... pimpelpaarse olifantjes die door het scherm denderen.. vind het wel goed zo  ;)

..bovendien zit ik al op ruim 50 uur inspeeltijd.

:D

Snutchz

*news flash* ..dooie pixel blijkt een luie pixel te zijn... bak een taart en haal 'm door je crack  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Morrison

Na onder andere het lezen van dit topic besloten om een Panasonic P55VT60e te kopen! Zojuist besteld bij een webshop voor een erg goede prijs (denk ik ;) ) Als het goed is wordt 'ie begin volgende week geleverd.
Ik kom van een Pioneer 4280xd, ben erg benieuwd naar de nieuwe Panasonic! Hebben jullie nog tips vwb burn-in? Bij mijn Pio had ik de eerste dagen de hele dag een filmpje op staan die full screen kleuren afwisselt.
En andere tips waar ik rekening mee moet houden of op kan letten zijn ook welkom :D

Now the waiting begins :nopompom:

Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

etienne

waar je rekening mee moet houden is een verbluffend mooie beeldkwaliteit!!

dat wordt binnenkort genieten, iedere dag daarna weer genieten

gefeliciteerd met je aankoop.  :pompom:
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Snutchz

#638
Quote from: Morrison on May  9, 2014, 10:45:00Hebben jullie nog tips vwb burn-in? Bij mijn Pio had ik de eerste dagen de hele dag een filmpje op staan die full screen kleuren afwisselt.
En andere tips waar ik rekening mee moet houden of op kan letten zijn ook welkom :D
Ik zit inmiddels op 230u inspelen.. ik gebruikte enkel heldere animatiefilms als Bee Movie en The Simpsons..  het gaat als volgt >

0 - 100u

Picture mode Custom
Contrast 30
Brightness 0
Color 50
Sharpness 0
Color Temp Warm
Panel Luminance Mid
All other settings Off
Full Picture
No static images

101 - 180u

Panel Luminance High

181- 225u

THX Cinema

..en vervolgens laten calibreren  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

dchris

Mijn 55ST60 staat te koop in de markt sectie mocht iemand een zeer mooie Panasonic willen van  ;D
Weinig uren, alleen voor HT gebruikt,geen burn in, doos,garantie,bon allemaal aanwezig.
Doe em weg omdat ik wil gaan projecteren.
Mvg,

Dchris

Morrison

Een uurtje geleden stond de bezorger voor de deur met de nieuwe Panasonic! Netjes opgehangen en hij staat geweldig! Out of the box is het al top beeld, super zwart!
Klein stukje Disney Cars gekeken, en het zag er subliem uit. Maar toch even uitgezet om de break in periode te beginnen.

Ik heb op deze site een paar tips gezien en de slide show met foto's loopt nu.
http://www.hometheatershack.com/forums/hdtv-video-displays-processors/52673-plasma-break-how-properly-break-your-new-plasma-display.html

Ik laat m nu zo lang mogelijk lopen en zal in de avond uren wat series of films zonder logo's / zwarte balken kijken. Ik hoop dat hij dan redelijk snel klaar is voor een avondje DWDD en misschien wat andere tv.

Al met al nu al een top aan koop, iedereen die twijfelt of ze nog snel moeten upgraden voor Plasma er echt niet meer is, en OLED nog niet betaalbaar, doen!
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Eastwood

Ik heb een 55ST60 model van vorig jaar augustus. Televisie geeft op zich een prima beeld. Ondanks dat ik er altijd voorzichtig mee ben omgegaan (alleen standaardinstellingen gebruikt en naast televisiezenders ook veel films en series mee gekeken) heb ik echter helaas toch een ingebrand Nl. 1 logo in mijn scherm. Krijg het er ook na nachtenlang de televisie op sneeuw te hebben gezet niet meer uit.

CE repair heeft inmiddels laten weten dat ik "een bedrag gecrediteerd krijg". Dat zou dan verder via de dealer verlopen. Ik weet nog niet zo goed of ik hier zo blij mee moet zijn. Omdat de televisie al bijna een jaar oud is zou het volgens degene die mij belde zo kunnen zijn dat ik niet het volledige aankoopbedrag terug krijg.

Ik weet in ieder geval wel dat ondanks het feit dat mijn voorkeur qua beeld naar plasma uitgaat ik nu geen plasma televisie meer koop. Ik heb er simpelweg geen zin in om wellicht nog eens al dit gezeur met garantieperikelen te moeten doormaken. Vreemde is dat mijn vorige plasma, een Panasonic 42G10 helemaal geen last had van retentie o.i.d. Je zou verwachten dat televisieschermen steeds beter worden, maar ik heb her en der toch al vernomen dat veel mensen last hebben van logo's die zichtbaar blijven.

Enfin, kan me gaan oriënteren op de aankoop van een nieuwe televisie...

Robbo

Ik vind het sowieso storend al die logos in beeld.   

De meeste zender zitten al vast op een bepaald zendernummer.  Toch moet bijv. op Nederland 3 een logo linksboven (omroep), rechtsboven (zender) en rechtsonder (hashtag) continue op je geprojecteerd worden.    :mad:

alexander2

Quote from: Eastwood on May 23, 2014, 11:35:58
Ik heb een 55ST60 model van vorig jaar augustus. Televisie geeft op zich een prima beeld. Ondanks dat ik er altijd voorzichtig mee ben omgegaan (alleen standaardinstellingen gebruikt en naast televisiezenders ook veel films en series mee gekeken) heb ik echter helaas toch een ingebrand Nl. 1 logo in mijn scherm. Krijg het er ook na nachtenlang de televisie op sneeuw te hebben gezet niet meer uit.

CE repair heeft inmiddels laten weten dat ik "een bedrag gecrediteerd krijg". Dat zou dan verder via de dealer verlopen. Ik weet nog niet zo goed of ik hier zo blij mee moet zijn. Omdat de televisie al bijna een jaar oud is zou het volgens degene die mij belde zo kunnen zijn dat ik niet het volledige aankoopbedrag terug krijg.

Ik weet in ieder geval wel dat ondanks het feit dat mijn voorkeur qua beeld naar plasma uitgaat ik nu geen plasma televisie meer koop. Ik heb er simpelweg geen zin in om wellicht nog eens al dit gezeur met garantieperikelen te moeten doormaken. Vreemde is dat mijn vorige plasma, een Panasonic 42G10 helemaal geen last had van retentie o.i.d. Je zou verwachten dat televisieschermen steeds beter worden, maar ik heb her en der toch al vernomen dat veel mensen last hebben van logo's die zichtbaar blijven.

Enfin, kan me gaan oriënteren op de aankoop van een nieuwe televisie...

Je krijgt het volledig bedrag terug don't worry wel heel vervelend want dit beeld zal je niet zo snel terug krijgen.

LuPo

Ik ben blij dat ik mijn ST50 heb kunnen terugsturen onder garantie en mijn aankoopbedrag terug heb gehad. Dat was voor de winkel ook gunstiger omdat ik maar 550 had betaald toen hij net uit was. :P

Nu geniet ik al tijden van een Samsung F6500 zonder mij druk te hoeven maken om ingebrande logo's en andere shit. De iets mindere zwartwaarden neem ik voor lief.

Akosoft

Mooi dat je nu tevreden bent maar je hebt zoals velen hier en elders simpelweg ongeduldig geweest met je plasma. Kan wel vele duizenden uren duren eer alles normaal reageert. Tot die tijd kan het dan lijken op inbranden maar dit gaat echt allemaal weg en over. Geloof me, mijn st50 was eerst ook een groot drama met logo's. :)

Willem

Quote from: Akosoft on May 26, 2014, 11:24:04
Mooi dat je nu tevreden bent maar je hebt zoals velen hier en elders simpelweg ongeduldig geweest met je plasma. Kan wel vele duizenden uren duren eer alles normaal reageert. Tot die tijd kan het dan lijken op inbranden maar dit gaat echt allemaal weg en over. Geloof me, mijn st50 was eerst ook een groot drama met logo's. :)

@ Akasoft.

Zoals ik je post hierboven lees. Lijkt het alsof je zegt dat de panasonic plasma's niet in kunnen branden. Maar dit doen ze soms toch echt wel (ook bij voozichtig gebruik). Als het allemaal op den duur goed komt met het inbranden zou Panasonic toch ook geen garantie hierop geven (lees vervangen scherm of aankoopbedrag terug geven).

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Akosoft

Elk merk, elke techniek heeft uitvallers. Daarom ruilt Panasonic om. Zoiets heet service. Maar ik zeg nergens dat plasma niet inbrandt. Zal heus wel een keer voorkomen. Maar uit ervaring weet ik dat het heel lang kan duren eer het fosfor rustig wordt en je urenlang naar voetbal op ned1 of zo kunt kijken zonder dagen of wekenlang het logo nog te zien. Veel toestellen zijn derhalve zeker weten onnodig omgeruild door ongeduld hierom... That's all. :)

Quote from: Willem on May 26, 2014, 14:00:46
@ Akasoft.

Zoals ik je post hierboven lees. Lijkt het alsof je zegt dat de panasonic plasma's niet in kunnen branden. Maar dit doen ze soms toch echt wel (ook bij voozichtig gebruik). Als het allemaal op den duur goed komt met het inbranden zou Panasonic toch ook geen garantie hierop geven (lees vervangen scherm of aankoopbedrag terug geven).

Groet Willem.

alexander2

Quote from: Akosoft on May 26, 2014, 20:48:48
Elk merk, elke techniek heeft uitvallers. Daarom ruilt Panasonic om. Zoiets heet service. Maar ik zeg nergens dat plasma niet inbrandt. Zal heus wel een keer voorkomen. Maar uit ervaring weet ik dat het heel lang kan duren eer het fosfor rustig wordt en je urenlang naar voetbal op ned1 of zo kunt kijken zonder dagen of wekenlang het logo nog te zien. Veel toestellen zijn derhalve zeker weten onnodig omgeruild door ongeduld hierom... That's all. :)

Dus de Pana technici zaten er al die tijden naast. :D

Akosoft

Wat weer een kinderachtige reactie. Weet meteen weer waarom ik hier weinig tot nooit reageer.