Re: mijn set - streaming vraag?

Started by kathos, January 6, 2013, 16:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kathos

Hallo iedereen,

Ik lees al een hele tijd mee, bij deze wou ik ook even iets over mijn set vertellen.

Ongeveer anderhalf jaar geleden begon het te kriebelen om de Sony 5.1 alles-in-één set die we toen hadden te vervangen. Na wat winkels bezocht te hebben, besliste ik om dit keer voor verschillende componenten te gaan ipv een alles-in-één set. Na lang getwijfel en getreuzel werd gekozen voor een Pioneer VSX-921, Pioneer BDP-140 blu ray speler met een paar B&W CM1 speakers. Omdat ik graag 5.1 wou zat in het achterhoofd om later CM8 als fronts te kopen en de CM1 als rear te gebruiken. Enkele maanden later kwam daar nog een subwoofer bij: de B&W ASW610. Deze setup was al een gigantische upgrade ten opzichte van wat ik gewoon was.
Rond augustus 2012 begon het te kriebelen om de CM8 te kopen en de CM1 dus een rijtje achteruit te schuiven en als rears te gebruiken. De Pioneer versterker trok dit eigenlijk niet zo goed, dus werd die vervangen door de Marantz SR7007. Daarna ook de plaatsing aangepakt in ons huis, in plaats van alles in een hoek te drummen heeft de installatie nu de plaats gekregen die ze verdient. Na een paar weken met de CM8 kwam de spijt een klein beetje dat ik niet ineens voor de CM9 gekozen had. Terug verandering dus: CM8 inwisselen voor CM9. Heel blij met de CM9!
Toch miste ik nog iets in mijn geluid, en de toevoeging van een eindversterker heeft dit voor mij opgelost. Vorige week een NAD C275BEE gekocht om de fronts aan te sturen. De CM9 lusten aardig wat power zoals geweten, en met de extra eindversterker krijgen ze die. Het laag en midden werd hiermee beter, geluidsbeeld groter, kortom, het geluid kreeg ballen  :headbanging:
Als laatste verandering werd gisteren de pioneer blu ray vervangen door de Marantz UD5007. Misschien volgt er wel nog een center speaker, al is dit geen prioriteit vermits de nadruk ondertussen veruit bij muziek ligt.
Na jaren minder geinteresseerd geweest te zijn in muziek is de interesse ondertussen helemaal terug, elke dag wordt genoten van de set. Geen upgradeplannen meer nu, maar genieten geblazen van wat ik heb  8).

Voor de volledigheid, de set zoals ze nu is:
Marantz SR7007
Marantz UD5007
NAD C275BEE
B&W CM9
B&W CM1
B&W ASW610
Sony KDL-46HX800
kabels: W-M LS-02 speakerkabels en Van den Hul interlink

UPDATE--> set op 15-08-2015
Marantz PM14S1 - Marantz SR7007 - NAD C275BEE
B&W CM10 - B&W CM9 back surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610
Marantz UD5007 - Denon DA-300USB DAC - Chord Epic twin cables + jumpers - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III
Shure SRH1840
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Jumping Jack

Mooie set! De cm's hebben inderdaad graag wat vermogen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

quattronl

Leuke set!

Maarre....ons lekker maken en dan zeggen dat de foto's volgen! Tsss  :crazy:
:D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

kathos

tx allebei  ;D

Foto's nemen valt niet mee met deze donkere dagen. Zoals beloofd toch een paar kiekjes, het geeft een idee...
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

W.Otter

pfieeeuuuuwww  :wub: heeeel goed voor elkaar!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heb je twee subs of verkijk ik mij daarop?
het is allemaal heel herkenbaar wat je beschrijft, ik heb zelf ook een aantal maanden de cm8 gehad tot ik er spijt van kreeg (zonder sub toen nog) in de winkel was het laag goed aanwezig maar thuis gekomen kreeg ik het niet goed. Toen maar doorgeschoven naar de cm9 en ja hoor, subliem. Ze gaan niet heel laag vandaar een subje voor erbij.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kathos

Quote from: W.Otter on January 12, 2013, 21:01:15
pfieeeuuuuwww  :wub: heeeel goed voor elkaar!

Bedankt hoor!

en om op je andere vragen te antwoorden: het is een aquarium, met malawicichliden in. En er staat 1 subwoofer. Links op de foto staat een lederen kubusje, oogt symmetrisch wel leuk vonden we.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

W.Otter

weet je wat as symmetrisch is? nog een sub  :devil:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kathos

Quote from: W.Otter on January 13, 2013, 09:07:58
weet je wat as symmetrisch is? nog een sub  :devil:

deze symmetrie is alvast een stukje goedkoper  ;) Denk niet echt aan twee subs - misschien is de eerste stap wel ooit de mijne upgraden ipv tweede te nemen, maar dat zal niet voor binnenkort zijn. Al dacht ik ook dat het upgraden wel even ging stoppen toen ik mijn cm8 kocht. Niet dus, kort erna kwam de SR. Daarna tweede "upgradegolf" met CM9, maandje later gevolgd door eindversterker en de UD ;D
Neeneen, nu blijft het echt wel even zo  :angel:
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

kathos

dit weekend heb ik even de rubberen voetjes onder de sub verwisseld door de bijgeleverde spikes.
Ik had de rubberen voetjes er eerst onder gemonteerd omdat ik wat schrik had voor schade aan de vloer + dacht dat het niet veel ging uitmaken wat er onder zou zitten. Doordat ik hier en daar wat las over koppelen/ontkoppelen en de voetjes bij een sub snel verwisseld zijn dacht ik van ik probeer het gewoon even. Tot mijn verbazing is er wel degelijk verschil te merken, de bas is toch iets strakker, droger, sneller vind ik.
Ook onder mijn CM9 staan de rubberen voetjes gemonteerd, ik overweeg dan ook om die te vervangen door spikes, hetzij de bijgeleverde spikes, hetzij de superspikes (dan heb ik zeker geen schade + zijn ze makkelijker te verplaatsen indien nodig).
Iemand gelijkaardige ervaringen hiermee? Is er net, zoals bij een sub, ook verschil te verwachten als je een vloerstaander koppelt met spikes aan de vloer ipv ontkoppelt met de rubberen voetjes?
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

W.Otter

heb zelf superspikes onder de CM9's maar merk niet heel veel verschil hoor. staat wel leuk.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

als de sub op spikes een goede combinatie is met je vloer, is de kans groot dat je hoofdluidsprekers er ook van profiteren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

kathos

Even een kleine update met weinig tot geen nieuws  ;D
Ik heb dan toch de standaardspikes onder de CM9 gemonteerd. Met spikes ipv rubberen voetjes onder de subwoofer merkte ik echt verschil, met de CM9 durf ik het niet te zeggen of het verschil echt hoorbaar is. Als er al verschil is, zal het klein zijn. Ik vind het wel iets mooier ogen, dus ik laat ze gewoon eronder staan.
Ik betrap mezelf erop dat ik toch af en toe met de instellingen blijf spelen bij het muziek beluisteren. Even testen of het met pure direct beter klinkt, even de fronts op large zetten, de crossover op 40hz of 80hz zetten ipv 60hz, en luisteren of er veel verschil te horen valt. Waarna ik vaak na enkele minuten denk van "fuck it, het klonk goed zoals het was, gewoon alles terugzetten en muziek beluisteren". 8)
En muziek wordt er beluisterd! 
Ik hou op dit forum altijd het "naar wat luister je vandaag" of de "welke cd's heb je vandaag gekocht" topics in het oog, ze zijn leuk om te lezen en een goeie manier om iets nieuws te ontdekken natuurlijk. Van Angus en Julia Stone bijv. had ik een half jaartje geleden nog niet gehoord, en nu liggen hun CD'tjes heel vaak rondjes te draaien in de speler  ;). Twee weken geleden trouwens naar het optreden van Angus Stone in de AB in Brussel geweest, was super!
Verder liggen er al tickets klaar voor Agnes Obel (Roeselare) en Beth Hart & Joe Bonamassa (Amsterdam), kijk ik ook naar uit.
Cd's worden er ook nog regelmatig gekocht, gisteren nog 3 exemplaren van Amplifier besteld. "Besteld voor 15 uur, 's anderendaags in de brievenbus" blijkt helaas niet te kloppen, ik zal nog even geduld moeten hebben  ;) Geen probleem!
Iedereen nog veel luisterplezier gewenst!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

W.Otter

ik ga 21 maart naar Joe Bonamassa in de HMH :) paar maand geleden naar Beth Hart geweest. kijk er naar uit!

maar de cm9's gaan toch maar tot 56 hertz? dus waarom op vol zetten ? :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kathos

Quote from: W.Otter on February 27, 2013, 11:32:34
ik ga 21 maart naar Joe Bonamassa in de HMH :) paar maand geleden naar Beth Hart geweest. kijk er naar uit!

maar de cm9's gaan toch maar tot 56 hertz? dus waarom op vol zetten ? :D

Omdat je wel eens leest dat sommigen met vloerstaanders die ook niet altijd super diep gaan zweren bij 2.0 ipv 2.1 voor muziek. Dan wil ik dit ook even testen wat dit bij mij geeft, en gewoon even luisteren naar het verschil   ;)

Alvast veel plezier 21/03!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

W.Otter

ligt ook een beetje aan de muziek keuze denk ik. de sub moet gewoon goed integreren, zo niet dan is een sub heel irritant..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kathos

Tijd voor een kleine update. Ondertussen is alles van de set hetzelfde gebleven, maar misschien komt daar binnenkort of op middellange termijn verandering in.
Vermits stereo voor mij ondertussen veel belangrijker geworden is dan HT zit ik aan een upgrade in die richting te denken. Ik dacht aan een stereo voorversterker met HT bypass en DAC aan boord. Op die manier kan ik mijn SR7007 houden voor HT en kan ik de voorversterker tussen mijn SR7007 en NAD c275bee plaatsen. Graag DAC functie erbij voor het streamen vanaf PC.
Budget ongeveer 1000-1500 euro, het moet dus ook een beetje in verhouding zijn met de rest van mijn set. Voorlopig nog geen speaker upgradeplannen, ik verwacht/hoop toch een mooie verbetering te verkrijgen door een mooie stereo pre eraan toe te voegen. Het is niet dat ik echt ontevreden ben met het geluid, zeker niet, maar ik hoop toch o.a. een mooier geluidsbeeld en betere plaatsing te verkrijgen. Dit en het upgradevirus... Het is een hobby en na een bepaalde tijd vraag je je toch af waar en hoe het nog iets beter zou kunnen, binnen een bepaald budget natuurlijk.  ;D
Modellen die in aanmerking komen: Parasound model 2100, Audiolab DQ, of de Parasound Halo P5. Die laatste is helaas nog niet uit, en de releasedatum van deze is al een paar keer uitgesteld als ik het zo lees op internet. De Parasound Halo P5 heeft op dit moment mijn voorkeur.
Als alternatief eventueel een pre met HT bypass en aparte DAC, maar op dit moment zou ik liever alles in 1 toestel hebben voor gebruiksgemak en om de vermijden dat er tè veel toestellen komen.
Ik dacht ook even aan DAC met enkel digitale ingangen, maar ooit komt er ook wel eens een platenspeler, dus ben ik met een mooie stereo pre beter af denk ik.

Als er tips of suggesties zijn, hoor ik het graag!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

MMdG

Er staat een Onkyo p-3000r te koop hier op het forum. Ik geloof dat dit een pre is met alle functies die je opnoemt. Zit alles in behalve een eindversterker.

Verder is misschien is de Marantz PM-15s2 (LE) iets om te overwegen? Heeft een pre + power + htbypass maar geen dac-functie. Past qua vormgeving wel bij je overige Marantz apparatuur.
Denon PMA-2020 || Denon DCD-2020 || Denon AVR-4311 || Denon DBP-2012 || Pioneer S-1ex || Pioneer S-7ex (3x) || Jamo c80 sub || Tellurium Q Black ls + rca

JeroenGRT

Misschien een mooie Lyngdorf of Tact voorversterker? Heb je gelijk roomcorrectie.
Wat ook een mooie combi met jouw speakers kan zijn...een Chord voorversterker. Misschien kun je er een tweedehands vinden. Misschien iets boven het budget maar misschien is er nog wat onderhandelruimte...dan heb je gelijk een topvoorversterker...maar geen dac. De Lyngdorf of Tact hebben natuurlijk wel digitale ingangen.

Chord CPA-2500 http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=5404187111&; (1900 euro H&C Hifi)
Chord CPA-3200 http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=1979021357&;
Lyngdorf DPA-1 http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=2679198690&
Lyngdorf TDAI2200 http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0050114987&; (geïntegreerde versterker...kun je gelijk je fronts mee aansturen.)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Het enige nadeel van Lyndorf is naar wat ik vaak gelezen heb, dat het nogal kil klinkt. (de roomperfect correctie)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JeroenGRT

Quote from: frank2 on August 18, 2013, 21:52:22
Het enige nadeel van Lyndorf is naar wat ik vaak gelezen heb, dat het nogal kil klinkt. (de roomperfect correctie)

Ik heb de Lyngdorf DPA-1 gehoord samen met een set Advance Acoustic monoblokken en dat klonk absoluut niet kil. Denk dat het zoeken is naar de juiste combi (zoals altijd) . Maar een geintegreerde stereo versterker om de fronts mee aan te sturen is natuurlijk ook nog een optie?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Rha007

Quote from: MMdG on August 18, 2013, 21:23:54
Verder is misschien is de Marantz PM-15s2 (LE) iets om te overwegen? Heeft een pre + power + htbypass maar geen dac-functie. Past qua vormgeving wel bij je overige Marantz apparatuur.
+1
Heb sinds kort deze versterker icm met een sr7005 en kan het je van harte aanbevelen, maar weet eerlijk gezegd niet hoe de match marantz/b&w klinkt
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

kathos

bedankt voor de suggesties tot nu toe!
Ik hou zeker de tweedehands markt in de gaten (die chord Chord CPA-2500 ziet er super uit!!  :inlove: heeft helaas geen HT bypass), ik heb wel wat tijd. Wel liefst niet tè ver aangezien ik liever niet iets blind koop en het laat opsturen. Paar uurtjes rijden kan natuurlijk wel  ;)
Een geintegreerde versterker is een optie, had ik ook al aan gedacht maar dat zie ik minder zitten omdat ik dan mijn NAD eindversterker moet verkopen. Op dit moment, en vermits ik al een degelijke eindversterker heb, verkies ik een aparte voorversterker.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III