KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Dan keer 2, en tactisch plaatsen in de ruimte.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on June 24, 2017, 09:05:10
Dan keer 2, en tactisch plaatsen in de ruimte.

Ik wil beginnen met 1.
Maar ik wil weten of ik er goed aan doe in vergelijking met de klipsch. En of de BK krachiger is dan de quake 2.

Trabuca

#427
Er staat in de markt een mooie  BK XXLS400 te koop
Ik speel met een 12 inch gesloten eigenbouw sub en dat klinkt heerlijk strak, past goed bij de LS50. Ik zou een sub nemen met voldoende power die strak speelt.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

audio_stabilo

Quote from: Trabuca on June 24, 2017, 09:41:39
Er staat in de markt een mooie  BK XXLS400 te koop

Ik zag het. Heb hem ook een PM gestuurd. Maar volgens mij is die al verkocht.

Maar voldoet de gemini 2 ook denk je?

Trabuca

Gemini 2 nooit gehoord, durf het niet te zeggen.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

audio_stabilo

#430
Ik denk dat ik de Rel T3 ga proberen. Mooi klein.
Ik draai met een Cyrus versterker, hier zitten mijn banaanstekkers in van mijn speakers in. Echter wil de de Rel sub het liefst met de neutrik aansluiten... dus even kijken hoe ik dat ga doen. Aangezien de cyrus geen luidspreker klemmen heeft.

Als ik nu van de pre out van mijn Cyrus ga naar mijn klipsch heb kan ik daar beide cinch kabel in kwijt zodat ik stereo heb over de sub. Maar de Rel heeft een Low level aansluiting (1 aansluiting) mag ik dan vanuit de Cyrus met 2 kabels naar de Rel gaan en daar een een Y adapter gebruiken? Of maak ik dan kortsluiting omdat ik van pre out/stereo naar mono ga in de rel?

Volgens mij wel toch?


Low-level connection (via phono connectors) is always an option if high-level connection is not possible.When connecting to the low-level inputs in a system in which high-level connection is not possible,connect a single phono cable to the LOW LEVEL INPUT jack.If you are connecting two channels of stereo output from a pre-amplifier,simply use a high-quality y-adapter to sum the two signals together.

noot87

Ik zou een niveau hoger adviseren, maar ja, dat gaat dan ook meer centen kosten.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

Als je je budget tot zo'n 700-800 wil (en kan) rekken dan is dat zeker aan te raden. Ik ben zelf van een Rel Quake II naar Rythmik F12 gegaan en noot87 een upgrade met dezelfde sub...inmiddels subs  :D Argument voor mij was dat ik de tussenstap (zoals de BK) over wilde slaan en gelijk een treetje hoger, en voor mij ook gelijk klaar (12" is echt de max), wilde.

audio_stabilo

Denk dat ik toch de Klipsch 15 inch laat staan. Pakt zeer mooi laag

Ejorne

Quote from: Ralf67 on June 13, 2017, 17:51:28
staan je oren dan wel in fase ?
Maakt dat verschil, denk je?

Quote from: Ralf67 on June 13, 2017, 17:51:28
en kan je dat meten met REW ?

Ja, hoor. Prima.

Een meting met meerdere en eentje met wat minder fase draaiingen:




audio_stabilo

Wat vinden jullie van de ruimte tussen de speakers? Hoor van veel mensen dat ze dichter naar elkaar moeten. Waarom ? In het boekje staat trouwens ook tussen de 2 en 4 meter
Ik zat namelijk zelf te denken om de speakers zo te laten en de Sub uit de hoek te halen en meer naar links bij het meubel te zetten.

https://youtu.be/sSVXgYndTR4

chansig

Als jij het goed vind klinken dan is het toch goed. Als je gaat twijfelen dan schuif je ze nog wat verder uit elkaar... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on June 29, 2017, 09:03:15
Als jij het goed vind klinken dan is het toch goed. Als je gaat twijfelen dan schuif je ze nog wat verder uit elkaar... :D

Gr. Hans

Dat is zo. Wat vind je van de subwoofer positie. Sommige zeggen in een hoek en andere weer niet

chansig

Op je knieën en kruipen met je sub....volgens mij de enige oplossing om erachter te komen waar die het beste staat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Ga eens meteen met REW

Misschien staat de subwoofer uit fase, of te hoog in de x-over.

zie de metingen van Ejorne in het Kef ls50 topic.

audio_stabilo

#440
Quote from: Ralf67 on June 29, 2017, 10:20:00
Ga eens meteen met REW

Misschien staat de subwoofer uit fase, of te hoog in de x-over.

zie de metingen van Ejorne in het Kef ls50 topic.

Kan ik wel eens doen. Soms zet ik de Sub wel eens uit en dan hoor ik geen verschil. Wel komt die met het hele lage met bijv Mariah Carey - Music box. Terwijl de Sub op 80 hz staat. Hoe kan dat ?

yorkie13

Als de subwoofer niet goed staat afgesteld, dan voegt deze weinig tot niets toe.

Er is een nummer van Michael Jackson, Billy spijkerbroek  :D, en daar kan je mee testen om de subwoofer goed in de maat met de LS50 te laten lopen

audio_stabilo

#442
Quote from: Ralf67 on June 29, 2017, 16:25:25
Als de subwoofer niet goed staat afgesteld, dan voegt deze weinig tot niets toe.

Er is een nummer van Michael Jackson, Billy spijkerbroek  :D, en daar kan je mee testen om de subwoofer goed in de maat met de LS50 te laten lopen

Zal ik eens proberen. Alleen valt er weinig af te stellen op de Sub verder. Sub staat nu op fase 180 en crossover 80

yorkie13

Probeer ook ens 0 ipv 180

Anders een miniDSP overwegen.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on June 29, 2017, 17:03:01
Probeer ook ens 0 ipv 180

Anders een miniDSP overwegen.

Dat heb ik uiteraard gedaan maar dan valt er veel meer weg

Sirius666

#445
Quote from: audiogek on June 29, 2017, 13:04:37
Kan ik wel eens doen. Soms zet ik de Sub wel eens uit en dan hoor ik geen verschil. Wel komt die met het hele lage met bijv Mariah Carey - Music box. Terwijl de Sub op 80 hz staat. Hoe kan dat ?

Gezien al je vragen, twijfels en onzekerheid vraag ik mij af hoe jij die set werkend hebt gekregen :D Wat heeft het trouwens voor nut om te vragen of product X beter is dan Y, het zijn uiteindelijk jouw oren.....ga luisteren en vorm zelf een oordeel.

Met te zwakke versterking klinkt de LS50 ruk (te ielig), zeker met een grotere afstand ertussen. Lees je in over de luisterdriehoek en ga wat experimenteren.

Quote from: chansig on June 29, 2017, 10:16:20
Op je knieën en kruipen met je sub....volgens mij de enige oplossing om erachter te komen waar die het beste staat.

Gr. Hans

Hans doelt op de subwoofer crawl, audiogek. Maar dan in een alternatieve en zware uitvoering, doe het aub volgens onderstaande methode en dan komt het vast goed:

http://www.audioholics.com/home-theater-connection/crawling-for-bass-subwoofer-placement

:D


audio_stabilo

#446
Quote from: Sirius666 on June 29, 2017, 18:45:22
Gezien al je vragen, twijfels en onzekerheid vraag ik mij af hoe jij die set werkend hebt gekregen :D Wat heeft het trouwens voor nut om te vragen of product X beter is dan Y, het zijn uiteindelijk jouw oren.....ga luisteren en vorm zelf een oordeel.

Met te zwakke versterking klinkt de LS50 ruk (te ielig), zeker met een grotere afstand ertussen. Lees je in over de luisterdriehoek en ga wat expirimenteren.

Hans doelt op de subwoofer crawl, audiogek. Maar dan in een alternatieve en zware uitvoering, doe het aub volgens onderstaande methode en dan komt het vast goed:

http://www.audioholics.com/home-theater-connection/crawling-for-bass-subwoofer-placement

:D

Die versterking is allemaal aangepast dus de ls50 klinken niet dun meer ;)
De vraag was alleen hoe het kan dat ik vind dat de sub met de instelling van 80 hz weinig toevoegd en alleen het onderste laag goed laat horen. Jij ook goed lezen he ;)
Betekend dus dat de bass van de ls50 juist wel goed is.

Net nog even een test gedaan. Mensen zeggen wel dat de ls50 rond de 80 hz wel klaar is met het laag. Maar ik hoor de 50/40 hz er ook nog prima uit komen hoor. Ligt aan de ruimte misschien?

Ik had net ook even de poorten dicht gedaan en  dan de sub dus op 80 hz gezet, en dan vind ik hem weinig toevoegen.

Subwoofer op verschillende plaatsen heb ik al gedaan. In de hoek "klinkt" die het mooiste en gaat die mooi diep als het moet. Net heb ik hem ook nog helemaal links geplaatst maar dan blijft er niks van het laag over .

Waarom altijd die opmerkingen van jou trouwens? ;) het forum is toch voor tips etc. Je doet net of ik zelf niks getest heb en ik een zware leek ben dat ik geen eens een set kan aansluiten. Zoals je je eerste zin begint

Marino

Mooie stands, maakt het plaatje af!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Sirius666

Quote from: audiogek on June 29, 2017, 18:58:00
Die versterking is allemaal aangepast dus de ls50 klinken niet dun meer ;)
De vraag was alleen hoe het kan dat ik vind dat de sub met de instelling van 80 hz weinig toevoegd en alleen het onderste laag goed laat horen. Jij ook goed lezen he ;)
Betekend dus dat de bass van de ls50 juist wel goed is.

Net nog even een test gedaan. Mensen zeggen wel dat de ls50 rond de 80 hz wel klaar is met het laag. Maar ik hoor de 50/40 hz er ook nog prima uit komen hoor. Ligt aan de ruimte misschien?

Ik had net ook even de poorten dicht gedaan en  dan de sub dus op 80 hz gezet, en dan vind ik hem weinig toevoegen.

Subwoofer op verschillende plaatsen heb ik al gedaan. In de hoek "klinkt" die het mooiste en gaat die mooi diep als het moet. Net heb ik hem ook nog helemaal links geplaatst maar dan blijft er niks van het laag over .

Waarom altijd die opmerkingen van jou trouwens? ;) het forum is toch voor tips etc. Je doet net of ik zelf niks getest heb en ik een zware leek ben dat ik geen eens een set kan aansluiten. Zoals je je eerste zin begint

Haha, komt omdat je m.i. alle kanten op vloog. Lees maar terug (je begon bij een Quake II). Daarbij heb je op het oog een prima plaatsing dus begrijp ik die twijfel op dat vlak niet. Net is niet zo dat je er een zooitje van maakt. Niets aantrekken van wat anderen zeggen maar zelf schuiven en luisteren. Daarbij blijft jouw Cyrus m.i. de bottleneck bij de Kef's. Pluk een jaren 90 EV van Marktplaats en laat je verbazen! Of een nieuwe als je het budget ervoor (over) hebt.

Onderschat versterking niet! Heb zelf bijv een setje Elac's gehad die meer body gaven en een meer aanwezig laag bij een goede EV met voldoende reserves. Daarvoor zijn er forum leden geweest die het laag niet afdoende vonden, was op een geïntegreerde versterker (80 watt dacht ik). Heb ze ook daarop beluisterd en daarop klonken ze ietwat ielig. Het zal nu vast ook goed hard kunnen maar er komt

Een subwoofer in een hoek geeft corner gain, vandaar dat die daar iig het hardst klinkt. Heb je evt een totaalplaatje van de kamer?

Wat is de afstand tussen de speakers en de afstand van de speakers naar jou? Als de afstand onderling bijv 3.5 meter is en je zit er 2.5-3m vanaf dan kunnen ze ook wat dunner klinken.

Overigens gaf de Quake II bij mij een groot verschil, daar zou de Klipsch zwaar overheen moeten gaan. Plaats eens foto's van de achterkant van de Klipsch en de Cyrus als je wilt?

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on June 29, 2017, 22:06:55
Haha, komt omdat je m.i. alle kanten op vloog. Lees maar terug (je begon bij een Quake II). Daarbij heb je op het oog een prima plaatsing dus begrijp ik die twijfel op dat vlak niet. Net is niet zo dat je er een zooitje van maakt. Niets aantrekken van wat anderen zeggen maar zelf schuiven en luisteren. Daarbij blijft jouw Cyrus m.i. de bottleneck bij de Kef's. Pluk een jaren 90 EV van Marktplaats en laat je verbazen! Of een nieuwe als je het budget ervoor (over) hebt.

Onderschat versterking niet! Heb zelf bijv een setje Elac's gehad die meer body gaven en een meer aanwezig laag bij een goede EV met voldoende reserves. Daarvoor zijn er forum leden geweest die het laag niet afdoende vonden, was op een geïntegreerde versterker (80 watt dacht ik). Heb ze ook daarop beluisterd en daarop klonken ze ietwat ielig. Het zal nu vast ook goed hard kunnen maar er komt

Een subwoofer in een hoek geeft corner gain, vandaar dat die daar iig het hardst klinkt. Heb je evt een totaalplaatje van de kamer?

Wat is de afstand tussen de speakers en de afstand van de speakers naar jou? Als de afstand onderling bijv 3.5 meter is en je zit er 2.5-3m vanaf dan kunnen ze ook wat dunner klinken.

Overigens gaf de Quake II bij mij een groot verschil, daar zou de Klipsch zwaar overheen moeten gaan. Plaats eens foto's van de achterkant van de Klipsch en de Cyrus als je wilt?

Kijk dit is info waar ik wat aan heb :)
Ga vanmiddag foto's en info sturen. Overigens is heten de cyrus psx al veel beter hoor. Het laag enzo.