KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: RA SUBS on November  8, 2013, 20:26:13
de baspoort van de LS50 is best heel vernuftig gemaakt.

De poort heeft echter wel een sterke piek i het laag, zie onderstaande meting uit een test van Stereophile.
Dat heet tuning / afstemming vd poort.


yorkie13

#51
Je meent het  :D

Gaat me vooral om de Eliptische vorm , en de bewegende wand met dubbele trompet.

Paul1967

Hé Ralf, nog gefeli met je Keffies. Weer een tevreden LS50 luisteraar erbij  :)
Ik heb ze al geruime tijd in bezit zoals je misschien al weet in mijn stereo set-up.
Aangesloten met Atlas Hyper kabels op mijn Yamaha 2000 amp, en elke draaibeurt is het weer genieten wat deze kleintjes weten neer te zetten. Ik beluister ze toed in +/- 20 graden zodat ik nog net de binnenzijde van de kast zie op mijn luisterplek, en heb ze staan op Pardington Dreadnoughts één meter van de zijmuur en halve meter van achterwand. Schuimpjes gebruik ik niet, wel mee getest, maar haalt teveel laag weg.....staan ook genoeg in de vrije ruimte dus ook niet nodig eigenlijk.
Wat voor muziek ik ze ook geef, het klinkt voor mij altijd goed.

Bas Akkerman

#53
Paul, het zal vast appels met peren vergelijken zijn, maar hoe verhouden ze zich tot de Harbeth P3es2?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Paul1967

Quote from: Bas Akkerman on November 13, 2013, 19:56:07
Paul, het zal vast appels met peren vergelijken zijn, maar hoe verhouden ze zich tot de Harbeth P3es2?

De Kef LS50 vind ik een hele goede speaker die in veel dingen uit blinkt: middengebied vooral met vocalen  :inlove:, ruimtelijke/groot stereobeeld, en dan de plaatsing van stemmen en instrumenten....nog altijd wow bij elke luisterbeurt. Zij geven mij dan ook nog vaak kippenvel tijdens het luisteren. Geweldige speakers waar ik uren achtereen naar luisteren kan wat ik ze ook geef.

De Harbeth's zijn weer totaal anders: stereobeeld is een stuk minder groot dan bij de Kef's, plaatsing en middengebied is zekers o.k.
Zeker geen liefhebber voor alle soorten muziek. Maar met de juiste muziek bv jazz, easy listening, acoustische muziek, trekken ze meteen je aandacht. Ze bespelen dan je oren en weten je aandacht vast te houden, ze zuigen je als het ware op in de muziek.

Ik vind ze beiden goed en hebben zo elk hun unieke eigenschappen of eigenaardigheden  :).

twani

 Waarbij prijs/kwaliteit verhouding van de Kefs outstanding is....

Bas Akkerman

Dank je Paul. Ik zie ze in de toekomst nog wel eens in mijn HT verschijnen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Paul1967


Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Bas Akkerman

Geinig om bovenstaande avaters te zien. Ik dacht in eerste instantie dat het dubbelposts waren. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

yorkie13

#61
Freaks  :D    :google:

yorkie13

welke stands gebruiken we onder de LS50 ?

Ik heb nu een setje Atacama Nexus 6, maar dat kan beter lijkt me.

Ruud-


Beste forum vrienden

Hierbij aangeboden mijn op bestelling gemaakte stands.
De stands zijn van massief metaal en absoluut resonantie vrij.
Hoogte is 80 cm
En over de  30 kg.per stuk.
Bovenplaat heeft een speciaal kleef / anti slip bekleding.
Deze is speciaal op bestelling gemaakt voor me toen.
Aankoopprijs was over de 500 euro.



Gekocht van forumlid MAZ.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Das een bekende foto....  :clapping:
Die zijn inderdaad van mij geweest.
Mooie zwaare stands.

Wat de ls50 betreft, ik heb ze zelf niet gehoord maar ze blijken heel mooi te klinken. Ook met moeilijk muziek en drukke passages.



**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Ga er nu niet naar luisteren want icm twee goede subs is het exit Kharma  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Hahaha ha. Ik ken paar mensen die grotere speakers ervoor hebben ingeruild.

Kok van sonore sound heeft ze ook staan de ls50.wel met  gemodificeerde filter en uit  verhalen gehoord dat ze ongelofelijk goed  klinken.
Ik ben wel nieuwsgierig, naar het geluid. ze hebben wel een goed versterking nodig voor optimaal prestatie.
Kortom voor de prijs absoluut  onverslaanbaar.


**UNDER CONSTRUCTION**

Paul1967

Quote from: RA SUBS on November 16, 2013, 18:46:44
welke stands gebruiken we onder de LS50 ?

Ik heb nu een setje Atacama Nexus 6, maar dat kan beter lijkt me.

Paartje Pardington Super Dreadnoughts van 60cm. Je moet wel van zijn looks houden, de Kef's doen het er prima op (geblu-tacked).

yorkie13

Gemodificeerd filter klinkt goed, heb je er meer info over ?

Mr.M

Quote from: RA SUBS on November 16, 2013, 20:12:18
Gemodificeerd filter klinkt goed, heb je er meer info over ?

Nee helaas niet. Kok is natuurlijk meede oprichter van SONORE SOUND SYSTEMS.
die jongens zijn zelf speaker en versterker bouwers van hoog kwaliteit en hebben verstand van filteropbouw end.
Zoals ik heb begrepen was het geen ingewikkelde ingreep, klein aanpassing op de bestaande filter.
Ruud weet het wel denk ik aangezien hij ook bekende is van kok. Misschien heeft hij ook de filter aangepast.   Ik zouhet wel hebben gedaan als ik zulke jongens in de buurt Had. Ze weten echt wel wat ze aan doenzijn.
Feit dat kok van sonore öre zelf deze speakers heeft zegt all genoeg denk ik over deze luidsprekers.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Quote from: maz on November 16, 2013, 20:04:31
Hahaha ha. Ik ken paar mensen die grotere speakers ervoor hebben ingeruild.

Kok van sonore sound heeft ze ook staan de ls50. wel met  gemodificeerde filter en uit  verhalen gehoord dat ze ongelofelijk goed  klinken.
Ik ben wel nieuwsgierig, naar het geluid. ze hebben wel een goed versterking nodig voor optimaal prestatie.
Kortom voor de prijs absoluut  onverslaanbaar.
Cock is een oud-collega van mij uit onze Raf periode, hij belde me op dat hij een bijzonder speakertje had gekocht en of ik die wilde beluisteren, de rest ken je. Toen waren ze nog voorzien van het originele filter, later heeft Arnold een filter gemaakt waardoor ze zelfs nog iets beter presteren, niet dat je van je stoel valt, dat niet, maar wel subtiel beter. Heb ze bij hem meerdere malen beluisterd, laatste keer met ondersteuning van een REL Storm.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ruud-

#71
Inmiddels heeft er een naamsverandering plaats gevonden, de naam is nu Sonore AC waarvan de letters verwijzen naar de oprichters Arnold Blom en Cock van der Weide.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Quote from: Ruud- on November 16, 2013, 20:37:39
Inmiddels heeft er een naamsverandering plaats gevonden, de naam is nu Sonore AC waarvan de letters verwijzen naar de oprichters Arnold Blom en Cock van der Weide.
Ok,  tnx voor de info.
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

En Rhapsody is hun dealer niet meer, volgens mij is Music2 hun dealer op dit moment
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

wim bruins

Baal wel,  :( de ene keer dat ik ze beluisterd heb was geen succes.

Toen eerst een set A26 gekocht en later een sub toegevoegd.
Ben nog zeer tevreden met deze set, was meer een nood luidspreker de A26 maar het klinkt zo lekker dat ze wel blijven.   

Ga zeker de LS50 nog proberen thuis te krijgen.
Als ze klinken zoals hier omschreven dan wil ik wel een setje.  :wub:

Word vervolgd.