KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Daarom is een stevige versterker een aanrader bij de LS50.

Ik had er een ucd400 Hypex versterker op met 2x400 watt.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on July 11, 2017, 22:53:48
Daarom is een stevige versterker een aanrader bij de LS50.

Ik had er een ucd400 Hypex versterker op met 2x400 watt.

Ja dat is nog niet echt een antwoord.
Aantal watts is toch niet zo boeiend ook ? Eerder een hele stabiele voeding ?

Ik heb al een paar keer op aardig volume geluisterd met de cyrus en psx maar geen gekke dingen gehoord. Dan trekt die het toch aardig ?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

dip naar 3,2 ohm  >> stevige versterker nodig is geen antwoord ?

Dan maken we er gewoon een vraag van  :D

Sirius666

Quote from: chansig on July 12, 2017, 09:36:37
http://www.breem.nl/

Gr. Hans

Jeetje wat een bizar knullige site zeg.

Quote from: Ralf67 on July 12, 2017, 10:06:22
dip naar 3,2 ohm  >> stevige versterker nodig is geen antwoord ?

Dan maken we er gewoon een vraag van  :D

Audiogek weet nog niet zo gek veel van versterking af en daarom neemt hij op dit vlak vooralsnog weinig/niets aan van anderen  :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on July 12, 2017, 12:21:38
Jeetje wat een bizar knullige site zeg.

Audiogek weet nog niet zo gek veel van versterking af en daarom neemt hij op dit vlak vooralsnog weinig/niets aan van anderen  :D

Oh wel hoor. Vraag me alleen af wanneer zo'n dip komt. Vervormd het dan? Moet je heel hard draaien ? Want zoals ik zei hoor ik met de cyrus niks geks op aardig volume. Dan trekt de cyrus het toch ? Dat het beter kan met een zwaardere versterker snap ik.

chansig

Wanneer de versterker niet kan leveren wat de speaker nodig heeft dan gaat de boel "clippen". Voor uitleg... :google:

Laat even weten wat het is etc...kunnen anderen ook nog wat aan hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Quote from: audiogek on July 12, 2017, 12:47:55
Oh wel hoor. Vraag me alleen af wanneer zo'n dip komt. Vervormd het dan? Moet je heel hard draaien ? Want zoals ik zei hoor ik met de cyrus niks geks op aardig volume. Dan trekt de cyrus het toch ? Dat het beter kan met een zwaardere versterker snap ik.

Dip kan je gewoon zien in de specs van je luidspreker (als die bijgeleverd zijn). Een luidspreker is een elektrisch systeem dat zich frequentie-afhankelijk gedraagt. Ofwel bij een hoge noot gebeurt er electrisch iets anders dan bij een lage noot. Een onderdeel van die frequentie-afhankelijkheid is dat de 'weerstand' die de luidspreker vormt voor je versterker, niet constant is maar varieert. De mate waarin hangt af van het speaker ontwerp. Als de impedantie van je speaker enorm varieert 'ziet' je eindversterker dit ook. Die kan bij hele lage impedanties in ademnood komen. Of hij snel in ademnood komt hangt mede af van de grootte van de voeding. Als die snel veel stroom kan leveren gaat het langer goed.

Dit allemaal betekent niet dat je dit ook meteen hoort. Als jij op redelijk volume niet raars hoort gaat het dus gewoon goed en is er niets aan de hand. Als je echter veel op hoog volume luistert en het valt je op dat het geluidsbeeld verandert, dat bv de dynamiek veel minder wordt dan zou dat ademnood van je eindversterker kunnen zijn.

chansig

Ik dacht al...maar op 22 juni is het hier ook al over gegaan.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Quote from: chansig on July 12, 2017, 13:49:44
Ik dacht al...maar op 22 juni is het hier ook al over gegaan.  :D

Gr. Hans
Oke, nou dan zal het kwartje nu wel vallen, of niet?  ;D

chansig

Dat kan nog wel eens heel spannend worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Zou een nad c272 eindversterker wat zijn tussen de kefs op de Cyrus 3i met psx?

Sirius666

Qua vermogen zeer zeker. Qua sound: luisteren!

audio_stabilo

#489
Ga ik dan meer het Cyrus geluid behouden of meer het nad geluid ?

En waarin ga ik verschil merken ? Meer volume kunnen verdragen ? Meer body ?

Sirius666

#490
Zal wel loslopen denk ik. Klankkarakter van de Cyrus zal niet veel aan worden getast.  Bij jou thuis beluisteren alvorens tot aanschaf over te gaan is wel aan te raden!

Quote from: audiogek on July 24, 2017, 22:09:12
Ga ik dan meer het Cyrus geluid behouden of meer het nad geluid ?

En waarin ga ik verschil merken ? Meer volume kunnen verdragen ? Meer body ?

Ja. Harder spelen en toch meer gecontroleerd. Ik merk het momenteel bij mij, versterking is te zwak. Ben ook zoekende  ;)

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on July 24, 2017, 22:13:42
Zal wel loslopen denk ik. Klankkarakter van de Cyrus zal niet veel aan worden getast.  Bij jou thuis beluisteren alvorens tot aanschaf over te gaan is wel aan te raden!

Ja. Harder spelen en toch meer gecontroleerd. Ik merk het momenteel bij mij, versterking is te zwak. Ben ook zoekende  ;)

Waar draai je zelf mee ?
Nu heb ik een rythmik sub aangesloten op de pre out. Mag ik met een verloop van 1 naar 2 voor links en rechts in de Cyrus de sub aansluiten en de nad ?

Sirius666

#492
Het idee was actieve speakers met een Onkyo A9010 als pre en 2e dac. Maar ik heb sinds kort weer (passieve) vloerstaanders en gebruik de Onkyo (44 Watt) nu als gewone versterker en dat schiet wat tekort. Maandje of 2 geleden mijn oude eindbak (helaas) verkocht, die zou nu goed van pas zijn gekomen. Nu ben ik op zoek naar oudere geïntegreerde versterking, leuk! Een losse pre + eind is niet gebruiksvriendelijk voor de dames thuis.

De F12 had ik high level (met speakerkabel) op de 2e set terminals van de eindversterker aangesloten.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on July 24, 2017, 22:25:30
Het idee was actieve speakers met een Onkyo A9010 als pre en 2e dac. Maar ik heb sinds kort weer (passieve) vloerstaanders en gebruik de Onkyo (44 Watt) nu als gewone versterker en dat schiet wat tekort. Maandje of 2 geleden mijn oude eindbak (helaas) verkocht, die zou nu goed van pas zijn gekomen. Nu ben ik op zoek naar oudere geïntegreerde versterking, leuk! Een losse pre + eind is niet gebruiksvriendelijk voor de dames thuis.

De F12 had ik high level (met speakerkabel) op de 2e set terminals van de eindversterker aangesloten.

Dat zit er niet op :p
Maar wat ik zei kan ?

audio_stabilo

Zou eigenlijk geen eens weten of ze echt lekker hard kunnen

yorkie13

Dan kan je beter Klipsch RP280F nemen  8)

Maar wil je PA, of HIgh End ?

audio_stabilo

#496
Quote from: Ralf67 on July 24, 2017, 22:39:32
Dan kan je beter Klipsch RP280F nemen  8)

Maar wil je PA, of HIgh End ?

Nee uiteraard high end. Maar wel eens wat harder draaien is wel eens lekker. Weet jij of ik dat met een verloop kan doen voor mijn sub en nad ? En gaat die nad beter werken dan die Cyrus? Krijg ik nad geluid of Cyrus ?

Sirius666

Je hebt 1 pre out op de Cyrus en wil 2 Y verloopjes daarop aansluiten toch? Daar durf ik geen uitspraken over te doen, geen ervaring mee.

De Kefjes kunnen hard zat. Met goede (eind) versterking zal je dat merken.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on July 24, 2017, 22:53:33
Je hebt 1 pre out op de Cyrus en wil 2 Y verloopjes daarop aansluiten toch? Daar durf ik geen uitspraken over te doen, geen ervaring mee.

De Kefjes kunnen hard zat. Met goede (eind) versterking zal je dat merken.

Ja klopt zodat ik mijn sub ook kan aansluiten

Former member 78

Quote from: audiogek on July 24, 2017, 22:19:52
Waar draai je zelf mee ?
Nu heb ik een rythmik sub aangesloten op de pre out. Mag ik met een verloop van 1 naar 2 voor links en rechts in de Cyrus de sub aansluiten en de nad ?

Ja, je kan op die manier een sub aansturen en een eindbak.