KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on June 21, 2017, 23:56:50
Kijk niet naar de merken maar met name naar specs die je nodig acht. Minimaal 100 watt (8Ohm) en een stabiele voeding hebben de Kefjes m.i. wel nodig. Heb de LS50 ook gehad en had in die tijd een Yamaha AS-701 en een Vincent (150 watt, hybride). De Yamaha kon het niet bolwerken, de Vincent daarentegen wel. Sound kreeg meer 'body'.

Als je een pre out hebt dan kan je zelfs een jaren 90 eindversterker van Rotel of Kenwood (stond deze week een M1a op dacht ik HIFI.nl) op de kop tikken voor max €200.

Dus stel dat ik een mooie eindversterker op de pre out doe dan doe dit veel met het geluid ?

audio_stabilo

Zou evt een primare i21 beter zijn (qua vermogen) dan wat er nu op zit ?

Sirius666

Quote from: audiogek on June 22, 2017, 06:35:09
Dus stel dat ik een mooie eindversterker op de pre out doe dan doe dit veel met het geluid ?

Ja.

Primare ken ik niet. Als je het eea kan beluisteren in jouw kamer dan zou dat helemaal top zijn.

audio_stabilo

Oké. Maar gaat het nou om de stroom of om de aantal watts ? Want anders kan ik er een psx op doen op mijn cyrus. Of zet die geen zode aan de dijk ?

Sirius666

Quote from: audiogek on June 22, 2017, 11:13:00
Oké. Maar gaat het nou om de stroom of om de aantal watts ? Want anders kan ik er een psx op doen op mijn cyrus. Of zet die geen zode aan de dijk ?

Combinatie van beiden. Even extreem gezegd: denk je dat een 5Watt a/b versterking met een stabiele voeding zoden aan de dijk zet?

Afhankelijk van jouw budget zou ik altijd voor een stapje hoger gaan en niet gaan klooien met optionele voedingen. Zorg dat je thuis versterking kan testen en het komt helemaal goed.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on June 22, 2017, 11:20:27
Combinatie van beiden. Even extreem gezegd: denk je dat een 5Watt a/b versterking met een stabiele voeding zoden aan de dijk zet?

Afhankelijk van jouw budget zou ik altijd voor een stapje hoger gaan en niet gaan klooien met optionele voedingen. Zorg dat je thuis versterking kan testen en het komt helemaal goed.

Dank voor de tip. Een marantz Pm8005 of 8003 is dat al krachtig genoeg ? Krachtiger dan de cyrus ?

Rowdy

Quote from: audiogek on June 22, 2017, 11:13:00
Oké. Maar gaat het nou om de stroom of om de aantal watts ? Want anders kan ik er een psx op doen op mijn cyrus. Of zet die geen zode aan de dijk ?
Mijn mening is dat het om de stroom gaat en niet het aantal watts. Een goede 50-watter kan een luidspreker beter onder controle hebben dan een slechte 100-watter

audio_stabilo

Dan moet ik toch veel verschil gaan ervaren met een psx ? Of is het totaal niet de match met kef

Sirius666

#408
Quote from: Rowdy on June 22, 2017, 13:53:02
Mijn mening is dat het om de stroom gaat en niet het aantal watts. Een goede 50-watter kan een luidspreker beter onder controle hebben dan een slechte 100-watter

Lees je wel goed? Het is m.i. een combi van beiden. Ik zeg nergens dat het enkel om de watts gaat. Jij hebt dus liever een goede 50-watter dan een goede 100-watter als jouw speakers lastig aan te sturen zijn? Je maakt het lekker verwarrend zo voor audiogek.

Quote from: audiogek on June 22, 2017, 14:06:35
Dan moet ik toch veel verschil gaan ervaren met een psx ? Of is het totaal niet de match met kef

Als je zo snel van mening verandert dan lijkt het mij handiger als je je eerst gaat verdiepen/inlezen in versterking.

Het zijn jouw oren en is jouw set. De zgn match waar je het over hebt is puur smaak gerelateerd. Anders zou iedereen bij wijze van dezelfde versterking hebben ;) Zorg dat de versterking de speakers goed aan kan sturen, de rest (sound) is een smaak kwestie. Zoals gezegd: zorg dat je het in jouw eigen kamer kan beluisteren zodat je zelf evt verschillen kan horen. Sterker.....als je iemand kent met losse componenten dan zou ik daar eerst eens wat mee gaan doen. Kijk of je wat versterkers via vrienden/familie kan proberen.....

chansig

#409
Quote from: Rowdy on June 22, 2017, 13:53:02
Mijn mening is dat het om de stroom gaat en niet het aantal watts. Een goede 50-watter kan een luidspreker beter onder controle hebben dan een slechte 100-watter

Quote from: Sirius666 on June 22, 2017, 14:33:26
Lees je wel goed? Het is m.i. een combi van beiden. Ik zeg nergens dat het enkel om de watts gaat. Jij hebt dus liever een goede 50-watter dan een goede 100-watter als jouw speakers lastig aan te sturen zijn?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Weet ik. Gaat mij erom dat hij een goede 50 watter aanraadt ipv een goede 100 watter en het op stroom gooit. Juist omdat het over de lastiger aan te sturen LS50 gaat. 

Kortom: wat er staat was toch echt zo bedoeld :D

chansig

Dat is niet wat ik lees.

Met een goede 50 watt bedoelt Rowdy een versterker met een stabiele voeding en de slechte 100 watter heeft dan een slechte voeding en zal dus minder controle kunnen hebben over de speaker.

Dan heb ik liever ook een goede 50 watter. Dat is over het algemeen ruim voldoende...zeker wanneer er een stabiele voeding aanwezig is. Daarnaast adviseren ze vanuit KEF ook een versterker tussen de 25 en 100 watt. Ze kunnen ook niet kneiterhard...106 dB lees....hard zat hoor...daar niet van. Maar met 1 wattje zit je al op 85 dB. De minimale impedantie van 3,2 Ohm is ook niet heel ongewoon en heel erg lastig....mits de versterker goed ontworpen is.

Dus een Astin Trew (https://link.marktplaats.nl/m1175691810)  zou een mooie zijn. Me laten vertellen dat die stabiel is tot zeker 1 Ohm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on June 22, 2017, 15:50:17
Dat is niet wat ik lees.

Met een goede 50 watt bedoelt Rowdy een versterker met een stabiele voeding en de slechte 100 watter heeft dan een slechte voeding en zal dus minder controle kunnen hebben over de speaker.

Dan heb ik liever ook een goede 50 watter. Dat is over het algemeen ruim voldoende...zeker wanneer er een stabiele voeding aanwezig is. Daarnaast adviseren ze vanuit KEF ook een versterker tussen de 25 en 100 watt. Ze kunnen ook niet kneiterhard...106 dB lees....hard zat hoor...daar niet van. Maar met 1 wattje zit je al op 85 dB. De minimale impedantie van 3,2 Ohm is ook niet heel ongewoon en heel erg lastig....mits de versterker goed ontworpen is.

Dus een Astin Trew (https://link.marktplaats.nl/m1175691810)  zou een mooie zijn. Me laten vertellen dat die stabiel is tot zeker 1 Ohm.

Gr. Hans

Wat houd dat nou eigenlijk in die 3.2 ohm? Als die daar naar zakt moet die toch vrij hard staan? En sloop je dan je versterker of speakers?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Dankje wel :)

Ja weet niet hoe ik het moet omschrijven. Ik vind ze een beetje portable (van vroeger) achtig klinken.

yorkie13

Ofwel dun, geen laag vanaf 70 hz en er moet(en) beslist een subwoofer(s) bij.

Maar dat had ik je gisteren al verteld  8)

De Klipsch RP280F staan hier overigens net te spelen, en doen het super  8)

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on June 22, 2017, 18:09:25
Ofwel dun, geen laag vanaf 70 hz en er moet(en) beslist een subwoofer(s) bij.

Maar dat had ik je gisteren al verteld  8)

De Klipsch RP280F staan hier overigens net te spelen, en doen het super  8)

Oh met sommige liedjes gaat het best diep hoor. Bank voel ik trillen dus ;)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo


audio_stabilo

Even een update. Van iemand een psx geleend. Dus even testen zo. En stands gekocht van 40 kg zwaar (gegoten stands met lood) met soundcare m8 er onder

chansig

Quote from: audiogek on June 22, 2017, 20:33:51
Laag zat met de meeste muziek toch :)

Ging om de combi bank.trillen en laag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Ik mis geen Sub hoor. Maar sommige gebruiken wel een Sub en sommige niet lees ik

audio_stabilo

Zou evt een rel quake 2 een goede aanvulling zijn ? Ik lees van sommige dat ze snel vervormen en andere zeggen weer van niet

yorkie13

Kijk idd voor betere subwoofer, de Quake 2 kan niet echt hard.

Kijk anders voor een Rel Strata 3.

Een hele fijne en muzikale gesloten subwoofer.

audio_stabilo

#424
Quote from: Ralf67 on June 24, 2017, 08:09:25
Kijk idd voor betere subwoofer, de Quake 2 kan niet echt hard.

Kijk anders voor een Rel Strata 3.

Een hele fijne en muzikale gesloten subwoofer.

Oke dankje, En evt een BK gemini 2? Want mijn vriendin wilt niet meer zo'n grote.
Of komt die gemini 2 op het zelfde neer als de quake?